رواية نور حياتي بقلم الكاتبه رحمه محمد الفصل الخامس حتى الفصل التاسع عشر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
![]() |
رواية نور حياتي بقلم الكاتبه رحمه محمد الفصل الخامس حتى الفصل التاسع عشر حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
احمد :بعدها كانت أم نواره امي واكتر شويه كانت بتحبني قوي وعمرها ما فكرت انها تفرق بيني وبين نواره ابدا بس ابوي مكنش كدا ابوي بيكره نواره كره العمى ومحدش عارف ليه كان يضرب فيها من وهي عندها ٣سنين كان أقل غلطه يضرب فيها وامها متقدرش تعمل حاجه ولا انا حتى اقدر ولما نواره وصلت لسن المدرسه امي ودتها معاي بس ابوي لما رجعت ضربها وكسرلها رجلها امي وقتها تعبت فققرت انها تزور شهاده ميلاد لنواره علشان تدخل المدرسه لأن تعليمها هو الحاجه الوحيده اللي تقدر تحميها بعد ربنا من ابوي وشره بس ماتت ونواره في ٢ثانوي وانا كنت في أولى هندسه مكنش قدامي حل غير اني أخدها معاي بحجه انها تخدمني ورجعها في الخفي تمتحن ونرجع كنت بشتغل جمب دراستي علشان اقدر أوفر مصاريف تعليمها لأن ابوي مكنش بيديني غير على كدي انا وبس حتى أكلها هي كان يقلي ارميلها البواقي لسه بعد كل ده جاي انت وتتكلم معاي كدا، يبقى اسمعني زين نواره تبقى بتي انا الي ربتها وعندي أغلى من الدنيا ومافيها إذا كنت انت عايز تطلقها طلق وانا هخدها وامشي بس انا مش عايز اخرب بيت اختي بأيدي فكر وحط اختك شهد مكان نواره وانت مكاني وشوف نفسك هتعمل ايه سلام
سليم قعد شويه يستوعب إلى قاله هو في حد ممكن ياذي إلى ليه كدا بس قرر يسمع منها وبعدها يقول قراره، بعدها روح البيت لقى نواره قاعده بتدعي ربنا انه يهديه ويحنن قلبه وأنه ميكنش زي عمها ابدا، سليم بعد ما سمع كل ده قرر انه ميظلمهاش ابدا وبعدين هو عمل زيهم بس احمد كان ارجل منه بكتير عرف يحافظ عليها وعلى سرها
سليم :اسمعي بكرا الصبح هننزل مصر حضري الشنط واه أحمد اخوكي هيحصلنا بعد ما يخلص إجراءات نقلك في السر يعني هيكون في مصر على بدايه السنه الجديده
نواره 😲😲:انت بتتكلم جد وجريت عليه حضنته، احلى سليم في الدنيا، سليم وقف صنم مش عارف يتحرك بس كل الي حاسه انه عايزها قريبه كدا ومش عايزها تبعد
نواره :احم اسفه بس اصلي متعوده على كدا مع احمد
سليم :في واحده تعتزر على حضنها لجوزها وبعدين لما تحبي تحضني تحضنيني انا بس ايه أحمد ده، حتى طلع ابن عمك مش اخوكي لازم ولا حاجه
نواره :لا كله إلا الغالي ده ابويا التاني عوض ربنا وكرمه عليا
سليم :وهو راجل فعلا بس المهم في حاجات مهمه لازم نتفق عليها من قبل ما نسافر وأولها انك مش مرتي خالص
نواره :اومال ايه هتاخدني على اني الجرل فريند بتاعتك ولا ايه
سليم :......
نور حياتي ☀️❤️٦
سليم :بطلي لماضه يا بت هتيجي معايا على انك السكرتيره ومن مصر محدش لازم يعرف ابدا انك من هنا بالذات من الصعيد
نواره :بحزن، حاضر للدرجه ديه انت مكسوف تقول اني مراتك
سليم :🤦♂️🤦♂️انتي فهمتي ايه يا ناصحه انتي ناسيه أن محدش يعرف انك في الجامعه وتعليمك هتكملي في السر يا لهوي عليكي وعلى دماغك
نواره :😅😅مالك قلبت لسانك كدا بس ماتخفش انا بعرف اتكلم زي بنات مصر كويس اوي متنساش أن في الجامعه نص البنات بتتكلم كدا فأنا اتعلمت الطريقه
سليم :كويس يلا قومي جهزي الشنط عقبال مقول لأبوي على إلى هيحصل بس المهم متنسيش حاجه
نواره :يا عم هي كيميا خليها على الله
سليم :ونعم بالله بس كمان تنسى نواره انتي نور تمام
نواره :حصل انا نور وبس
سليم :مساء الخير يا جماعة
حسين وشهد :مساء النور
حسين :اقعد يا ولدي
سليم :تسلم ابوي انا هاخد نواره وارجع مصر
حسين :وه ترجع مصر ليه اومال انا جوزتك نواره ليه علشان ترجع ولا علشان تقعد هنا معاي وكمان هتاخد نواره معاك ليه متخليها هنا
سليم :كيف يعني يا بوي وبعدين مش انت جوزتني علشان ابطل سرمحه ورا الحريم لما اسيب نواره هنا منا هتسرمح تاني وبعدين شغلي وحياتي في مصر وانت عارف
حسين :هقلك ايه يا ولدي إلى يريحك
شهد :يعني هتمشي يا سليم وتسبني هنا لوحدي
حسين :لوحدك كيف يا بت اسمعي رجوع مصر ليكي مفيش انتي بت وهتفضلي هنا وهجوزك هنا ومفيهاش كلام ديه انا قايم انام
سليم :متخافيش يا شهد وانا هوصي أحمد من حين لآخر يجي يشوف طلباتك ويقولي وبعدين هبقي احاول اخليه يجيبك معاه، شهد فرحت أن أحمد هو الي هيهتم بيها بعد ما سليم يمشي وسليم لاحظ ده بس سكت
احمد :ياربي الورق بتاع نواره كان هنا نفسي افهم بس راح فين
محمد :بدور على الورق ده يا احمد
احمد :......
نور حياتي ☀️❤️٧
احمد :ايوا يا بوي
محمد :اومال مين نور ديه يا ولدي
احمد بتوتر :ديه تبقى اخت صاحبي َوكان شايل الورق عندي
محمد بعدم اقتناع :ماشي يا ولدي خده انا ماشي
احمد :مع السلامه يا ابوي، اووف الف حمد وشكر ليك يا رب انه محدش باله من باقي الاسم وأن الصور مش في الورق، وتليفونه رن وكانت نواره
وحشاني يا حبيبه قلب اخوكي اسمعي انا هجهز الحاجه بتاعتي وانتي كمان وهاخدك ونمشي من هنا خالص
نواره :اهدي شويه بس يا احمد إلى متعرفوش أن سليم لما رجع من برا قلي انه هياخدني وسافر معاه مصر وهكمل الجامعه كمان هناك
احمد :انتي بتقولي ايه بتتكلمي جد
نواره :اه والله حتى خد اسأله
سليم :كيفك يا احمد
احمد :انا كويس بس انت ايه الي غير رايك
سليم :علشان انا راجل يا احمد ومستحيل أظلم مراتي وكمان مش هضيع تعبك المهم انا عايزك تمشي في إجراءات نقل نواره للجامعه إلى فى مصر، انا اقدر اخلص كل ده بس علشان محدش يعرف حاجه
احمد :فاهم طبعا متخافش كله هيتم أهم حاجه تاخد بالك من نواره ولو حسيت الحمل تقل عليك سيبها وانا هشيله
سليم :تصدق ياض انك غاوي شتيمه ديه مراتي لتكون ناسي ها ويلا سلام ورانا سفر الصبح
أحمد :سلام، ربنا يسعدك يا نواره ويعوضك عن كل الي شوفتيه
نواره :شكرا قوي يا سليم انك خليتني اقول لأحمد اننا هننزل مصر بس انت ايه الي غير رايك فعلا
سليم :لأسباب مش هقدر اقولها دلوقتي ينفع تسبيها لوقتها
نواره :اكيد براحتك
شهد :بقولك هيسافر هو ومراته وانا هفضل هنا احنا متفقناش على كدا انا مستحيل اقعد هنا لوحدي
مجهول :اسمعي انتي مستحيل تسيبي الأقصر عندك وكل ده لازم يبقى بتاعنا انتي فاهمه انا مش هسمحلك تتضيعي كل ده وإلا انتي عارفه إلى انا ممكن اعمله بلاش تختبري صبري
شهد :والمطلوب
المجهول :تخلي حسين يمضي على التنازل وإلا سليم هيموت
سليم :يلا يا نواره هنتاخر
نواره :انا جاهزه اهو
سليم :عسل يا ناس متجوز قمر
نواره :يلا يا سليم مش كنا هنتاخر
سليم :كله منك يلا علشان هنسلم على ابوي وشهد
مع السلامه يا بوي وانتي يا شهد خدي بالك من نفسك ومن ابوكي ها سلام يا غاليه وباس رأسها
شهد :سلام وفي سرها :سامحني يا خويا
نور حياتي ☀️❤️٨
سليم :حمد الله على سلامتك يا نور
نواره (نور) :الله يسلمك
سليم :زي ما اتفقنا انتي هتقعدي معايا هنا على أساس انك المساعده وقريبتي من البلد
نور :فاهمه متخافش انا عارفه كل ده
سليم :طيب كويس ادخلي ارتاحي شويه علشان بليل عندنا مقابله متأخره مع عميل تقدري تسميه عشا عمل
نور :تمام بس هو انا المفروض البس ايه انت عارف لبسنا في البلد مش هينفع هنا خالص ده كله عبايات ولبس الجامعه بتاعي في شقتي انا واحمد وكدا مش هلحق اجيب فستان مناسب
سليم :اكيد عندك بس ده لو انتي متجوزه واحد تاني غير سليم العزايزي اطلعي فوق هتلاقي من كل الأنواع للهدوم بس المهم يكونوا مظبوطين عليكي انا َطلبتهم والشغالين استلموهم وحطوهم في جناحك فوق، واه نسيت اقولك ان الشغالين عارفين انك مراتي
نور :ليه مش كنا اتفقنا محدش يعرف
سليم :الكلام ده برا البيت لكن جوا سيتك مراتي افرضي حبيت احضنك ولا حاجه لسه هوضح انا
نور اتكسفت :حد قلك قبل كدا انك قليل الأدب
سليم :كتير ويلا اخلصي بئا انا عايز انام ////////////
شهد :بابا انا كنت عايزه اقولك على حاجه كده
حسين :قولي يا شهد
شهد :هو انا عايزه اعرف ايه اللي حصل مع امي زمان وخلاك تطلقها وتسبني معاها كل السنين دي ولا تسأل في حتى
حسين بتوتر :اقفلي على الحوار ده يا شهد ومتساليش في إلى ميخصكيش
شهد بصراخ :يعني ايه ميخصنيش بابا انا حياتي واقفه على اني اعرف الي حصل زمان ابوس ايدك احكي حياتي وحياه سليم متوقفه على كلامك ليه مش عايز تفهمني
حسين :حياتك وحياه سليم :كيف يعني
شهد :سليم هيموت لو كل حاجه بتملكها مرجعتش لصحابها
حسين :صاحبها مين ده شقى عمري انا و ولدى وانتي عارفه كدا
شهد :تقدر تقول حق حد هيخلص منك بالفلوس
حسين :يبقى إلى فى بالي وانتي بقى رجعتي علشان تنتقمي وتاخدي الفلوس
شهد :رجعت علشان انت ابويا وحنيه سليم خلتني افكر في كل الي حواليا انا عايزه اسمعك من أبسط حقوقي اني افهم
حسين :هفهمك يا بتي
نور حياتي ☀️❤️٩
حسين :كل الي هقدر اقولهولك دلوقتي اني مسبتكيش لأمك ورميتك زي ما انتي فاهمه هي اللي اخدتك وهربت يا بتي كانت طماعه وطمعها وداها لسكك كبيره عليها ولما انا عرفت خافت مني وهربت وإذا كانت بتهددك انها هتموت سليم فتبقى بتحلم سليم صاحي وعاقل وعارف هو بيعمل ايه
شهد :بس ديه مش كل الحقيقه يا بابا ايه الحاجه اللي امي عملتها خلتها تهرب مره واحده وتسيب البلد وتحرمني منك ومن اخويا وليه تهددني بقتله انا مش فاهمه
حسين :خلي كل حاجه لوقتها احسن وكمان في حاجات لما تفضل مداريه تبقى احسن لكل يا بتي وإذا انتي مكنتيش مصدقاني هاتي التنازل امضيه قدامك انا معنديش أغلى منك انتي واخوكي
شهد.... ///////
سليم :يلا يا نور احنا اتاخرنا جامد كدا
نور :انا خلصت اهو يا سليم
سليم :واوووو لا بجد واووو انتي مين، تعرفي انك حلوه بس
نور :وتعرف انك بتخليني اتكسف بس وممكن يلا مش متأخرين
سليم :يلا، بعدها وصلوا المكان
نور :تبارك الله المكان تحفه اوي بجد حلو ايه ده يا نهار 😲😲😲هو في كدا يا جدعان يالهوي
سليم:في ايه يا بت مالك
نور :سليم هي النسوان دي ناسيه هدومها في البيت ده انا لما كنت بشوف البنات في الجامعه رجلهم باينه من الدريس كنت بقول مينفعش وبتاع ده النسوان دي عايزه مليات اساسا لأ وانا مستغربه انك انحرفت وبتاع ده انا اديني يومين هنا وهنحرف شخصيا
سليم :😅😅😅😅ارحمي امي ده انا لو ماشي مع صاحبي مش هيقول كدا
نور :بس عليهم ركب يالهوي، بعدها جات بنت عليهم كانت لابساه فستان نبيتي للركبه ووشها مليان ميكب
نور :اوبا صاروخ يابا لا وربي قلبي الصغير لا يتحمل
هايده حضنت سليم :هاي يا سليم وحشتني اوي يا روحي
نور :وانتي اكتر يا عسليه
هايدي :ايه بتقولي ايه انتي وبعدين انتي ازاي دخلتي هنا بلى انتي حطاه على دماغك ده ولبسك ده، اه استنى انتي قريبه سليم إلى من البلد صح فلاحه صحيح
نور :.......
نور حياتي ☀️❤️١٠
نور :فلاحه علشان لبسه حجاب بجد واوو هو الي تلتزم بالشرع إلى ربنا نزله تبقى فلاحه إلى تلبس واسع وحجاب طويل تبقى بيئه فأحب اقولك اني اول الناس دي وبعدين انتي ازاي واقفه كدا اصلا تعرفي انا لما دايما لما اشوف بنت مش بتلتزم بالحجاب واللباس الشرعي بفضل اتريق عليها بس بشياكه علشان مجرحهاش وفي نفس الوقت مبقاش سكت
هايدي :ده بجد بئا بتسمي الايشرب إلى انتي حطاه على راسك ده هو المفروض لا وكمان طويل أوفر وانا بئا المفروض اكتف نفسي واخنقها ومعش سني وبعدين إلى زيك هما اللي بيربوا الإرهابيين بجد يع
نور :بصي انا بجد صعبانه عليا حالتك انتي انضحك عليكي وجامد بئا لما تنفذي أوامر الله كدا بتبقى بيئه وحريتك بتأييد طب هو انتي لو ربنا ابتلاكي بمرض لعين وقتها هتعملي ايه هتفضلي مكمله لبس وموضه ولا هتدعي ربنا انه يشفيكي، اكيد هتدعي لأنك عارفه ان أمر الله نافذ لا محال كل اللي حابه اقوله أن ربنا موجود دايما ولما تراعيه وانتي بصحتك وتحمدي ربك عليها يكون تعبك ما هو إلا تكفير ذنوب وحضرتك مش صغيره بصي حواليكي وانتي تعرفي ان القبور امتلأت شباب بس يا رب نعرف نوفي حق من الي علينا قبل ما نواجه رب كريم
هايدي كانت واقفه والصدمه تقريبا مكتفه لسانها وبتقول أن فعلا كلامها صح طب هي ليه كدا بس قطع تفكرها سليم
سليم :طيب يا جماعه يلا خلينا نبدأ، اهلا آدم بيه
آدم :سليم باشا واحشني يا راجل، واو ومين بئا المزمل
سليم بغيظ :ديه نور المساعده بتاعتي وهي مش بتسلم علشان متفكرش وقريبتي
آدم بإعجاب :انا اتشرفت بمعرفه حضرتك وبجد الصعيد بيطلع قمرات يعني
نور بمجامله :شكرا ده من زوق حضرتك
آدم :لا حضرتك ايه وبتاع ايه انا حابب اسمع اسمي منك
سليم :ادممم في أي خلينا في المهم
آدم :مهو انا عايزك في اكتر حاجه ممكن تكون مهمه انا موافق اننا نتمم الصفقه بالشروط إلى انت عاوزها بس انا عندي طلب واحد
سليم بفرحه لأن الصفقه دي كبيره وجدا :اكيد إلى انت عايزه هيتنفذ
آدم :انا عايز نور
سليم :عاوزها ازاي يعني 😠😠
آدم :زي ما فهمتها بالظبط الصفقه قصاد نور قلت ايه
-التفاعل ده زياده ها 😉😉😉
نور حياتي ☀️❤️١١
سليم :قلت انك لعبت في عداد عمرك يا ابن *****ونزل فيه ضرب ولأن آدم مكنش متوقع رد فعله مقدرش يقاوم بس بعدها إلى موجودين في المكان شالوا سليم لأنه كان قرب يموته
آدم بضحكه سخريه :هتندم يا سليم يا عزايزي وعرق الصعيد إلى فيك هو الي هيقضي عليك بس تصدق البت حلوه المرادي واوي
سليم بصوت مرعب :آدم الا دي انا اقتلك لو فكرت تقرب منها سامع، بعدها سحب نور من ايديها ومشى من المكان ساق عربيته بسرعه أقل ما يقال عنها جنونيه وحتى ما اخدش باله من الي ميته رعب جنبه
سليم بصرامة :انزلي
نور نزلت بسرعه وجريت على فوق وبعدها سليم طلع وراها وأول ما دخل مسكها من شعرها وضربها جامد
نور :طيب انا مالي انا عملت ايه
سليم :لا ده علشان متعمليش َده مجرد نبذه صغيره عن إلى عمله فيكي لو فكرتي تخونيني وزقها جامد ودلوقتي بئا انا هاخد حقي واتاكد بنفسي من كل حاجه
نور :سليم ابوس ايدك انا خايفه بالله عليك بلاش، بس مردش َنفذ حكمه رغم اعتراضها
سليم :بسخريه، دلوقتي اقدر اقول انك ملك سليم العزايزي قولا وفعلا، بس لما شاف حلتها صعبت عليه بس نفض الفكره وسابها وخرج بعدها هي فضلت مكانها شويه مش قادره تصدق إلى عمله بس قررت إنها مش هتفضل دقيقه واحده كدا كفايه اوي //////////
شهد :لا يا بابا انا مصدقاك ومش محتاجه إثبات انا عارفه بس الي مش قادره أفهمه ليه امي ممكن تقتل سليم ده ا بنها
حسين :لأن سليم يا بتي هو الشاهد الوحيد على كل مصايب امك واخرهم قتل ام نواره
شهد :قتل ام نواره ازاي بس هي قالت إن مامتها كانت تعبانه ازاي
حسين :امك هي الي كانت بتديها الادويه الغلط علشان تموت
شهد :ايه طب ليه امي تعمل كدا وبعدين نواره وأهلها ناس فقيره وهي كل همها الفلوس ايه اللي يخليها تعمل كدا انا مش فاهمه حاجه
حسين :علشان دول مش أهل نواره هي امها بس لكن دول مش أهلها ولا ده يبقى ابوها ولايقربلها حتى
نواره تبقى..... ....
نور حياتي ☀️❤️١٢
نور لنفسها :انا مستحيل اقعد ولا ثانيه واحده مع البنى آدم ده لولا إلى ممكن يحصل في البلد كنت سجنته على عملته انا عمري ما هسمحه وهيشوف
سليم من وراها :واه بئا إلى هشوفه يا ست نواره
نور:مسكت السكينه إلى مخبياها ورا ضهرها، لو قربت مني تاني هقتل نفسي واجبلك مصيبه وانا مش بهدد ولابهوش انت سامع
سليم ببرود:نزلي إلى فى ايديك ده يا شاطره لتتعوري انتي مش قد مسك السلاح
نور بصراخ :انت مستحيل تكون انسان طبيعي انت مجنون انا عملتلك ايه انا مش فاهمه ليه كل ده من اول يوم جواز وانت بتعملني زفت وانا اقول معلش ميعرفكيش واخرهم تعمل في كدا انا مش من الشارع ولا واحده من الزباله إلى انت تعرفهم سامع
سليم بعصبيه :انا مش عايز أمد ايدي عليكي تاني وإذا كانوا هما زباله فأنتي بقيتي زيهم سامعه وشنطك دي ترجع مكانها انتي مش هتخرجي من هنا غير في حاله موتى يا موتك
نور :ليه عملتلك ايه انا لكل ده انا مغلطش في حاجه
سليم :انتي عارفه انا اتخنقت مع آدم ليه وضربته علشان طلبك ليله فاهمه يعني ايه يا محترمه وطبعا مش هيطلب حاجه زي دي غير لو كونتي انتي اللي بداتي أو على الأقل استجبتي وده مجرد انزار بسيط لأنك لو فكرتي تخَونيني هموتك في وقتها
نور :وانت شفت على حاجه علشان تحكم ده ربنا قال (ياأيها الذين آمنوا اجتنبوا كثيراً من الظن إن بعض الظن إثم)
ده معناه انك مينفعش حتى تظن مجرد ظن في غلط مش تكمل الحكايه من عندك وتحكم عليا كمان انا اكراما للي عملته معايا مش همشي ولا حتى حد ممكن يعرف حاجه في الاخر انت جوزي بس يا ريت كل واحد من هنا ورايح خليه في حاله وملوش دعوه بالتاني لحد بس دراستي متخلص أو بس السنادي يكون أحمد ظبط نفسه وسبته وخرجت
سليم :سامحيني مش بأيدي ////////////
حسين :نواره تبقى بنت خالتك يا شهد
شهد :حضرتك بتقول ايه امي قتلت اختها
حسين :الأسف ايوا في الوقت ده كنت انا لسه مزارع صغير ببتدي حياتي ومكنش معانا غير سليم كنت بتعب واشقي علشان أوفر لها طلباتها بس هي كانت عنيها فارغه بصت لرزق جوز اختها مع ان اختها ديه مكنتش يتخلف وامك كان معاها سليم مين بقى إلى يحسد مين بس تقولي أي بعدها انا سافرت الخليخ علشان اشتغل وانقطعت الأخبار كانت تاخد الفلوس اللي ابعتها ومتقوليش عن ايه الي بيحصل فضلت حوالي عشر سنين شغال بس ربك كرمني من الوسع ورجعت افرح امك بس لاسف رجعت وقتها على كارثه
نور حياتي ☀️❤️١٤
سليم ببرود استغربه آدم جدا :كويسه وابقى سلم عليها وقلها انها بتحلم لو كانت فاكره انها ممكن تلوي دراعي، آدم خرج من المكتب والغيظ مليه كان جاي علشان يقهر آدم ويقوله انه عارف سر أمه بس متوقعش ابدا رده فعله ديه
آدم :الو ابنك طردني من شركته وخلي منظري زي الزفت هو ده اللي هينفذلك إلى انت عاوزه
سهير :وانا ايه زنبي يعني هو اكيد هيخاف على سمعته وهينفذ إلى انت عايزه
آدم :لا بقولك ايه مش آدم السيوفي إلى ينضحك عليه وانا عايز فلوسي وإلا اعتبري روحك في تعداد الموتى سلام ////////////
سهير :انا هعمل ايه دلوقتي لازم نتصرف آدم مش بيهزر في كلمه بيقولها اتصرف يا محمد انت ساكت ليه
محمد :لا بقولك ايه انا بساعدك ومن زمان وانتي عارفه واي حاجه بتطلبيها بنفذها كدا خلصانه التصرف ده بتاعك انتي بس نواره تطلع برا الحكايه دي بتاعتي من لما كانت عيله انا مش هسبها لا لسليم ولا للادم
سهير :انت مجنون نواره دي عيله وبعدين مهي امها كانت معاك وخالتها دلوقتي ايه كل ده مش مكفيك
محمد :لا نواره دي انا مربيها على أيدي
سهير :طيب متخلينا احنا مع بعض دلوقتي ونواره دي سبها لوقتها
محمد :صح على رأيك ////////
نور كانت ملاحظه أن سليم مضايق جدا من بعد ما آدم مشي وده الانها مسمعتش هو قله ايه
نور لنفسها :اروح اسأله مالك،،، لا انا مالي انا،،، بس ده شكله مضايق جدا،،،،، حنيتي يا هبله، بس قطعها سليم:نور انا رايح على البيت هتيجي اوصلك ولا حابه تفضلي
نور كانت هتقول لا بس لحظت انه مضايق وجدا :لا انا هروح معاك بعدها أخدها وروحوا من غير ولا كلمه
نور :سليم هتاكل معايا
سليم :لا يا نور روحي كلي انتي انا هنام
نور حطت ايديها على كتفه :انا عارفه ان علاقتنا مش مظبوطه وبالرغم من أي حاجه انا مراتك ومستعده اسمعك وقت متحب، بعدها مشيت بس مسك ايديها خافت منه بس اتمالكت وهو حس بيها بعدها حط راسه على رجليها
سليم :مش عايزه تسبني في حالي يا نور مش عايزه كل ما افتكر اني نسيت ترجع وتفكرني
نور :مين دي
سليم :امي يا نور امي
نور :احم انا مش فاهمه حاجه بس مهما كانت عملت في دي امك وفي الاخر واجب عليك طاعتها وانك تراعي الله فيها
سليم :حتى لو كنت بتسعي علشان تدميري وموتى
نور حياتي ☀️❤️١٣
حسين :رجعت لقيت الحال اتدهور خالص وجوز خالتك وقتها مات وهي هربت واتجوزت الراجل ده وفضلت برا البلد سنين وبعدين رجعت وامك وقتها رجعت تكلمها انا قلت خلاص الأخوات هترجع لبعضها بس الي عرفته أن خالتك كانت تعبانه وماتت افتكرت زي الكل انها ماتت من المرض لحد ما سمعت امك في العزا وهي بتدي فلوس للدكتور إلى كان متابع حاله خالتك وأنها ماتت بسبب الادويه الغلط بعدها قلت هوجها واعرف عملت كدا ليه بس هي خدتك وهربت وسليم وقتها كان عنده ١٦ سنه ولما أهل البلد بقيوا يسألوا عنك انتي وامك سليم قال إن أمه ماتت وانتي علشان تنسى بعتناكي مدرسه داخليه في مصر وهو هيروح وراكي معرفتش سليم قال كدا ليه ولما سألته قال اني لو مش عايز اخسره مسالش تاني وأنه هيجيبك بعدها سافر مصر ومبقيش يرجع هنا غير لما اتحايل عليه
شهد :وعلشان كده جوزته نواره بالذات
حسين :ايوا /////////////
نور :صباح الخير يا فندم حضرتك تؤمر بحاجه
سليم :خير على الصبح في واحده تصحى جوزها كدا
نور :احنا اتفقنا أن إلى بنا الشغل ودراستي وخلاص انا هسبق حضرتك على الشركه، بس سليم مسك ايديها وهي نفضتها بسرعه
سليم :ياه للدرجه مش طيقاني انا جوزك ودي حاجه مش هتعرفي تغيريها يا نواره
نور :اسمي نور نواره دي خلاص ماتت وانت قتلتها امبارح بايدك، بس شدها جامد وثبتها،
سليم :مهو ربك كاتب اننا لبعض والي عملته كان في لحظه غضب ده حتى الطلاق في لحظه الغضب مش بيتحسب وبعدين ده انتي حلوى كدا ليه
نور ضربته تحت الحزام وطلعت سكينه صغيره مخبياها
نور :اسمع بئا لو قربت من تاني متلومش غير نفسك تمام
سليم :الله يخرب بيت دماغك بتضربي جوزك ومسكاله سكينه انا متجوز بلطجيه
نور :حاجه زي كدا يا عسل اصل الى اتلسع من الشوربة بئا وسبته ومشيت
سليم :اه متجوز جون سينا بس يلا انا الي غلطت اشرب بئا
في الشركه
سليم :نور عايز كل الملفات الخاصه بالصفقه الاخيره واه بلغي الكل ان في اجتماع كمان نص ساعه
نور بتوتر :حاضر يا فندم إلى هيحصل
سليم :مالك في أي شكلك متوتر ليه
نور :اصل جوا، آدم قطاعها، نور مكسوفه تقولك اني مستنيك يا وحش
سليم :انت عايز ايه يا ابن ****انا هنده الأمن حالا
آدم :براحه بس كدا، وبهمس صحيح هو آخر أخبار الست الوالده ايه
نور حياتي ❤️☀️١٥
نور :ازاي اكيد ده حد عايز ببوظ علاقتك بولدتك مش اكتر مفيش ام ابدا ممكن تأذي ولادها ابدا اومال ليه الجنه تحت أقدام الأمهات يعني
سليم ضحك :تعرفي انك قلبك ابيض اوي ياريت كل الناس زيك لا يا ستي هي اللي هددتتني بنفسها َقالت انها هتموتني انا واختي لو فكرت اتكلم وعلشان كده اخدت شهد علشان تلوي دراعي وتخوفني
نور :انت بتتكلم بجد في حد ممكن يعمل كدا انا الي كنت مستغربه عمي وضربه ليا إلى من غير سبب
سليم :امي كانت بتخون ابويا وهو مسافر مع واحد مشوفتوش وهي مرضيتش تقول اسمه بس كل الي اعرفه عنه أنه اتجوز اختها، هه تصوري باعت اختها ليه واستغلت حاجاتها للفلوس لأنها كان معاها بنت صغيره وقتها وجوزها مات وهي استغلت كل ده وبعتها للراجل ده انا مش فاهم هي هتفوق امتي لا ومش مكفيها حضرتها عايزه تاخد فلوسي وفلوس ابويا وعلشان كده بعتت شهد علشان تمضينا على التنازل متستغربيش انا عارف كل خطوه وكل نفس هي بتعمله
نور :انا مش عارفه اقولك ايه بس انت مش لازم تكرها ابدا ولازم تدعلها دايما ان ربنا يهديها وتحاول تساعدها
سليم :بعد كل اللي عرفتيه لسه عايزني ادعيلها واساعدها
نور :اكيد تعرف ان في راجل راح للرسول صلى الله عليه وسلم وقله من أحق الناس بصحابتي قال امك، قال ثم من، قال امك، قال ثم من، قال امك، قال ثم من، قال ابوك، صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم
وده معناه انها مهما تعمل هي أقرب خلق الله ليك ادعلها يا سليم ادعلها دعاك من الحاجات الي بتفضل حتى بعد ما تموت
سليم :هدعلها بس يارب يهديها قبل ما تحصل حاجه ويكون وقت التوبه والندم راح تعرفي انا اكتر حاجه وحشاني هو حضنها وبحافظ على شهد علشان شبها ولما كنت بعرف البنات كنت بحس اني بنتقم منهم علشان كلهم زيها ///////
شهد :الو أحمد انا شهد اخت سليم
احمد بقلق :في ايه انتي كويسه
شهد :انا بخير متخافش بس انا لازم اشوفك ضروري لحاجه تخص نواره
احمد وقلقه زاد :نص ساعة وقابليني في *****
شهد :تمام
نور حياتي ☀️❤️١٦
احمد :خير يا انسه شهد قلقتيني في ايه
شهد :في حاجات لازم تعرفها وحكتله كل الي ابوها قاله
احمد :يابنت ال***ده انا هقتلها هو في حد يعمل كدا في علته، بعدها استوعب إلى قاله، انا اسف انا عارف انها ولدتك بس انا مصدوم بجد
شهد :مفيش داعي المهم في حلقه ناقصه والي هي ايه اللي سليم يعرفه خلاه يعمل عداوه مع سهير كدا وايه إلى خلي ام نواره تتجوز بابك ميه الف سؤال وعايز إجابات وأغلبها عند سليم
احمد :يبقى اجهزي انا هاخدك وننزل مصر مش هنستني هنا تاني
شهد بتوتر :مهو انا مش هينفع انزل مصر غير لما سليم يقولي والا آدم ممكن يلاقيني
احمد بغيره :ومين آدم ده أن شاء الله
شهد :احم ده اللي المفروض اتجوزه وسليم هربني منه
احمد :وانتي بتحبيه بقى
شهد :تصدق ان دماغك دي جزمه يعني لو بحبه هسيبه واهرب ليه يا ا ذكي اخواتك، ثم أكملت بخبث، هو انت غيران يا احمد ولا حاجه
احمد :احم، امشي يا بت خليني اروحك بدل ما اتغابي عليكي
شهد في سرها :ياربي أعوذ بالله يعني انا عشت كل ده في القاهره وفي الاخر اتكعبل في صعيدي لا ودماغه قفل
احمد :حظك بقى
شهد 😲😲:انت سمعت انا قولت ايه ////////
سليم صحي لقى نفسه نايم زي ما هو على وضع امبارح ونور كمان نايمه
سليم :ياريتني كنت عرفتك من زمان يا نواره اقصد يا نور، نور حياتي.،،،،، نور صحيت َلقيت سليم بيبصلها جامد
نور :احم صباح الخير
سليم :صباح النور شكرا لانك دعمتيني وسمعتيني يانور
نور :متشكرنيش على شئ واجب عليا انت جوزي ودي ابسط حقوقك عليا
سليم :نور بتمنى انك تقدري تسامحيني في يوم وتعتبريني حبيبك قبل جوزك، نور مردتش وسابته ومشيت وفون سليم رن
-سليم باشا الفار وقع في المصيده واخيرا
سليم :انت متأكد انه هو
-عيب عليك يا باشا ده انا قافشه متلبس،،،،،،، سليم فهم قصده ورد بضيق :خليه عندك وانا جاي
نور :انت رايح فين النهارده مفيش شغل بدري
سليم :رايح اعرف مصيري يا نور
نور حياتي ☀️❤️١٧
سليم :هو فين
-مربوط جوا يا باشا
سليم :روح انت وخليك مع باقي الرجاله برا، بعدها دخل علشان يشوف المربوط جوا بس اتصدم من الي شافه
محممممد عم نواره ازاي اتكلم انطق
محمد بضحكه سخريه :مفاجأه مش كدا ابقى عشيق الماما وعم المدام لا وايه إلى مربيها كمان
سليم :اه يا ابن *****ونزل فيه ضرب لحد ما كان قرب يموت وبعدها خرج مسدسه، انت هتموت وحالا كمان وابقى سلملي على إلى هناك
محمد بخوف لأنه عارف ان سليم مش بيهدد وبس :استنى اهدي لسه في حاجات كتير تخصك وتخص نواره عندي اولهم أن نواره تبقى هي نفسها بنت خالتك فاطمه
سليم :انت بتقول ايه ازاي يعني خالتي فاطمه متجوزتش حد من البلد انت كداب
محمد :الدليل معايا شهاده ميلاد نواره الاصليه إلى باسمها الحقيقي نور واسم ابوها
سليم :نور ده اسم خاله نواره مش اسمها الحقيقي
محمد :لا الحقيقي وخد عندك أن آدم يبقى اخوها من ابوها كمان
سليم :انت بتقول ايه وهو انا كل شويه اكتشف حاجه جديده ايه كل العبكه دي
محمد :هه مش لعبكه ولا حاجه امك وطماعها في الفلوس السبب في كل ده زمان جوزوا فاطمه لابو آدم كان غني ومتجوز بس مكنش خلف وبمجرد ما اتجوز خالتك خلف آدم ده وفاطمة مخلفتش بس هو حبها فسبها وبعد سنين كتير فاطمه خلفت نور بس الراجل مات وأم آدم دي كانت من عيله واصله طردت فاطمه وبتها وكوشت على كل حاجه وطبعا فاطمه لجأت لختها وامك بعتها لي مقابل الفلوس وأننا نبقى سوا اصل فاطمه رفضتني زمان فكان لازم اكسر عينها واتجوزت ها وهي حبت أحمد ورضعته علشان يكون سند لنور وفعلا بقى كدا اما انا فكنت بكرها مبسبش فرصه غير لما اضربها بس لما كبرت بقيت كيف القمر وطبعا كنت عايزها بس احمد كان دايما يحميها مني وبعدها ابوك طلبها ومكنتش اقدر اقول لا لبوك واتجوزتها بس متخافش مش هطول لأنها بتاعتي
سليم :ده أن طلعت حي من هنا بكل عمايلك دي ورفع مسدسه
احمد :وحشاني قوي يا نواره كيفك
احمد :بخير وانت وحشني فوق ما تتصور
شهد :أحمد بس الي واحشك يا ست نواره
نور :لا طبعا وانتي قبله يا بت تعالى
احمد :اومال فين سليم
نور :خرج من شويه قبل ما توصلوا مفيش عشر دقايق معقول مقابلتهوش
احمد:لا انتي تعرفي راح فين
نور :قال رايح يعرف مصيره ومرضيش يقول حاجه تاني
احمد :معقول وصله، نور خدي بالك من شهد ومتتحركوش من هنا سامعه
نور :انت رايح فين
احمد :هلحق سليم من أنه يضيع يا نور سلام
نور حياتي ☀️❤️١٨
سليم :اتشاهد بئا ولاهي مش تفرق مع امثالك اصلا
احمد :لا يا سليم استنى متقتلوش
محمد :حبيبي يا بني أنقذ ابوك شوف هيقتلني
احمد :مفيش داعي انك تمثل قدامي انا عارف كل حاجه امي فاطمه حكتلي كل حاجه قبل ما تموت علشان كدا نور كنت دايما ببعدها عنك بس لأنك ابويا سكت بس دلوقتي مش هسكت
سليم :ازاي مش هتسكت وازاي مش عايزني اقتله
احمد :لو قتلته هيتفتح بحر دم انت عارف الصعياده علشان كده سيبه للقانون وهو يحسبه وبعدها عقاب الله لكن بلاش تدخل نفسك وتدخل الكل معاك في بحر دم ملوش نهايه وانت عارف،،،،،،،، سليم اقتنع بكلام أحمد ونزل المسدس وفي ثواني كان المكان مليان بوليس لأن سليم اصلا كان مبلغ وسجل لمحمد وكان مخطط يقتله وبعدها يقول كان دفاع عن النفس بس محبش يجرح أحمد لأنه في الاخر ابوه ////
نور :انتي بتقولي ايه يا شهد يعني انا وسليم نبقى اولاد خالات وكل الي حصل لأمي كان بسبب امك وسليم كان عارف
شهد :لا سليم مكنش يعرف أي حاجه صدقيني هو صحيح عارف إلى أمي عملته بس ميعرفش انك انتي نور بنت خالته أبويا بس الي يعرف
نور :وهو بقى جوزوني لسليم علشان يكفر عن غلط مراته مش كده بس انا مش هسكت وهرجع حق امي إلى راحت وحق ابويا كمان
آدم :وانا مش هسيبك ابدا يا نور
نور :انت بتعمل ايه هنا اسمع اطلع برا وازاي دخلت من الحرس وَ.....
آدم:انا ابقى اخوكي يا نور انتي اختي الصغيرة من أبويا
نور :ازاي انت كداب انا مليش غير أحمد وبس
سليم :لا يا نور آدم اخوكي فعلا وحكلها إلى قاله محمد
نور :يعني بجد انا عندي اخ حقيقي انت اخويا بجد
آدم :شوفتي تعالى بئا في حضن اخوكي
نور راحت وحضنته،، بس بصت لأحمد ولقيته زعل
نور :أحمد آدم صحيح اخويا بس انت لا، انت ابويا يا احمد وسندي وضهري وكل الي ليا في الدنيا دي ربنا يديمك في حياتي يا اغلى من حياتي كلها
احمد حضنها جامد :حبيبه اخوكي انتي وقلبه بت هترجعي معايا مليش فيه
سليم :بس منك ليه ايه عمالين تحضنوا في مراته واقول معلش أخواتها إنما تاخد مين فين انسى منك ليه
نور :بس انا عايزه اتطلق يا سليم،، لو سمحت طلقني
سليم :وده ليه أن شاء الله
نور :عمري ما هنسي يا سليم أن امك كانت السبب في دمار علتي وحرماني من اخويا كل السنين دي وزلي على ايد محمد
سليم :وانا ايه زنبي يا نور
نور :انت كمان اذتني يا سليم ولا نسيت
نور حياتي ❤️☀️١٩
سليم :نور ارجوكي اديني فرصة ثانية صدقيني حياتنا تستاهل افتكري اي حاجه كويسه انا عملتها معاكي
-بس يا عم انت احنا اصلا معندناش بنات تتطلق
احمد :يخرب بيت دماغك يا هنا انتي جيتي امتى يا بت
هنا :جرا يا ابو حميد هي دي حمدالله على السلامه يا هنون ولا انت قليل زوق ياض
نور :اعااا هنا الكلب تعالى يا بت وحشاني موووووت اه يا فرده شبشب تغيبي كدا ولا تساليش في حد اه يا واطيه
هنا :ربنا يجبر بخاطرك يا ختي وبعدين اوعي كدا انتي وهو وعرفوني بئا على البشر بس استنى الأمور إلى كان بيتكلم ده يبقى سليم صح
سليم :اه شاطره باين عليكي
هنا :عيب عليك يسطا انا لماحه والموزه دي شهد صح
شهد :هههههه اه احنا شكلنا هنبقي أصحاب
هنا :جامد يا اوختي
آدم :وانتي مين بئا يلي داخله كدا تتعرفي على مخاليق ربنا
احمد :دي هنا بنت خالتي انا وصاحبه نور ومع بعض في الجامعه
هنا :طيب انت عرفت انا مين انت بئا إلى مين يا عم القفوش
نور :ده يبقى اخويا يا هنا
هنا :اخو مين هي طنط فاطمه خلفت واحنا مش واخدين بالنا وبعدين ده شحط يعني أكبر منك
نور حكتلها،،،، هنا :ياه ده ولا الأفلام بس اشطا أمور زيك برضو
آدم :بس يا بت وبعدين انا مش طايقك من اول ما شوفت خلقتك يلا يا نور خلينا نمشي
سليم :آدم :بجد مش هينفع كدا متنساش ان نور مراتي
هنا :هو عنده حق البنت ملهاش غير بيت جوزها
آدم :ياريت توفري رايك لنفسك مش لازمني في حاجه
هنا :مش هينفع تأخدها ولا ينفع سهير تعرف انك عرفت انها اختك والا نور حياتها مش هيكون ليها لازمه وممكن تقتلها كمان
احمد :انتي عرفتي حاجه جديده غير الي حكتهالك
هنا :آخر حاجه انهم قبضوا على عم محمد بس سهير لسه هربانه،، الخلاصه إلى المفروض تتعمل انكوا كلكوا تكونوا في نفس المكان وده هيكون أفضل كتير
سهير :عندك حق موتكوا هيكون أسهل
يتبع
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺