رواية الحب لايعرف المنطق الفصل الاول بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
رواية الحب لايعرف المنطق الفصل الاول بقلم الكاتبه ياسمين سالم حصريه وجديده على مدونة أفكارنا
الحقي يا كيان شوفي ابن خالتك جاي و معاه بت زي حته القمر شبه الأجانب و المنطقه كلها عمالين يتكلموا عليهم
حست ب أنه قلبها هيقف من الصدمه و قالت
: بتقولي ايه يا اسراء ياسين دا يبشتغل برا و لسا مش جاي دلوقتي انتي هتهزري
شدتها من أيدها و طلعت بيها علي البلكونه : تعالي ياختي شوفي و انتي الي بتقولي بنفسك
وقفت كيان و كانت مصدومه و هي شايفه ياسين. حبها الوحيد ماشي في الحاره الي ساكنين فيها و معاه بنت شديده الجمال
كيان نزلت من البلكونه بسرعه و هي رايحه عشان تفهم من ياسين مين البنت دي وهي كان عندها شك في حاجه
وكن قالت انا لازم اسمع منه ب نفسي
فتحت الباب ولقته في وشها و معاه البنت نفسها
ياسين : ازيك يا كيان انتي كنت حاسه اني هخبط ولا ايه
ادخلي يا ريري دي كيان بنت. خالتي
كيان : مين ريري دي
ياسين بابتسامه : في ايه يا كيان طيب دخلينا الاول
بعدت كيان عن الباب وقالت اتفضلوا
كانت البنت لابسه فستان قصير جداً نبيتي ولابسه شوز كعب عالي كانت كيان بتبص عليها ل أدق التفاصيل
وبعد ما اتأكدت من. جمالها الفاتن بقت تحس بالغيرة
قفلت الباب و قالت بعصبيه : مش هتعرفنا يا ياسين و لا ايه
ياسين :دي كرما مراتي
امه نزلت علي الكلمه دي و قالت : انت بتقول ايه يا ياسين مرات مين وانت جيت امتي
ياسين راح باس أيدها و رأسها وقالها اقعدي و انا هفهمك
وقعدت والدته و هي مش فاهمه حاجه أما كيان كانت بتمسك نفسها عشان الدموع الي علي كمان ثواني و هتنزل
ياسين مسك ايد كارما : انا و كارما كن بنحب بعض جداً و اهلها كانوا عايزين يجوزوها ل ابن عمها بالعافيه و انا أخدها و كتب عليها كنت خايف انهم يجوزوها ل ابن عمها
والدته قامت وقفت : انت اتجننت يا ياسين بتتجوز من ورانا و كمان نسيت المسكينه الي سايبها دي و عارف. أنها بتح... و لكن لحقتها كيان : خالتو بلاش تتعبي نفسك عشان انتي تعبانه ارجوكي ياسين عمل الصح لما اتجوز من الي بيحبها احسن ما تضيع منه
بصت عليها والدته (زينب ) : دي كانت غارت في داهيه شايفه القرف الي هي عملاها بقي سائب المحترمه عشان القرف دي وشاورت علي كارما الي كانت بتعيط بصمت
زينب سابته وطلعت أما كيان. فا كانت لسا هامشي لحقها ياسين وشافها وهي بتعيط وبداري دموعها
ياسين : استني يا كيان عايز اعتزر منك علي الي حصل من شويه عارف انك بتحبيني و لكن انا كمان كنت بحبك لكن اكتشفت أنه حب اخوي بعتبرك زي اختي انا كنت مفكر اني بحبك لكن غضب عني لما شوفت كارما حبيتها عرفت وقتها أنه دا الحب الحقيقي
كيان مسحت دموعها وقالت بهدوء : تماماً و دا الي كنت انا كمان هقوله لأني اكتشفت اني مش بحبك و لا حاجه. زي ما الكل عارف أو مفكر دا انا بس بحبك زي اخويا لأني حبيت انسان تاني يستاهلني. و سابته و طلعت غرفتها
علي الغداء كانت ندي و دي الخادمه الخاصه بيهم حضرت الغداء وراحت عند كيان خبطت عليها
كيان كانت بتعيط وبتحاول تكتم صوت عياطها عشان ماحدش يسمعها وسمعت خبط علي الباب قامت بسرعه غسلت وشها وراحت فتحت
ندي ؛ كيان الغدا اتحضر لكن خالتي زينب مش راضيه تنزل تاكل كيان اتحرك. ناحيه غرفه خالتها
وخبطت علي الباب و فتحت لها زينب
كيان قالت بهزار : ايه يا زيزو. ندي بتقول انك مش عايزه تنزلي تتغدي و دا ينفع بقي امال تاخدي كميه الدول دي ازاي. يا عسل انتي
زينب بجمود : مش عايزه انزل اشوفهم و انتي هتنزلي معايا الاول
كيان فهمت انها مش هتاكل غير لما كيان تاكل
قالت بمرحها : طبعاً امال دي تفضل تصيح طول الليل. لازم ناكل اكيد 😂
نزلت معاها زينب علي السفره
قعدوا و شويه ونزلوا كارما وياسين
قعدوا كارما وياسين و زينب كانت مش طيقاهم
كيان :
دخل الحمام. وراجعه بعد اذنكم و دخلت بسرعه الحمام
و كانت دموعها هينزلوا أقدامهم عشان كدا اتحججت و دخلت المطبخ. راحت علي الحمام و هي بتغسل وشها
وقالت : كيان خلاص لازم تتعودي انك هتشوفيهم كتير اقتنعي بقي أنه خلاص مبقاش ليكي و كبت مياه كتير علي رأسها عشان تهدي وفجاه سمعت صوت تكسير. وصوت دوشه
طلعت من الحمام و اتجه الي غرفه السفره
و كانت الصدمه لما شافت شخص ماسك شعر كارما
و بتي جارد كتييير مثبتين ياسين الي مش عارف يتحرك و كمان زينب و ندي. و الكل بيعيط.
و كان الشاب مديها ظهره مش شيفاه
وبيقول : بقي انتي طوي من سمعتنا كدا دا انا هقولك و اشرب من دمك عايزه تدمرينا و بيقول للبتي جارد
عايزكم تربوا الكلب دا عشان بعد كدا يفكر و يعمل الف حساب قبل ما يحاول يقرب من عائله الصياد تاني. ويبهدل سمعتها بالشكل دا
راحت بسرعه كيان اخذت المسد'س من جيب التي جارد و رفعته علي رأس الي كان بتكلم
وبحركه سريعه منه لف وأخذ منها المسد'س لفت كيان ورفعت رأسها
اول ما يحي شافها قال بصدمه : كيياااان !
يتبع
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺