جوزي وأخويا ضيعوا شرف بنتي الحلقه الثانيه والاخيره بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

 جوزي وأخويا ضيعوا شرف بنتي الحلقه الثانيه والاخيره بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


جوزي وأخويا ضيعوا شرف بنتي الحلقه الثانيه والاخيره بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


وبعد شويه بيخرج محمد وحسام من اوضه فاطمه وهما  واخدين الفون منها 

حسام 

عفارم عليك يا محمد ايوه كده لازم الي زي بنتك دي تاخد علي دماغها وتفضل محبوسه في البيت متشوفش الشارع ال عايزه تجيب لينا العار ال 


محمد.

ما ده الي هيحصل بعد كده واديها مكتفها بسلاسل وهشوف بقا هتفك نفسها ازاي 

انا هروح بقا ابقي الفون ده وجيب سجارتين يعمرو الطاسه دي شويه منها لله نكدت عليا 

اصلها نكديه زي امها 


حسام 

روح يا قلب اخوك الله يكون في عونك من بناتك 

ده ربنا بيحبك ان كنت عارف البيت الي اسمو سامح ده ولحقناها قبل ما كان يتجوزها 

وتركب البيت كلو العار ولا جواز ايه ده كان ممكن يعيش معاها كده ما هي واحده رايحه ليه  برجلها لحد بيته


محمد 

عندك حق يا اخويا يلا بقا ننزل اصل دماغي خرفشت من البنت دي  وبيروح واخد حسام وبيمشي 


وفي الاوضه عند فاطمه كانت متكتفه سلاسل وشعرها كلو محلوق وعماله تعيط 

اول ما بتحس ان ابوها خرج 


فاطمه بدموع 

الحقيني يا نرجس تعالي ليا بسرعه 

وبعدها بدخل نرجس ليها وبتقول 


نرجس 

اي ده اي الي عمل فيكي كده


فاطمه بدموع 

مش وقتو كلامك ده روحي نادي علي اي حد يفكني انا مبقتش قادر 


نرجس 

طب استني انا هروح انادي لطنط سعاد تيجي دلوقتي وهيه هتتصرف بس انا خايفه ابوكي ولا عمك يطلعوا وما تعرفيش هيعملوا فيا ايه 


فاطمه 

ارجوكي يا نرجس بالله عليكي اطلعي بسرعه احسن انا خايفه يجوا دلوقتي

وبتروح  طالعه عندها بسرعه وبعد شويه بتيجي هيه وسعاد 


سعاد بخضه 

اي ده يا فاطمه مين الي عمل فيكي كده 

مالك يا بنت انطقي


فاطمه 

ابوس ايدك يا طنط فكيني قبل ما بابا مايجي هو الي عمل فيا كده هو وعمي حسام 


سعاد 

طب اهدي يا بنتي روحي يا نرجس نادي علي عمك عمرو هو  هيجي يتصرف ويتروح رايحه بسرعه وبيجي عمر اخوهم بس كويس 


عمر بحده 

بتعملي يا سعاد هنا قومي احنا مش ناقصين مشاكل لو سمحت اطلعي على شقتنا فوق يلا


سعاد 

انت بتقول اي يا عمر تعالي فك معايا فاطمه لو فضلت كده هتروح 


عمر بحده 

واحنا ملناش دعوه انا عرفت كل حاجه من حسام اخويا وخلي ابوها يادبها بدل ما تركب العيله كلها العار بالحركات اللي بتعملها دي 


سعاد 

بس مش بالطريقه دي يا عمر علشان خاطري فكها ميصحش كده 

عمر وهو بيشدها وبياخدها علي فوق 

واول لما بيطلع بيقولها 


عمر

وانا قولت ليكي كام مره متدخليش في الي ملكيش فيه هو انتي اي متسمعتيش الكلام خالص 

مش هيبقي انتي اكتر من ابوها وامها الي مشيت من البيت وسابتهم 

وعلي الله يا سعاد اشوفك تحت والله اخليكي تحصلي مني  ومترجعيش ليهم تاني سمعتي ولا لا  وادخلي اعملي ليا اي اكل خليني امشي ورايا شغل ومش فاضي لوجع الدما بتاع الحريم ده 


وفعلا سعاد بتدخل علي المطبخ من غير ما تتكلم 


وفي البيت عند ماما كنت قاعده عماله اعيط 


الام 

بقولك اي يا بت هو انتي اي مبتزهقيش خالص ومن ساعت ما انتي جيتي وانتي مبتبطليش ندب 


منير بدموع 

عاوزاني اعمل اي يا ماما انتي عاجبك ان انا في ناحيه وبناتي في ناحيه الي الله واعلم 

اي نظامهم وهمه مع ابوهم وبالذات انا مش عارفه قلبي واكلني عليهم ليه 


الام بسخريه 

اديكي يا حلوه قولتي ابوهم يعني اكيد مش هتخافي عليهم اكتر منو 

واعملي حسابك يا بت انتي لو مفكره لما الاقيكي عماله تعيطيلي بالشكل ده اقولك روحي ارجعي ليه تبقي عبيطه 

علشان لو عرفت انك روحتي ليه من ورايا من غير ما تقولي ليا والله لو عمل فيكي اي ما هسال فيكي 

امشي انجري جيبي البصاره من المطبخ خلينا ناكل انا وانتي 


منيره 

ارحميني يا ماما من الاكل ده انا تعبت من ساعت ما انا جيت هنا ومفيش الا هيه الي بتوكليهالي 


الام 

حوشي يا ختي حوشي الاكل الي كان المحروس جوزك كان بيوكلهولك احمدي ربنا يا ختي اني ب أكلك  وانتي لسه مدفعتيش قرش واحد من ساعت ما جيتي  قال مش عاجبها البصاره قال بلا نيله  وفي الوقت ده جرس الباب بيرن 


الام 

استني يا بت متفتحيش حاجه لا يكون حد غريب ويجي يا كل معانا روحي افتحي نشوف مين الاول 


منير  

اصل هيجي ياكل الامله امال لو مكانتش بصاره كانت عملت اي بلا نيله 


وبروح قايمه علشان افتح الباب واول ما بفتح 

بلاقي سعيد اخويا هو ومراتو وولادو 


منيره 

اي ده يا سعيد هو انت جيت غريبه يعني مقولتش ليه انك جاي 


سعيد 

وسعي يا ختي خليني ادخل مالك واقف علي الباب ونازله تحقيق  اي الي جابك هنا مش المفروض تكوني عند جوزك 


الام 

مين يلي تنشكي الي علي الباب

بيزقها سعيد وبيدخل 


سعيد 

انا يا ماما 


الام بفرحه 

اي ده سعيد هو انت جيت حمدالله علي السلامه يا حبيبي ينفع كده متقولش انك نازل


سعيد 

معلشي يا ماما الشركه الي بره صفت الناس كلها  واول ما حصل كده روحت جايب بعضي انا والولاد وجينا 


راح موجه كلامو ليا 

البت دي هنا بتعمل اي هيه مش اتجوزت اي الي جايبها هنا وفي الوقت ده عوجت بوقها وقالت 


الام 

المحروسه جوزها طاردها وقال اي زعلان

علي المقاصيف الرقبه ولادها .وشكلها عاوزه ترجع ليه من غير ما هو يرجعها بس بعينها 


سماح بخبث 

عندك حق يا حماتي في الي انتي بتقوليه 

وانتي يا منيره مينفعش ترجعي ليه 

ده انا ختي بسمع انك انتي يا ختي الي بتشتغلي والي بتصرفي عليه  عاوزه ترجعي من حبك ليه بلا نيله 


سعيد 

لا طبعا مفيش الكلام ده وحكايه الشغل ده تنسيه خالص ومفيش نزول من البيت سمعتي ولا لا 

لما اشوف حكايتك انتي كمان اصل ناقص اول ما انزل علي مصر اشوف وشك انتي اول واحده 


الام 

سيبك منها يا واد انت متعرفش انت واحشني اد اي بقولك يا يا منيره ادخلي طلعي كل الزفر الي قي الفليزر 

واعملي كل الاكل الي اخوكي ومراتو بيحبوه ده النهارده عيد 

وعلي الله تتاخري اكيد اخوكي جاي هفتان 


منيره بضيق 

حاضر يا ماما الي تشوفيه

وبروح داخله علي المطيخ 


وفي البيت عند محمد بيروح واول ما بيدخل البيت بيلاقي نرجس بنتي قاعده مستنياه 


محمد 

مالك يا بت اي الي موقفك بالشكل ده 


نرجس 

كويس يا بابا انك جيت علشان خاطري ادخل فك فاطمه عماله تعيط من ساعت ما انت مشيت 


الاب 

اخرسي يا يا مش عاوز اسمع صوتك يارب يا ختي تموت ولا تروح في داهيه 

ولو مكتمتيش يا بت انتي هربطك في جنبها وادخلي اعملي ليا اي اكل 


نرجس بدموع 

عاوزه ماما وديتي لماما انا مش عايزه اقعد هنا 


الاب بزعيق 

اخرسي يا بت انتي مش عاوز اسمع صوتك سمعتي ولا لا  وادخلي اعملي الي قولتلك عليه وبطلي دلع فارغ وعلي الله اسمع سيره امك في البيت هنا سمعتي ولا لا 

وادخلي يله يا بت اعملي الي قولتلك عليه 

ولما تخلصي ادخلي مش عاوز المح خلقتك 

قال عاوزه ماما قال عيال تقرف بصحيح 

وفي الوقت ده بتفضل نرجس واقفه وعماله تعيط 


الاب بحده 

هو انتي يا بت هتفضلي تعيطيلي كتير ادخلي اعملي الي قولتلك عليه لاما والله اخلي يومك اسود زي قرن الهروب 


نرجس بخوف 

حاضر حاضر وبتروح داخله علي جوه وهيه عماله تعيط  وفي البيت عندي كنت خلصت الاكل ولسه جايه علشان اقعد اكل معاهم 


الام بحده 

بتنيلي اي يا بت انتي وراحه علي فين 


منيره 

في اي يا ماما نازله اكل معاكم 


الام 

انتي شكلك عبيطه ولا مجنونه نازله فين ياروح طنط مفيش اكل هتاكليه وطالما جعانه عندك البصاره جوه  الاكل يا دوبك علي سعيد ومراتو وعيالو 


منيره 

والله العظيم حرام الي انتي بتعمليه فيا  ده  

هو انا مش بنتك زي سعيد ابنك ولا هو حلال عليه وحرام عليا انا 


سماح 

هو في اي يا حماتي مالها منيره بتتكلم بالشكل ده 

دي المفروض تفهم ان احنا جايين من السفر واكيد جعنانين وتفهم منها لنفسها وتدخل علي جوه ولا هيه هتفضل بصالنا في الاكل كتير


الام 

لا طبعا يا حبيتي كلو هو انتم متعرفوش البيت منور ازاي سيبك منها ولا كانها موجوده

وبتروح موجهه كلامها ليا وبتقول 

هو انتي اي يا بت مبتفهميش ادخلي يله اعملي الي قولتلك عليه ولو مش عاجبك البصاره 

ادخلي اتخمدي واهو توفري طاقه 


.سعيد 

تروح فين يا ماما هو انتي ناسيه ان احنا معاكي هنا وهنبات وكل الشقه اوضتين وصاله 

اوضه هنام فيها انا وسماح والاوضه بتاعتك هتنيمي العيال معاكي 


الام 

.عندك حق يا حبيبي خلاص هيه تفرش ليها في اي مكان وخلاص في الصاله او في اي نيله  تاخدها 


واني يا بت انجري اقعدي في المطبخ لحد ما اخوكي يخلص الاكل وبعد كده تيجي تشوفي تعملي ليه اي 


منير بحزن 

حاضر يا ماما انتي و سعيد الي تشوفوه 

وبروح داخله ومطلعه الفون بتاعي وبفضل ارن علي فاطمه بلاقي الفون بتاعها مغلق 


وفي البيت عند محمد اول ما بخلص الاكل بيروح داخل علي فاطمه ويفضل يضرب فيها 


محمد 

بقا اناي يا بت ***عاوزه تركبيني العار وافضل 

ماشي مذلول مش اقدر ارفع راسي بسببك 

وبيفضل يضرب فيها لحد ما يزهق وبيروح طالع بره 


وعند سعاد بتسمع صوت فاطمه وهيه عمال تصوت  وبتروح نازله علي تحت بسرعه وبتفضل تخبط علي محمد الي بيفتح ليها 


محمد بضيق 

في اي يا سعاد اي الي منزلك عاوزه حاجه منيره مش موجوده 


سعاد

انا مش عاوزه منيره بس انا سامعه صوت فاطمه وهيه عماله تصوت في حاجه 


محمد 

هو لا مؤاخذه انتي مالك اب وبنتي بتصرف مع بعض انتي مالك في الموضوع ده 

اصلا هو انتي مش في شقتك خليكي في حالك 

ولا علشان مبتخلفيش هتفضلي حاشره مناخيرك معانا  خليكي في جوزك احسن بدل ما يروح يتجوز عليكي 

وبيروح مخلص كلامو وبيقفل الباب في وشها 

وبتروح سعاد طالعه علي شقتها 


وتاني يوم بصحي علي صوت التلفزيون ومان صوتو عالي 


منيره 

اي ده يا سماح مالك معليه التلفزيون بالشكل دع علي الصبح وهو انتي مش شيفاني نايمه 


سماح 

ليه يا ختي هو انتي هتفضلي نيمالي اليوم كلو ما تقومي اتلحلي يا ختي شوفي البيت زريبه ازاي ولا انتي مبقيتيش تشوفي 


منيره 

مالك يا سماح بتتكلمي بالشكل ده ليه 

وطالما الشقه مش عجباكي شمري يا حتي واعملي مش ولادك الي مبهدلنا ولا علي ايدك نقش الحنه  


سماح 

ده انتي ليلتك سودا معايا 

يا حماتي يا سعيد تعالو شوفو ست الحسن والجمال بتتكلم معايا ازاي شكلها كده ناويه تخليني امشي من البيت 


سعيد 

في اي يا سماح علي الصبح ومالها المخفيه منيره عملت فيكي اي 


سماح 

تصور يا سعيد بقول ليها الشقه متبهدله اعمليها علشان انا تعبانه تقول مليش دعوه اعملي انتي ولا غلي ايدك نقش الحنه وطول ما انتي موجوده انتي تخدمي وتخدمي امي 


سعيد وهو بيضربني بالقلم 

ده انتي ليتك سودا يا بت انتي بقا انتي بتقولي لمراتي انا كده دا انتي متعرفيش انا هعمل فيكي اي وبيروح نازل فيا ضرب 


الحما 

ايوه كده يا واد يا سعيد ربيها قليله الحيا والربايه دي

وبيفضل يضرب فيا  ولما بيخلص بيقول 


سعيد 

اخر مره سماح تشتكي منك يا بت امتي علشان لو ده حصل مش هيطلع عليكي نهار ولو طلبت منك اي تسيبي كل الي في ايدك وتروحي تعمليه ليها سمعتي ولا لا  وطول الوقت ده عمال سماح تبص ليا بشماته 


سماح 

تعيشي يا راجل وتفضل علي طول رافع راسي كده وده كلو وانا عماله اعيط 


الحما 

ما تقومي يا بت شوفي هتعملي اي ولا انتي شكلك عاوزه سعيد يكمل عليكي 


وفي الوقت ده بروح قايمه بسرعه وببدا اعمل الشغل وانا ساكته 


وبيعدي شهرين وكل شويه سماح تعمل معايا مشكله علشان سعيد يضربني 

لحد ما في مره لما فاض بيا بروح واخده بعضي بروح راجعه في البيت عند محمد 

واول ما بوصل بتروح فاتحه ليا نرجس 


الام 

مالك يا بت يا نرجس وشك مخطوف ليه كده وفين فاطمه اختك ازاي تسبك تفتحي كده 


نرحس بخوف 

تعالي يا ماما بسرعه فاطمه مبتتحركش ومش عارفه اعمل اي 


وبروح داخله بسرعه بلاقي جسمها متبهدل وفي كدمات علي وشها وكانت متربكه من ايدها وجسمها وكانت قاطعه النفس 


منيره 

مالك يا فاطمه مالك يا بنتي فيكي اي وبروح مصرخه لحد ما الجيران بيجو وبيروحو فاكنها وبيجو الاسعاف ياخدوها وانا كل ده مش فاهمه حاجه واي الي حصل لبنتي 

لحد ما بيجي الدكتور ليا 


الدكتور بحده 

ده انا هوديكي في ستين داهيه اي الي انتم عاملينو في البنت دي لو كانت اسنتي كانت راحت 


منيره 

بالىه عليك يا دكتور طمني علي بنتي فيها اي 


الدكتور 

البنت جايه في وضع خطر وكمان الحنين الي في بطنها مش مستقر 


منيره بصدمه 

جنين اي الي بتتكلم عنو انت متاكد انك بتتكلم علي البنت الي لسه جايه دلوقتي البت مش متجوزه اصلا انت بتقول اي 


الدكتور 

انا مليش في كل ده انا هكلم الشرطه وهمه يجو يتصرفو دي بنت قاصر 

والي حصل فيها ده جريمه وبيروح مخلص كلامو وبيمشي 


وفي الوقت ده بيجي محمد جوزي وحسام اخو 


محمد 

انتي ازاي تيجي البيت عندي وتاخدي البت وتمشي هيه كانت وكاله من غير بواب 


منيره بحده 

انا مش عاوزه اسمع صوتك بنتك حامل من مين يا محمد اسيب البت شهرين ارجع الاقيها حامل ده انا هوديك في ستين داهيه 


محمد بصدمه 

اي الي بتقوليه ده انا بنتي مجنزرها مكنتش بتخرج من البيت من ساعت ما انتي مشيت الكلام ده كدب 


حسام 

هو انت نسيت يا خويا ان بنتك هربت من البيت وراحت عند الي اسو سامح ده وهو اكيد هو الي عمل فيها كده 


محمد 

معقول ده انا هودبه في داهيه 


منيره 

سامح مين وزفت مين انا مش عاوزه اسمع صوت وبنتي لما تغوق انا هفهم منها كل حاجه اذا كان اي اسمو سامح ولا حد تاني بس الغلط مني انا بردو انا سبتها لواحد زيك 


وبروح مخلصه كلامها وبتدخل عند فاطمه الي بفضل قاعده ماسكه ايدها وعماله اعيط 


وبعد شويه بسمع صوت يره واول ما بطلع بلاقي الشرطه بره 


منيره 

في اي الي بيحصل هنا 


الظابط 

جايين ناخد اقوال بنتك فاطمه وتشوف الي حصل ده حصل ازاس 


منيره 

فاطمه لسه مش فاقت بس ممكن تاخدو اقوال ابوها هو اكيد عارف مين الي ممكن يكون عمل في بنتو كده 


محمد 

مفيش الا اسمو سامح اكيد هو الي عمل في فاطمه كده 


الظابط 

تعالي معانا طالما عارف بيتو تعالي معانا ولو هو الي عمل كده اكيد هياخد جزاتو 


وبيروح رايح معاهم حسام 

وأول ما بيمشو يدخل عند فاطمه تاني بلاقيها فاقت وكانت عماله ترتعش 


منيره 

اهدي يا بنتي مالك في اي 


فاطمه بدموع 

وسعي كده انتي مش ام انتي لو كنتي مكنتيش سبتنا ومشيتي وخليتي ابويا وعمي يقطعو من جسمي وانتي ولا كانك هنا 


الام 

انا مش فاهمه كلامك ده الي بتقوليه

انا كل الي عاوزاه اعرف مين ابو الي في بطنك 


فاطمه بضحك هستيري 

وكمان حامل بس انا دلوقتي معرفش انا حامل من مين اذا كنت حامل من مين 

وراحت مكمله بسخريه 

من ابويا ولا من عمي وفضلت تضحك 


منيره بحده 

بطلي ضحك يا بت انتي ولو مفكره انك هتداري علي الي اسمو سامح تبقي عبيطه 

ابوكي وعمك اعترفو عليه وراحو يجيبو 


فاطمه بصريخ 

مش هو مش هو الي عمل فيا كده سامح ملمسنيش اصلا  الي عمل فيا حده ابويا ها وعمي  ولو مش مصدقه جيبيهم قصادي دلوقتي ومش هيقدرو ينكرو حاجه 


منيره 

طب ازاي عملو كده انا مش فاهمه حاجه 


فاطمه بسخريه 

هقولك يا ماما وياا تري هتقدري تجيبي حقي منهم ولا هتسكتي زي ما كان بيقدر يسكتت زي كل مره 


وبدات تفتكر الي حصل 


#فلاش باك


حسام دخل عند فاطمه 


فاطمه 

ارجوك يا عم فكني والله العظيم ما هعمل كده تاني بس ارجوك فكني 


حسام 

اخرسي خالص يا بنت انت واللي هيحصل في الاوضه هنا لو حد عرف بيه مش هيحصلك كويس 


فاطمه 

هو في ايه بالظبط انت هتعمل ايه وبعدها طفى النور وبعد شويه لقيته قايم وبيقولي


حسام 

الواحد يتجوز ليه بقى يجيب واحده يصرف عليها ما انت موجوده اهو او ده جزائك عشان سبتي في بيته ومشيتي وبدل ما تفضحينا مع حد غريب اديكي معانا 


فاطمه 

انت اكيد حيوان والله العظيم ده اقول لبابا على كل حاجه وهتشوف هيعمل فيك ايه 


حسام 

لو فكرتي تتكلمي ولا تفتحي بوقك ما تعرفيش انا هعمل معاكي ايه انتي سامعه ولا لا

وبعدها دخل ابوها وكان شارب و هي كانت لابسه لبس خفيف وقالت 


فاطمه 

شوفت يا بابا عم يعمل فيا ايه الله يخليك لبسني هدومي وفكني وبعدها فضل باصص 

ليها شويه وعمل زي عمها وبعدها خرج 


وبعد ما فاق 


محمد 

هو ايه اللي انا عملته ده يا حسام وازاي اشرب لحد ما اوصل للدرجه اللي انا بقيت فيها دي


حسام 

وفيها ايه يعني مش احسن ما تروح ترجع مراتك وتتشرط وتتنك عليك اهي البنت موجوده هنا تحت مزاجنا في اي وقت 


محمد 

بس دي برده بنتي وازاي يحصل فيها كده 


حسام 

بقولك ايه هو انت هتنكد علينا ولا ايه انا لسه شارب سيجارتين ومش عايز مفعولهم يروح


محمد 

وهو انت فاكر ان اللي حصل ده كان ببلاش ولا ايه انزل هات ليا سيجارتين 


حسام 

ده انت تؤمر يا حبيبي وانا انفذ بس كده بس وقت لما اعوزها هاخدها انت سامع ولا لا وبعدها فعلا نزل وجاب ليه سجارتين 

وبعدها بقوا كل شويه يعملوا كده فيها 


                      #بااااك


منيره 

انا مش قادره اصدق بقى معقوله هو يعمل في بنته كده ازاي بس يا ربي 


فاطمه 

العيب عليك انت وانت عارفه ان هو بيشرب وكنت ساكته وعمرك ما خوفتي علينا ولا على نفسك 


منيره 

والله يا بنتي كان عندي امل انه يتغير ويتصالح حاله ما كنتش اعرف ان ده هيحصل 


فاطمه 

اهو علشان سكتي شوفي اللي حصلنا ايه منك لله وحسبي الله ونعم الوكيل فيكي مش مسامحاك والله وبعدها جه الظابط وقال


الظابط 

احنا هنعمل دي ان ايه وهنكتشف الموضوع ده وفعلا لو سامح اللي عمل فيكي كده انا هجيبلك حقك منه 


منيره بعياط 

لا مش سامح ده ابوها وعمها وفضلت اعيط والطم على وشي 


الظابط 

الكلمات الغريبه اللي انتي بتقولي ده معقول ابوها هو اللي عمل كده 


فاطمه 

ايوه هو اللي عمل كده هو انا عايزاه يتعدم قدام عيني منه لله والله علي اللي حصل 

وبعدها فعلا خدوا بابا وعمي وعملوا ليا تحاليل واكتشفوا ان هم اللي عملوا كده واتحبسوا وهم الاثنين وبعدها ماما رجعت عاشت معانا 

تاني ونزلت طنط سعاد 


سعاد 

والله العظيم انا غلطانه ان انا سبتها بس انا عمري ما ظنيت ان ابوها ممكن يعمل فيها كده 


منيره 

على الاقل يا سعاد كنت اتصلت بيا وانا كنت جيت ليها مستقبل البت راح 


سعاد 

وهم هياخدوا جزائهم في اللي هم عملوا حسبي الله ونعم الوكيل فيهم وفي كل واحد بيشرب ممكن يدمر عياله 


منيره 

العيب مش عليهم هم بس العيب علينا احنا كمان لما كنا عارفين ان هم بيشربوا وساكتين 

المفروض احنا كنا رحنا عالجنهم يا اما بلغنا عنهم 


وبعدها فاطمه نزلت العيل للي في بطنها وسامح فضل  معانا بصراحه وما سابناش

وبعد كام شهر اتقدم ليها رغم اللي حصل فيها هي في الاول كانت رافضه بعد كده وافقت

وانا فضلت متابعه قضيه جوزي لحد ما اخد 

اعدام هو وأخو 

وبكده تكون خلصت قصتنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


أجدد وأحدث الروايات من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


إرسال تعليق

أحدث أقدم