رواية أسيرة مصاص دماء الفصل الاول حتى الفصل الثاني والعشرون بقلم سندريلا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 رواية أسيرة مصاص دماء الفصل الاول حتى الفصل الثاني والعشرون بقلم سندريلا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 

 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

 ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏رواية أسيرة مصاص دماء الفصل الاول حتى الفصل الثاني والعشرون بقلم سندريلا حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 ​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​الحلقه الاول بعــنوان( أصبـحت أسـيرتة) 

فى غرفة كبيرة فخامة تحمل اللون الابيض واثاثها اسود يتوسطها سرير فالمنتصف واريكه تجلس تلك الفتاة فى زوايه الغرفه تبكى وتضم رجليها لصدرها وتسند رأسها عليهم وتبكى بقوة وصوت انينها يعلو ليدخل عليها ذلك الشاب الوسيم يحمل ملامح جذابه يختلف عن الجميع لون عينه ازرق وشعر اسود ناعم طويل الى حد ما وبشرة بيضاء كالحليب يرتدى قميص اسود وبنطلون جينز ليقترب منها وترتعب خوفا منه 


مالك:  انتى لسه مكلتيش 


نور بصوت ضعيف:  انا عايزة ....اروح 


مالك:  مينفعش 


نور:  ليه انا عايزة اروح بيتى 


مالك:  ده بيتك 


نور : ده مش بيتى انا اول مرة اجى هنا 


مالك:  وهتعيشى هنا ومش هتخرجى منها طول حياتك 


تقف نور لتظهر شجاعه مزيفه وتخفى خوفها امامه:  انا مش عبده عندك 


مالك : مين قال كده انا بحبك انتى حبيبتى مش عبدة 


نور بعصبيه : بتحبنى ايه انت عمرك مشوفتنى وانا عمرى مشوفتك غير مره واحده بس فين الحب لا انا اعرف اسمك حتى ولا انت تعرف اسمى 


مالك : انا اعرف عنك كل حاجه 


نور:  بس انا معرفكش ومبحبكش 


ليغضب مالك ويعطيها ظهره حتى لا ترى تغير لون عينه لاسود بدل الازرق وتظهر انيابه الحادة وبشرته تصبح شاحبه ويترك ويخرج وتركض خلفه لتخرج ليغلق عليها الباب مرة اخرى من الخارج وتظل سجينه فغرفته تجلس فالارض وتسند راسها على الباب تبكى وتتذكر حين راته للمرة الاول 


#فلاش_باك 


تخرج نور مع ندى من عملها فالمستشفى ويعبروا الطريق ويسقط مفتاح نور وتنحنى لتأخذه لتقترب منها سيارة فخامه جدا يظهر عليها ثري صاحبها لتفتح نور عيونها على اخرهم من الصدمه والخوف من ان تصدمها السيارة ينزل مالك من سيارته ليرى فتاة ترتدى فستان بكم قصير يصل لركبتها بسيط جدا يظهر عليها انها من حاله اجتماعيه بسيطه وشعرها البنى الطويل ناعم منسدل على ظهرها ويطير مع نسمات الهواء من عبور السيارات بجانبها تملك عيون عسلى فاتح ترسمهم بكحلها وبشرة فاتحه الى حد ما تبدو كبشرة الاطفال لنعومتها 


مالك:  اسف 


نور ببراءة:  حصل خير انا اللى غلطت لما وقفت فالطريق 


مالك:  تحبى اوصلك 


نور بطفوله : ميرسى 


تاتى لها ندى : يلا يانونو 


نور : حاضر 


تلاحظ نظرات مالك لها نظرات اسد لفريسته يتفحصها بالكامل جيد جسدها النحيف القصير لتصل براسها لاسفل كتفه تخجلمن نظراته  وتنظر لندى لتجدها تنظر لمالك بدقه لجماله ووسامته 


ندى بدلع:  هاى انا ندى 


مالك ببرود وهو مازال ينظر لنور : اهلا 


نور : عن اذنك يلا 


يراها وهى تركض لبائع البالونات وتاخذ منه بالونه كالاطفال وترحل من امامه 


______________________


كما تلعن ذلك اليوم حين راها وراته لو كنت تعلم لسجنت نفسها بشقتها فذات اليوم ارحم من ان تكون اسيرته هكذا سجينه فغرفه بين حيط وباب ولم تعلم كيف خرجت من غرفتها وسريرها وهى نائمه الى ان تستقيظ وتجد نفسها مع ذلك المجرم تظل تبكى وتبكى .......


_________________


خرج من غرفتها غاضب بسبب كلمتها وهى تتكرر فى اذنه #مبحبكش فكيف هو يحبها بل يعشقها وهى لم تحبه يجلس على كرسى ارجوحه ويهزه بهدوء ليهدا ويتذكر كيف احبها من النظرة الاولى وكيف كان يراقبها طوال اسبوع كامل ليزيد حبه لها بداخله ويدور فباله فكرة واحده كيف هى تكرهه ولم تحب الان ماذا اذا علمت انه ليس ببشرى بل انه مصاص دماء 

يقرر فداخله بانها لا يجب ان تعلم بانه مصاص دماء دون ان تحبه يجب ان تحبه كما يحبها اولا حتى لا تهرب منه 


__________________


تجلس ندى فالمستشفى حزينه على فراق صديقتها وهى لا تعلم ان هى 


شادى : لسه مظهرتش 


ندى : لا 


شادى : مدورتش عليها 


ندى بغضب:  انت غبى واحده سيبلى على سريرها جواب بتقولى انا سفرت لموضوع ضرورى هدور ليه هى مخطوفه 


شادى : وازاى محستش بيها وهى خارجه من الشقه وازاى بواب العمارة مشافهاش هتتجننى 


ندى:  بقولك ايه انا مش ناقصه تقطيم غور شوف شغلك 


شادى:  طب السفر ده هيطول 


ندى : هى لحقت ده بقالها 3ايام بس 


شادى:  خلاص خلاص 


ويخرج ويتركها تسمع حديثها جنات تلك العاشقه لشادى وتحمد الله باختفاء نور وتتمنى ان لا تعود وتقرر ان تجعل شادى يحبها قبل عودت نور 


________________


تدخل اشعة الشمس لغرفة نور يدخل عليها مالك ليجدها نائمه فمنتصف السرير تضم قدميها لبطنها وشعرها مفرود على السرير بجانبها وبعضه على وجهها يجلس على طرف السرير وبطرف اصابعه يبعد شعرها عن وجهها ويمل راسه لجانب الايسر ليتامل ملامحها فقد عشقها منذ اول يوم  من اول نظرة لهم منذ ان سمع صوتها الرقيق وراى ضحكتها وفرحتها وهى تمسك البالونه تشعر بيديه على وجهها لتحرك راسها بخفه وهى نائمه ليبعد يديه بسرعه وتفتح عيونها بتعب لتراه اول شئ امامها تنتفض وتجلس على السرير بعيد عنه 


مالك بهدوء : اهدى 


نور بخوف : انت بتعمل كده ليه 


مالك : عشان بحبك 


نور بتذمر:  اووووف تانى 


مالك بمرح:  بلاش دى ينفع صباح الخير 


نور : مينفعش حاجه خالص غير انى اروح من هنا 


ليغضب منها ويتركها لما دائما تريد ان تتركه وترحل بعيد عنه تستغرب لانه خرج غاضب فهو دائما يخرج من غرفتها غاضب فقد اعتادت على ذلك ولكن الاستغراب الحقيقى لها انه ترك الباب مفتوح ولم يغلق تقف وتفكر ان تستغل الفرصه لتهرب من سجنه ..................

أسيرة مصاص الدماء ♥🍒


الحلقه التانى 

بعنوان قبلتى  


ليغضب منها ويتركها لما دائما تريد ان تتركه وترحل بعيد عنه تستغرب لانه خرج غاضب فهو دائما يخرج من غرفتها غاضب فقد اعتادت على ذلك ولكن الاستغراب الحقيقى لها انه ترك الباب مفتوح ولم يغلق تقف وتفكر ان تستغل الفرصه لتهرب من سجنه يتمسك حذاءه الموجود فالغرفه لتريديه فهى لم تاتى بحذاء وتخرج راسها من باب الغرفه تبحث عنه ولم تجده               تمشى على اطراف اصابعها تبحث عن مكان الخروج وتجد السلم وقبل ان تضع قدمها على اول درجه تسمع صوته من خلفها 


مالك بجديه : متفكريش حتى فده 


لتتركه وتركض على الدرجات بسرعه واستعجال لتفلت قدمها وقبل ان تسقط يقفز هو من الاعلى ليكون امامها بسرعته ويمسكها بقوة تفتح عيونها على اخرهم فكيف نزل من الاعلى ليصبح امامها وترى ملامحه من قرب ولكن كرهها له يجعلها لم تعترف بوسامته تدفعه بقوة نحو الدرجات وتركض لباب القصر وتحاول فتح الباب مرة واخرى ولم تنجح فهو ليس بباب عادى بل هو باب يشبه باب القلعه طويل جدا وقوى تنظر له بيأس وحزن وتلف لتنظر له فتجده واقف امام السلم يضم يديه لصدره يتاملها يتركها واقفه ويجلس على الاريكه فهو لم ينسى باب غرفتها مفتوح كما اعتقدت بل هو من تركه لتخرج من غرفتها وترى جمال قصره لتحب ان تعيش به تقف تتأمل القصر وتجد امامها مباشرة بعيد جدا عنها باب زجاجى خلفه حمام سباحه ويحط بارض خضراء و فزوايه بعيد يوجد بار واضاءته زرقاء  وهناك صالون رمادى فخام يظهر عليه ثريه وباب غرفه مغلقه وبالمنتصف يوجد عمود مزخرف زخرفه فرعونيه يشبه الاثار وبجانبه شاشه تلفزيون كبيرة  وبجانبها حوض سمك كبير وجميل واريكه لتجده يجلس امامها لتنسى اعجابها بالقصر وتتذكر بأنها سجينه بداخله لذلك الوحش تقترب منه بخوف فهى دائما تغضبه منها  يراها بطرف عينه تقترب وهى تشبه الاطفال وتمسك حذاءه بيديها وترتدى بيجامه نومها عبارة عن تيشرت عليه رسم كرتون واسع وشورت قصير وشعرها مفرود لتبدو طفله كما يحبها 

 واحب براءتها 

تقف بجانبه : انا هفضل هنا لحد امتى 


مالك ليغير موضوعها : ماسكه شبشبى ليه هتهربى بيه هتسرقينى 


تضعه على الارض 


نور:  اسفه بس معنديش حاجه البسها ...همشى امتى 


مالك بهدوء قبل ان يغضب منها : مانا قولت انتى مش هتمشى هنا هتعيش هنا على طول 


نور بغضب : ليه ده سجن 


مالك : ده قصر جميل فيه كل حاجه نفسك فيها 


نور : بالنسبه ليا سجن محبوس فيه قافل عليا بمفاتيح ممنوع اخرج على فكرة انا عندى صحاب برا بيدور عليا وهيلاقونى 


مالك : محدش هيلاقكى 


نور:  ليه هتشوف انهم هيلاقونى وياخدونى من هنا 


يسحبها من معصمها ليجعلها تقف امام الشباك ويفتحه لها لترى مايصدمها وهو وجود القصر فوق جبل بمنطقه منعزله لم يجد اى منزل او اى شخص بجانبها حتى ليساعدها 


مالك:  فمتفكريش ان حد يلاقيك او حتى فالهروب وبعدان انا كتبت جواب وقولت لصاحبتك انك سفرتى لموضوع ضرورى فمحدش بيدور 


لتصدم فقد انقطع املها الاخير للخروج وتبكى وهى تضربه على صدره بيديها الاتنين 


نور بعيط : ليه عملت كده ليه انا بكرهك بكرهك بك.....


ليسكتها بقبلته ويقبلها بقوة ويمسك يديها الاتنين لتصدم وتفتح عيونها على اخرهم وتحاول ان تبتعد عنه ولكن هى امراة امام رجل وليس باى رجل بل مصاص دماء فقوته اضعاف مضاعفه لقوتها يظل يقبلها بقوة ليحدث ما لا يتوقع لتنزف شفتيها من قوته ليشم رائحة دماءها بانفه ويمتص دماءها لتشعر بألم فى رأسها ويهدا جسدها بين يديه يعتقد بانها استسلمت له ليستمر بقبلته ويمتص دماءها اكثر ليجد جسدها يسقط منه مغمى عليها يحملها ويصعد لغرفتها وطول الطريق ينظر لدماءها الخارجه من شفتيها نتيجه امتصاصه لها فزادت يضعها على السرير ويغطيها يقترب منها ويقبله مرة اخرى وهو يمتص دماءها يشعر ببدا تغير ملامحه يقبلها دون ان يمتص دماءها ليشفى الجرح تمام ويختفى اثاره يفزع ويبتعد عنها  ويركض للخارج 


______________________


تدخل جنات للصيدليه وتجد شادى يعطى دواء لمريض 


جنات بدلع : شادى 


شادى : نعم 


جنات:  انت مالك مصفر كده ليه 


شادى : اصلى منمتش من اسبوع 


جنات بدلع وهى تجلس فوق مكتبه:  ليه ايه اللى مطير النوم من عيناك


شادى : انت مش عارفه ان نور مختفيه من اسبوع


لتغضب منه : بس كده 


شادى:  اه مش بحبها 


جنات:  ماهى متبحبكش 


شادى : دى حاجه تخصنى لوحدى 


تتركه وتخرج وهى تلعن نور وتتمنى موتها 


____________________________


يجلس مالك على سريره ويمدد جسمه عليه وهو يتلذذ طعمه شفتيها واللذة الحقيقه له هو طعم دمائها فهى مرته الاول التى يمتص بها دم بشرى فهو يتغذى على دماء الحيوانات لانه مصاص دماء مسالم لا يحب القتال ويحب الناس لذلك لم تقتلهم ليتغذى عليهم ولكن يشعر بسعادة لان دماءها تسير بداخله ولانه مصاص دماء نادر من نوعه فهو الان يستطيع ان يشعر بها ويستطيع ان يعلم مكانها حتى وان خرجت من هنا كما ان يستطيع ان يشفى جروحها والمها عن طريق قبلته لانه مص دماءها المرة الاول من قبلتها فاصبحت قبلته طريقه لعلاجها 


___________________


تستقيظ نور وتجد الساعه 8مساءا تتذكر ما حدث تفتزع وتضع يديها على شفتيها وتقف امام المرايه ولكنها لم تجد اثر لجرحها تستغرب وتعتقد بأنها كانت تحلم ولكن تعلم انها حقيقه وانه قبلها بالفعل فهى شعرت بقبله حقيقه تشعر بالعطش وتجد شفشقها فازع تمسك وتقترب من باب غرفتها تعتقد انه اغلقه مرة اخرى ولكنه مفتوح تنزل للاسفل وهى تنظر حولها تبحث عنه تراه يجلس يشاهد مسرحيه ويضحك ضحكته الساحرة للجميع عدا هى تنظر له بقرف وتدخل المطبخ تشرب وتضع الكوب على الحوض ولكن نتيجه شرودتها وتفكيرها يسقط الكوب منها وينكسر لتشعر برعب منه تجلس تجمع الزجاج بسرعه قبل ان يدخل وهى تنظر لباب المطبخ فتجرح يديها جرح عميق لتصدر صرخه قويه تفزع قلبه ويركض لها يراها تجلس على الارض تبكى بقوة وتمسك كفيها بيديها ويرى دماءها يمسك يديها بين يديه ويمتص دماءها وتعتقد انه يفعل ذلك لانه يحبها كما ترى بالافلام ياخذها ويخرج 


مالك:  اقعدى هنا 


يذهب ويحضر شاش ومطهر حتى لا تعلم بانه مصاص دماء وحتى لا يفقد سيطرته فالجرح عميق وينزف بقوة يطهر الجرح ويلفه بشاش لتسحب يديها منه بقوة 


نور بغضب : انا ممرضه واعرف اعالج نفسى 


وتصعد لغرفتها او بمعنى اصح لسجنها 

يشعر بتغير ملامحه نتيجه غضبه مع ذلك شعوره بالجوع لدماء ولكن هذه المرة مختلفه تمام عن اى مرة يجوع بها فاليوم هى يجوع لدماءها هى فقط يدخل غرفه مغلقه ويشرب كيس دماء منها ولكن جوعه لدماءها هى ولكنه يحاول منع نفسه فاذا عضها ستنتهى وستموت لانه مصاص دماء اصلى ليس نص بشرى ونص مصاص دماء كيف سيقتل حبيبته فلا يوجد غير حل وحيد هو ان يميص دماءها لاخر قطرة ويحاولها لمصاصه دماء لتعيش معه وقبل ان يفكر بشئ تتغير ملامحه لتشحب بشرته وتظهر انيابه الطويل وتطول اظافر كالمخالب وتتغير عينه من ازرق لاسود ويحمر اسفل عينه ولم يشعر بشئ غير ان قدمه تقوده لطريق غرفتها فهو سيقتلها بعد لحظات يصل للاعلى ويرى باب غرفتها ولم يفصله بينهم غير ذلك الممر ............


هل سيجعلها مصاص دماء بعد فقد سيطرته ؟؟

اما سيتركها بعد مص دماءها ؟؟

ماذا ستفعل نور عندما تراه هكذا ؟؟

.................يتبع

أسيرة مصاص الدماء ♥🍒


الحلقه الثالث

بعنوان هروب فاشل


 وقبل ان يفكر بشئ تتغير ملامحه لتشحب بشرته وتظهر انيابه الطويل وتطول اظافر كالمخالب وتتغير عينه من ازرق لاسود ويحمر اسفل عينه ولم يشعر بشئ غير ان قدمه تقوده لطريق غرفتها فهو سيقتلها بعد لحظات يصل للاعلى ويرى باب غرفتها ولم يفصله بينهم غير ذلك الممر يتحرك بالممر ليصل لغرفتها وهو يفكر فى دماءها فقط ويقترب جدا ولكن دائما القدر يفعل ماهو يريده فقط لتخبط يديه فزجاج كسرته وهى صاعده غاضبه منه لتنجرح يديه وينذف دماء ليمصها بقوة ويسقط جسده على الارض بتعب فدماءها التى يريدها موجوده بدماءه ليشرب من دماءه حتى يشبع وتعود ملامحه كما كانت يقف بعد دقائق ليدخل لغرفتها ليجدها فارغه يبحث عنها فالحمام ولم يجد ويرى شباك غرفتها مفتوح وتربط به ملايه السرير يصدم فقد هربت منه ليخرج بسرعته ليأتى بها مرة اخرى فهو يستطيع ان يعلم اين هى بشعوره بها....


تظل تركض وهى خائفه وسط الظلام بين اشجار ذلك الجبل والمنطقه المنعزله حافيه القدمين لتنجرح قدمها من الارض وتبكى بقوة تريد العودة لمنزلها تركض باقصى سرعتها لكن عن اى سرعه لديها فسرعته اقوى بكثير فمن اهم ما يميز مصاص الدماء سرعته لتصدم به فوجهها امامها واقف ويضع يديه خلف ظهره يحاول ان يكتم غضب حتى لا يتحول امامها تقف ودموعها على خديها تنظر له بيأس فهى اصبحت اسيرة له كما وجدت امل يأخذه منها يقترب منها بخطوات ثابته وهى ترجع للخلف وهى تنظر له تظل ترجع للخلف حتى تلتف قدمها وتسقط وهو يقف مكانه ينظر لها وهى تحاول الوقوف وتسقط مرة اخرى تظل تبكى وهى تردد كلمه واحده 


نور بعيط:  انا بكرهك بكرهك 


كلمه تعذب قلبه وتجعله غاضب وحزين منها يقترب منها 

ويجلس على رجليه اماما 


مالك:  هو اللى يبحبك تكرهه 


نور بعيط : ده مش حب انت عايز تخلينى عبده الحب انى اعيش فبيتى وانت تطمن عليا الحب انى اروح شغلى وانت تهتم بيا ده الحب  الحب انك تخلينى اعمل اللى بيحبه عشان تشوفنى مبسوطه لكن انت  مش بتحبنى انت عايز تحرمنى من كل حاجه بحبها دى انانيه 


مالك:  قومى نروح 


نور : على سجنك 


مالك:  يلا 


تحاول الوقوف وهى تمسك بيديه تراب لتضعه فعيونه وتهرب ولكن تسقط من ألم قدمها ليحملها على ذراعيه تنظر له بغضب ويمشى بها بهدوء وهى تفكر فعودتها لسجنه تسمع صوت ذئاب تعوى فى الظلام لترتعب وتلف يديها حول رقبته بقوة بدون وعى وتتحمى فيه يبتسم على ذلك يصل للقصر ويجدها نائمه على كتفه يصعد لغرفتها ويضعها على سريرها يأتى بكريم وطبق مياة وفوطه يبلل الفوطه ويمسك قدمها ويضع الكريم على جروحها لتتألم يراها ويبعد يديه عن قدمها يتركها ويخرج 


____________________


تجلس ندى بشقتها وتدخل غرفه نور وتصدم عندما تجد تلفون نور بالغرفة وملابسها بالدولاب 


ندى:  سافرت ازاى وكل حاجه هنا زى ماهى 


وتجد شنطتها بيها اموالها 


ندى : سافرتى من غير فلوس كمان سفر ايه ده 


وتجلس تفكر فما يحدث 


_________________________


تستقيظ نور وتجد نفسها بغرفتها او سجن تظهر علامات حزنها على وجهها فقد عادت لسجنها تعتدل فجلستها على سريرها وتشعر بوجع فقدمها 


نور بسخريه : ايدى مفتوحه ورجلي هيحصل ايه تانى 


تجده يدخل لغرفتها وهو يحمل صنينه اكل لفطارها تنظر للجهه الاخرى بعدم اهتمام يجلس امامها على السرير وقبل ان ينطق بحرف ترفع غطاءها وتقف على قدمها لتصرخ وتسقط على السرير 


مالك : بطلى عناد بقا 


نور وهى تتوجع : مالكش دعوة بيا 


يسحب راسها بسرعه ليطبع قبله على شفتيها لتدفعه بقوة ليقترب ويقبلها غصب عنها وهى تضربه على صدره وتمسك يديه وتحاول ان تبعده عنها يبلع ريقه بقوة وهو يحتضن شفتيها بشفتيه لتشعر بشئ فحلقها وتبلع ريقها بصعوبه ليتركها ويبتعد 


نور بعيط:  حرام عليك ابعد عنى بقا يارب تموت انا بكرهك


يمسك يديها بغضب ويقف الشاش لها لتصدم عندما تجد الجرح اختفى لتنتفض بسرعه من السرير بخوف وتصدم عندما تجد الم قدمها اختفى ليتركها ويخرج وهى تصدم وتتذكر جرح شفتيها الذى اختفى ليسقط جسدها من الصدمه مغمى عليها 

..................


يجلس بغرفته يفكر فى كلامها احقا هذه انانيه ولكن يحبها ويخاف عليها ان يأذيها احد يريدها ان تظل بقصره لتتمتع بحياة سعادة وترفيهه بدل غرفه فشقة تشركها صديقتها بها يريد ان يجعلها ملكه بقصره ولكن لن يحرمها من حياتها كما قالت 

يفكر كثير ويشعر بشعور اخر شعور بوجود مصاص دماء من فصيلته قريب منه يخرج من غرفته بسرعه ليدخل غرفتها ويجد ما يخلع قلبه ويجعله يتحاول بسرعه ...

أسيرة مصاص الدماء ♥🍒


الحلقه 4

 بعنوان اكرهك واتعامل معك 


يدخل غرفتها ليجد ما يخلع قلبه ليجعله يتحول بدون انذار بسرعه البرق يجد زجاج غرفتها مكسور وهى ليست موجوده بالغرفه يركض بسرعتها لمكانها فهو يشعر أينما تكون ....


تشعر بشخص يسحبها ويمسكها من معصمها ويمشى بها وهى خلفه وسط الظلام ولم تراه وجهه من ظلام الليل وهذا افضل لها من ان تراه وجهه وتعلم بانه مصاص دماء وملامح وجهه مخيفه ودماء تسيل من فمه تمشى غصب عنها وهى تبكى خوفا من ذلك الشخص ولاول مرة تريده ان ياتى لها ويأخذها من ذلك الشخص الذى يغرس اظافره فى معصمها تقف فجاءة نتيجه وقوفه تنظر للامام وتراه جسده من الظلام يقف امامه ولم ترى ملامحه ليتركها مصاص الدماء بقوة ويدفعها لتصدم راسها بالشجرة وتسقط مغمى عليها ليغضب مالك بقوة وبدون انذار ينقض على مصاص الدماء ويبدا العراك بيهم ويدخل مالك يديه وسط صدره ويخرج قلبه من صدره ويرمي به على الارض وينتصر عليه مالك لان اصلى يتركه ويذهب لجسدها يحملها برقه وقد عادت ملامحه لطبيعيتها ويعود للقصر يضعها فى سريره  ويرى علامه اظافر مصاص الدماء على معصمها يدويها لها ويعقمها 


_________________


فى قصر كبير مقر مملكه يجلس والد مالك غاضب من ابنه 


والد مالك : شايفه ابنك 


والدة مالك : انت مش طردته من القصر بتراقبه ليه بقا 


والد مالك : عشان ابنك غبى بيثق فالبشر 


والدة مالك:  ابنى مسالم مش شرير زيك فطبيعى انه يكون كده بيحب الناس 


والد مالك:  الناس اللى احنا عايشين على دمهم 


والده مالك:  هو عايش على دم الحيوانات لانه مبيقتلش والدليل انه ممصش دم الاستاذ اللى بعته له وخلع قلبه 


والد مالك:  بس مص دم البت دى 


والدة مالك:  وانت عرفت منين 


والد مالك:  مادام قدر يوصلها يبقى مص دمها عشان كده بيحس بيها وعارف هى فين 


والده مالك : يمكن غصب عنه 


والد مالك : معتقدش المصيبه لو ابنك حبها دى بشريه مش مصاصه دماء 


والده مالك : سيبه فحاله مادام انتى اللى نفيته وطردته من المملكه 


والد مالك:  هنشوف هيحصل ايه والزمن هيودى ابنك على فين 


______________________


تحلم نور بما حدث وبكاءها لتستقيظ مفزوعه وهى تصرخ يدخل لها ليرى ماذا يحدث لتركض له وتدفن راسها فصدره وتلف يديها حول خصره بشدة وكأنها تريد ان تدخل بداخل جسده وتبكى بقوة يبتسم لذلك ويضع يديه فوق راسها يمسح على شعرها ليهدهاويطرد خوفها تظل تبكى بقوة وتغضب اكثر فهو سبب كل ذلك تدفعه بقوة بعيد عنها وهى تبكى 


نور ببكاء شديد:  انت السبب فاللى انا فى ده صعبانه عليكى اوووى انت السبب انا بكرهك بكرهك وهفضل اكرهك طول حياتى 


مالك بغضب منها:  اسكتى 


نور:  مش هسكت انا بكرهك مبحبكش انت شيطان 


يقترب ويمسكها من معصمها للتتألم بقوة منه وهو يضغط على جرحها 


نور بوجع:  ااااه سيبنى كده ااااااه انت بتوجعنى كده 


يدفعها بغضب ويخرج قبل ان يرى جسدها يصدم بالسرير بالاخص مكان قلبها لتضع يديها بالم على قلبها وهى تتالم 


يمشى فالممر بغضب منها وتسود عيونه ويقف فجاءة حين يشعر بألم فى قلبه يرفع يديه ليضعها على قلبه كما تفعل هى فقد شعر بألمها فقط 

يظل واقف فالممر ويضع يديه على قلبه 

تجلس على الارض وتمسك قلبها من الوجع وهى تبكى بقوة تقف امام المرايه وتبعد ملابسها وتجد مكان الضربه ازرق تبكى وتجلس على السرير تفكر فيما يحدث معاها وكيف ستخرج من هنا ويرحل عن حياتها تخرج من غرفتها وتنزل تبحث عنه ولم تجده تصعد لغرفته وتدق الباب ليفتح لها وهو يرتدى بنطلون فقط وبدون تيشرت وتظهر عضلات بطنه البارزه لتخجل منه وتعطيه ظهرها 


نور:  انا عايزة اخرج ممكن 


مالك باستغراب : ليه وفين 


نور:  عايزة حاجات ولا انا هقضى عمرى كله هنا بالبيجامه دى انا بقالى 10 مستحمتش بسببك 


مالك : طيب شوفى عايزة ايه وانا هجيبه 


نور : عايزة هدوم هتجبلها ازاى هتقيس انت 


مالك : امال هتخرجى بالبيجامه 


نور : طيب روح هاتلى اى طقم عشان راحتى معفنه 


مالك : حاضر 


تتركه وترحل وهى تتعامل معاه بغضب غصب عنها 

يرتدى ملابسه ويخرج ويغلق القصر بأكمله عليها يعتقد بانها ستهرب ويذهب ليشترى لها اغراض كثير 

تدخل الحمام لتأخذ دوش وتجد المياة مقطوعه فحمامها تدخل حمامه وتاخذ دوش وتلف جسدها بالمنشفه وتخرج تتجول فغرفته وترتدى قميص من ملابسه طويل وواسع جدا عليها يصل لنص فخدها وتترك شعرها مبلل دون ان تسرحه وترى البوم صور له تجلس تتفرج عليه وتشاهد صوره وهو صغير ويلعب ولم تجد اى صورة له مع والده او والدته او اى صديق جميع صوره وحيد بها تتعب وتنام على سرير وبحضنها البوم صوره 

يشترى لها اغراض كثير ملابس والعاب ولاب وفون لها ويعود للقصر سعيد فهذا اول طلب لها منه ينادى عليها ولم تجيب يعتقد بانها هربت يدخل جميع الغرف يبحث عنها ولم يجدها ولكن شعوره يخبره بانها هنا يدخل غرفتها يجدها تنام على السرير وهى ترتدى قميصه الابيض وشعرها مبلل بجانبها ويرى البوم صوره فحضنها يبتسم عليها وقبل ان يخرج يسقط منه شنطه لتصدر صوت وتفتح عيونها وتراه تفزع وتقف من على السرير ليسقط الالبوم على الارض وتخرج منه صور وليسير الخوف فجسدها منه تنزل لتجمع الصور ياتى ويجمعهم معاه وهو ينظر لها تسمع صوت بالخارج لتتذكر ما حدث لها وتمسك فذراعيه بقوة وتلتصق بيه ..........

أسيرة مصاص الدماء ♥🍒الحلقه 5 

بعنوان محاولة هروب  


 تسمع صوت بالخارج لتتذكر ما حدث لها وتمسك فذراعيه بقوة وتلتصق بيه .


مالك بحنان : متخافيش مش حرامى 


تتركه يديه بغضب : انت بتهزر 


مالك : ههههه تعالى بس شوفى انا جبتلك ايه 


نور: ليه محسسنى انك بتعامل بنتك وبعدين مش لما اعرف صوت ايه برا يمكن حد تانى عايز يخطفنى 


مالك : متخافيش معاكى راجل 


نور : هو انت لو راجل كنت خطفتنى 


مالك بجديه:  بردو 


نور ببرود : جبتلى هدوم ولا لا عشان قرفانه من القميص ده 


مالك بنفاذ صبر : جبتلك يانور تعالى شوفيها 


تخرج خلفه وتنزل للاسفل تتفحص الشنط وتجد ملابس نوم بيجامات واطقام خروجه واحذيه وبوكس كبير تفتحه وتجد شنطه مكعبات والوان واسكتشات رسم واكياس بلالين 


نور:  ايه ده 


مالك:  حاجه تسليكى 


نور بقرف : شكر 


وتجد شنطه هديه لونها اسود وعليها قلوب حمرة 


نور : دى ليا 


مالك:  اه 


تفتح وتجد فستان اسود بيلمع قصير وبدون اكمام ومعه شال اسود فرو 


مالك : ده هديه منى يارب تعجبك 


نور:  حلو بس شكله غالى 


مالك برومانسيه:  مفيش حاجه تغلى عليك لو طلبتى النجوم هجبهالك 


نور:  انا مش عايزة حاجه منك غير انك تروحنى 


مالك : تانى بردو 


وقبل ان ترد عليه تسمع صوت كلب ينبح خلفها ليقف جسدها ثابت فى صدمه وتفتح عيونها على اخرهم ويسير الخوف فى جسدها تخاف ان تنظر خلفها ليصدر الكلب صوته مرة اخرى لينتفض جسدها وتركض له تتعلق فرقبته وتلف يديها بشده فعنقه وتلف قدميها حول خصره وراسها على كتفه 


نور فى اذنه : اجرى اجرى بسرعه 


يضحك مالك بقوة بصوت عليها : مالك انت بتخافى منهم 


نور : جدا مرة كلب عضنى خد 21حقنه 


مالك:  ههههه طيب خلاص همشى انا جبته تلعبى بيه 


نور بغضب:  انت اللى جبته استن عليا لما انزل 


مالك : تنزلى منين من رقبتى 


نور:  اسكت وروح مشيه من هنا 


مالك:  هروح وانتى معايا 


تصرخ فى اذنه بقوة:  لااااااااا 


مالك بألم : فودنى يابت 


ينزلها على الاريكه تقف فوق ويذهب ليدخل الكلب قفصه ويعود لها 

يجدها تقف فوق الاريكه بخوف وتنظر على باب القصر 


نور : مشى 


مالك : اه 


نور بعصبيه : انت ازاى يابتاع انت تجبلى كلب انت عايز تموتنى 


مالك:  لا طبعا انا مكنتش اعرف 


نور:  اول واخر مرة 


تصعد السلم 


مالك : انا غلطان انى جبتلها حاجه 


ويمسك الشنط وقبل ان يتحرك يجدها تنزل على السلم وتاخذ منه الشنط 


نور : مش دول بتوعى بردو ولا انت هتاخذ ليك 


مالك : لا ليكى 


نور:  طب عن اذنك 


تصعد بالشنط وتنزل تاخذ بوكس الالعاب وتصعد به وتغلق الغرفه عليها 


يجلس هو على الاريكه يحاول ان يفكر فشي يجعلها تحبه 

يفكر بانها تريد الخروج يصعد لغرفتها ويدخل دون ان يدق الباب ويجدها تجلس على سريرها تلعب بالمكعبات 


نور : انت ازاى تدخل كده محدش علمك تخبط قبل متدخل 


مالك:  انا عارف انك مضايقه منى بس انا هصالحك 


نور : ومين قالك انى عايزة اصالحك ولا حتى اتعامل معاك اطلع برا 


مالك:  اسمعى بس ده مفاجاة هتعجبك 


تقف نور وتمسك يديه وتسحبه للخارج وتغلق الباب ولكن تفتحه مرة اخر عندما تسمع صوته وما قاله 


مالك : انا عايز اخرجك 


تفتح نور الباب له وتبتسم 


نور : هتروحنى 


يقترب ويمسك خديها بيديه:  انا قولت اخرجك مش اروحك 


نور:  اووووف طيب امتى 


مالك:  وقت متحبى 


نور:  بكرة 


مالك:  ماشى 


تغلق الباب بوجهه ينظر بصدمه فهو يفعل لها ماتحب او لا يفعل تعامله بسوء ولم تلاحظ انها تجرح قلبه العاشق لها.....


________________


تدخل جنات على شادى وندى وتجدهم يتحدثوا عن مواقف كانت نور معاهم فيها 


جنات : هو حتى بعد ماالهانم سافرت مفيش غير سيرتها 


ندى : عايزة حاجه اصل دى حاجه متخصكيش 


جنات:  ازاى بقا مش صاحبتى زى ماهى صاحبتكم 


ندى:  نور عمرها ماحبتك ولا انتى عمرك ماكنتى صاحبتها 


جنات بغضب : شادى عايزك 


ندى : روح اصل الهانم عايزك 


وتتركهم ندى وتخرج من المكتب 


شادى : عايزة ايه 


جنات:  عايزه اقولك حاجه مهمه 


شادى : خير 


جنات:  انا .....انا ....


شادى:  انتى ايه 


جنات : انا بحبك 


يصدم شادى وينظر لها باستغراب 


جنات:  مالك بتبصلى كده ليه 


شادى:  مفيش بس انا بحب نور 


جنات : بس هى مبتحبكش 


شادى : هيجى يوم تحبنى اطلعى منها انتى 


ويتركها ويرحل 


جنات:  انا هوريك يازباله المجتمع ازاى ترفضنى والله اليوم ده ماهيجى طول مانا عايشه ولازم انهى حياة نور الاول واكسر قلبك وبعدها افرجك ازار ترفضنى 


_______________________


ترتدى نور بنطلون جينز وقميص بكم طويل وعليه جاكيت جينز قص وتاخذ شنطه يد وتستدل شعرها وتنزل له تجده يرتدى بدله سودة بقميص اسود لتظهر وسامته وبشرته البيضاء مع اللون الاسود وعيونه الزرقاء وشعره المرفوع للاعلى ولكن هى دائما تنكر اعجابها  بوسامته مقابل كرهه له وتقيده لحريتها 


نور:  انا جهز 


مالك : ايه القمر ده 


نور ببرود : العفو 


تركب معه السيارة وهو يقود بجانبها وهى تنظر من الشباك فهى لم تخرج من القصر منذ شهر كامل وعشر ايام بمعنى اصح40 يوم يصلوا للكافى للغداء ويطلبوا الطعام تنتهى نور من الاكل وتسحب كرسيها ويراها 


مالك بخوف : على فين 


نور : هغسل ايدى 


مالك بشك:  ماشى 


ولكن يتركها ففى جميع الاحوال هو يعلم اين هى تدخل الحمام وتغلق الباب وتخرج قلم الوان من شنطتها وتكتب رساله على المرايه وتعود له 

يدفع الحساب ويخرج وتراهم جنات وتبتسم بشر ........

(اسيرة_مصاص_دماء)


البارت 6 بعنوان حنانه_و_كرهى


تراهم جنات وتبتسم بشر تخرج هاتفها من شنطتها وتصور مالك وهى يمسك يد نور فيديه وصورة اخرى وهو يفتح لها باب السيارة وتبتسم بشر .....


يركب بجانبها ويبتسم لها وتبادله الابتسامه لانها تفكر بان الله سيجعل احد يقرا رسالتها وينقذها منه ويقود بيها ويذهب لمول كبير يدخل معاها وترى معظم المؤظفين يرحبوا به يبدو انه عميل مهم لديهم 


مالك : تحبى تشترى ايه


نور بملل : مش عايزة حاجه


مالك : يانور اشترى اى حاجه 


نور : مش عايزة هو بالعافيه 


وتنظر للجهه الاخرى وترى دبدوب كبير طوله يعادل طولها هى ولكن هى انحف منه ينظر ويرى الدبدوب يذهب وتراه تيحدث مع رجل ويعود لها 


نور:  ينفع نمشى 


مالك : ينفع انا تحت امرك 


تنظر له بقرف وتتحرك يمسك يديها فيديه وقبل ان يتحرك بها ياتى له صاحب المحل وهو يحمل الدبدوب 


صاحب المحل : مالك بيه الطلب 


مالك:  شكرا 


وياخذه ويعطيه لها 


نور:  ايه ده 


مالك : دبدوب ليكى 


نور : شكرا بس كده من غير فلوس حتى 


مالك:  اه هنسرقوا هههههه 


نور بهمس:   ظريف 


تمشى معه وتفكر اذا فشلت محاولتها ولم يقراها احد فستظل اسيرة له ومقيدة تفكر بانها فمكان عام ويجب ان تتخلص منه تبتسم وتخرج محفظتها من شنطتها وترمى بها فسله المهملات 

نور بصوت عالى : حراااااامى حرااااامى 


مالك باستغراب : ايه يانور فى ايه 


نور وهى تمثل العياط:  حرررررامى 


يتجمع الناس حولها 


الرجل:  مالك يابنتى 


نور : عمه عمه فى حرررامى سرق محفظتى 


الرجل:  طب فين الامن هاتوا الامن 


نور:  ااااه هاتوا الامن 


مالك:  نور حصل خير يلا نمشى 


نور:  لا انا عايزة محفظتى 


وياتى رجلين من الامن 


رجل الامن:  امرك يامالك بيه 


نور:  فى حرامى هنا سرق محفظتى 


رجل الامر وهو ينظر لمالك:  نعمل ايه 


نور:  انت بتكلمه هو ليه انا اللى بكلمك 


الرجل:  يابنى هاتلها المدير 


نور:  اااه اه هاتلى المدير فين مديرك 


رجل الامن:  ماهو 


نور : ماهو ايه فين مديرك 


يشير على مالك لتنظر بصدمه 


نور بغير تصديق:  هو فين 


رجل الامن:  ماهو المدير قدامك اهو مالك بيه 


نور بصدمه:  ها 


مالك : مشى الناس يابنى ....اهدى يانور 


نور : حتى لا يشك بها اصل محفظتى فيها صورى افرض حد خدها بها وعمل بيه حاجه هبقى وحشه 


يحتضن وجهها بيديه:  انا واثق فيكى وعارف انك مؤدبه ومبتعمليش حاجه غلط 


نور لنفسها:  انت ازاى كده بتحبنى كل ده وانا عايزة اسيبك وامشى يمكن عشان معترفتش بطريقه كويسه يمكن لو مكنتش خطفنى كده كنت حبك بس انا بكرهك عشان انت خافطنى وعاملنى عبدة عندك ولازم اهرب باى طريقه 


ياخذها ويذهب للملاهى وتجد الملاهى فارغه 


نور : الملاهى اجازة هندخل ازاى 


مالك : هندخل زى الناس 


نور : بقولك اجازة انت مش شايف 


يميل عليها:  لا مش اجازة انا حجزتها ليكى عشان تلعبى براحتك 


نور بدهشه : حجزتها 


اهو لديه مال ليحجز ملاهى من اكبر الملاهى فالبلد لها تدخل وتلعب لعب كثيرة وتركب بجانبه فقطار الموت ليسير القطار وتسقط بين احضانه من سرعته ويحوطها بذراعيه وشعرها يطير  وتغمض عيونها يتأملها  وبالنسبه له فهو يتمنى ان يتوقف الوقت هنا لتبقى قريبه منه فهذه من اجمل لحظات حياته اما بالنسبه لها هى فهذه من اسوء لحظات حياتها وتلعن اللحظه التى تقترب منه فيها واسعد ايام حياتها حين تخرج من حياته وتتركه

يتوقف القطار وينزل ويمد يديه لياخذ يديها ولكن هى تتجاهله وتنزل وتلتوى قدمها وتمسك بذراعيه غصب من الوجع ينحنى ليرى قدمها ويعلم بان العضمه تحركت من مكانها وتريد ان ترد ولكن هى لن تتحمل يحملها على ذراعيه وتسند راسها على كتفه ويديها فوق جسدها ويمشى بها فالملاهى الفارغه 


مالك:  نور 


نور : يانعم 


مالك : اتكلمى بدل مانتى ساكته كده 


نور:  مش عايزة اتكلم 


مالك:  اتكلمى بقا انا مبحبش الهدوء 


نور : حد ميحبش الهدوء 


مالك : انا اتكلمى فى ايه حاجه 


نور : انت بتشتغل ايه 


مالك:  ههعهه حرامى 


نور : هتهزر خلاص مش هتكلم 


مالك:  خلاص خلاص انا ياستى عندى شركات كتير ومحلات وحاجات كتير اوووى وفلوس تخلينى املك العالم كله باللى فيه 


نور : ليه بتجار فالمخدرات 


مالك : هههه لا بس انا بشتغل  فالتكنولوجيا وبصنع حاجات العالم كله ميقدرش يعملها 


نور:  ازاى 


يتذكر مالك بانها لا تعرف بانه مصاص دماء وبالتالى لم تعرف انه لديه قدرات تغلب اعظم عالم فالبشر وهى لم تفهم ذلك 


مالك : هحكيلك بعدان 


نور:  طيب والمول ده بتاعك 


مالك بحنان:  اه تحبى تشترى منه حاجه اعتبريه بتاعك من النهاردة انا كل حاجه ملكى ملكك انتى كمان عشان انتى ملكتى واميرتى وحبى الوحيد انتى عارفه انى فالعالم كله ورغم الفلوس اللى عندى الا معنديش صحاب ولا اهل ولا اى حد غيرك .....نور انتى مبترديش ليه 


تسمع نور كلامه ولم تعرف كيف تجيب عليه فتغمض عيونها لتمثل النوم لتهرب من حديثه عن حبه لها ينظر لوجهها ويجدها نائمه يشد على يديه بقوة ليضمها اكثر 


نور لنفسها:  انت ياعم هتفعسنى 


مالك : عارفه يانور انا مستعد اعمل اى حاجه عشان اسعدك مش عاملك عبدة انا مستعد اوديكى شغلك ولصحابك بس تكونى بتحبنى واكون متاكد انك هترجعيلى تانى بعد الشغل 


نور لنفسها بسعادة : موافقه موافقه اروح الشغل ومش مهم الاقامه تكون عندك بس ارجع لحياتى ....اممممم فكري يانور 


يصل للبوابه الملاهى ويفتح باب السيارة ويضعها بحنان حتى لا تستقيظ ويعود ليقود بها ويعود للقصر 


________________


تجلس ندى وشادى يفطروا معا 


ندى : فاكر لما نور كانت بتتخانق معاك عشان مبتحبش الفول 


شادى:  هههه اه كانت بتتنك على اهلى وتتشرط لازم سندوتشات شيبسى 


ندى : ههههه مع المخلل من غير سلطه 


شادى:  كانت ايام جميله 


تدخل جنات عليهم : هى ايه دى اللى ايام جميله 


شادى : مفيش 


ندى بهمس : مش ملاحظ انها مبسوطه 


شادى : ربنا يستر ....خير ياجنات فى حاجه 


جنات : قولتلى بقا نور سافرت فين 


ندى : مالكيش دعوة 


جنات : خايف تقولى للعاشق ان نور جريت وراء الفلوس 


ندى : انتى بتقولى ايه 


جنات : انا مبقولش الصور اللى بتقول ...


وترمى لهم صور نور ومالك 


جنات : مش كنت تقولى ان نور بتحب الفلوس ورخصيه هى دى اللى بتحبها 


شادى بغضب : اخرسى 


ويتركهم ويخرج تمسك ندى الصور وتتامل ملامح مالك وتتذكره 

جنات:  كده بدا الشغل 


___________________


يدخل مالك على نور غرفتها ويجدها نائمه ينظر لقدمها الزرقاء يمسكها برقه ويرد العضمه مكانها وتصرخ نور يسرع ليجلس بجانبها ويمسح دموعها 


نور بعيط : اهى اهى انت عملت ايه 


مالك : بااااااس متخافيش 


نور : بتوجع اوووووى 


مالك:  انا اسف حقك عليا 


يضم راسها لصدره ويصدم عندما تدفعه بعيد عنها وتقف تدخل الحمام غاضبه منه 


___________________


يرن هاتف ندى تنظر وتجد رقم غريب 


ندى : الو 


صوت فتاة : الو انسه ندى 


ندى:  ايوة مين 


فتاة:  لا حضرتك متعرفنيش بس فى رساله على مرايه حمام مطعم مكتوب فيها انا اسمى نور وفى واحد خاطفنى معرفش اى حاجه خالص غير ان اسمه مالك وساكن فمكان مهجور حد يتصل بندى ويقولها تساعدنى ومكتوب رقمك 


ندى بصدمه : ايه طب مش مكتوب عنوان اى حاجه 


الفتاة : لا انا قراتلك الرساله بالنص 


ندى : طيب شكرا 


تركض ندى لشادى وتخبره بماحدث ليصدم ويبدا يفكر كيف يصل لها ........


(أسيرة_مصاص_دماء)


البارت 7 بعنوان حريتى_مقيدة 


يفكر شادى كيف يصل لها فهى لم تكتب عنوان قصره او رقم تلفون يتبعه 


ندى : هنعمل ايه 


شادى : معرفش الموضوع معقد ازاى هنوصلها احنا كده عرفنا ان نور مخطوفه مش مسافر 


ندى:  طب نوري الصور للبوليس يمكن يعرف الرجل ده من شكله 


شادى:  الصور مش واضحه وشه النظارة واكله وجاى من الجنب وضهره 


ندى : يعنى هنسيب نور كده مخطوفه ويعالم بقا هو بيعمل فيها ايه 


شادى:  لا طبعا مش هنسبها 


ندى : طيب اتصرف 


__________________


تجلس نور بغرفتها وهى تتذكر حديثه لها وانه يجب ان يثق بانها ستعود له حتى يتركها تذهب لصديقتها الوحيد وتمارس حياتها طبيعيه 


نور لنفسها : طب مفيش مشكله انام هنا بس ارجع شغلى واشوف ندى وشادى عشان وحشونى اووى ......نور حاول تمثلى عليه انك هتسمعى كلامه وهترجعى بعد شغلك عشان تخرجى على الاقل تفكرى مع ندى هتعملى ايه 


تسمع صوت تكسير زجاج  فالخارج تركض خوفا من وجود اى شخص فالمكان لتذهب وتتحمى فيه تدخل غرفتها وتجده هو من يكسر الزجاج بغضب وعندما يرى الباب يفتح يعطيها ظهره حتى لا ترى ملامحه المتغيرة وتعلم انه مصاص دماء يهدى من نفسه وهى تقترب منه لتعود ملامحه الطبيعيه 


نور برقه ممزوجه بخوف : مالك 


لاول مرة يسمع اسمه منها بتلك الرقه تشعر بيديها على كتفه ليدير لها لتراه يبكى وبعين واحده فهذه ميزة اخر للمصاص الدماء 


نور:  انت كويس 


مالك بصوت ممزوج بوجع  : روحى على اوضتك يانور 


ترى دماء تنزل من كفه وتتسلل بين يديه تسحبه من يديه وتجلسه على السرير وتحضر الاسعاف الاوليه وتسمح الدماء له وهو ينظر لها ويعتقد انها احبته اخيرا ولكن الموضوع بالنسبه لها غير ذلك فهى ممرضه وهذا واجبها تجاه اى شخص حتى عدوها وتربط يديه بالشاش وتجلس بجانبه على طرف السرير 


نور : حصل ايه 


مالك : مفيش 


ويتذكر رساله والده له وهو يهدده بان يبعد عن تلك البشريه التى تدعى نور حتى لا يقتلها فهو يعلم بان والده دائما ينفذ ما يهدد به فوالده الان يضغط عليه بحبه الوحيد فهى اصبحت نقطه ضعفه 


نور:  طيب براحتك ...انا ...


مالك:  انتى ايه 


نور:  انا جعانه 


مالك:  تحبى تاكلى برا 


نور : لا 


مالك:  طيب ابعت اجبلك اكل 


نور:  لا انا هطبخ 


مالك : ماشى المطبخ تحت وفيه كل حاجه 


تقف وتتحرك تفتح الباب وتمسكه 


نور:  انت متاكد انك كويس 


يبتسم لها بألم بداخله خوفا عليها 


نور:  تحب طيب تجى تساعدنى 


مالك : ماشى 


ينزل معاها وهى ترى حزنه على وجهه فمنذ ان جيت هنا وهى لم تراه مكسور هكذا وتفكر كيف تجعله يبتسم ليوافق على خروجها 


نور ببراءه:  تجى نعمل مسابقه 


مالك:  ازاى 


نور : نشوف مين ينزل اسرع 


وقبل ان يوافقها تركض على السلم يبتسم لانه يستطيع ان يقفز دون الاحتياج للدرجات السلم ولكن يريد ان يلعب معاها تنزل هى الاول وتقفز على الارض كالاطفال حين يفوزوا بشئ يبتسم لها 


نور لنفسها : نجحت 


تدخل وتطبخ معاه وهى ياكلوا سوا وتصعد لغرفتها وتفكر بان تتحدث معاه الان حتى تذهب لعملها غدا تنزل وتجده يخرج من الغرفه المغلقه فهو كان يحتاج لغذاء دماء ليروى جوعه 


نور : احم مالك 


يجلس على الاريكه وتقف امامه 


نور : انا ينفع اطلب طلب 


مالك:  امرى 


نور : ينفع اروح ....


مالك:  انا هعيد كلامى كام مرة انا مش قولت مفيش مروح للبيت ده بيتك 


نور ببراءة:  انا مش عايزة اروح البيت انا عايزة اروح الشغل ولما اخلص هرجع تانى 


ينظر لها بصمت تجلس بجانبه وتمسك يديه وتتؤسله ان يوافق 


مالك :  موافق بشرط هجى اخدك كل يوم 


نور: بس صحابى هيقولوا ايه احنا نتفق على مكان تاخدنى منه 


مالك : قولت من المستشفى قولهم خطيبى جوزى حبيبى صديق اى حاجه 


نور : موافقه 


مالك:  خلاص روحى بكرة هوصلك 


نور بسعادة : بجد 


مالك بابتسامه:  بجد 


تضع قبله على خديه من سعادتها وتركض لغرفتها ليصدم من رد فعلها ويبتسم 


____________________


تصل ندى للمستشفى تبحث عن شادى ولم تجده فهى اتات مبكرا 


_________________


تستقيظ نور وهى سعيدة وترتدى ملابسها عبارة عن بنطلون جينز وقميص بكم اصفر وتسرح شعرها على شكل ديل حصان تخرج ولم تجده تدخل لغرفته وتجده نائم ترفع الغطاء عنه 


نور : مالك يامالك اصحى هتاخر 


مالك : انا صاحى يانور 


نور:  طيب يلا بسرعه البس 


مالك : حاضر 


__________________


يصل شادى ويجد جنات تقف مع ندى تستفزها بكلامها عن نور 


شادى : صباح الخير 


جنات:  المحروسه فين بيقولوا مخطوفه 


ليسمع الكل صوتها ويندهش وينظروا يجدوا واقفه مع مالك 


نور:  انا هخلص الساعه 9 


مالك : هكون مستنيكى برا 


نور : ماشى باى 


مالك:  خلى الفون ده معاكى عشان اطمن عليكى 


نور : حاضر 


وتودعه وتذهب لندى وشادى 


نور بسعادة : صباح الخير 


ندى بصدمه:  نور انتى ...


نور : هحكيلكم كل حاجه تعالوا 


وياتى مالك خلفها وتسمع صوته وتتذكر شرطه 


مالك : نور 


نور بصدمه:  ها 


مالك:  نسيتى الشنطه 


نور بابتسامه:  اه معلش من الفرحه اه ياجماعه اعرفكم مالك حبيبى..مالك دى ندى صاحبتى وده شادى صديق 


وتمسك يديه 


ندى بدهشه اكبر : حبيبك 


شادى يصمت من الصدمه 


جنات بسخريه  : وانا  ايه كيس جوافه 


نور بعدم اهتمام : عن اذنكم عشان عندى شغل 


يقف مالك وهو يلاحظ نظرات الوجع والحقد من شادى لنور ونظرات جنات الخبيثه لها 

ويرحل ويتركها 


ندى : حبيبك ازاى والرساله اللى كتبتيها 


مفيش تفاعل اظاهر القصه مش عجباكم نلغيها


أسيرة_مصاص_دماء 


البارت 8


نور بارتباك:  ها مفيش رسايل ولا حاجه 


ندى : انتى هتكدبى من اولها 


نور : لا طبعا عن اذنك اشوف شغلى 


وتترك ندى وجنات واقفين وتدخل للمكتب تغير ملابسها وتذهب لشغلها 


_________________


يدخل مالك على والده فالقصر 


مالك:  انا جيتلك 


والده : اهلا انا مطلبتكش 


مالك : انت نفيتى من هنا وطردتنى عايز منى ايه 


والده:  تبعد عن البشريه 


مالك : انا حره انت نفيتى عشان بحب الناس وبتعامل معاهم جاى دلوقتى بعد العقاب عايز تعاقبنى تانى 


والده : عشان كده رايح تحب بشريه 


مالك:  انا حر 


والده:  انت مش بشر معندكش قلب يحب


مالك : لا عندى وبحب بيه 


والده : هأذيها 


مالك : متقدرش 


والده : مضطرنيش اذيها بجد 


مالك بغضب  : لا مش هتأذيها لو أذيتها انا هأذيك انت واللى معاك لازم تفهم ان كل اللى معاك بيك متقدروش عليا عارف ليه لانهم كلهم نص بشر ونص مصاص دماء مفيش حد فيهم مولود مصاص دماء اصلى غيرى فمملكتك كلها حتى انت بتحتاج دمى عشان تفضل اقوى لو فكرت تأذينى حط فبالك ان مبقاش فى ملك ولا حتى مملكه ياحضرت الملك 


ويخرج من القصر والغضب يشتعل بداخله 


والدته : سيبه فحاله 


والده : اسيب يعاشر بشريه يحبها 


والدته : ماهو طول عمره بيحب الناس 


والده:  الناس اللى انا باكلها هو يحبهم 


والدته : متنساش ان اى حد بيتأذي علاجه الوحيد دم مالك ابنك 


والده:  وده ايه علاقته بالموضوع 


والدته:  ماهو لما تأذي البت اللى بيحبها اللى هى ممكن تكون نقطه ضعف ابنك استحاله انه يديك دم للعلاج ومتنساش انك لازم كل شهر تاخد كوبايه دم منه عشان صحتك وعلاجك 


والده:  انتى بتمسكينى من ايدى اللى بتوجعنى


والدته : انا بفكرك بس انت طردته بس هو عمل باصله ويبعتلك دم لكن لو اذيت حبه مش هيكون فى اصل ابنك بطبعه بيحب الناس مابالك حبه للبت دى هيكون ايه 


والده : سيبنى افكر 


__________________


يجلس بسيارته ينتظر خروجها من المستشفى وهو يفكر بكلام والده وهل يستطيع ان يأذيها بالفعل

ينزل يقف بجانب سيارته ويسند ظهره عليها ووجهه مواجه للباب المستشفى تخرج مع ندى وشادى وهى تضحك بقوة تراه لتقف مكانها وتتذكر بانه يجب ان تذهب معاه لياتى بها غدا تودع ندى 


نور:  طب همشى انا 


يراه شادى ويغضب:  تمشى فين مش بيتك مع ندى 


نور:  لا باى 


ندى:  نور 


تركض باتجاه 


مالك : اتاخرتى ليه 


نور : يدوب على مغيرت هدومى 


مالك : ماشى 


يلف ليفتح لها الباب وتركب ويغلق الباب يلف ليركب بجانبها وينظر لشادى ويرى جنات تقف بعيد وهى تنظر بحقد لنور يركب بجانبها ويقود 


ندى:  انت فاهم حاجه 


شادى بغضب : لا ومش عايز افهم 


ويتركها ويذهب 


ندى:  اكيد فى سر نور مخبيه 


______________


يقود بصمت وهى ترى قلقه يظهر على ملامحه 


نور : انت كويس 


مالك:  اه اخبار شغلك ايه 


نور:  تمام 


مالك : كويس 


نور : ممكن تقف هنا 


ينظر لها باستفهام 


نور:  هنجيب اكل عشان جعانه ومش قادرة اطبخ 


مالك : ماشى استنى هنا 


ينزل ويدخل المطعم ويحضر كفته ويخرج لم يجدها فالسيارة يعتقد بانها هربت او والده خطفها وقبل ان يتحرك يجدها تقف تنظر للنيل يضع الطعام فالسيارة ويذهب لها 


نور:  شكله حلو صح 


مالك : اه 


نور:  انا لما بكون مضايقه بجى هنا 


مالك : اشمعنا هنا 


نور : قدامك مياه والسماء شكل النجوم والقمر حاجه حلوة 


مالك : هوريك منظر اجمل من ده بكتير 


نور : فين 


مالك:  بعدين يلا نمشى 


نور : انا عايزة امشى مش اركب 


مالك:  البيت بعيد هتتعبى 


نور : طب نقعد هنا شويه وبعدان نمشى 


مالك : لا عشان تلحقى تنامى وتروحى الشغل بكرة 


نور : طيب 


تركب بجانبه ويعودوا للقصر تجلس تاكل وتنتهى تجده ينزل على السلم يقترب منها ويمسك معصمها 


نور بخوف:  ايه 


مالك : هوريكى المكان اللى قولتلك على ايه 


نور:  اه طيب 


يسحبها معاه ويصعد يفتح باب غرفته وتصدم تقف مكان 


نور : اوضتك 


مالك : متخافيش 


تدخل خلفه يفتح باب البلكونه يقف وينظر لها 


مالك:  تعالى 


تدخل البلكونه وتنظر لترى شلالات وحولها ارض خضراء والسماء فوقها بنجومها والقمر 


نور:  ايه ده 


مالك:  اتفرجى بقا عليه مع الشروق او الغروب 


نور:  ده جميل 


مالك : مش قولتلك هيعج........


يصمت حين يشعر بوجود مصاص دماء اخرى داخل القصر هل والده بالفعل سيرسل من يأذيها بداخل قصره لما دائما والده يريدها ان تعلم بحقيقته قبل ان تحبه ..


أسيرة_مصاص_دماء 


البارت 9 ... بعنوان بداية_حرب


يصمت حين يشعر بوجود مصاص دماء اخرى داخل القصر هل والده بالفعل سيرسل من يأذيها بداخل قصره لما دائما والده يريدها ان تعلم بحقيقته قبل ان تحبه يمسك يديها ويسحبها ويخرج من غرفته وينزل بها 


نور:  مالك رايح فين انا تعبانه وعايزة انام 


مالك : تعالى بس 


نور:  تعبانه بقولك 


يخرج للجنينه وهو يسحبها معاه


نور:  يامالك رايح فين 


يشعر بمصاص الدماء بالقرب منهم 


نور:  مالك رد علي....


يقطعها بقبلته على شفتيها وتفتح عيونها على اخرهم وهى مصدومه ويديها متجمدين بجانبها وهو يمسك كتفيها بيديه ويقبلها بقوة وهو يشعر بمصاص الدماء يقترب منهم تدفعه بقوة وتركض للداخل ليصدم ويركض خلفها فهو يريد حمايتها من ذلك مصاص الدماء الموجود معاهم فهو يعلم انه يريدها هى وليست هو يركض خلفها ويصدم عندما يجدها واقفه وتعطيه ظهرها وامامها مصاص الدماء فهى اليوم رات ملامح ذلك الشئ وعيونها حمراء وتبكى عين منهم دماء وانيابه الحادة طويله واظافره كالمخالب ليسير الرعب فجسدها تبتعد للخلف ببطئ وهو يقترب منها تظل تبتعد وهى غير مصدقه ما تراه حتى يصدم ظهرها بجسده لتلف وتنظر بخوف وبدون ارادة تختبى خلف ظهره لتتحمى بيه من ذلك الشئ يقترب مصاص الدماء ويهجم على مالك وتجرح مخالبه عنق مالك لتسير دماءه على قميصه الابيض وتصدم نور تقترب منه لترى جرحه ولكن يهجم مصاص الدماء عليهم ليراه مالك ويلفها ليتلقى الضربه بدل منها ويسقط على الارض فوقها وهى اسفل يرفع رقبته ليرى دماءه على ملابسها وقد اغمضت عيونها فقوة الدفعه جعلتها تغمى عليها ليغضب مالك ويتحول وتظهر انيابه وتتحول عيونه الزرقاء الى سودة قابل على احمر وتطول اظافره على هيئه مخالب قوة يقترب مصاص الدماء ليمسك مالك من قميص ليغمض مالك عيونه ويلف له ويدفع مخالبه بصدر مصاص الدماء ليخرج قلبه من مكانه بغضب ويسقط مصاص الدماء جسد ميت يحملها مالك ويضعها على الاريكه ويتركها ويتخلص من مصاص الدماء وينظف المكان من الدماء و تفتح عيونها بتعب وتراه ينظف تتذكر ما حدث ليتنفض جسدها من مكانه يراها ويقترب منها 


نور بخوف : ابعد عنى ..روحنى بيتى 


مالك:  نور اهدى 


نور:  اهدا ايه انا لو فضلت هنا هموت تانى مرة حد يجى هنا يأذينى بس .....


وتتذكر الملامح الذى رايتها من ابشع المناظر التى ستراها فى حياتها 


مالك بحنان:  اهدا يانور ده واحد انا طردته من الشغل عشان بيشتغل فالسحر وجاى ينتقم منى انا بس شافك 


نور بخوف وقلق : بس ده عينه .ولا سنانه 


مالك : ماهو ساحر بس متقلقيش انا بلغت البوليس وجه اخده 


تنظر له بصمت وترى دماء رقبته تقترب منه وتلمس جرحه بيديها فهو لا يتألم ولكن يمثل الاﻻم حتى تشك بيه 


مالك:  اااه 


نور بأسف : انا اسفه 


تذهب لتحضر مطهر وقطن وتجلس على الاريكه بجانبه وتطهرها جرحه و هو ينظر لها 


نور:  هو مش هيجى تانى عشان ميأذكش تانى 


مالك:  خايفه عليا 


تنظر للجهه الاخرى وتشعر بدقات قلبها طبيعيه فهى تعلم عندما تحب ستتسارع دقات قلبها 


نور:  انا خايفه من المكان كله تعال نروح مكان وسط الناس طالما انت مصر انى لازم اكون معاك 


مالك : مقدرش اسيب القصر 


نور : ليه 


مالك:  اسباب شخصيه 


نور:  طيب عن اذنك هطلع انام 


مالك : طيب 


تصعد لغرفتها تغير وترتدى ملابسها وتقف تسرح شعرها تسمع اصوات بالخارج فالرياح قوي ويهيز الاشجار تشعر بخوف تخرج تبحث عنه فغرفته ولم تجده تنزل تجده يخرج من الغرفه الوحيدة التى لم يسمح لها بدخولها فهو كان يحتاج لدماء ليأكل 

يراها تقف على درجات السلم وترتدى جلابية بيتى قصير تصل لاسفل ركبتها وقط 


مالك : عايزة حاجه 


نور بارتباك:  انا خايفه انام فوق 


مالك:  طيب تحبى تنام جنبى 


نور بخوف منه ولكن خوفها من ملامح ذلك الشئ اكبر:  ينفع 


مالك : ينفع بس انا مش هطلع دلوقتى عندى شغل هخلصه واطلع 


تنزل نور وتذهب امامه وتجلس على الاريكه 


نور:  خلاص هنام هنا 


مالك : ماشى 


تمدد جسدها على الاريكه وتغمض عيونها يجلس على الكرسى جانب الاريكه ويفتح اللاب ويبدا شغله ينظر لملامحها وهى نائمه ويبتسم يغلق اللاب ويحملها ويمشى بها تلف يديها حول عنقه ويصعد درجات السلم بها يدخل لغرفته ويضعها بحنان على السرير وياخذ ملابسه ويدخل الحمام يغير ملابسه ويخرج يجدها تتقلب فالسرير يدخل البلكونه ويقف يظل واقف ساعه ونص يسمع صوتها 


نور بصوت نايم:  مالك 


مالك:  نعم 


نور : مش هتنام 


يتذكر بانه يستطيع ان يبقى بدون نوم لايام ولكن مضطر للتمثيل 


مالك : هنام اهو 


وينام بجانبها 

كلاهما يغمض عيونه فكلاهما يمثلوا على بعضهم البعض هو يمثل بانه بشري لتحبه وينكر حقيقته بانه مصاص دماء ويخفيها عليها وهى تمثل عليه بانها قبلته فى حياتها ليفك اسرها وتخرج من ذلك المكان المخيف رغم جماله 

بداخل كلا منهم مشاعر مختلفه ومختلطه هو يحبها ويعشقها ولكن يكذب عليها فى حقيقته هو لم يستطيع العيش بدونها ويريدها ان تبقى معا 

اما هى فتكرهه وتكره حديثها معاه وتكره رايته وتكره تمثيلها عليه 

دائما القدر يفرض علينا حياة لا نريدها ويجبرنا على تقبلها والعيش بها جميعنا كذلك ........


تستقيظ ولم تجده بجانبها تاخذ دوش وترتدى بنطلون جينز وتيشرت واسع بنص كم وتستدل شعرها على شكل ديل حصان وتنزل تجده يقف بجانب السفرة والفطار عليها وهو يرتدى بدله رماديه ووسامته تأسر قلوب كثير لكن ليس قلب يكرهه 


نور : ايه ده 


مالك:  الفطار يلا افطرى بسرعه عشان اوصلك 


نور:  طيب


تاكل سندوتش وتشرب عصير 


نور:  يلا 


مالك:  كده كلتى 


نور:  اه 


مالك : طيب 


يخرجوا معا ويركب بجانبها 


مالك : صحيح مين جنات دى 


نور : واحده بتشتغل معايا فالمستشفى 


مالك:  مش صاحبتك يعنى 


نور:  لا 


مالك : اصل كانت واقفه معاكم 


نور : مع شادى مش معانا 


مالك : هى مرتبطه بشادى 


نور : ههههههه مين دى انت لو عرفت هتفطس من الضحك 


مالك : فطسينى ياختى 


نور:  شادى مبيحبهاش هى اللى بتحبه بس بتكرهنى عشان شادى بيحبنى 


وبمجرد ان يسمع بان شخص اخر يحب حبيبته يوقف السيارة مرة واحده 


نور:  ايه 


مالك بجديه:  وانتى بتحبيه 


نور:  كنت هتموتنى عشان كده لا مبحبوش 


مالك : مالكيش علاقه بيه تانى 


تقرب نور وجهها من وجهه 


نور برقه ليه : بتغير 


مالك وهو ينظر لملامحها عن قرب بحنان ورومانسيه :  اه بغير اوووى 


تبلع ريقيها بصعوبه من طريقه كلامه وتعود لمقعد بارتباك 

يبتسم عليها ويصلوا امام المستشفى تنزل نور يرى مالك شادى ينتظرها على باب المستشفى ليشعر بالغيرة وينزل بسرعه 


مالك : نور 


تنظر له وتعود لسيارة : ايوة يامالك 


مالك : خلى بالك من نفسك 


نور : حاضر 


مالك : انا هروح الشركه 


نور : طب فين عنوانها عشان احتمال اخلص بدرى النهاردة 


يعطيها الكارت 


نور : ماشى خلى بالك من نفسك 


مالك : حاضر 


ويضع قبله على جبينتها لتخجل يبتسم لها ويراهم شادى ويدخل للمستشفى بغضب


شادى:  والله لاوريك ياسي زفت نور دى حبى وهاخدها ومش هسمحلك تاخدها 


 تدخل نور بعد ان رحل مالك ولم ترى شادى ينتظرها تدخل لتغير ملابسها وتصدم عندما تجد نفس الشئ ..


#أسيرة_مصاص_دماء 


البارت 10 بعنوان #اشياء_غريبة


تصدم عندما تجد نفس الشئ على ملابسها الخاصه بالمستشفى 


نور بتوتر:  دم 


تحاول ترك خوفها وطرده من داخلها وتقنع نفسها بانه اكيد سقط من احد مجروح وتاخذ طقم نظيف وترتديه وتذهب للعمل 


_________________


تدخل جنات لشادى وتجدوا يرتيب الادويه فالثلاجه وعلى ملامحه الغضب 


جنات بدلع : شادى 


شادى : نعم 


جنات : مالك ياقلبى 


يستغرب من حديثها معه : مفيش 


جنات:  اه انت زعلان على حبيبه القلب 


شادى:  مالكيش دعوة ...انت عايزة حاجه 


جنات : يعنى هى سابتك وشافت غيرك وانت مصر على نفس الحب اللى باعك بيعيه 


شادى : اطلعى برا 


جنات:  ماشى بس هجيلك تانى 


تخرج بعد ان حركت غضبه عليها 


_____________________


تقف نور مع الدكتورة فغرفه العمليات تساعده وبعد ان انتهت خرجت وذهبت لتغير ملابسها وتترك المستشفى ولكن تجد على شنطتها عروسه صغيرة ودماء على رقبتها تفزع وترجع للخلف بخوف ولم تفهم ما يحدث معاها 

تغير ملابسها وتخرج من الغرفه 


ندى:  راحه فين 


نور بارتباك وقلق:  ماشيه خلصت شغلى 


ندى:  والله وهتروحى فين 


نور : على بيتى 


ندى : فين ده بقا عشان عايزة اجى ازورك 


نور : هقولك بعدين سلام 


تتركوها وتخرج تركض بسرعه تركب تاكسى وتذهب له الشركه تصل للشركه وتجدها شركه فخامه جدا من الخارج مصنوعه بالزجاج ودرجات سلم رخام وحراسه امن كبيرة  تدخل 


نور:  لو سمحت مكتب استاذ مالك فين 


رجل الامن:  فوق الدور 3 على ايدك اليمين 


نور : شكرا 


تركب المصعد وتصعد تمشى لليمين تجد مكتب السكرتيرة 


نور:  ممكن اقابل استاذ مالك 


تنظر السكرتيرة لها وتلاحظ ان نور يبدو عليها انها ليست من الاغنياء 


السكرتيرة : فى معاد 


نور : لا 


السكرتيرة:  اسفه مستر مالك مش موجود 


نور : نعم 


السكرتيرة : بقولك مش موجود واتفضلى مع السلامه ولا تحبى اندهلك الامن 


تتحرك نور من امام مكتبها وتسمع نور كلامها 


السكرتيرة : معرفش مستر مالك بيجيب منين الاشكال الزباله دى 


تصمت نور وتتجمع الدموع فى عيونها تخرج هاتفها وتتصل بيه 

_____________________


يجلس فى مكتبه يرجع ملفات ويمضى على اوراق كثير ويتابع صفقات على اللاب  يقطع صوت الهاتف ينظر ليرى اسمها او بمعنى ادق لقبها الذى اعطيه لها #اميرتى 


مالك بسعادة:  الو 


نور بصوت يظهر بيه حزن:  انت فين 


مالك:  مالك يانور انتى كويسه انا فالشركه 


نور:  طب انا برا والسكرتيرة مش عايزة تدخلنى 


مالك بصدمه : ايه طيب استنى متتحركيش 


يغلق الخط ويخرج لها بنفس ويسمع حديث السكرتيرة لها ليغضب 


السكرتيرة:  انا مش قولتلك مش موجود ولا انتى حابه الامن يرموكى برا رميت الكلاب 


وقبل ان تنطق نور ينطق هو 


مالك بغضب وعصبيه : حنان 


تنظر السكرتيرة له وتفزع من غضبه:  مستر مالك انا ....


مالك بغضب مكتوم:  انتى مطرودة اطلعى برا حالا ...تعالى يانور 


حنان بصدمه:  مستر مالك حضرتك بتقول ايه 


مالك : بقول اللى سمعتى انتى ازاى تتجرأى وتكلمى خطيبتى كده احمد ربنا انى مش هأذيكى اكتر من الطرد 


ياخذ نور ويدخل مكتبه ويترك حنان تبكى على وظيفتها 

___________________


تدخل نور وتنظر لمكتبه الفخم مكتبه اكبر من شقتها هى وندى وواسع جدا ويوجد باب جرار خلف ترابيزة كبيرة تشبه ترابيزة المؤتمرات الوزريه 


مالك:  عجبك المكتب 


تنظر له بملل:  حلو 


يرى الدموع فعيناها والقلق 


مالك بحنان:  مالك يانور صوتك كان باين عليك وعيناك كمان 


نور بعيط : مالك انا بيحصلى حاجات غريبه 


مالك باستفهام : مش فاهم


نور : انا روحت المستشفى النهاردة لاقيت دم على هدومى ووانا مروحه لاقيت دى 


وتخرج له العروسه ليراها ويفهم ان والده مازال يريدها ان تعلم بحقيقته 


مالك بمرح حتى لا يخفى قلقها:  طيب انا هعرف مين بيلعب مع حبيبتى ومزعلها واوعدك هعاقبه جامد 


ويمسك خدودها بيديه ويبتسم لها 


نور بحزن:  انا محدش بيلعب معايا انا محصليش كده غير لما قابلتك 


مالك : اوعدك اخر مرة 


نور:  طب ممكن طلب 


مالك : خير 


نور:  اروح النهارده بس والله انام عند ندى وبكرة تعال خدنى 


مالك بعد تفكير : ماشى 


تبتسم له من قلبها وتمسك كتفيه بيديها وترفع جسدها حتى تطول وجهه وتضع قبله على خديه 


نور بسعادة:  شكرا 


يبتسم بسرعه لها 


مالك : مبسوطه 


نور : جدا انا همشى بقا 


مالك:  ماشى خلى السواق يوصلك عشان اطمن على حبيبتى 


نور : حاضر 


وتخرج من عنده بداخاها ألم ووجع لسمعها كلمه حبيبتى منه فهى لا تحبه ولا حتى تعجب بيه ولكن بداخلها سعادة لانها ستعود لبيتها ......


يجلس مالك فمكتبه يفكر بانه فعل الصح لجعلها تذهب لندى لانه لابد ان يذهب لوالده وينهى ما يفعله حتى لو اضطر للقضاء على المملكه بالكامل ........


#أسيرة_مصاص_دماء 


البارت 11  


تصل نور لشقتها تدق الجرس وتفتح لها ندى 


ندى : اهلا ياختى ده ما افتكرتى ان عندك بيت 


نور براحه:  اه البيت ده واحشنى بجد 


ندى : والله 


نور:  مالك 


ندى : ماليش ياهانم هو المفروض يبقى ليا اصلا 


نور:  خلاص بقا متزعليش 


ندى:  لا طبعا زعلانه لحد مااعرف ايه اللى بيحصل بالضبط 


نور : هحكيلك كل حاجه بس الاول اغير هدوم وتعملنا اى اكله سريعه عشان جعانه وهحكيلك الموضوع من الالف للياء 


ندى : طيب ياست هانم 


تدخل نور غرفتها بسعادة : هييييييه اوضتى وحشتينى اوووى 


وتاخذ دوش وترتدى بيجامه عبارة شورت و بدى قط 

وتخرج تجفف شعرها بالاستشوار وتخرج لندى 


ندى:  اتفضلى اطفحى واحكيلى وانتى بتاكلى 


نور : طيب 


تاخد طبق المكرونه وعليه قطعتين بانيه 

وتاكل وتحكى لندى الحكايه من البدايه 


ندى:  وانتى خرجتى من اوضتك ازاى وايه الجاوب وحكاية السفر دى 


نور : والله معرف انا نمت فاوضتى صحيت لاقيت نفسى فالقصر هناك 


ندى:  ازاى بالسحر يعنى 


نور : بقولك معرفش 


ندى : وناويه تقعدى هناك قد ايه 


نور:  معرفش هو عاملنى عبدة 


ندى : بيعاملك بحنان وكل طلباتك مجابه وبردو مش عاجبك 


نور:  اتنيلى واسكتى ده انا شوفت حاجات غريبه 


ندى : طب هتعملى ايه 


نور : معرفش مستنيه عزرايل يجى ياخده ويخلصنى 


ندى : حرام عليكى ده الواد موز 


نور : طب اسيبك تعجبى بيه براحتك وادخل انام 


وتدخل غرفتها وتتركها 


__________________


يصل مالك للمملكه ويخلع قلوب عشرات من مصاصين الدماء خدم والده باعتباره انذار لوالده على ما يفعل 

يصل الخبر لوالده ويغضب منه 

يدخل مالك على والده ويديه مليئه بالدماء وملابسه 


والده:  انت بتتحدينى 


مالك : انت اللى بتتحدى نفسك وفاكر انك اقوى منى وهتقدر تهزمنى 


والده : يعنى ايه 


مالك : معاد علاجك كان امبارح وانا مبعتش الدم ومرتين كمان مش هيكون فى ملك ولا غيره 


والدته : مالك اتكلم بادب ده باباك والملك 


مالك : ملك ضعيف وهو نفسه عمره ما فكر فيا كأبنه طول عمره شايفنى علاج للمرضة عنده وبس غير كده لا 


والده : مالك انا اقدر اقتلك مكانك 


مالك : متقدرش واللى عملته ده انذار بسيط المرة الجايه مش هيكون فى انذار وعد منى المرة الجايه اللى هتقرب لنور فيها مش هيكون فى ملك لان قلبك هى الثمن وكون على يقين ان الحرب دى انت اللى بداتها 


ويتركه ويخرج 


والده : شايفه ابنك وعاميله 


والدته : سيبه انا كل مرة اقولك سيبه فحاله وهو مش هياذيك 


والده:  اسيبه يفضل وراء البت دى 


والدته : مش جديد على مالك 


والده : همص دماءها 


 والدته : مالك هيحولها عشان تعيش معاه وهيقتلك والمملكه كلها هتتدمر 


والده : هتشوفى ان قبل ما اعمل كده همص دم ابنك كله وهقتله بايدى 


والدته:  هتقتل ابنى 


والده : هنهي الحرب 


_____________________


تنام نور بغرفتها على سريرها وتحتضن دبدوبها يدخل مالك من الشباك ويقترب منها يجلس على طرف سريرها ويمسك يديها الصغيرة بين كفيه وتبتسم بخفه على جمالها 

يقترب ويطبع قبله على شفتيها تشعر نور به تفتح عيونها وتجده مغمض عيونه ويقبلها تظل صامته ولم تتحرك ثوانى ثم تحرك اصابعها بين كفيه ليعلم بانها استيقظت يبتعد عنها تنظر له وتجلس على السرير امامه 


نور بهدوء:  ايه اللى جابك 


مالك بحنان:  واحشتنى 


تصمت نور ولم تستطيع ان ترد عليه 


مالك : اوضتك حلوة 


نور:  اجمل من اللى عندك 


مالك:  بجد 


نور:  اه 


مالك : ماشى 


تمشى ندى من امام غرفتها وتسمع نور تتحدث مع احد تدق عليها الباب 

تفزع نور وتاخذه وتدخله الدولاب 


نور:  ايوة 


ندى : انتى بتكلمى حد 


نور:  ها لا ده الردايو 


ندى:  اوك 


وترحل ندى تفتح له الدولاب وتخرجه 


نور:  امشى ...لحظه انت دخلت ازاى 


مالك : من الشباك 


نور:  نعم 


مالك : بهزر معاكى 


نور : طب اتفضل امشى 


مالك : ليه موحشتكيش 


نور : لا 


مالك:  طيب اوعى لما امشى على المواسير 


يخرج من الشباك ويجدها لم تنظر يقفز للارض 

ويعود لقصره ويشعر بشئ غريب فهو تعود على وجودها بقصره ويفتح باب غرفته وقبل ان يدخل يضع يديه على قلبه ويشعر بألم قوى فيه ويصدم فهو جسده لايشعر بالم لكن هذا الالم الم حبيبته يفزع ويخرج من القصر بسرعه البرق.....


تجلس نور على سريرها وتغمض عيونها ولكن تشعر باحد بقربها تفتح عيونها وقبل ان ترى شئ تصدم بصفعه قويه على وجهها ليتنفض جسدها من السرير ويسقط على الارض وينزف وجهها دماء يمسكها راجل من رقبتها وويرفعها لاعلى ويدفع جسدها بقوة فالحائط لتسقط على الارض ويديه فوق قلبها ............


أسيرة_مصاص_دماء 


البارت 12 بعنوان اعلم_بحقيقته


يركض سريعآ للشقتها ويدخل غرفتها لم يجدها ويجد اثر دماءها يصدم عندما يضع يديه على قلبه ليعلم انها بالمملكه 

يغضب بشدة من والده وتتحاول ملامحه لتشحب بشرته وتتحول عيونه الزرقاء مثل صفا السماء اللى لون احمر غامق شبه الاسود وتنزل دموعه من عين واحده عليها ولكن ليست بدموع كالبشر بل دموع بالدماء وتظهر انيابه الحادة وتطول اظافره كالمخالب القويه ويركض للمملكه 


يمسكها الرجل من هدومها وتضع فالارض وامام ثلاث درجات فوقم كرسى كبير يجلس عليه والد مالك فهذا كرسى الملك 

تشعر بخوف والم فى جميع انحاء جسدها وتبكى بخوف ورعب 


والده : هى دى 


الرجل:  اه هى 


والده : ورينى وشك 


لم تستطيع تحرك رقبتها لترفعها له يمسك الرجل وجهه بقوة رغم انه ينزف دماء من ضربته لتخرج صرخه قويه بسبب يديه الموضوعه على جرحها 


والده:  مش وحشه يعنى ابنى بيحبك عشان جمالك 


نور بصوت منبوح:  ابنك 


ياتى راجل لوالده ويخبره فاذنه بوجود مالك وهو فى حاله شديده وقد حرق نص المملكه وهو قادم لهنا 


والده بغضب : الغبى ....ابنى بيعصنى عشان خاطرك معرفش ايه اللى مانعه من مص دمك ويخلصك 


نور بوجع وعياط:  ااااه مالك تعال بقا 


_________________


يظل يركض بغضب وهو يشعل فالممكله فقد انذار والده بان لا يقترب من حبيبته يصل امام غرفه الملك ويفتح الباب ويصدم عندما يجد والده يربطها من ذراعيها ويرفعها عن الارض  بهدومها غارق دماء ووجهها ينزف وهى تبكى 


يركض وهو يصرخ باسمها 


مالك : نوور 


ليوقفه والده 


والده : مكانك بدل ما اخليها وجبه فطار ليهم 


مالك بغضب : انت عايز ايه سيبها 


والده نتكلم ونتفق 


مالك : نزلها الاول وبعدان نتكلم 


والده : لا 


مالك : خلاص كده خلص الكلام 


والده:  لا مخلصش الهانم عارفك انك ......


مالك بغضب : اسكت 


والده : لا مش هسكت لازم تعرف انك 


يقطعهم صوتها المنبوح 


نور : مصاص دماء 


ليصدم والده بانه اخبرها ويصدم مالك بانها تعلم حقيقته 


مالك : ههههههه كلامك خلص كده 


ويهجم على والده ليدفعه فالحائط بقوة ليسقط على الارض بتعب ولم يتجرا احد على مهاجمه مالك لانه ولى العهد يفك يديها ليسقط جسدها بتعب بين يديه 


نور بتعب : اتاخرت ليه 


مالك:  اسف 


تسند راسها على كتفه ويحملها ويخرجها من المملكه ويحملوا الحراس الملك للغرفته ويطلبه الدكاترة ليعالجه 


________________


يصل بها لقصره ويضعها على سريره 


نور بتعب:  انا كده هموت لو فضلت كل يوم حد يخدنى 


مالك:  لا والله محدش يقدر يأذيكى طول مانا موجود 


نور : وعرفت مكانى ازاى 


مالك:  انا بحس بيكى اول موصلت القصر لاقيت وجع فقلبى وانا المفروض مبتوجعش لو عملتى ايه بس الوجع ده وجعك انتى 


نور:  بتحس بيا ازاى 


مالك:  عشان مصت دمك فدمك الدم البشرى الوحيد اللى بيجرى فعروقى ودمى فلازم احس بيكى 


نور بصدمه:  مصت دمى امتى لما اتعورت فصبعى 


مالك : لا لما عورتك وانا ببوسك 


نور : امممم طب مش عايز دم تانى عادى يعنى 


مالك:  هههههه هتدينى دم 


نور : بدل ماهو بيطلع ويقع فالارض 


مالك:  هههههه 


تمد يديها له التى تنزف ينظر لها اهى ستعطيه دمها بالفعل تشير له بنعم يمسك يديها بحنان ويمتص دماءها بهدوء حتى لا يفقد سيطرته تاتى اسنانه بجرحها لتصرخ وتبعد يديها عنه 


نور بوجع : هاتلى قطن وشاش ومطهر و......


يقترب ويقطعها بقبله طوليه يقبلها بحنان ويمسك رقبتها بيديه وتصدم بالفبدايه ولكنها تعودت على ذلك منه وكاد ان يفصل القبله لكن يكملها عندما تبادله القبله وتمسك بيديها قميصه بقوة وتشد عليه يبتعد لتاخذ انفاسها وتصدم عندما تجد لا اثر لجروحها تماما 


نور بدهشه : مالك 


مالك : ده عادى من يوم ما مصت دمك


نور : يعنى ايه 


مالك : يعنى بشفى جروحك 


نور : ازاى 


مالك:  كده اهو 


ويقترب ويطبع قبله على شفتيها برومانسيه ويبتعد عنها


تخجل نور منه 


مالك:  انتى بقا عرفتى منين انى مصاص دماء 


نور : لا ده موضوع عايز وقت وانا جعانه 


مالك : نور انتى على طول جعانه 


نور : اه


مالك : طيب غيرى هدومك وخدى دوش على مااعملك تاكلى 


نور بمرح : اوكى 


وتقوم تدخل الحمام يبتسم على ساذجتها وينزل للاسفل 

تنتهى نور من الحمام وتتذكر انها بحمامه ولم تحضر ملابس ترى تيشرت له معلق ترتديه يصل لنص فخدها بسبب طوله وتترك شعرها المبلل على ظهرها وتنزل تجده يطبخ لها بيتزا ويقطع الطماطم ينظر بطرف عينه حين شعر بها ليراها ترتدى تيشرته 


مالك التيشرت : حلو عليكى 


تخجل وتمسك التيشرت وتحول ان تنزله للاسفل اكثر يقترب منه ويطبع قبله خفيفه على خدها 


مالك : متكسفيش منى 


نور : عملت الاكل 


مالك : ربع ساعه ويكون جاهز 


نور : طب انا برا 


وتخرج ينتهى من البيتزا يضعها فطبق لها ويحضر لها شوكه وسكينه ويخرج ولم يجدها ويصدم عندما يجد باب المعمل مفتوح يذهب ويجدها تقف وتمسك كيس دم بيدها وتعطيه ظهرها وترمى بيه خلفها لمسكه مالك ويغضب منها 


مالك : نور 


تلف له بفزع وتنظر للارض يضع البيتزا على الترابيزة ويقترب منها ويمسك معصمها 


مالك:  ايه اللى دخلك هنا 


نور بحزن وخوف : اسفه 


مالك:  انا مش عايز اسفه انا عايز اعرف دخلتى ليه 


نور : مانا عرفت انك مصاص دماء من هنا 


مالك : يعنى دخلتى هنا قبل كده 


نور:  اه 


مالك : اخر مرة 


نور بحزن : حاضر 


مالك:  ياقلبى انا خايف عليكى 


نور:  ده مكان اكلك 


مالك:  اه 


نور : انا......


يقطعها مالك وهو يمسك خدودها : بطلى كلام وتعالى دوقى طبيخى 


نور : حاضر 


يعطيها طبق البيتزا فيديها : روحى كلى برا على مانا اقفل التلاجه دى واجيلك


نور:  حاضر 


تاخذ البيتزا وتخرج يقف ينظف المكان ويغلق الثلاجه ويضع كيس الدم بها ويخرج يجدها اكلت البيترا وتمسك قطعه بيتزا بيديها وهى نائمه على الاريكه يبتسم عليها ويقرب فمه من يديها وياكل منها البيتزا وياخذ الريموت من على بطنها ويغلق التلفزيون يحملها بهدوء ويصعد بها 

نور وهى مغمض عيونها وتلف يديها حول عنقه  انت بتحبنى ليه


مالك : عشان ..معرفش هو قلبى اختارك


نور : طب باباك مش عايزنى 


مالك : مالهوش دعوة انا اللى بحبك مش هو 


نور : طب هتعمل معاه ايه 


مالك بغضب ..........


أسيرة_مصاص_دماء   +18رومنسى


البارت 13 بعنوان اعجبت_به_حقا 


مالك بغضب : مالكيش دعوة بالموضوع ده 


نور بحزن : طيب 


يصل للغرفته ويضعها على سريره بحنان ثم يضع قبله على جبينتها 


مالك:  تصبحى على خير 


تمسك يديه قبل ان يرحل وينظر لها


نور:  انت مش هتنام 


مالك:  لا 


نور : ليه 


مالك : انا مبنامش بالايام عادى 


نور : طيب تصبح على خير 


مالك:  وانتى من اهله 


تنام نور وتغمض عيونها وتفكر بالفعل هى تعيش مع مصاص دماء ماذا اذا شعر بالجوع واكلها اهو بالفعل يحبها لدرجه ان يتحدي والده عشانها هو لن يموت لانه الاقوى كما سمعت فالمملكه وهذا يعنى انها ستظل هنا للابد وانها ستموت وهو لا تتعب من التفكير وتنام 


يظل واقف فالبلكونه ينظر لها من بعد ويفكر فوالده ماذا سيفعل به وكيف حاله الان 


_______________


تتجمع الدكاترة جميعا فالغرفه يحاولوا انقذ الملك ولكن لا فائدة يرى دكتور منهم اثر اظافر مالك على جسده مكان قلبه تحديد فعندما دفعه غرس اظافره فجسده 


الدكتور:  احنا محتاجين لدم مالك عشان ياخد قوى 


والدته:  حاضر انا هتصرف 


الدكتور:  بسرعه لان الملك حالته خطيرة لان الضوافر جرحت القلب نفسه 


والدته : ماشى 


تخرج والدته من الغرفه وتفكر كيف ستحضر دم ابنها وهو يرفض ذلك بسبب افعال والده 

__________________


يدخل من البلكونه ويجلس على طرف السرير بجانبها يبعد خصلات شعرها عن وجهها وهى تحرك راسها بخفه ويصدم عندما تلف يديها حول خصره وهى نائمه يعلم بوجود والدته فاالقصر ولم يتحرك من مكانه فهو يعلم انها جاءت لاخذ دمه فهى لا تاتى بحياتها كلها لقصره غير لتاخذ الدماء فقط 

تدخل الغرفه وتراه وهو ينام وتلك الفتاة بحضنه وتحاوطه بذراعيها ويسند راسه على راسها 


والدته:  مالك 


مالك : واطى صوتك عشان هى نايمه وتعبانه 


يبعد يد نور عنه ويخرج مع والدته وينزله للاسفل 


مالك:  نعم 


والدته : انا متاكده انك عارفه انا عايزة ايه 


مالك:  واللى عايزه مش هتاخدى وانتى عارفه كده من قبل ماتيجى 


والدته بغضب  : مالك ابوك بيموت 


مالك:  لا ده مش ابويا ده بالنسبه ليا الملك وبس 


والدته:  انا مش جايه اتكلم انا عايزة كيس دم منك 


مالك : مفيش دم 


والدته : انت ايه مبتحسش انا امك وبطلب دمك مش حياتى انتى حياتك نفسها ملكى 


مالك:  امى هو فى ام متعرفش ابنها فين او جراله ايه او حتى تسال عليه لا انتى مش امى 


والدته:  مالك ادينى الدم 


يحمل الكرسى بغضب ويرمى بيه بعيدآ : انا مش هعالجه عشان ياذينى 


والدته : مش هيأذيك  


مالك بغضب:  اطلعى برا ومتجيش هنا تانى واسف للمعامله دى ياجناب الملكه 


والدته : مالك متخلينيش .....


يقطع صوت انوثى ورقيق:  مالك 


ينظر مالك على السلم ويجدها تنزل بهدوء وتنظر له وتنظر والدته وتتفحصها وهى ترتدى تيشرته فقط وشعرها منسدل 

تقترب منه وترى ان عيونه سوداء بسبب غضبه تمسك فذراعيه 


نور برقه وبراءة : مالك اديها دم 


مالك باستغراب:  عشان تروح تعالجه ويأذيكى تانى 


نور بحنان : مانت موجود هتحمينى 


ينظر لها بصمت ويمشى خطوتين ويعود لياخذها فيديه كانه يخون امه ويشك بان تأذيها ويدخل المعمل ويحضر كيس دماء ويخرج يعطيه لامه تدخل نور المطبخ لتشرب 


امه : شكرا هبقى اجيلك نتكلم 


مالك:  لا متجيش انا مش عايز اشوف حد فيكم انا خرجتكم من حياتى 


والدته:  ليه يامالك 


مالك : عشان انا بالنسبه ليكم مجرد كيس دم زى اللى فايدك عمركم ما فكرته فيا كأبن واعمل فحسابك لو خد العلاج وفكر مجرد تفكير انه يأذي نور اوعدك مش هتكونى ملكه عشان مش هيكون فى ملك واتفضلى مع السلامة


تخرج امه وترى نور فالمطبخ وتفكر كيف لتلك الفتاة بمجرد ان اقتربت منه حولت غضبه لحنان لتختفى عيونه السوداء وتعود زرقاء  كصفا السماء اهو يحبها كل هذا القدر 


يبكى مالك على معامله امه ووالده له ويسقط على الارض على ركبته وهو يبكى وتنزل الدموع منه من عين واحده تخرج نور وتراه وتقترب منه وتجلس على ركبته بين احضانه وتلف يديها حول خصره بقوة وتنظر له


نور بحنان : مالك متعيطش 


وتمسح دموعه بيديها ويديها الاخرى مازالت حول خصره


نور بمرح : مالك 


مالك : اممم 


نور بدلع:  شيلنى 


يبتسم لها ويلف يديه حولها ويقف بها 


مالك : اهو 


نور : اممممم ودينى على الكنبه 


مالك : حاضر 


يذهب امام الاريكه وقبل ان ينزلها 


نور:  لالالالا ودينى فوق عشان اكمل نوم 


يصعد بها السلم 


نور:  استن هنا 


مالك:  ايه 


نور:  تعرف تنط بيا لتحت 


مالك : ههههه اه 


نور : مانا لازم اتاكد انك مصاص دماء لازم اختبرك 


مالك:  حاضر 


ويقفز بها للاسفل 


نور بسعادة : الله حلو وانت بتطير تانى تانى 


مالك : لا مفيش تانى هتنام عشان شغلك 


نور بحزن:  لا اشروح بكرة


مالك:  ليه 


نور : عادى ...تعال نتفرج على فيلم 


مالك : طيب 


ويذهب بها ويجلس على الاريكه ويجلس بجانبها 


مالك : عايزة فيلم ايه 


نور:  مصاص دماء 


مالك : ههههه طيب 


ويشغل الفليم وتنام هى على الاريكه وراسها على قدميه وهو يلعب بخصلات شعرها 

وياتى منظر لمصاص دماء يمص دم راجل من رقبته 

تنظر له 


مالك : ايه 


نور : انت بتعمل كده 


مالك : لا انا مبمصش دم ناس انا بتغذى على دم الحيوانات 


نور : شاطور 


وتكمل الفليم معه وينتهى ويغلق التلفزيون 


مالك : مش هتنامى 


نور : لا احكيلى بقا عن مصاص الدماء 


مالك : اممم بصى فى نوعين منهم نوع مسالم وده بيحب الناس وبيحب يتعامل معاهم ومبياكلهمش ده اللى هو انا وفى نوع شرير مبياكلش غير الناس وبيحب يقاتل معاه وبيكرههم وده اللى زى الملك 


نور:  باباك 


مالك وهو يتجاهل كلمتها : مصاص الدماء ممكن مينامش لايام وبيقدر يقرا الافكار يعنى لما جيتى تمثلى عليا انك عايزة تخرجى انا كنت عارف 


نور بصدمه:  ها 


مالك : هههههه وبيقدر ينط من مكان عالى ويطلع لمكان عليا بردو وسرعته كبيرة جدا 


نور  : واوووووو ده جميل 


مالك: هههههه هو مين 


نور : مصاص الدماء 


مالك  : هههه انا يعنى 


نور: لا انت وحش 


يقرب راسه منها وراسها على قدميه 


مالك : انا وحشه عينى رزقاء وابيض وشعرى بنى وناعم وطويل وعندى عضلات 


نور بارتباك من قربه : انت فرحان بنفسك مانا عينى عسلى وشعرى اسود وناعم و.......


يقطعها بقبله على شفتيها برومانسيه ثم يتعمق بها بقوة وهى تبادله القبله وترفع يديها لتمسك راسه بها تشعر باكسجينها سينتهى تدفعه بيديها ولكن هو مازال يحتضن شفتيها بشفتيه ولا يريد الابتعاد عنهم تضربه على كتفه مرات ليبتعد وتأخذ نفسها بقوة كانها كانت تجرى اميال وتجلس على الاريكه 


نور بغضب : انت عايز تموتنى  


مالك : لا طبعا بعد الشر عنك 


نور : متكلمنيش تانى 


وتصعد للاعلى وتغلق باب غرفته بالمفتاح وتجلس على السرير تتذكر قبلته وتضع يديها على شفتيها وتشعر بدقات قلبها تتسارع بخفه فهى تعلم بانها بدات تعجب بيه وستصل يوما ما للحب 


_____________________


تجلس جنات مع شادى 


جنات:  شادى كده صح 


شادى:  اه 


جنات : هيييه برافو عليا 


شادى : هههه انتى عبيطه 


جنات : لا مجنونه 


ندى : شادى عايزك فموضوع 


شادى:  حاضر 


ويخرج معاها تعلم جنات بانها ستحدثه عن نور وتفكر بانه حان الوقت لتمارس سحرها على نور واذيتها وتبتسم بشر 


______________________


تستقيظ نور وتجده يجلس على الكرسى تفزع 


نور : انت دخلت ازاى 


يشير على الشباك 

تكاد تقوم من السريرولكن تتذكر انها خلعت تيشرته ورميت به تمسك الغطاء بيديها 


نور بخجل : ممكن تطلع برا 


مالك : ليه 


نور بخجل:  بليز 


يبتسم مالك:  ماشى متتاخريش عشان الفطار ويلا عشان تروحى الشغل انا اتصلت وقولتهم انك هتتاخرى


ويخرج ويغلق الباب 


نور : هتودينى الشغل كمان بالعافيه 


تاخذ حمامها وترتدى فستان ابيض عليه ورود حمراء بقط وقصير يصل لركبتها وتستدل شعرها وتنزل 


مالك:  كل ده 


نور : اسفه 


ينظر لها ويتأمل جمالها وبساطتها فهو احبها لبساطتها 


نور : بتبصلى كده ليه 


مالك : معجب بجمال حبيبتى فى اعتراض 


نور بخجل : طب بس عشان بتكسف 


مالك : هههه حاضر افطرى 


نور : حاضر 


تجلس تفطر وهو يشرب قهوته ويقرا الجريدة 


نور : كلت 


مالك : طب يلا عشان شغلى واوصلك 


نور : حاضر 


وتاخذ شنطتها وتخرج معه يصل امام المستشفى وترى شادى ينتظرها ومعه جنات وندى 


نور:  متتاخرش عشان مش هقف فالشارع 


مالك : حاضر 


نور:  يلا خلى بالك من نفسك يامصاصى 


مالك : ههههه يا ايه 


نور ببراءة : مصاصى 


مالك : هههه ماشى 


تضع قبله على خديه وترحل وتتعمد تترك شنطتها بالسيارة حتى ياتى هو بها 

تصدم ندى وشادى عندما وضعت قبله على خديه 


شادى : ده اللى خاطفها 


ندى : معرفش 


تصل نور امامه 


نور : مالكم واقفين كده ليه 


جنات بملل وحقد : مستنيين السفيرة عزيزة 


نور : وجت ولا لسه


ندى:  لا جت ممكن ندخل 


نور : اه 


ياتى مالك لها 


مالك:  نور 


تبتسم فهى تعلم انه سياتى بشنطتها تلف تنظر له 


نور : ايه اللى جابك لحقت اوحشك 


مالك:  الشنطه 


تنظر له بغضب فهو احرجها امام اصدقاءها 

تاخذ الشنطه بغضب منه بدون كلمه  وتلف يسحبها من معصمها وبدون انذار يضع قبله على شفتيها بخفه تفتح عيونها على اخرهم فهو لم يفعلها امام الناس 


مالك بحنان : انتى على طول واحشنى 


نور بغضب:  شكرا 


وتدخل المستشفى 


ندى: ايه اللى حصل ده 


نور : عادى خدى من ده كتير 


ندى : ده اللى خاطفك 


نور:  لا ده اللى بحبه 


وتتركهم وتدخل الغرفه لتغير ملابسها وتجده فالداخل 


نور:  انت جت هنا ازاى افرض حد شافك 


مالك : واحشتنى 


نور:  والله انت بتكدب وانا مخاصمك اتفضل برا 


مالك:  لا 


نور : مالك امشى ونتكلم فالبيت 


مالك : لا 


نور : خلاص همشى انا 


يدفعها على الحائط بحنان ويحوطها بيديه ويقترب منها 


نور بارتباك : مالك مش هنا 


لم يسمع لها ويطبع قبله على شف،تيها بحنان لت،لذذ طعم شفت،يها ثم بقوة تبادله الق،بله وتلف يديها حول عنقه بشدة ولم يفصل القب،له فهى لم تفهم هدفه من قب،لاته ليست شه،وة او غيره بل لان قب،لاته تنشط جميع خلايا جسدها وبسبب قب،لاته المستمر لها سيحميها من جنات واسحارها يلف يديه حول خصرها ويلصق جس،دها بجس،ده ويظل يقب،لها حتى تراهم ...............

أسيرة_مصاص_دماء 


البارت 14 بعنوان أطعمته_دمائى


تراهم جنات وتبتسم بشر وتشير لشادى بان ياتى 


شادى:  ن....


تكتم فمه بيديها وتسحبه نحو الباب ليرى يصدم عندما يرى مالك يقبلها وهى لم تدفعه بل تبادله ذلك يغضب ويرحل 

وتبتسم جنات وتغلق الباب وترحل خلفه 

يفصل مالك القبله 


نور بنفس متقطع:  ما..لك ...امشى ع..شان ..شغلك 


مالك : ماشى هعدى عليكى بليل متتاخريش كالعادة وتوفقنى برة كتير 


نور : حاضر 


مالك : باى 


ويضع قبله على جبينتها 


نور:  باى 


يخرج ويغلق الباب ويتركها تغير ملابسها لتذهب لعملها 


_______________


يدخل شادى الصيدليه غاضب جدا منها ويلعن قلبه الذى يحبها ويفكر كيف يخلص من مالك لتعود له و يأخذ حق قلبه المكسور منها فهو لم يعد يحبها بل يريد حق قلبه 

يذهب لها ويجدها تحضر اوراق لتعطيها للدكتور 


شادى : نور 


نور وهى تجمع الاوراق : نعم 


شادى:  ايه اللى جاب سى مالك هنا 


ترتبك نور لانه بالتاكيد راى مالك وهو يقبلها : ها مفيش نسى يدينى حاجه 


شادى : حاجه كده من غير جواز 


تتاكد بانه راهم تترك الاوراق وتنظر له 


نور : على فكرة دى حاجه متخصكش 


شادى بعصبيه وصوت عالى ويمسك معصمها :  لا تخصنى انتى نفسك تخصنى


تفلت ذراعها من يديه بغضب:  لا والله انا مخصكش وحضرتك مش ولى امرى ولا واصى عليا عشان تمشى تراقبنى ووالله ياستاذ انا مقولتلكش تحبى وانا مبحبكش ومالك بس اللى يحقله يقولى عملتى كده ليه وبتعملى ايه غير كده مفيش حد من حقه يكلمنى اصلا لو حضرتك شايف ان الصداقه اللى بينا تديك الحق ده فخليها لك انا مش عايزها عن اذنك 


تقف جنات وندى تشاهدهم وتبتسم جنات وتشعر بسعادة ترحل نور وتترك شادى فاشد غضب منها 


_________________


تنهى نور عملها وقبل ان تذهب لتغير ملابسها تذهب لجنات 


جنات : انتى 


نور : اسمعى هم كلمتين انا عارفه انك بتحبى شادى فياريت تبعدي عنى وعن طريق 


جنات : ازاى وهو بيحبك انتى 


نور:  ازاى دى بتاعتك لو بتحبه خافى عليه مالك لو عرف مش هيسكت مالك مش قليل 


جنات:  اه ده اكبر راجل اعمال فالتكنولوجيا 


نور:  كويس انك عارفه وازاى دى بتاعتك لوحدك ايه متعرفيش توقعى 


جنات : ماشى 


تتركها نور وتخرج وتمشى بالممر وهى تفكر بما فعلت بشادى وتتاكد بانها بالفعل اعجبت بمالك واصبحت تكره جميع الرجال ماعدا هو فقط 


______________


شادى : يلا 


الدكتورة : خد بس خلى بالك المخدر ده بيخدر وينام بعد ربع ساعه او ثلث ساعه بالكتير 


شادى : شكرا عن اذنك 


الدكتورة:  اتفضل 


_________________


يجلس مالك بسيارته ينتظرها مع السائق لتخرج وقد تاخرت بالفعل يرى ندى وجنات يخرجوا من المستشفى ينزل لهم ويترك السائق بالسيارة 


مالك : ندى 


ندى:  ايوة 


مالك:  فين نور 


ندى : جوا


مالك : طيب شكرا 


ويدخل المستشفى 


___________________


تصل نور لغرفتها وتغير ملابسها وترتدى فستانها تدخل الحمام تغسل وجهها وتخرج تجد شادى بغرفتها 


نور بدهشه:  انت 


يقترب منها:  اه انا مالك استغربتى ليه 


نور بارتبارك وخوف من اقتربه:  اصل المفروض انك روحت 


شادى:  لا لسه هنا 


نور:  طيب عن اذنك اروح انا 


وتمسك شنطتها وتمشى تجاه الباب ليمسك من يديها ويدفع على الاريكه بغضب 


نور:  اااه شادى مالك 


وقبل ان تقوم من على الاريكه يسحبها من قدمها وتبقى اسفله 


نور بعيط : شادى اعقل .....ااااه ابعد عنى 


يمسك يديها ويخرج المخدر من جيبه لتراه 


نور بعيط:  لا ياشادى والنبى لاااا


يعطيها المخدر ليهدى جسدها تمامآ ويجلس على طرف الاريكه وينظر لها من قدمها لراسها ويخرج لسانه ويمرره على شفتيه ليدل على شهوته تمسك فستان ويشقه بغضب لتحرك راسها بخفه وهى تبكى وقبل ان يقترب منها يدخل مالك ليرى ما يحدث ويغضب يمسك شادى بيد واحده من عنقه ويدفعه فالحائط بغضب ليسقط مغمى عليه وتبدا تظهر انيابه وقبل ان يقترب من شادى يسمع صوتها كانها تمنعه من ان يقتله 


نور بتعب وهى تحاول مقاومه المخدر:  مالك 


يلف لها ويجلس على الارض امام الاريكه ويمسك راسها بيديه 


مالك:  نور  


لتميل راسها تجاهه وتغمض عيونها لتستسلم لتأثير المخدر وتنام يمسك فستانها ويلفه حول جسدها وويخلع جاكيته ويضعه فوق بطنها وصدرها ويحملها ويخرج بها من المستشفى يراه السائق ليخرج ويفتح له الباب الخلف يدخلها ويدخل بجانبها ويقود السائق يتأمل ملامحها وهى ترتعش من قوة المخدر وشدته يطلب من السائق بان يوقف السيارة 


مالك : انزل هاتلها عصير عشان تشربه 


السائق : دى نايمه يابيه 


مالك : لا هى تعبانه بس 


السائق : حاضر 


وينزل ينظر مالك ويغلق شباك السيارة ذات الزجاج الاسود ويقترب منها ويضع قبله طويله على شفتيها ويظل يقبلها ولم يفصل القبله حتى يشعر انها استيقظت 

ويبتعد 


نور بتعب : مالك 


مالك : هشششش اسكتى خالص 


نور :  شادى 


مالك:  حظه كان زمانه اول وجبه بشريه ليا بس انتى بقا الله يسامحك 


تبتسم له 


مالك : يلا اصحى كده وفوقى لسه المشوار طويل 


نور : حاضر يامصا....


يكتم فمها فقد عاد السائق ويعطيهم العصير 

تمسكه من قميصه وتقرب راسه منها وتحدثه فى اذنيه 


نور:  مصاصى 


مالك : هههههههههه اوقف هنا ياسيد 


سيد : هوصلك يابيه 


مالك:  لا اصل احنا هنلف شويه روح انت لعيالك 


سيد:  ماشى 


وينزل من السيارة ينزل مالك ويركبه مكانه ويقود 


نور : هنروح فين 


مالك : هنروح 


نور:  انت قولت هنلف 


مالك : ماهو ده تموين 


نور:  هو محدش يعرف خالص انك مصاصى 


مالك:  ههههههه اه انتى بس 


نور:  اعتبر العالم كله عرف 


مالك : هههههههه 


تجلس فالخلف وتلف يديها حول رقبته فقط يفصل بينهم الكرسى يصل للقصر وتنزل وهى تمسك الجاكيت بقوة 


مالك : اطلعى غيرى هدومك وانزلى ومفيش شغل تانى 


نور:  مانا قولت مش هروح وديتنى بالعافيه 


مالك:  هههههه اطلعى 


تصعد للاعلى وتتركه 


__________________


فالمملكه 


الدكتور:  جبتى الدم 


والدة مالك:  اه 


الدكتور:  كويس اديهوله بسرعه 


تدخل والده مالك للوالده وتنظر له 


والده بتعب:  ههههه شوفتى ابنك فالاخر بيركع 


والدته:  هههههه الدم ده نور اللى بعتته مش ابنك ابنك رافضه تمامأ بس هى اللى اقنعته اعتقد كفايه كده وسيبهم فحالها 


والده:  كح كح كح انا بس اقوم من هنا وهتكون هى اول وجبه ليا 


والدته بغضب : كده طيب 


تاخذ الدم وتضع فشنطتها وتخرج وتطلب من الحراسه اغلق الباب جيدا لان الملك اخذ الدم وسيكون جائع بكثرة 


____________________


تنزل نور وهى ترتدى شورت جينز وتيشرت بنص تبحث عنه ولم تجده وتجد باب المعمل مفتوح تقترب وهى تتذكر بانه حذرها من دخول المكان تدخل وتجده يجلس على الارض يشرب دماء وفمه حوله دماء تقترب منه بهدوء يمسح فمه بيديه من الدماء عندما شعر بوجودها 


مالك : اطلعى برا 


وهو ينظر للارض لا يريدها ان ترى ملامحه وهو متحول واضاءة المعمل خفيفه جدا تمشى تجاهه وتاخذ سكين من على الترابيزة وتقترب منه وتجلس امامه بالفعل هى لم ترى ملامحه تمسك السكين وتغرسه فيديها وتكتم المها وتنزف دماء من يديها يريد ان ينظر لها ولكنه لا يريد ان ترى ملامحه فقط تمد يديها امام فمه يظل ينظر لدماءها فقط 


نور بحنان : مالك كل 


يقرب فمه من يديها ويمص دماءها بقوة ويكون حريص على ان لا يعضها فقط يمص ويظل يمص دماءها تقترب منه وتجلس على قدميه وتسند راسها على يديه الاخرى وهو يمص دماءها يظل يمص وهى بدات تشعر بدوخه وألم وتغمض عيونها باستسلام لوجعها وهو لم يفكر بها يظل يمص دماءها حتى يشبع تماما يسند راسه على الحائط وينام ......................


#أسيرة_مصاص_دماء


البارت 15 بعنوان #الجميع_ضدنا 


يقرب فمه من يديها ويمص دماءها بقوة ويكون حريص على ان لا يعضها فقط يمص ويظل يمص دماءها تقترب منه وتجلس على قدميه وتسند راسها على يديه الاخرى وهو يمص دماءها يظل يمص وهى بدات تشعر بدوخه وألم وتغمض عيونها باستسلام لوجعها وهو لم يفكر بها يظل يمص دماءها حتى يشبع تماما يسند راسه على الحائط وينام 

يستقيظ صباحآ ويجد نفسه نائم بالمعمل ويشعر بشئ على صدره ينظر ليصدم عندما يجد راسها فوق صدره وتنام على قدميه يبتسم وفورا تختفى ابتسامته عندما يتذكر بانه مص دماءها وينظر ليديها ويرى جرحها يفزع قلبه 


مالك : نور ...نوووور ...نور ردى عليا ...فتحى عينك 


يحملها بسرعه ويخرج ويحاول افاقتها ولم تستقيظ معه يحملها ويذهب بها للمستشفى بسرعه يدخل الدكتور يفحصها ويخرج له 


مالك بقلق : طمنى يادكتور 


الدكتور:  اهدى يامالك بيه هى كويسه بس شكلها اتبرعت بدم كتير 


مالك : اه 3اكياس 


الدكتور:  كتير اوووى وخصوصا ان جسمها ضعيف اصلا 


مالك:  يعنى هى فاقت 


الدكتور : اه تقدر تدخلها 


مالك : هتخرج امتى 


الدكتور : المحلول اللى فايدها يخلص وبعدها خدها 


مالك : شكرا


 وتدخل يركض لها ويجد الممرضه معاها 


نور : ممكن تخرجى 


الممرضه:  مينفعش عشان اقفل المحلول لما يخلص 


نور:  انا ممرضه زيك هقفل لنفسى 


الممرضه : طيب 


وتخرج يجلس على طرف سريرها ويمسك يديها 


مالك : ينفع كده 


نور ببراءه:  اه 


مالك : انا مش قولت متدخليش ال.........


تقطعه بقبله على شفتيه خفيفه وتبتعد بسرعه ويظل صامت ينظر لها 


نور بابتسامه:  طعمه حلو 


مالك بشرود فملامحها : جدا 


نور : هو ايه 


مالك:  اللى عملتيه دلوقتى 


تصدر ضحكه بصوت عالى :'هههههههههههههه لا انا قصدى دمى


مالك باحراج:  اه 


نور : يلا نمشى 


مالك : لما يخلص 


نور:  لا يلا 


وتخلع المحلول وترفع الغطاء عنها وتنزل من السرير 


نور بخجل:  انت جبتنى هنا بالشورت 


مالك : كنت خايف عليكى 


نور : طيب 


تركب بجانبه السيارة 


نور:  لو كنت بصيت على السفرة كنت هتلاقينى حاطلك المحلول عليها وكاتبلك تعمل ايه بالظبط بدل المستشفى 


مالك : ده انتى كنتى ناوية ومرتبه لكدة بقا مش صدفه 


تشير بنعم 


مالك:  طيب هروحك دلوقتى تحطى المحلول وتكميله وانا هروح الشركه ومش هتاخر 


نور:  ماشى 


يصل للقصر تنزل وتودعه وتدخل ويغلق القصر عليها تماما حتى لا يدخل لها احد ويرحل 


____________________


تتصل بندى وتخبرها بما فعله شادى معاها 


ندى : شادى عمل كده 


نور:  اه ومالك كان هيموته 


ندى : عشان كده مالك خلي المدير يرفد شادى من الشغل 


نور بسعادة:  بجد 


ندى : اه بجد وشادى بيدور عليكى انتى ومالك عشان يوصلكم وينتقم 


نور بعدم اهتمام : يدور براحته 


ندى : مش خايفه 


نور:  لا اصل مش هيعرف يوصلى 


ندى:  بس انا حكيتله عن القصر بيحاول دلوقتى يعرف القصر فين 


نور : وماله يدور 


ندى : هو فى حاجه انتى مخبيها عنى 


تتذكر نور بانها لم تخبر ندى بانه مصاص دماء


نور : لا بس القصر مالك حاطط عليه حراسه شديدة اوووى يعنى حتى لو وصللى مش هيعرف يدخلى القصر الحراسه هتاكله 


ندى : اه هو انتى قولتى القصر فين 


نور : ااااه فمكان بعد العاشر كده وسط المصانع فى جبل هناك القصر عليه 


ندى:  اااه لا فعلا مكان بعيد خلى بالك من نفسك 


نور : حاضر سلام 


وتغلق الخط وتحمد ربنا بانها اخبارتها بمكان غير المكان الحقيقى للقصر لان ندى تحكى كل شئ لشادى 


________________


ندى:  هتعمل ايه 


شادى : هدور عليها لحد مااخد حقى 


ندى : المهم تفرقهم عن بعض انت عارف انى معجبه بمالك من قبل مايخدها من اول مرة اقابلنا فيه 


شادى:  اكيد 


ندى:  اخيرا 


تسمعهم جنات وتقف تبتسم 


جنات لنفسها:  خلينى انا اقعد اتفرج كده عليهم وهم بياكلوا فبعض مش محتاجين لسحر ولا غيره هم من غير حاجه بياكلوا فبعض 


وتبتسم عليهم 


___________________


يدخل مالك القصر ويجدها تقف امام السفرة ووجهها عليه دقيق وترتب السفرة وتحضر لهم العشاء يقترب منها بهدوء ويلف يديه حول خصرها 


نور:  مالك خضتنى 


مالك:  بتعملى ايه 


نور:  بعمل ايه بحضر اكل عشان ناكل 


مالك برومانسيه : واحشتنى 


نور:  وانت كمان اجرى بسرعه غير هدومك وتعال بسرعه عشان الاكل 


مالك:  سيبك من الاكل تعالى شوفى انا جبتلك ايه 


نور : جبتلى ايه 


يفتح لها الصندوق وتجد قطه ذات الفور الابيض تبتسم بسعادة وتمسك القطه 


مالك:  متاكد انك بتحبها 


نور : جدا شكرا 


وتضع قبله على خديه 

وتجلس تتعشى معه وينتهوا وتجلس بجانبه على الاريكه 


نور : شادى بيدور علينا 


مالك : ليه 


نور : عايز ينتقم 


مالك:  ده عبيط 


نور : ندى قالته على القصر وهو بيدور عليه 


مالك:  متخافيش ميقدرش يوصل لو وصل مش هيخرج من هنا 


نور:  انا مش عايزك تقتله مش عايزك قاتل 


مالك : مين قال انى هقتله حبيبتى الغابه من برا مخيفه لوحدها ولو قدر يمشى 70كيلو مش هيقدر يطلع الجبل عشان يوصل للقصر انا بمشى ده بسرعه عشان مصاص دماء 


نور:  خاايفه يروحلك الشركه 


مالك : لا متخافيش عليا هيعمل ايه انتى عارفه انا مبتاذيش بالساهل وبعد ده انا ابص فعيناه اعرف هو بيفكر فايه 


نور : طب خلى بالك من نفسك 


مالك : حاضر وهجبلك هنا شاشات فكل مكان عشان لو حد قرب من القصر تشوفيه وانتى جوا 


نور:  ماشى مش جعان 


مالك:  مانا لسه واكل دلوقتى اهو معاكى انتى بتنسى 


نور:  لا انا قصدى التانى 


مالك:  لا مش عايز دم منك 


نور : متاكد 


مالك : اه 


تفك صبعها وتراه له 


نور : اصل اتعورت وانا بطبخ 


مالك:  ههههههه والله 


نور : خلاص مش عايز براحتك 


يمسك صبعها ويمصه بخفه 


مالك : كده كويس 


نور بسعادة : اه 


___________________


تدخل والده مالك على والده الغرفه وتجد حالته تسوا اكثر 


والدته : لسه مش هترجع عن اللى فدماخك 


والده:  انا لو قومت دلوقتى كح كح كح هخرج قلبك من مكانه 


والدته : يبقى خليك كده 


وتتركه وتخرج وتجلس على كرسى الملك ياتى لها خادم ويخبرها بان هناك شخصين يدوران ويبحثان خلف مالك ونور 


والدته : مين 


الخادم:  شادى وجنات 


والدته:  مالكوش دعوة بيهم بس محدش فيهم يعرف حقيقه مالك 


الخادم:  فيهم ساحرة 


والدته : سحرها يتقلب عليها اللى بقوله يتنفذ محدش يعرف حقيقه مالك 


الخادم:  امرك 


________________


تجلس نور على السرير وهى تلعب بقطتها يدخل مالك عليها 


مالك : بتعملى ايه مش هتنامى 


نور:  هستناك 


مالك:  لا انا ورايا شغل كتير 


نور : طيب 


يفتح الدولاب ويجد ملابسها ينظر حوله لينفحص الغرفه 


مالك:  مش دى اوضتى 


نور:  اه 


مالك : امال هدومك هنا ليه 


نور : عشان البسهم هدومك فالدرفه التانى 


مالك : طيب 


ياخذ تيشرته وتدخل الحمام يغير ملابسه ويخرج ولم يجدها ويجد القطه على السرير مدبوحه يفزع ويركض للاسفل يبحث عنها يشعر بوجود شخص اخر فقصره..........


أسيرة_مصاص_دماء


البارت 16 بعنوان اعترفت_بحبى 


مالك:  نووووور يانووور 


يخرج له راجل من خلف السلم وهو يمسكها من خصرها ويديه للاخرى بسكين على رقبتها 


نور بخوف:  مالك 


الرجل : اكتمى 


مالك:  متخافيش...انت مين وعايز ايه 


الرجل : انا بقالى اسبوع فالغابه لا كلت ولا شربت جعان انا لا جى اذيك ولا اذيها انا مش بتاع مشاكلى


نور:  امال اللى بتعمله ده ايه 


الرجل:  قولت اكتمى 


نور بخوف : حاضر 


مالك:  طب سبها وانا اكلك 


الرجل:  كلمه راجل 


مالك : اه 


يبعد السكين عن رقبتها لتركض لمالك وتختبى فى احضانه يرفع راسها بيديه 


مالك:  انتى كويسه 


تشير له بنعم 


يمسك ويدخلها المعمل ويغلق عليها الباب 


مالك:  قولتى عايز ايه بقا 


الرجل بخوف من نظرات مالك له : اكل


تقف نور خلف الباب تنظر من زجاجه على مالك هو يعطيها ظهره وترى اظافره بدات تطول

تصرخ باسمه 


نور : مالك ...مالك لا ....افتحلى يامالك 


 وقبل ان تتغير ملامحه تتذكر بوجود مفتاح فالمعمل تحضره وتفتح فقط تغيرات اظافره وانيابه بدات ان تطول تسحبه من يديه ليلف لها وتمسك وجهه بيديها وتطبع قبله على شفتيه حتى تخفى ملامحه التى لم تظهر بعد لذلك الراجل تظل تقبله بقوة وتتعمق بقبلتها يبادلها القبله ويرفع يديه ليمسكها من ظهرها لتغرس اظافره فظهرها لتكتم صرختها وتظل تقبله فاظافره حادة كالسكاكين وتتعمق بقبلتها حتى تشعر بأظافره تخرج من ظهرها تعلم بانه عاد لطبيبعته تفصل القبله يظل ينظر لها 


مالك وهو ينظر لها:  اتنيل خش كل اى حاجه من المطبخ 


تبتسم له وتعانق يشد بيده عليها لتصرخ بوجع يبتعد عنها ويصدم عندما يجد قطرات دماء على يديه يلف بسرعه خلفها ليرى قطرات دماء على تيشرت يرفعه ويصدم عندما يجد خطوط اظافره على ظهرها تنزف دماء 


مالك:  نور انا غبى ازاى .....


تلف له وتضع اصابعها على فمه 


نور : هشششش مش مهم عندى 


مالك:  انا عورتك 


نور:  مانت بردو اللى بتعالجنى 


يبتسم لها ويقربها له ويضع قبله على شفتيها ويظل يتعمق بها ويقبلها بقوة وهو يشد على ظهرها وهى تتالم ويظل يشد حتى تختفى ألمها يعلم بان جرحها طاب 


يخرج الرجل وهو ياكل ويراهم 

يفصل مالك القبله 


مالك : طفحت 


الرجل:  اه شكرا يابيه 


مالك:  مع السلامه 


ويخرج الرجل ويتركها وهو يبتسم يتصل بشخص 


الرجل:  كله تمام يابيه الجهاز فمكانه 


....: .متاكد 


الرجل : ايوة 


......: طب اقفل وهكلمك تانى 


يغلق الرجل الخط 


__________________


يقف مالك فالمطبخ ونور بجانبه 


نور:  ايه ده 


مالك : جهاز تتبع 


نور:  وليه 


مالك : حد عايز يعرف مكاننا 


نور:  وانت عرفت ازاى ان الرجل حطه 


مالك : مانا قولت بقرا الافكار 


نور : طب هنعمل ايه 


مالك : خليكى هنا 


نور:  اخلينى فين .....


ويختفى من امامها تقفز من فوق الترابيزة 


نور بخوف:  مالك ...مالك انت فين 


ياتى من خلف 


مالك : عوووووو 


تفزع نور وتكاد تسقط يمسكها بسرعه من خصرها وتمسك هى فتيشرته ويتبادله النظرات يقترب ويطبع قبله على شفتيها بحنان ويحملها ويصعد به وهو لم يفصل القبله يصل لغرفته وتفصلها هى 


نور بدهشه:  انت رايح فين 


مالك : حان وقت النوم لازم تنامى 


نور : احم اوك 


مالك:  بطلى تفكيرك المنحرف ده 


تخجل منه وتخبى راسها فالمخده وتنام 


_______________________


يقف مالك امام المرايه يرتدى بدلته ويربط جرافته ليذهب لشركه ياخذ شنطته ويفتح باب غرفته يراها تقترب منه وهى ترتدى فستان قصير اسود وعليه جاكيت جينز وترتدى صندل كعب عالى وتستدى شعرها على كتفها وتضع روج وتبتسم له 

يقف يتأملها فلاول مرة تكون بهذه الاناقه دائما تحب البساطه 


نور:  حلو 


مالك برومانسيه:  زى القمر بس ليه انتى خارجه 


نور : اه هجى معاك 


مالك بدهشه:  تجى معايا ازاى 


نور ببراءة : عايزة اجى معاك 


مالك:  ماشى 


ياخذها وينزل تركب بجانبه ويصلوا للشركه يفتح لها الباب ويترك السيارة ويدخل الشركه بها ويقف شادى يراقبهم من بعيد ويذهب للسيارة فالجراج ويركب فالخلف.....


_________________


تجلس تراقبه وهو يشتغل ويركز بشدة 


نور لنفسها : انا زهقت بقالى 3ساعات قاعدة وهو متكلمش كلمه 


تتذكر بانه يشعر بها وتبتسم 


نور لنفسها : مفيش مانع من شويه لعب 


تضع بيديها بقوة على قلبها وتتألم لتراه يرفع يديه ويضعها على قلبه لتصدم وتتكرر وتخبط يديها فالترابيزة لترى القلم يسقط من يديه ويمسك يديه بالاخرى 


مالك وهو ينظر فالاوراق:  نور انتى كويسه 


نور  لنفسها : شويه لعب


وتغمض عيونها 


نور لنفسها:  ااااه انا اغمى عليا ااااه الحقنى هههههههه 


ينظر لها لانها لم تجيب ويجدها تنام بطرق غريبه يقف ويقترب منها ليعدلها يقف يتأمل ملامح وجهها ترفع قدمها برقع وبكعب الصندل تضغط على قدمها الاخر بقوة وتكتم صرختها ليشعر بألم فى قدمه ينحنى ويخلع صندلها تبتسم له  وتضغط على قلبها مرة اخرى ليشعر بألم فى قلبه يجلس بجانبها 


نور لنفسها:  هييييييه قبله اريد قبله هييييييه قب.....


تشعر به يقوم من جانبها تفتح عيونها وتجده يجلس على مكتبه 

وتغضب 


مالك : بقيتى احسن الظاهر انك نسيتى انى بقرا الافكار 


تخجل بشده وتعطيه ظهرها ويديها على فمها 


نور:  يالهوى قبله ايه انا بقيت قليله الادب كده ليه 


تجمع شجاعتها وتخفى خجلها لترد عليه تلف له وتصدم بشفتيه على شفتيها تفتح عيونها وتجده مغمض عيونه ويفتحهم ليراها ويغلقهم مرة اخرى لتغلق عيونها هى الاخرى وتبادله القبله وتمسك جاكيته بقوة وتشد عليه ويمسك راسها بيديه ويتعمق بقبلته تدخل السكرتيرة عليهم وتراهم تعطيهم ظهرها 


السكرتيرة  احم احم 


يبتعد مالك عنها تمسح فمه من روجها وتبتسم يذهب للمكتب ويمضى على اوراق لسكرتيرة 


نور بهمس : كل شويه كده حد يشوفنا 


تخرج السكرتيرة ويظل يعمل للمساء ينهى عمله ويرتدى جاكيته ويجدها نايمه على الاريكه يحملها ويخرج تراه السكرتيرة 


السكرتيرة  : شكله بيحبها اوووى ربنا يسعدهم 


يركب بها السيارة ويشعر بشخص اخر فالسيارة يصل لفيلا مشددة بالحراسه وينزل ويحملها تستقيظ هو يصعد بها 


نور بصوت نايم : احنا وصلنا 


مالك : اه 


نور : ده مش القصر 


مالك : ماهو فيلاتى بردو 


نور : لا انا عايزة القصر 


مالك:  مش هينفع النهاردة شادى فالعربيه 


نور بصدمه:  ايه هيقتلنا 


مالك : ده اللى يبصلك بس اكله 


يصل بها لغرفته وتراها مليئه بصورها 


نور بدهشه:  مالك نزلنى 


ينزلها وتتفحص الغرفه:  لدرجتى بتحبنى 


مالك برومانسيه:  انا بعشقك انتى الروح اللى عايش بها وعشانها يانور 


تبتسم له وتركض وتعانقه بقوة وتلف يديها حول عنقه ويبادلها العناق ويلف يديه حول خصرها 


نور فأذنه برقه : وانا كمان بحبك


مالك وهو لم يصدق ما سمعه:  ايه 


نور : بحبك 


يرفعها عن الارض ويلف بها فالغرفه بقوة 


نور : هههههه بس كفايه كده انا دوخت 


ينزلها على طرف السرير ويجلس بجانبها 


نور:  ممكن طلب 


مالك : انتى تؤمرى 


نور:  عايزة اشوفك 


مالك  :مانا قدامك اهو 


نور : لا وانت مص .....


يقطع بغضب وعصبيه : مستحيل 


ويقف بعيد عنها 


نور:  ليه 


يتذكر عندما تحول حين كان جائع لدماءها كاد ان يقتلها ودائما يحرص ان لا ترى ملامحه وهو متحول فهى رايت غيره ولكنه ابشع من الكل لانه الاصلى لم تتحمل منظره .........


أسيرة_مصاص_دماء


البارت 17 بعنوان رايت_مصاصى 


مالك بغضب:  لا 


تقف وتقترب منه وتمسك يديه بحنان 


نور : مالك عشان خاطرى 


مالك بعصبيه:  مقدرش 


نور برقه:  انا متاكده انك مش هتأذينى 


مالك:  مقدرش مقدرش يانور 


تمسك وجهه بحنان 


نور : مالك بصلى انا نور حبيبتك معقول هتخبى عليا نفسك 


مالك:  يانور افهمى انا ابشع من انك تشوفنى 


نور:  انا موافقه اشوفك 


يصمت ولا يعلم ماذا يجب ان يفعل 

تذهب وتغلق باب الغرفه بالمفتاح وتخفف اضاءة الغرفه وتقترب منه 


مالك : مينفعش وانا جعان 


نور : اجبلك اكل 


مالك:  لا جعان ...


نور : عرفت 


وتنظر حولها وتجد طبق فاكهه وعليه سكين صغير تمسكها 


مالك:  لا يانور لما نرجع القصر هنا فى خدم وحراسه 


نور بغضب : براحتك 


وترمى السكين على الارض وتذهب لسرير وتنام بملابسها 

يذهب ويجلس بجانبها 


مالك:  نور متزعليش 


نور:  تصبح على خير 


مالك:  نور انا خايف عليكى 


لم تجيب عليه 


_________________


تدخل والدة مالك على والده 


والدته:  قررت ايه 


والده بتعب: اطلعى برا 


والدته:  براحتك


تخرج وتغلق الباب يدخل خادم الملك وبيديه كيس دماء 


الخادم : لاقيته فشنطه الملكه 


الملك : اخلص 


يفتح كيس الدم ويشربه كله للملك لتتحول حالته 180 درجه ويخرج ويجد الملكه تجلس على كرسى الملك بأظافره يفصل راسها عن جسدها وتسير دماءها بكل مكان .........


_________________


تستقيظ نور وتجد مالك ينتظرها تدخل الحمام دون ان تحدثه وتغسل اسنانها ووجهها وتخرج 


مالك : يلا عشان نرجع القصر 


نور بعدم اهتمام : حاضر 


ويتنزل معاه وتركب بجانبه يعتقد شادى بانهم سيذهبوا لشركه يجلس ينتظرهم بالفيلا 

يصل للقصر تجلس هى على الاريكه ويدخل هو للمعمل ليروى جوعه تفكر بانها يجب ان ترى ملامحه غصب عنه تصعد وتغير فستانها وترتدى بيجامه وتنزل تدخل المعمل تجده يقف طبيعى يضع اكياس دماء فالثلاجه 


مالك:  ايه اللى جابك هنا 


نور ببراءة : مالك انا عايزة اشوفك 


مالك : مش هتقدرى تستحملى المنظر 


نور: مالكش دعوة هستحمل عشانك 


مالك : انا ...


نور بحنان : مالك انت حبيبى فى واحدة متعرفش شكل حبيبها 


تمسك يديه وتجعله يجلس على الارض وتجلس هى امامه 


نور : كلت 


مالك: الحمد لله 


نور : طب يلا 


يغمض عيونه ويدعو الله ان لا يؤذيها عند تحوله ترى اظافره تطول كالمخالب الحادة وانيابه تظهر من فمه ودماء تسيل من عيونه وبشرته تشحب ويفتح عيونه لتفزع بخطوة للخلف من سوداءهم مع الدماء تتذكر بان ذلك ليس شبح بل حبيبها تقترب منه وتلمس وجهه وهو ينظر لها فقط ويرى ابتسامتها له تقف على ركبتها وتضع قبله على رأسه وتجلس على قدميه وتعانقه بشدة يعود لطبيعته 


مالك بقلق:  نور انتى خايفه منى 


نور بحنان:  بالعكس انا فرحانه وبحبك كده 


مالك : متاكده 


نور:  اه طبعا 


يلف يديه حولها ليطمنها يشعر بمصاص دماء فقصره يمسكها من معصمها ويخرج بها وتجد فتاة تجلس على الاريكه تبكى 


مالك : فى ايه 


نور:  مين دى 


مالك : دى الخادمه بتاعت الملكه 


الفتاة : اهى اهى اهى 


مالك:  فى ايه 


الفتاة:  الملك 


مالك : ماله متنطقى 


الفتاة:  قتل الملكه 


يصدم مالك من الخبر ويقف مكانه وتفزع نور وتضع يديها على فمها 


مالك للتكرر والتاكيد:  قتلها 


الفتاة:  اه 


وتحكى له ما حدث وترحل ويغضب مالك بقوة 


نور بحزن:  مالك 


يكسر كل شئ امامه وهو يردد كلمه واحده : هقتله هقتله 


ويصعد لغرفته ويغلق عليه الباب بالمفتاح ويتركها بالاسفل ويبدا يكسر كل شي تركض خلفه وتدق على الباب ليفتح لها 

وهو فقط يحبس نفسه حتى لا يغضب عليها


_________________


الملك:  تقتلها 


الخادم:  اجبهالك هنا 


الملك:  لا مش عايز اشوفها اقتلها هناك 


الخادم : امرك عضه واحده وتنتهى 


الملك:  لا ياغبى العضه هتخلي مالك يحولها انا عايزها ميته 


الخادم : امرك 


________________


تظل تدق على الباب 


نور بعيط:  مالك افتحلى مالك 


تسمع اصوات خلفها 


نور بعيط وخوف:  مالك انا خايفه 


يشعر بوجود مصاص دماء فقصره ولكنه يعتقد انها الفتاة ولم يفتح لها 

تشعر باحد خلفها تلف لتنظر بخوف وتصدم عندما ترى مصاص دماء اينعم ليست ملامحه ابشع من مالك لكن مالك حبيبها تسند ظهرها على الباب ومن خوفها لم تستطيع ان تنطق .....


يشعر بالم فى جسده بالكامل ليتوقف عن تكسير الاشياء ليسمع صرختها الممزوج بالم قوي 

يفتح باب الغرفه ليرى ما يخلع قلبه ويزيد غضبه .........

لو فى متابعه هكمل تانى اليوم مفيش يبقا غدا انشاء الله


(أسيرة_مصاص_دماء)


البارت 18 بعنوان تركتنى_وحدى


يفتح الباب ليصدم بها تقف تنظر لجسدها الاحمر من الدماء وعليه اكثر من 50 خط من اظافر ذلك الشخص وترفع نظرها له لتنظر له وهى تأخذ نفس واحد فقط بصعوبه ويسقط جسدها بين يديه


نور وهو تخرج انفاسها:  مالك ...عالجنى ....انا ..مش عا..يزة ..اموت 


 وتغمض عيونها 

يظل واقف غير مستوعب ما يراه كيف ترك حبيبته هكذا يفوق من صدمه ليحمل جسدها ويضعه على السرير لم يفكر بغضبه او انتقامه فقط يفكر كيف يعالجها  فجسدها لم يبقى بيه مكان بدون دماء وكان ذلك الشخص يمسك سكاكين ويحارب بيها 


مالك بصدمته : نوور 


ينظر لشفتيها ويفكر بان يحاول ولكن شفتيها ممزوج بالجروح فكيف ذلك يغمض عيونه ويقترب ويضع قبله على شفتيها بحنان ممزوجه بحزنه عليها يبتعد عنها ولم يجد شئ تغير يشعر بعجز لشفاء حبيبته 


_______________


الملك  : برافو عليك 


الخادم : انت تؤمر بس 


الملك : مبروك عليك الرجل اللى فحبس وجبه مفيش زيها 


الخادم : شكرا شكرا 


ويرحل 


الملك : ههههههههههه متعتقدش ليها علاج يامالك الحاله دى ...اسمعوا امنوا المملكه كويس مالك لو جه اقبضوا عليه مفيش حاجه اسمها ولى العهد 


الخدم : امرك 


__________________


يقترب منها وهو يبكى 


مالك بحزن : سامحينى يانور سامحينى مفيش قدامى غير ده 


يحضر اكياس دم من المعمل ويضعها بجانبها و يخلع تيشرته ويزيل ملابسها المقطعه عنها ...........


____________


ندى : عملت ايه 


شادى:  باقلى يومين فالفيلا مرجعوش 


ندى:  اخرج من الفيلا لو الحراسه حاست بيك هيقتلوك 


شادى:  الرجل الغبى اللى حط جهاز التتبع حاطه فاوضه الحراس 


ندى:  كمان لا كده كتير تعالى ونفكر سوا 


شادى : طيب 


ندى : مستنياك 


شادى : سلام 


______________________


تجلس جنات بغرفه مظلمه وتضي شموع فقط وترسم اسم نور بالسكاكين وتبتسم 


جنات : هههههه نخلص على نور ونرتاح شادى يبطل يدور عليها ويركز معايا وندى اكسب فيها ثواب واديها مالك ههههههههه 


وتعم ضحكاتها المكان 


جنات هنجرب : لما اشوفها نشوفه شاغله ولا لا 


___________________


يعم الليل ويسود على الغابه المظلمه باشجارها فقط تضي جوهرة فالسماء القمر ويعم الهدوء فالقصر بجميع انحاءه ويجلس مالك بجانبها ويمسك يديها ينتظر ان تفوق وتستعيد وعيها ولكنها لم تستجيب يمسك هاتفه ويصل برجل كبير فالسن يعلم بحقيقته ودائما يساعده ويحكى له ماحدث 


الرجل:  الجروح اختفيت 


مالك بحزن:  اه ورجعت زى ماكانت بس مفقتش 


الرجل:  انت عالجتها ازاى 


مالك بخجل وهو ينظر لها:  احم المفروض اتجوزها بعد اللى حصل 


الرجل : علاقه يعنى 


مالك:  اه 


الرجل : ده خلى جروحها السطحيه تشفى بس عشان الجروح اللى جوا الجسم لازم دمك يجرى فعروقها عشان يشفى اللى جوا 


مالك : لا انا مقدرش احولها 


الرجل : متحولهاش حط كيس دم منك كانك بتتبرع ليها 


مالك : وهتفوق 


الرجل:  لو ضوافر ملمستش القلب من جوا هتفوق بعد كيس الدم على طول لان جروحك بتشفى بسرعه البرق لو القلب اتجرح لو بسيط يبقى ..


مالك بخوف : يبقى ايه 


الرجل : يبقى تروح تدفنها ومينفعش تحولها 


يغلق الخط بوجهه من الغضب والخوف من فقدانها 

يعلق لها كيس دم وهو يدعو من الله ان تستعيد وعيها حتى لا يقتل والده بيديه 

يظل جالس بجانبها حتى شروق الشمس ولم تستجيب لدمه كان يجب ان تفوق وقتها ولكنها لم تستجب يقف بغضب ويغطى وجهها فقد اعلان وفاتها ويرتدى ملابسه ليذهب لينتقم لها اولا ثم يعود ليدفن ولكن حقها اولا ...


_______________


تدخل جنات الغرفه وتجد السكاكين سقطت والشموع انطفت تصدم فلم يحدث ذلك الا بحاله وفاة الشخص ووقوف قلبه 


جنات بصدمه:  نور ماتت

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

أسيرة_مصاص_دماء

البارت 19 بعنوان عادت_وبداخلها_ابنى 


ينظر للسرير بحزن  وعيونه تبكى عليه وهو يرى جسدها مغطى بالكامل ومازال لا يصدق بانها تركته يمشى تجاه الباب ويقف عندما يرى نسمات الهواء تدخل من البلكونه لتبعد الغطاء عن وجهها وتأخذ نفسها الاول بصعوبه وتحرك راسها 

يركض لها ويمسك يديها 


مالك بلهفه:  نور نووور 


لم تجيب عليه فقط يشعر بأصابعها تتحرك بين يديه وعيونها بدات تفتح مرة اخرى لتعود الشمس والنور لقلبه ويمسح دموعه 


نور بتعب : ما..لك 


مالك بسعادة عيون مالك وقلب مالك من جوا 


نور وهى ترتعش:  انا سقعانه 


مالك : سقعانه حاضر حاضر 


يحضر لها بطانين من الدولاب ويغطيها 


مالك:  كده كويس 


نور : اه 


مالك : استنى هجيلك 


وينزل المطبخ ويطبخ لها طعام ويصعد به ويجلسها ويضع مخدة خلف ظهرها ويطعمها بيديه 


مالك : كده تخضينى عليك 


نور:  انت السبب 


مالك بحزن:  فعلا انا السبب لو كنت فتحتلك مكنش ده حصل 


ترى حزنه وتقترب منه وتنظر له بحنان 


نور:  انا مش زعلانه منك وبعدان انا خفيت اهو بسببك بردو 


يتذكر مافعله ويعلم انها ستغضب بل ستتركه لو علمت انه لمسها دون زواجهم 


نور : عالجتنى ازاى 


مالك بسرعه : بدمى اديتك دمى 


نور:  اه مانا خدت بالى من كيس الدم 


مالك بارتباك:  اه 


تبتسم له وتحرك يديها لتمسك يديه وتسقط البطانيه من كتفها وتصدم عندما تجد كتفها عارى تمام يفكر مالك ماذا يقول لها 

تنظر لجسدها من تحت الغطاء وتجده عارى 


نور بصدمه والدموع تتجمع بعيونه:  مالك انت عملت ايه 


مالك بسرعه:  عشان اعالجك بصى هدومك مقطعه مية حته كنت مغطيكى 


نور:  يعنى معملتش حاجه صح 


مالك:  اه 


تلف جسدها بالغطاء ويسندها لتدخل الحمام وتغلق الباب يسرع بسرعه البرق ويغير ملايه السرير ويخفى القديمه 


مالك:  نور انا خارجه عشان تلبسى 


نور:  ماشى 


يخرج من الغرفه وتلف جسدها بالمنشفه وتخرج ترتدى ملابسها وتنظر للملايه وتجدها نظيف 

تنزل له وتجده يشاهد صورة لوالدته 


نور : مالك انت غيرت الملايه 


مالك:  اه عليها دم من جروحك


نور:' طيب 


تجلس بجانبه 


نور : ربنا يرحمها 


مالك:  كده من غير ماخد حقها 


نور : عايز تبقى قاتل 


مالك : يانور الملك خف بدمى ومعملش حساب ده وبعت اللى يقتلك واديكى شوفتى 


نور : معلش انا مسامحه 


مالك : وانا مش مسامحه 


___________________


تصل جنات للمستشفى وتريد ان تتاكد من موت نور 


جنات:  هى نور مبتجيش ليه لندى 


ندى : معرفش 


جنات:  طب متتصلي بيها نشوفها 


ندى:  طيب 


وتتصل بنور وتطلب رؤيتها وتوافقه 


ندى : هتجى 


جنات:  اوك 


وتخرج وهى تحول تفسير ما حدث معاها من اسبوع ولم تصل لتفسير 


_________________


تنزل نور لمالك وتجده يجلس على الاريكه تجلس على قدمه وتغلق اللاب 


مالك : ااه عايزة حاجه 


نور بدلع : ليه كده ياملوكى 


مالك:  كمان مالوكى عايزة ايه


نور:  اخرج هقابل ندى وجنات 


مالك:  اه وشادى 


نور : لا مش هشوفه 


مالك : وافرض هم جابوا 


نور:  مانا هاخدك معايا 


مالك:  ماشى 


نور بسعادة : بحبك ياملوكى 


وتضع قبله على خديه وتركض للاعلى تجهز نفسها


مالك : مجنونه


____________________


تدخل جنات الغرفه المظلمه وترسم اسم نور مرة اخرى وتاخذ سكين تضع فشنطتها وهى تبتسم 


___________________


تصل نور للمكان وهى تمسك بيد مالك تقف تبحث عنهم فالكافي يرى مالك شادى يجلس على ترابيزة وحده 

تراهم جنات تخرج السكينه من شنطة وتضع سن السكينه على الترابيزة وهى تنظر له والمقصود هو وقع نور لتتاكد من سحرها ولكن تصدم عندما تجد نور تقترب منها ولم يصيبها شي وتبتسم لهم فقبلاته المستمر لها تحميها والاكثر دمه الذى تسير بداخلها فدمه دماء ليست بشريه والاهم من كل ذلك شئ اخر 

تمشى بجانبه ويعيد من جانبها شاب ليشعر بالغيرة عليها يلف يديه حول خصرها لياتى بها بجانب الاخرى ويصدم عندما تاتى يديه على بطنها ويعلم انها حامل بابنه ....

وذلك هو الاهم فلم يستطيع ان يأذيها احد لان بداخلها قطعه منه هو 


مالك بارتباك : نور 


نور:  ايوة 


مالك : انا هروح الحمام واجيلك 


نور : طيب 


تصل لترابيزة وجنات فحاله صدمه 


نور : ازيكم


ندى : كويسين 


نور : دايما 


ندى:  فى حد عايز يسلم عليكى 


نور : مين 


جنات بحقد:  شادى 


نور بصدمه:  ها 


ياتى شادى ويجلس بجانبها ويضع يديه فوق يديها 


شادى:  واحشنى يانور 


وقبل ان تنطق تجد مالك يمسك يديه بغضب 


مالك:  وده بصفتك ايه 


شادى برعب من مالك والم مت يديه القوة:  ها صحاب 


مالك:  اه انا طلعت جدع وجبتها تشوفها بس انتوا متطلعتوش ولاد اصل ..يلا يانور 


يقف وتمشى معاه 


مالك :لحظه 


يتركها ويعود لجنات ويهمس فاذنها : سحر مش هينفع اشبعى بيه 


ويبتسم بانتصار ويرحل معاها 

جنات بصدمه فلم احد يعلم بسرها وانها ساحرة كيف هو يعلم بذلك 


____________________


يقود مالك وهو يفكر فرد فعلها عندما تعلم بحملها منه وهل ستوافق بان تكون ام لمصاص دماء او زوجه له وهل سيتركها والدها حيه بعد ان يعلم بان بشريه ام لحفيده ...........


اسيرة_مصاص_دماء


البارت 20  بعنوان اسيرته_بحبى


يغير طريقه ويقود بطريق مختلف 


نور:  مالك احنا رايحين فين 


صامت ولم يجيب عليها 


نور:  مالك رد عليا 


لم يجيب عليها تصمت تعتقد بانه يحضر لها مفاجاة لكن تصدم عندما تجده وقف امام عمارة مكتوب عليها مأذون شرعى 

تنظر له بصمت 


مالك : انزلى 


تنزل بصمت وهى تحاول ان تقنع نفسها بانه لم يذهب للمأذون

يمسك من يديها ويدخل بها العمارة ويركبوا المصعد تخرج من المصعد امام شقه مفتوحه ومكتبه عليها مأذون شرعى 


نور : ايه ده 


مالك:  هتجوزك 


نور بصدمه : نعم 


مالك:  ايه يانور هتجوزك هو انا هفضل احبك كده من غير جواز ليه بتسلى بيكى 


نور:  انت مجنون انا مش موافقه طبعا 


مالك : ادخلى يانور وانتى ساكته 


نور:  انا لو دخلت هقول للمأذون مش موافقه 


مالك:  ليه مش موافقه 


نور : كده 


وتتركه وتنزل تركب السيارة وتنتظره ينزل ويركب بجانبها 


مالك بغضب:  انتى مش عايزة تتجوزينى عشان انا ....


تضغط على زر لتنغلق نوافذ السيارة حتى لا يراهم احد ولا يسمعهم 


مالك : ردى عشان انا مصاص دماء مش زيك بشر 


نور:; لا مش عشان كده 


مالك : امال ليه لا ده اكتر حاجه ممكن تخليكى تقولى لا 


نور : مالك اذا احنا بنحب بعض بس والعالم كله ضدنا ابوك وشادى وكل الناس مش عايزنا مع بعض تفتكر ابوك بقا هيوافق على ده انت عايزه يموتك 


مالك : يموتنى وانا جوازك انا موافق هكون جوزك وبعدان ميقدرش يموتنى هو ضعيف 


نور : واللى حصل فيا من اسبوع ايه 


مالك:  انتى خايفه انا هحميكى 


نور:  انا عارفه انك هتحمينى بس 


مالك : نور ابوس ايدك وافقى 


نور : لا انا هفضل كده معاك لحد مااموت 


مالك بغضب : نور اسمعى الكلام 


نور : لا 


مالك:  ياتجوزينى دلوقتى حالا ياتنزلى دلوقتى من العربيه ومش هخليكى تشوفى وشى تانى 


تنظر له بصدمه وبدون تفكر تنزل من السيارة فقط كل ما يسيطر عليها ان لا تتزوجه حتى لا يقتله والده حتى لو هضحى بحبها يصدم هو من اختارها تمشى وتتركه دون تفكير بما تفعله 


__________________


تعود جنات لشقتها وهى غاضبه كيف لسحرها ان يفشل كذلك فسحرها على كره ندى لنور نجح فكيف سحرها على نور يفشل تخبط السكاكين بقوة لتنجرح يديها تنظر بصدمه فهى تخبط السكينه من الجهه المعاكسه ليس الحادة كيف جرحت يديها 


___________________


تجلس نور بالشارع وهو تفكر اين تذهب بدونه وتبكى على فراقه وياتى لها شابين 


الشاب 1: الجميل بيعيط ليه 


الشاب2:  احنا فالخدمه يوم ليله وكله بتمنه 


تقف وتمشى وهم خلفها يسحبها واحد من معصمها وقبل ان يتحدث يركضوا بسرعه تعلم انه خلفها تمسح دموعها وتلف لتراه فقط اشتاقت لملامحه لتصدم عندما لا تجده تنزل دموعها مرة اخرى وتجلس على الارض تبكى وتردد اسمه


نور بعيط : مالك ..مالك تعال 


وهو يقف خلف العمود يسمعها وتنزل دمعه منه 


_______________________


الملك بغضب : عايشه 


الخادم:  ابنك رجعها 


الملك:  ازاى اقتلها هاتلى قلبها من جسمها هنا 


الخادم:  بس هى سابته النهاردة وهو زعلان عليها 


الملك بسعادة : سابته 


الخادم : اه عشان رفضت تتجوزه 


الملك:  هو وصلت للجواز 


الخادم:  اه 


الملك : وماله خليك وراه وهاتلى اخباره اول باول 


الخادم:  امرك 


_____________________


تستسلم بان تعود له ولكن اين فقصره فهى لا تعلم اين هو ولم تستطيع المشى فالغابه تبكى وتعود لشقتها مع ندى وتدخل غرفتها بدون كلمه وتفهم ندى من دموعها انها تركته تجلس على سريرها تبكى وتشعر بمغظ شديدة وتقف تستفرغ فالحوض وتصدم عندما ترى انها تستفرغ دماء 


نور باستغراب:  دم 


تعود لسريرها وتنام من التعب يدخل غرفتها ليطمن عليها فهو يعلم بان حمل بشريه  بمصاص دم اصعب شئ لها يتأمل ملامحه ويرى اثر دموعها على خديها يضع قبله على جبينتها تحرك راسها بخفه يختبى فالبلكونه تستقيظ تبحث عنه 


نور : مالك ...مالك انت فين ...مالك 


وتجلس تبكى على الارض بقوة تدخل لها ندى وتراها تبكى 


ندى : نور مالك 


نور بتعب : مفيش اخرجى واقفلى الباب عشان انام 


تستغرب ندى وتخرج وتغلق الباب ويراها وهى تجلس على سريرها تحتضن دبدوبها وتبكى 

يقفز من البلكونه ويذهب وهو يبكى 


_____________________


تستقيظ صباحا وهى تشعر بمغظ شديد فى معدتها وتتجاهله تعتقد بانه كان ياتى لها ولكنها لم تشعر بيه لانه دائما يعالجها  ترتدى ملابسها وتذهب للمستشفى وتظهر على وجهها علامة الحزن وتعب 


جنات : نور انتى كويسه 


لم تجيب عليها وتدخل لغرفتها 


جنات : وقت المرح


 تمسك خشبه خفيفه فى يديها وتدخل خلف نور وتكسر الخشب بيديها وتكون صدمتها الاخرى بان لا يحدث شي لنور تذهب للتتتاكد وتمسك مسمار تدقه فالمكتب وتجد ندى تذهب لنور بالفعل وهى غاضب 


جنات : اشمعنا نور اللى مبيعملش فيها 


ندى : نور يانور 


نور بحزن وهدوء:  نعم


ندى : ايه اللى عملتى ده ازاى تكسرى ازاى البلكونه هى شقه اهلك هى مشفش وشك فالشقه تانى 


تتركها نور وتذهب لعملها وكأنها لم تخبرها شئ تدخل الحمام لتستفرغ وتجده كالامس دماء 


نور : بردو 


وتخرج بعدم اهتمام 


_______________________


الملك:  لسه بيراقبها 


الخادم : ايوة 


الملك : طب متجبلى البت دى هنا وتكونوا مجهزين كل حاجه للقبض على مالك 


الخادم : امرك 


________________


تخرج نور من المستشفى بملل وتعب وتشعر باحد خلفها تعتقد انه حبيبها وتصدم بضرب على راسها وتسقط مغمى عليها ...........


أسيرة_مصاص_دماء


البارت21 بعنوان تزوجنا 


يجلس مالك بغرفته حزين يتذكر ذكرياتها معه ولكن يقطع اتصال على هاتفه ينظر ويجد اميرتى يشعر بسعادة لانها ستعود له بالتاكيد


مالك بسعادة : الو 


رجل كبير : الو 


تختفى ابتسامته فور سمع الصوت 


مالك : مين معايا 


الرجل : حضرتك تعرف صاحبه التلفون ده 


مالك : اه 


الرجل:  اصل فى ناس خطفوها والتلفون وقع 


مالك بفزع:  ايه مين دول 


الرجل : معرفش 


يغلق الخط بسرعه ويفزع يجلس بهدوء تماما ليعلم اين هى يشعر  بقيود على يديه يركض بسرعه لها 


________________


تستقيظ  وتفتح عيونها بتعب وراسها تهتز يمين ويسار من الدوخه تشعر بقيود يديها تجد نفسها مقيدة بكرسى تحرك يديها وتسمع صوت ضحكات تنظر وتجد شادى 


شادى : ههههه معلش يانونو انا عارف محدش بيعامل حبيبته كده بس اعمل ايه فالجيش اللى بتمشى بيه بقا ...اه صح مش عارفه تردى


يفك الرابطه من فمها 


نور بتعب من ألم معدتها : انت عايز ايه 


شادى:  الاول عايز انتقم من مالك باشا عشان ضربنى والثانى اربيكى عشان كسرتى قلبى والثالث هتسلى بيكى واحط راسك فالطين 


نور:  تفتكر مالك هيسكت 


شادى:  هو فين مالك ده مش هيعرف يوصلنا هنا 


تبتسم بتعب فهى تعلم بانه سياتى ليغضب من ابتسمتها ويمسكها من شعرها بقوة 


نور : اااااااه 


شادى ببرود:  ينفع تخلينى اعملك كده بقسوة 


ويحرك يديه الاخرى على وجهها ليتأمل نعومته يفكها من الكرسى ويمسكها من شعرها بقوة ويدفعها على الارض بغضب لتشعر بألم معدتها تزيد بقوة وتصرخ 


نور:  اااااااااه 


ليعم صوت صرختها المكان بأكمله وتستفزع دماء من فمها يقترب شادى منها ويمسك شعرها 


شادى:  صوتى على قد متقدرى ده بالنسبه لى متعه وانتصار 


تبكى من الوجع بقوة 


نور بعيط:  انا بكرهك والله لاخلى مالك يموتك 


شادى:  يموتنى طب قبل ما يموتنى مش ادوق بردو طعم البونبونيه بتاعه 


ويترك شعرها ويقترب منها ويحاول ان يقبلها بالقوة وهى تمنعه يمسك راسها بغضب ويخبط فالارض بقوة مرات متتاليه لتثبت راسها على الارض مغمى عليها وتسقط يديها من كتفه على الارض يبتسم بشر ويشق ملابسها ...


يصل مالك على المكان ويبحث عنها ويصدم عندما يجدها على الارض مغمى عليها وراسها تنزف دماء وهدومها مقطعه وجسدها عليه علامات زرقاء وشادى بجانبها يضحك بقوة لانه اخذ منها ما يريد يغضب مالك بقوة وبدون انذار يتحول ليراه شادى ويقف لم يصدق ما يراه يغرس اظافره بمعدته ويخرجها ويخلع قلبه من جسده ويرمى بيه ويسقط شادى على الارض جسد هادم اول بشري يكون ضحيته يقترب منها وهو ينظر لها يعلم انها على قيدالحياة يضع يديه على بطنها ليطمن على ابنه ويشعر بوجوده حى بداخلها يحملها بين ذراعيه ويعود لقصره 

يدخل بها المعمل بسرعه ويضعها على الترابيزة الكبيرة ويحاول افاقتها يعلم بان حالتها تحتاج للرعايه فالمستشفيات يضعها لها اجهزه على جسدها الصغير ويعلق لها محاليل ويعطيها حقنه ويجلس بجانبها 


______________________


تدخل ندى المكان وهى تضحك 


ندى : شادى عملت ايه يارب تكون عرفت تستفرد بيها ......


تصدم عندما تجد شادى على الارض وقلبه جنبه وخطوط بمعدته تصرخ بقوة وتركض للخارج 


________________________


تصل الاخبار للملك 


الملك:  انا قولت تجبوها 


الخادم : حاضر بس حضرتك عارف ان مالك بيحس بينا 


الملك:  اتصرفوا 


الخادم:  حاضر 


___________________


يحضر كيس دم منه ويعلقه لها وبمجرد ان ينتهى تستعد وعيها 


نور بفزع : مالك


مالك : اهدى يانور اهدى احنا فالقصر 


نور بعيط : مالك 


يضمها لصدره وهى تبكى يمسح على شعرها 


مالك : اهدى يانور اهدى 


نور : اهدا ازاى ده ......


مالك:  لا محصلش حاجه انا كشفت عليكى 


نور:  بجد 


مالك:  بجد 


تبتعد عنه بوجع من معدتها 


نور:  انت دايما بتتأخر 


مالك : مش على مجيت كان واخدك مكان بعيد


نور : طيب 


وتستفرغ دماء 


مالك : تعالى اطلعى غيرى هدومك 


نور : حاضر 


تصعد لغرفتها لتغير هدومها 

يجلس يفكر فهو يجب ان يتزوجها قبل ان تعلم بحملها ويقطع تفكره نزولها وهى تصرخ باسمه 


نور : ماااالك


مالك:  ايه يانور 


نور : انا حامل 


ينظر للارض فهذا ما كان يفكر بيه 


نور:  انت هتسكت رد عليا ده حصل ازاى وامتى انت خدعتنى وكدبت عليا انا بكرهك بكرهك


يفتح عيونه ويحمدربنا بانه حلم تنزل وتجلس بجانبه 


مالك : لسه مصرة متجوزنيش 


تنظر نور للارض 


مالك:  انتى مبتحبنيش 


نور بسرعه:  لا والله بحبك 


مالك : بتحبنى ومش عايزة تجوزينى ازاى 


نور:  يامالك بس 


مالك:  انا كنت عارف انك مبتحبنيش من اول يوم وانتى بتقولى بكر.......


تقطعه بقبله على شفتيه وتلف يديها حول عنقه ويبادلها القبله ويلف يديه حول خصرها فقد اشتاق لها بالفعل تتعمق بقبلتها وتنزل بجسدها على الاريكه وتسحبه فوقها وهى لم تفصل القبله يبتعد لتأخذ نفسها 


نور بنفس متقطعه:  بحبك .. وموافقه ...اتجوزك 


مالك بسعادة : بجد 


نور : بجد 


يقف ويسحبها خلفه ويخرجوا من القصر 


نور : براحه يامالك انت مستعجل ليه 


مالك : قبل متغيرى رايك 


نور:  طب اغير هدومى هروح بالبيجامه 


مالك : اه بالبيجامه 


يركب ويقود بها ليصل للمأذون ويكتب كتابهم ويعودوا للقصر 


نور : قطعت نفسى بجريك ده


مالك:  لا لسه هيتقطع بعدان 


ويسحبها من يديها ويصعدوا لغرفتهم 


نور : مالك أجل النهاردة انا تعبانه اوووى 


مالك:  اأجل ايه هى ليله الدخله بتتأجل انتى عبيطه


نور : مالك بس والله تعبانه


يقترب منها وهى تعود للخلف وتسقط على السرير يقترب ويطبع قبله على جبينتها ثم قبله على شفتيها وهى تبادله ذلك وتفتح ازار قميصه .......


___________


اكدت الشرطه ان قتل شادى تم من حيوان مفترس واغلقوا القضيه 


ندى:  والله لاخد حقك من نور دى استن عليا كله بسببها 


________________


تستقيظ نور وتفتح عيونها وتجده ينظر لها ويبتسم 


نور :'صاحى من بدرى 


مالك:  اه انا منمتش 


نور:  اه صح نسيت طيب اوعى كده خلينى احضر الفطار 


مالك : تعالى هنا بس 


ويحاوطها بيديه 


نور : ايه يامالك انا جعانه 


مالك:  انتى على طول جعانه ياقلب مالك 


نور:  ماكلش يعنى 


مالك : لا كلى ياقلبى 


نور:  طب اوعى بقا 


مالك : مش تقولى صباح الخير الاول 


نور:  اهو انت قولتها لنفسك 


مالك : لا عايز مراتى حبيبتى تقولها لي 


نور:  صباح الخير يامالك 


مالك : كده حاف 


نور باستغراب:  نعم امال بالجبنه 


مالك:  لا كده


يقترب ويطبع قبله على شفتيها وهى تبادله القبله ويبتعد 


مالك بحنان : صباح الخير 


نور برقه : صباح النور ياقلبى 


وتقوم من جانبه وترتدى الروب وتنزل للاسفل تجهز الفطار وتصعد للاعلى تجده يخرج من الحمام 


نور:  تعال افطر 


مالك:  لا انا هفطر فالمعمل 


تقف وتسحبه من يديه وتجعله يجلس 


مالك : ايه 


تمسك السكينه وتعور يديها وتبتسم له تمد يديها له وتجعله يمص دماءها تقترب منه وتقف على ركبتها لتجعله يمتص دماءها اكثر حتى يشبع ولكن هذه المرة لم تتعب لفقد دماءها لان دماءه بداخلها يصل يمتص دماءها حتى يشبع ويترك يديه تجلس على قدمه وتنظر لملامحه المتغيرة تقترب وتطبع قبله على شفتيه ليجرح شفتيها نابه الحادة وتظل تقبله حتى يعود لطبيعته ويبادلها القبله امتص من الكثير وكأنه يعلم بانها المرة الاخيرة التى سيمتص دماءها فيها 


_____________________


الملك:  اتجوزوا 


الخادم : اه من 3ايام 


الملك : ساعه وتكون البت دى عندى 


االخادم : حاضر 


_____________


تجلس نور فالقصر تشاهد التلفزيون ويرن هاتفها 


نور : ايه ياحبيبى 


مالك:  بتعملى ايه 


نور:  بتفرج على التلفزيون 


مالك:  كلتى كويس 


نور:  اه 


مالك : طب خلى بالك من نفسك 


نور:  حاضر استن يامالك 


مالك : فى ايه 


نور:  مش عارفه صوت برا 


مالك : متخرجيش من القصر يانور 


ولكنها لم تسمعه وتفتح الباب بيديها ...............


أسيرة_مصاص_دماء


البارت22  بعنوان نهايه_الحرب


تفتح الباب بيديها لتصدم بمصاص دماء متحول امامها لتصدم وتركض لداخل تصرخ باسمه 


نور : مالك ...مااااالك الحقنى 


يمسكها مصاص الدماء بغضب ويخبطها فالعمود لتستقط مغمى عليها 

يسمع صرخها ويخرج يركض من الشركه فهو اغلق القصر باكمله عليها وهى من فتحت الباب لهم يصل للقصر ولم يجدها ويجد القصر فحاله فوضى كبيرة ودماء على الارض 


مالك بغضب : نووووووور 


ويركض للمملكه 


يجلس والده وهى امامه مغمى عليها 


الملك : فوقها 


يسقطوا عليها مياة لتستقيظ وهى تصرخ باسمه 


نور : مالك 


تجد والده امامها لترتعب من الخوف فهى تعلم بانه سيقتلها لانها تزوجت ابنه ولكن لم تعلم بان هذا اليوم سياتى بعد زواجها ب3 ايام فقط 


الملك:  مبروك الجواز 


نور بخوف:  الله يبارك فيك 


الملك:  انتى عارفه ان ممنوع القبول بيكى عشان بشريه صح 


نور بخوف:' اه 


الملك : ورغم انك عارفه اتجوزتى ابنى 


نور:  بس انا ..بحبه ..ومش هزعله خالص 


الملك:  انا موافق ومش معترض 


نور ببراءة:  بجد 


الملك:  اه بس عارفه انا هديكى ايه هديه جوازك 


نور بارتباك:  ايه 


الملك:  قلب مالك قلب جوزك 


نور بصدمه:  لا لا والنبى مش تأذيه موتنى انا وهو لا 


ياتى خبر بان مالك فالمملكه ويامرهم الملك بالقبض عليه 

تجلس خائفه عليه وتبكى وتدعوه الله ان يحميه لها 

يتركها الملك فالغرفه ويغلق الباب عليها 


نور:  يارب احميه ليا يارب 


__________________


يخرج الملك ويجد مالك مقيدة بالسلاسل 


مالك بغضب : هقتلك والله لاقتلك 


الملك:  انا وعدت مراتك انى اديها قلبك هديه جوازكم 


مالك:  مالكش دعوة بيها والله لاقتلك انت وكل اللى حولك 


الملك:  هاتوها 


مالك : محدش يلمسها 


وهو يحاول فك قيوده ياتى رجلين وهم يمسكوا بيها وهى تبكى 


نور بعيط : مالك 


الملك:  اكتمى مسمعش صوتك 


تصمت نور وهى تنظر لمالك 


الملك:  عندك حلان مالهمش ثالث يااما امص دمها قدامك وتخدها جثة يااما انت تمص دمها حالا قدامى 


مالك بغضب:  انا همص دمك انت 


الملك بغضب :  يابهايم 


ياتى له الخادم بسيخ حديد ساخن 


مالك بصدمه:  انت هتعمل ايه 


الملك : ارفعها 


مالك : لاااااااااااا متلمسهاش 


يمسكها الخادم من ذراعيها ويرفعها للاعلى وبلمح البصر يدخل السيخ من ظهرها لتخرج من صدرها 


مالك : لاااااااااااا نووووووور 


نور بنفس اخير:  مالك 


ويتحول بغضب وهو يرى دماءها امامه وليكسر السلاسل بغضب ويركض لها يراه الخادم يقترب يتركها ويركض وقبل ان يسقط جسدها يمسكه هو 


مالك : نور ...لا نور ردى عليا ....نور 


الملك : اتجوزتها عند فيا ومكفكش كمان خليتها حامل منك 


يتذكر ابنه يضع يديه ويجد ابنه ميت بداخلها خسر زوجته وابنه فلحظه ليغضب وويخرج السيخ من جسدها ويضع جسدها عى الارض ويهجم على والده ويتحول والده ويبدا الحرب بينهم يجرحه والده باظافره وينزف دماء ليغضب ويمسك والده من راسه ويخرج قلبه من جسده بدون رحمه كما فعل ما زوجته ولم يرحمها ياخذ قلبه ويضعه على الارض ويضع عليه بقدمه بقوة ويذهب لها يحملها ويخرج ويحرق المملكه بكاملها يعود لقصره بجسدها يضعها على السرير وهو يبكى يبعد شعرها عن عنقها وتظهر انيابه الحادة ويغمض عيونه ويقترب من عنقها وهو يبكى بقوة فهو لم يريد تحولها كان يريد ان يعيش معاها بطبيعتها وقبل ان يغرس انيابه فعنقها يتذكر حديث الرجل بان دمائه تشفى جروحها لانه هو يشفى بسرعه يسرع ويحضر اكياس دماء منه ويعلقها بيديها الاثنين ويظل ينتظر ان تعود له يشفى حرجها بعد 7 اكياس منه تعود له 


نور بتعب:  مالك 


مالك:  نور 


نور : مالك ..انا ..حامل 


مالك بحزن:  انا بحبك اوووى يانور 


نور بتعب : وانا بحبك ..انا ..حامل 


يصمت مالك فكيف يخبرها ان طفلهم توفى وكيف هى تتقبل الخبر 

تتعفى تمام بعد ربع ساعه وتجده متعب 


نور:  مالك انت كويس 


مالك بتعب:  اه 


نور:  متاكد 


يسقط على السرير بتعب:  دم


تنظر له وتجد اكياس دماء كثيره فارغه تعلم بانه اعطيها دماء كثير ويحتاج دماء الان وتجعله يجلس على السرير ووتسند راسه بيديها وتجلس على قدمه وتجرح كتفها لينزف اكثر من يديها تمسك راسه وتغرسها بكتفها وتجعله يمص دماءها كما يفعل لها يظل نص ساعه كامله يمص دماء منها فقد غرق كتفها بالدماء وهو يمصها تشعر بتعب خفيف من كثرة الدماء الذى يمصها وتعض شفتيها من التعب وتجرحها تسحب راسه من كتفها ولكن مازال يحتاج دماء ويضغط بيديه على كتفها ليخرج المزيد من الدماء تسحب راسه بقوة من كتفها ليرى دماء على شفتيها ويقترب ليقبلها بقوة ويمص دماء وتبادله القبله ويظل يقبلها وهو يمص دماءها تختفى اثر جرح كتفها وهو يمص دماءها وهى تقبله فقط اشتاقت له بقوة يجد لذة بدماءها ولم يشبع منها تطول اظافره ويغرسها بعنقه بحرص وينزل براسه يمص دماءها فهو يريد المزيد تتعب هى وتبتعد عنه وتقوم من على قدمه وتنام على السرير وتنام بتعب وتغمض عيونها اما هو يذهب خلف عنقها ويمص دماءها فقط وبعد ربع ساعه يبتعد عنها ويقترب يقبل شفتيها بقوة وهى نائمه لتشفى جرحها وينام بجانبها ويسحب جسدها لتنام بحضنه 


_______________


جنات : يعنى جايه تفهمنى ان نور هى اللى قتلت شادى 


ندى : اه 


جنات:  لو الكلام ده حقيقى انا هقتلها 


ندى:  حقيقى وانا جايه اتفق معاكى عشان نخد حقه 


جنات : اتفقنا 


ويتصافحه ويتعاهدوا على قتل نور كما قتلت شادى 


___________________


تستقيظ نور صباحا لتراه نائما لاول مرة فحياتها تراه نائم تتأمل ملامحه الجذابه ووسامته حتى وهو نائم ترى شعره ينزل على عينه تنفخ برقه ليبعد شعره عن عينه وتبتسم تسحب الغطاء عليه جيد وتقوم تاخذ دوشها وتغير ملابسها وتخرج تجده مازال نائما تنظف الغرفه وتخرج اكياس الدماء الفارغه وتعود تجلس على ركبته فالارض بجانب السرير وتقيظه 


نور:  مالك ..مالك حبيبى اصحى 


مالك بصوت نايم : شويه يانور 


نور : لا يلا اصحى عشان نروح لدكتور 


يفتح مالك عيونه:  ليه انتى عيانه فى حاجه بتوجعك 


نور:  اه بطنى وجعنى وبرجع دم 


مالك باستغراب : نعم 


نور:  نعم الله عليكى قوم 


وتتركه وتذهب امام المرايه تجفف شعرها 

يستغرب مالك من حديثها ويفكر كيف يخبر بان طفلهم مات 


مالك:  نور انتى اخر مرة رجعتى دم امتى 


نور : دلوقتى وانا بستحم قوم بقا 


مالك باستغراب:  دلوقتى 


يقف ويقترب منها يلف يديه على خصرها ويسند راسه على كتفها 


مالك : حبيبى مستعجل ليه 


نور : عشان بطنى وجعنى 


يحرك يديه على بطنها بحنان ليصدم فابنه حى فهو يحتاج لدماء والده ليستمر فالنمو  بالفعل يبتسم ويضحك بقوة 


نور : بتضحك على ايه 


مالك : اصل ابنك طالع لابوه مبيستسلمش للموت بسهوله 


نور:  بعد الشر عنكم انتوا الاتنين 


مالك : مفيش دكاترة ياماما انتى حامل بمصاص دماء ده احطه على جهاز ازاى اكشف عليه 


نور:  يعنى مش هعرف واد ولا بت 


مالك : اللى يجيبه ربنا كويس ده انت لسه فالشهر الاول 


نور بغضب : ماشى يامالك ماشى خليك فاكر 


وتتركه وتنزل للاسفل بغضب وتجد ..........

يتبع ........


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


قارئاتي وقمراتي وقرائي الغاليين بعد ما تخلصوا القراءه هتلاقوا الروايات الجديده والحصريه إللي هتستعموا بيها من هنا 👇 ❤️ 👇 💙 👇 ❤️ 👇 




🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم