رواية عذراء الرعد الفصل العشرون والحادي والعشرون والثاني والعشرون بقلم الكاتبه بسمه حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

رواية عذراء الرعد الفصل العشرون والحادي والعشرون والثاني والعشرون بقلم الكاتبه بسمه حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 

رواية عذراء الرعد الفصل العشرون والحادي والعشرون والثاني والعشرون بقلم الكاتبه بسمه حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


وقف مصدوم من المنظر دم مراته في حضن ابن عمه..

بسرعه أسر لبس قميصه واتلكم بتهتتهه رعد استنى هفهمك.

ضربه رعد بكل قوته وقع على الأرض شفايفه بدأت تنزف

وبص على اللي بتغطية نفسها بالمفرش وهي بتترعش مش عارفه هيعمل فيها ايه..

اول ما مشي ناحيتها سمع صوت الباب وكان أسر عاوز يهرب وقف عند الباب واتكلم مراتك هي اللي رمت نفسها عليا يارعد انا مخنتكش هي فضلت ورأى لحد ماوقعتني بالغلط وانت عارفني كويس انا راجل ومعرفش اقول لأ مشي ناحيته رعد بغيظ ومبقاش في رأسه ذرت عقل لما أسر هرب بسرعه وسابهم..

نهى كككداب ممتصدقوش ييييارعد انا ااااااه صرخت بوجع لما شدها من شعرها وبدأ يضربها بكل غل وحقد  رماها على الخزانه وضربت رأسها وبدأ ينزف صرخت وهي بتترجاه يارعد ارجوك ارجوك انا. 

نهى بخضه لما خلع حزامه وقرب منها وهي بتقول بخوف انت هتعمل ايه  انت عمرك ماعملتها عمرك مامديت ايدك عليا 

رعد اسمعني طيب صدقني انا اااههههههه

ضربها لحد مابقت ماتعرفش تاخد نفسها 

قعد على الأرض بضياع ووجع وهي بيشوفها بتتوجع قدامه واتكلم 

رعد انا حبيتك بجد سلمتك قلبي وانتي عملتي ايه هاااا عملتي ايه ابن عمي مالقيتيش غير يا ...... 

وقف من تاني وشدها من شعرها وهي بهدومها الداخليه ...

وخارجها من بيته ورماها زي ال.....

وهو بيقول للبواب بتاعه الك.... دي متعتبش باب البيت انت. فاهمين ...

البواب حاضر يابيه

ركب سيارته وهو مش عارف هيورح فين فضل ماشي بعربيته لحد مااالليل جاي ورجع على المزرعه

كانت زينب نايمه ومش داريه بحاجه مكنتش عارف ايه مستنيها في اليوم ده من رعد 

حست بيه بيفوقها

رعد بجديه زينب اصحي

زينب بنعاس بعدين بعدين 

رعد بزعيق بقولك اصحي

اتنفضت زينب مالخضه وفزت مكانها في ايه 

رعد بكل برود عايزك

زينب عايزني فأيه

رعد بنرفزه هو ايه اللي عايزك فأيه انتي مبتفهميش بقولك عايزك عايزك كده ورماها على السرير واعتلاها وهي مصدومه ولسا هتصرخ كتم صراخها ببوسه قويه حط كل غيضه وغله فيها 

عذراء الرعد 21

بعد عنها وهو بيبص فعنيها معرفش يكمل اللي بعمله وهيا شهقاتها تعلى سكتت لما سمعته بيقول بضعف شكلك انتي الوحيده الحقيقيه والصادقه بحياتي يازينب..

بصت ليه وشافت الضياع جوى عنيه..

لما قرب منها زي الطفل وسندى رأسه على صدرها وهمس بضعف لما حاولت تبعد وخافت من قربه 

رعد ممكن تسيبيني كده بردان عاوزك تاخديني فحضنك ..

زينب بتوتر ااااانت كككويس..

رعد وهو بيغمض عنيه انا مش كويس انا بموت قلبي بينزف يازينب ممكن تداويلي قلبي...

ممكن متسيبنيش ابدا ..

ممكن تفضلي جمبي..

فضلي يقولها كلام هو اساسا مش فاهمه بس خارج من جواه وحاسه قووووي..

لحد ماحست بثقله على صدرها وعرفت انها نام...

صحيت على صوت الخزانه وهو بيتفتح..

بصت وشافته واقف ولا كأن حاجه حصلت معاه امبارح..

اتكسفت لما شافته مش لابس الا البنطلون وفأيده القميص ...دارت وشدها بكسوف..

رعد بضحكه ساخره ده على اساس اني راجل غريب وبتتكسفي مني نسيتي اني جوزك ياهانم.. لبس قميصه وهي فضلت مدياله ظهره بكسوف لما حست بيه بيحضنها وبيبوس رقبتها من ورى.. وهمس لها صباح الخير..

زينب دارت وشها وبعدت بسرعه وهي بتقول صصصباح النور..

بصت ليه بقلق وسألت انت كويس..

رعد خد نفس بابتسامه انا زي الفل ايه رأيك نخرج النهارده .


زينب باستغراب نخرج..

رعد اه مش عايزه ..

زينب هاااا..

رعد. هااا ايه مش هنتفسح والا ايه انا حابب أننا نخرج ونتفسح عشان المزرعه هنا بقت ممله اوووي ..

زينب بتبص ليه بحيره اللي هو ازاي كده .امبارح كان تعبان ومنهار ازاي بقا بالنشاط كده والابتسامه العريضه على وشه..

رعد بيشاور بأيده قدام وشها سرحانه بأيه يازيزي.

زينب هاا لا ولا حاجه .

رعد طب يا الله عشان ننزل ..

زينب ححاضر..

رعد حاضر ايه لسا واقفه .

زينب بكسوف هو انت هتفضل بالاوضه..

رعد بمكر ايه مش عايزاني افضل .

زينب اصل اصل..

رعد اصل ايه يازيزي ده حتى انا جوزك ولو حابه اغيرلك انا ولسا هيقرب منها بعدت بسرعه وقالت لا لا خلاص انا هغير ثواني بس .

رعد ابتسامه ماشي يازيزي ماشي برحتك اوووي برحتك خالص قالها بغمزه..

بعد شويه نزلوا السوق واشتروا حجات كتتيره ليه ولزينب وكانت المره دي من ذوق زينب حست زينب بقربه منها وأنها بيحاول أنه يراضيها بأي طريقه..

وقف عربيته قدام النيل

رعد ايه رأيك نتمشى شويه..

هزت رأسها بابتسامه ونزلت معاه..

تمشو شويه واشتروا قهوه من الطريق  وقعدوا في حته بعيده..

رعد زينب ..

زينب ايوووا.

رعد مين أسر..

اترعبت اول ماسمعت اسمه ووقعت القهوه من أيدها 

عذراء الرعد 22

رعد بحضنه عليه انتي كويسه القهوه اتدلقت عليكي.

زينب بتوتر اه كويسه..

رعد زينب لو..... وقاطعه فونه لما فضل يرن 

بص على فونه واتضايق جدا بما شاف ابن عمه أسر بيتصل بيه .. قفل الفون واتكلم بجديه خلينا نروح مشيت معاه من سكات واول ما وصلو المزرعه هو فضل بالجنينه .وقالها تدخل.

فتح فونه وشاف رسائل كتتتيره جاياله من أسر بيعتذر منه وبيبلغه أن نهى هي اللي وقعته بالغلط وانه خلاص هيسافر ويسيب البلد .. بس في الاول عاوز يودعه..

وبعد جدال كتتير واعتذارات قبل رعد أنه يقابله عشان هو ابن عمه الصغير اللي بقى مسؤول رعد عنه بعد وفاة اهله 

وفعلا بلغه رعد انه بالمزرعه ... وطلع يكلم زينب

زينب كانت فرحانه بالحجات اللي اشترتها من ساعت مامات باباها وهي مخرجتش ولا جابت حاجه نفسها بيها..

رعد دخل عليها وشافها مبسوطه اوووي ابتسم على فرحتها وقرب منها اتخضت اول ماحست بيه..

رعد بابتسامه مالك اتخضيتي كده ليه شفتي عفريت

زينب هااا اصل اصل كنت سرحانه

رعد سرحانه بأيه فيا مثلا..

زينب ابتسمت ..

رعد اتنهد واتكلم زينب..

زينب هممم

رعد بجديه انا طلقت نهى..

زينب بصدمه ايه.

رعد طلقت نهى..

زينب باستغراب ليه..اسفه اقصد مش انت بتحبها ازاي .يعني 

رعد اهو حصل وخلاص ومش عايز اسمع سيرتها ابدا..

زينب حست بفرحه مش عارفه سببها بس فعلا الخبر ده ريح قلبها نهى مش بس ظلمتها دي كانت بتشوف حب رعد ليها بعنيه..

رعد خد كفها وباسها رجعنا سرحنا تاني 

زينب بابتسامه لا مفيش حاجه والله..


رعد  طيب يا زينب انا عاوز ابلغك انا أبن عمي هيجي يقعد معانا كم يوم قبل مايسافر .

اترعشت وسألت بخوف اااابن ععممك مين

رعد أسر مش فكراه..

زينب هااا اه اه فاكراه .

رعد قرب منها بهمس لكن انتي وحشاني  ايه رأيك نقضي شويت وقت جميل قبل ما يوصل .

زينب ببس ااننا عاوزه اقولك حححاجه مهمه..

رعد بتوهان تتأجل تتأجل يازيزي انا دلوقتي عايزكي ومحتاجلك.  

زينب رعد انا..

رعد هشششش وقرب منها وبأسها 

يتبع 

ننهي على كدي والا ايه


الحلقه الاخيره من هنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا  👇 ❤️ 👇 


روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم