رواية مصطفي وملك الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس حصريه وخاصه بمدونة عالم الروايات والمعلومات

 رواية مصطفي وملك الفصل الاول والتاني والتالت والرابع والخامس حصريه وخاصه بمدونة عالم الروايات والمعلومات 

الفصل الاول 

المأذون: فين العروسه 

الأم: خرجه اهي يا مولانا تعالي يا ملك يلا علشان نكتب كتابك

خرجت طفله صغيره لبسه فستان بسيط وعلى وجهها روچ 

المأذون بصدمه: هي دي العروسه دي طفله هتجوزوها أزاي 

والدها: هي موافقه على العريس يلا أكتب ولو مش عايز هنجيب إي مأذون تاني

: أنتي موافقه تتجوزي يا بنتي 

: اه يا عمو موافقه أتجوز مصطفى 

بص المأذون إليهم بحسره وبدأ في مراسم الزواج أنها بـ جملة الشهيرة 

" بارك الله لكم وبارك عليكم وجمعه بينكم في خير "

قام راجل كبير في عمر الخمسين قفل زرار بذلته بهيبه

: هستنكي تحت في العربية 

والدتها: يلا يا ملك انزلي ورا جوزك 

: ماما دا قد جدي هقعد معاه ازاي

والدها بعصبيه: يلا يابت بطلي دلع أمشي مع جوزك 

حضنت والدتها ببكاء سحبها والدها من معصمها وأتجه خارج الشقه خرجه من العماره ركبت السيارة بجانبه 

: الفلوس اتحولتلك على البنك يومين وهبعتلك مفتاح العربية والشقه اللي اتفقنا عليهم 

: كتر خيرك يا بيه والشغل 

: هتستلم الشغل من بكرا تروح وتقول أنك عايز أستاذ حمدي


شاور للسائق أنطلق بالسيارة 

فضلت ملك طول الطريق تنظر من النافذة بصمت مر الوقت ونامت في الطريق أنطلقه إلى محافظة تانيه 

دخلت السيارة من بوابة قصر كبير فضلت ماشيه دقايق لغيط أما وصلت قدام باب القصر 

نزل من السيارة صحيت على صوت قفل الباب نظرة حوليها وجدت نفسها ما ذالت في السياره فتحت الباب ونزلة مدت بخطوات سريعه تلتحق به دخلت القصر بصت إلى الأساس والتراث العالي لم تحلم في يوم أنها ترا هذا المكان الذي يوجد فقط في الكتب والروايات فاقت من شرودها على صوته الدفئ

: كوثر هتعرفك فين أوضتك أنتي ومصطفي 

بصتله بستغراب: أمال أنت تبقي مين 

: أنا أبوه أما مصطفى فوق في أوضته 

ندا على الخادمه خرجت من المطبخ 

: كوثر خدي شنطة ملك ووريها أوضة مصطفى فين 

عقدت كوثر حاجبيها بستغراب هي لم تعرف ملك

: تعالي يا بنتي معايا 

مشيت خلفها دخلت غرفة مظلمه وضعت كوثر الحقيبة على الأرض وخرجت 

التفتت خلفها إلى مصدر الصوت وجدت شاب جالس على كورسي متحرك لم ترا ملامحه بوضوح من عتمت الغرفة 

: أنتي مين ودخلت أوضتي أزاي 

شعرت بالخوف يقتحم قلبها من نبرة صوته الغليظة: أنا ملك

: أنت بتعرفيني على نفسك أنتي بتهببي إيه هنا 

اتنفضت من مكانها برعب بسبب صوت زعيقه: عمو جبني  وقالي أني مرات مصطفى وهو في الاوضه دي 


الفصل الثاني

: أنت جيبلي عيله تضحك عليا وتقولي أنها مراتي 

والده ببرود: هي فعلاً مراتك أنت ناسي أنك عملي توكيل 

خبط على المكتب بغضب: أنت بتلوي دراعي علشان أنا عاجز وقاعد على كرسي 

: يابني افهم أنا تعبت من تصرفاتك حتي الخدم تعبه منك أنا جوزتك ملك علشان تبقي معاك وتسعدك في كل حاجه 

: تقوم تجوزني عيله مكملتش الـ 12 سنه 

: أنا جوزتهالك صغيرة متعرفش حاجه علشان اللي تقولها عليه تعمله وتسمع الكلام وتتقبلك وأنت كدا

: وياترا دفـ عت فيها كام ولا جيبها من أني نصيبه 

: أنت ليك أنها تكون مراتك جبتها منين ودفـ عت كام دي بتعتي أنا همشي علشان أمك كلمتني ياريت تتعامل معاها كويس زي ما أنت عارف هي لسه صغيرة مع السلامة 

أتجه عماد والده خارج القصر

أتعصب مصطفى من قرار والده أتحرك بالكرسي أتجه إلى غرفته دخل وجدها جالسه على الأريكه ماسكه تليفونه بتلعب بيه

: أنتي يا زفته بتعملي إيه 

 أتفزعت من صوته ووقع التليفون منها على الأرض ميلت أخذته ووضعته مكانه على السرير

: أنا اسفه أني مسكته مش همسكه تاني 

: شغل العيال من أولها دا مش هيمشي معايا فوقي كدا وصحصحي معايا أنتي هنا زيك زي الخدم اللي موجودين هنا الكلمه اللي هقولك عليها تتنفز مفهوم 

: مفهوم، مفهوم 

: غوري من وشي روحي أعملي العشاء 

: حاضر

بعد خروجها من الغرفة مسك الأدوية من على الكومودينه وحدفه على الأرض بغضب 


نزلة السلم بصت للقصر بانبهار شديد فضلت تدور لغيط أما لقت المطبخ دخلت بتوتر من الخدم 

الخادمه: أنتي مين يا عسل وإيه اللي أنتي لبسه دا 

: فستان فرح أنا جايه احضر العشاء قوليلي فين اماكن الحاجه وأنا هحضره 

: ياعيني يا حبيبتي دا أنتي لسه صغيرة أوي على شيل الهم دا همست الخادمه بصوت منخفض اقعدي هنا وأنا هحضر الأكل المره دي وخديه واطلعي اعذنك أنتي اللي عمله 

: حاضر 

شبت على قدمها جلسة على الكرسي فهي قصيره نظرة إلى الخادمه وهي تعد لها الطعام وضعت الخادمه أمامها طبق 

: خدي يا حبيبتي كلي عقبال ما احضر الأكل لـ مصطفى بيه أكيد جايه جعانه أنا عرفت أنك جايه من القاهرة 

بدأت في تناول الطعام بجوع 

: اه عمو عماد قالي إن اسكندريه جميله 

: فعلاً هي جميلة أنتي اتعرفتي على مصطفى بيه او عماد بيه أزاي احكيلي حكايتك وأنتي بتكلى 

: أنا كنت بلعب استغمايه في الشارع قدام البيت مع صحابي في الحاره ماما ندتلي قالتلي أطلعي طلعت خالتني البس الفستان دا وحطيتلي روج وقالتلي أن هتجوز مصطفى وهيخليني أعيش في بيت كبير وهقوله على كل حاجة حاضر ونعم

: أنا خلصت الأكل هتعرفي تشيلي الصنيه ولا أطلعه أنا 

حملتها منها ملك: هشلها أنا 

خرجت من المطبخ أتجهت إلى الغرفة وصلتلها بعد صعوبه لانها مش حافظة مكان القصر دخلت الغرفة 

: إيه أنتي دخله الزريبه اللي جايه منها مش شايفه ان فيه زفت باب تخبطي عليه 

أتجمهت الدموع في عنيها: أنا أسفه هخبط بعد كدا 

: حطي الأكل عندك وغوري غيري الزفت اللي أنتي لبسه دا 

: حاضر 

وضعت صنية الأكل على التربيزه ومسكت طرف الفستان قربت على حقيبة الملابس فتحتها وأخذت منها ملابس ودخلت الحمام الملحق بالغرفة 

خرجت بعد دقايق وهي ترتدي قمـ يص نوم ستان أحمر ناري وتضع روج أحمر ساخت على فمها وخدودها فهي لم تعلم كيف تستخدم مسحيق التجميل

رفع عينه ينظر إلى جسدها الضعيف وقصرها صاقيها البيضاء شعرها الأسود الطويل عينها البني ورمشها الكثيفه النمش اللي في وجهها حدق في كل تفصلها اتحولت ملامح الصدمه إلى غضب عارم 

: إيه القرف اللي أنتي لبسه دا


3

خرجت من الحمام وهي لبسه قمـ يص نوم 

: إيه القرف اللي أنتي لبسه دا

: قمـ يص نوم ماما قالتلي البسيه علشان يعجبك 

: طول ما أنتي معايا مش عايز أشوف القـ رف دا عليكي تاني روحي غيره 

قربت على الحقيبة بخوف أخذت ترنج ودخلت الحمام غيرته وخرجت 

كان مصطفى ممدد على السرير 

بصتله وهي بتفرق في عنيها بنوم: أنا عايزة أنام هنام فين 

شاور على الارض: أنا قولتلك أنتي هنا زيك زي الخدم بس الفرق بينك وبنهم أنك ولا حاجه أنتي اللي كتبتي على نفسك اللي هتشوفيه مني من هنا ورايح هتنامي على الأرض يلااا نامى ومش عايز أسمع صوت فاهمه 

اتجمعت الدموع في عنيها ونامت على الأرض 

شغل مصطفى التكيف وشد الحاف عليه وطفي النور 

ضمت نفسها برعشه وهي بتعيط بصمت لغيط أما نامت 

صحيت في منتصف الليل تشعر برعشه جامده قامت بخوف نامت على طرف السرير وشدت الحاف عليها ونامت

صحي تاني يوم يشعر بثقل عليه فتح عنيه بضيق من شعرها اللي عليه أشمـ ئز من رائحة شعرها نفضها بعيدًا عنه وقعت على الأرض 

صرخت بألم وهي بتحسس بيديها على ضهرها وبدأت في البكاء من الألم أسر الوقعه 

: أنتي يابت مش قولتلك أمبارح تنامي على الأرض إيه اللي نيمك جنبي 

: كنت سقعانه أوي أمبارح 

: ما تولـ عي غوري اغسلي شعرك دا وأنزلي أعملي الفطار 

: حاضر 

: ما تقومي لسه قاعده ليه 

قامت من مكانها وهي بتبكي دخلت الحمام بعد ما خدت ملابس بصت للشامبو بتاعه مسكته وأخذت حمامًا دفئ وسرحت شعرها سابته خرجت من الحمام نزلة إلى الأسفل تحضر الفطار دخلت المطبخ وجدت كوثر ونفس السيده التي قبلتها بالأمس 

: صباح الخير 

كوثر: صباح الخير يا هانم تؤمري بحاجه 

: بلاش هانم دي أنا أسمي ملك أنا كنت جايه أحضر الفطار 

: خليكي أنتي حنان هتحضره 

: لا خليها أنا هحضره أنا 

بدأت في تحضير الفطار 

كوثر: أنا كبيرة الخدم في القصر أنا اللي مسؤله عن كل حاجه هنا لو احتاجتي إي حاجه قوليلي أنا فيه لسته على التلاجه بكل الأكل اللي مصطفى بيه بيكله هو عرفني أمبارح أنك أنتي اللي هتقومي بالأكل خلصي فطار وهعرفك موعيد أدويته هسبلك ورقه هنا بالموعيد بس الأول أنتي بتعرفي تقرئي

: اه بعرف أنا كنت في مدرسة 

انهت تحضير الفطار ووضعته على السفره نزل مصطفى في الأسنسير قرب على السفره 

جت ملك تقعد مانعها صوته الحاد 

: هتعملي إيه

: هفطر 

: مكانك في المطبخ مع الخدم 

أتجمعت في عنيها الدموع: حاضر 

: استني رايحه فين متتحركيش من مكانك لغيط أما اخلص أكل تفضلي واقفه كدا واه بعد ما بخلص الأكل بشرب القهوة في المكتب 

: مفهوم

فضلت واقفه لغيط أما خلص فطاره وأتجه نحو المكتب لمت الأطباق ودخلت المطبخ غسلتها ووقفت قدام البتجاز تحضر القهوة 

: هو بيشرب قهوة إيه

: مظبوطه قوليلي يا ملك أنتي اتعلمتي منين عمايل الأكل 

ملك وهي بتحط السكر في الفنجان: ماما علمتني كل حاجه علشان أسعدها في شغل البيت أصل أنا اكبر واحده في اخواتي

: عندك كام اخ

: عندي رتال في تانيه ابتدائي وريماس في سته 

: ربنا يحفظكم يابنتي 

حملت فنجان القهوة وخرجت أتجهت نحو مكتبه خبتط بيدها الصغيره سمعت أمره بالدخول فتحت الباب ودخلت قربت على المكتب وضعت القهوة أمامه 

: قولتلي أسمك إيه 

: أسمي ملك 

خلع نظارة القراءة: عايزك يا ملك تنزلي كل الكتب دي تمسحي التراب اللي عليها أصلي مش عجبني المكتب وعايزك تروقيه

رفعت وجهها تنظر إلى المكتبه الكبيره التي تحمل أكثر من ألف كتاب وجهت نظرها إليه بدموع 

أبتسم مصطفى بمكر وهو خارج من المكتب

قضت اليوم كله في ترويق المكتب ولم تتناول شئ دخلت الغرفة في السماء كان مصطفى جالس على السرير لم تنتبه إليه وأخذت ملابس ودخلت الحمام أخذت حمام دفئ وارتدت ملابسها وخرجت قعدت على الأرض بصت على رجليها بدموع مسكت رجليها بألم 

حرك نظرة من على التليفون إليها بتعجب أستغرب من صوت بكائها اللي بيعلى تدرجين 

: مالك 

لم تجيب وزاد بكائها 

: رودي عليا متختبريش صبري 

اتكلمت من بين شهقاتها: رجلي بتوجعني 

: قومي تعالي أقعدي هنا 

: بس

: من غير بس تعالي هنا 

قامت من مكانها وهي بتدوس على رجليها بالعفيه قعدت على السرير 

: تعالي قربي عليا 

قربت عليه بتوتر 

: أفردي رجلك

فردت رجليها بخجل مسك مرهم من على الكومودينه ودهن رجليها بخفه

: رجلك هترتاح دلوقتي أعملي حسابك أمي جايه بكره هبعتلك حد يظبطلك شعرك وشكلك دا


الفصل الرابع

: أمال فين مراتك هي متعرفش أني جايه ولا إيه

: معلش يا ماما هي بتلبس ونزلة 

: لحقت غيرتك كدا في يوم وليله دا انت مابقلكش يومين متجوزها 

: لا وكمان يا طنط يحيى بيقولي أنها تبقي بنت البواب بتاع الشركه الفرع اللي في القاهرة 

: بنت البواب بقي تسيب ولاد الحسب والنسب وتتجوز دي 

حرك نظرة إلى زوجت أخيه بنرفزه 

: ولما جوزتي أبنك بنت الحسب والنسب خدتي منها إيه 

: عيب يا مصطفى تكلم مرات أخوك كدا

: لما تكون مرات اخويا بتجيب سيرة مراتي يبقي أتكلم واوقفها عند حدها ملك زمانها نزله ياريت تتكلمي معاها بطريقة احسن من كدا

قاطع كلامهم صوت كعب حذائها، حرك نظره أتجه السلم، حرك بقرة عينه عليها من الأسفل إلى الأعلى بتفحص، كانت ترتدي فستان أبيض مشجر بورد صغير أصفر بحملات رفيعه نازل بتدوير، شعرها الأسود النازل على ضهرها يصل إلى ركبتها، وقصة شعرها إلى نزله على حاجبها وجيبه على جنب قربت عليهم بتوتر 

مصطفى بأنتبه: ملك مراتي ودي سوزان هنام أمي ودي مي مرات يحيى أخويا الكبير

: أهلاً يا طنط، أكيد هنبقي صحاب أنا ومي 

: أسمي مي هانم ياريت متشليش الالقاب

كور مصطفى ايديه وهو بيحاول يتحكم في غضبه 

: تعالي يا ملك أقعدي 

قربت على الكرسي جلسة وهو على الكرسي المتحرك بجانبها 

مي: بس مش أنتي لسه صغيرة أوي يا ملك على الجوز إيه اللي خلاكي تتجوزي 

: النصيب يا مي النصيب 

 اتغاظت مي من مصطفى: فعلاً النصيب 

دخلت كوثر الغرفة بحترام: الأكل يا سوزان هانم جاهز 

سوزان: ماشي 

أتجه الكل نحو غرفة الطعام مسكت ملك الكرسي وسحبت مصطفى سابت الكرسي على رأس السفرة ووقفت جنبه 

شاور بيديه على الكرسي: أقعدي يا ملك هنا 

: حاضر 

قعدت بهدوء وقبل ما تضع الأكل في فمها سمعت صوت مي 

: والله عال على أخر الزمن بقيني أحنا والخدم بنقعد على نفس السفرة 

: كويس أنك عارف مقامك كويس على السفرة 

بصت ملك في الطبق بخجل ودموع متحجره 

: شرفتي يا ماما أنتي ومي معلش بقي زي ما أنته عرفين عرسان جداد

قامت مي بأحراج: أنا همشي أنا يا طنط 

قامت سوزان: خديني معاكي، وليا كلام معاك بعدين 

خرجت مي وسوزان ضـ ارب مصطفى الطبق اللي قدامه بعصبيه حدفه على الأرض أتكـ سر

خافت ملك من عصبيته الشديده وقامت وقفت 

: هحضرلك القهوة 

هز دماغه بهدوء 

أتجهت نحو المطبخ أحضرت القهوة ورجعت غرفة السفرة لم تجده اتجهت نحو المكتب ثم إلى الحديقة 

كان بيتكلم في التليفون قربت عليه بهدوء وضعت فنجان القهوة على التربيزه 

: القهوة 

: سبيها عندك، ملك أقعدي عايزك 

جلسة أمامه بهدوء: نعم 

: أنتي كنتي بتدرسي 

: اه أنا في تانيه أعدادي 

: بتحبي دراستك 

: اه ونفسي أطلع دكتورة حلم حياتي 

: أشمعنا دكتوره 

: علشان أخفف عن العيانين تعبهم 

شعر مصطفى بتأنيب الضمير من حرمانها من حلمها البسيط

: جهزي نفسك علشان هقدملك في مدرسه هنا في أسكندريه وهخالي حد يجي يعلمك كل حاجه علشان تبقي مؤهلة لـ مدرسة انترناشونال

قامت بسعاده قبـ لة وجنته بفرحه 

أتصدم مصطفى من فعلتها 

رجعت ملك بخجل وقفت مكانها 

: أنا أسفه أنا بس فرحانه أصل دا كان حلم حياتي أني أكمل الدراسة، شكرًا جداً أنا مش عارفه حقيقي أشكرك أزاي

نفض كل الافكار اللي في دماغه، مسك فنجان القهوة أرتشف منه وهو ينظر إليها حرك وجهه بعيد عنها بغضب من نفسه 


في المساء خرجت من الحمام وهي بتنشف شعرها سرحت شعرها وقفت ثواني ونفخت بضيق من طول شعرها الزائد رجعت تكمل تسريحه لمته في كحكه قربت عليه بـ الأدوية 

: معاد الأدوية

أخد منها الأدوية وكوب المياة أرتشفه 

مسك أديها قبل ما تمشي 

: ملك تعالي أقعدي هنا جنبي 

قعدت جنبه بص في عنيها من قرب بتوهان، رفع ايديه وبعد شعرها اللي نازل على عنيها وهو مش قادر يتحكم في نفسه نزل لمستواها

ملك بتوتر من قربه لأنه مبيفرقش بنهم غير سنتي واحد همست بصوتها الطفولي:فيه إيه 

مرر ايديه بين خصلات شعرها بتوهان بيدفن رأسه في عنقها 

: أبيه أنت بتعمل إيه أبعد لو سمحت  

بلع كلامها في قبـ له رفعت ايديها تبعده عنها مسك أيديها الأتنين بيد واحدة وبالأيد التانيه سبت رأسها 

حاولة تبعده عنها شدد عليها أكتر 

حس بدموعها نزله على شفيفه فق قبضاته بعد تعمقه معاها

أستغلت ملك دا ودفعته بعيد عنها وقامت جريت بسرعه

اتعصب من أبعادها عنه ضـ رب رجليه بغضب من عجـ زه

: أنتي فلتي من تحت أيدي بس مش هتفلتي مني المره الجايه لأن دا حقي وهاخده دلوقتي أو بعدين 

قعدت على الأرض وضعت أيديها على فمها تمنع صوت شهقاتها بالصعود وهي بصه عليه برعب


الفصل الخامس 

: أنتي فلتي من تحت أيدي المره دي بس المره الجايه مش هتفلتي مني لأن دا حقي وهاخده دلوقتي أو بعدين 

جريت قعدت في اخر الأوضه وحطط أيديها على فمها تمنع صوت شهقاتها بالصعود وهي بصه عليه برعب بسبب ملامحه وهيأته المرعبه 

ضـ رب بيديه الكومدينه وقع كل اللي عليه على الأرض 

أتنفض جسـ دها من الرعب حطط أيديها على ودنها وغمضت عنيها 

تاني يوم صحي مصطفى سحب الكرسي على السرير وعدل نفسه ادا ضهره للكرسي سند بيده على الكرسي وحمل عليها وقعد عليه ورجع للخلف حاجه بسيطه ونزل رجله من على السرير دخل غرفة الملابس ضغط على زرار وأنتظر القليل من الوقت دخل عليه عم عبده البواب 

: صباح الخير يابني عامل ايه دلوقتي 

: زي ما أنت شايف لسه عـ اجز وقاعد على الكرسي 

: خلي أمانك في ربنا كبير 

سعده عم عبده في تبديل ملابسه وسحب الكرسي وخرج نزل إلى الأسفل قابل والده دخل المنزل

عم عبده: هسيبك أنا يبني 

: رجلك جدت على القصر يا عماد بيه 

: أنا جيت أشوفك وأطمن على مراتك 

: متخفش أوي عليها كدا زي ما أنت شايف لسه عـ اجز وقاعد على كرسي فـ مش هعرف أعملها حاجه 

: حرام عليك يابني اللي بتعمله فينا دا ريح قلبي ووافق وأنا هسفرك من الصبح لأكبر دكاتره برا مصر 

: أحنا أتكلمنه في الموضوع ده كتير وياريت متفتحوش تاني 

استيقظت ملك هي ام تنم اساسا بل غفوت لم تجد مصطفى بالغرفه قامت دخلت الحمام غسلت وشها وخرجت أتجهت إلى الأسفل أول ما شافته أبتسمت 

: عمو عماد أذي حضرتك عامل ايه 

: الحمدلله أنتي اللي عمله ايه 

: الحمدلله، هتفطر دلوقتي 

: لا عماد بيه بيحب يكون خفيف 

: اه ياحبيبتي هفطر علشان خطرك أنتي 

: عشر دقايق بس وأكون خلصت 

أبتسملها ابتسامة خفيفة ورجع قعد في الصاله بعد فترة جابت الفطار وحطته على السفرة بدأ مصطفى يأكل ومتكلمش وهي وقفت مكانها 

: أنتي هتفضلي واقفه كدا مش هتقعدي تفطري  

أبتسمت وسحبت الكرسي بتردد 

: أنتي هتعملي إيه 

: هفطر 

: مكانك هناك مع الخدم أنتي ما بتفهميش أنا قولتهالك كتير 

: مصطفى إيه اللي أنت بتقوله دا

: إيه يا عماد بيه زي ما أنت شايف بتكلم مع مراتي مش أنت اللي جوزتهالي من غير علمي وأنا وافقت وبتعامل معاها زي ما أنا عايز

: أنا شكلي اتسرعة لما جوزتك وزي ما جوزتهالك هطلقها منك 

أنها كلامه وقام خرج بغضب من أبنه الصغير 

: أنتي هتفضلي واقفه هنا كتير غوري من قدامي 

أنتفضت بخوف من صوت زعيقه جريت دخلت المطبخ ببكاء 

قبلتها حنان: مالك يا ملك بتعيطي ليه، طب أهدي تعالي أقعدي وأنا هعملك عصير ليمون يهدي أعصابك

قعدت وهي لسه بتعيط عملت حنان العصير وحطط الكوب قدامها

: أشربي ياحبيبي وهدي نفسك

مسكت كوب العصير ارتشفت منه 

: أحكيلي بتعيطي ليه 

: أنا عايزه ماما، ماما وحشتني أوي 

قامت حنان من مكانها حضنتها بحنان 

:لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم متعيطيش يا حبيبتي هي اكيد لو عرفت تيجيلك هتيجي 

دخلت كوثر عليهم المطبخ بعدت حنان عن ملك بحترام 

: حنان روحي شوفي شغلك، ملك هانم أستاذه كارما في أنتظارك 

: مين كارما 

: اللي هتضربك وتعلمك كل حاجه 

: ماشي 

قامت خرجت أتعرفت على كارما وبدأت معاها أول درس كانت جيبلها ملابس تليق على زوجت مصطفى الشاهد

خرجت ملك من غرفة الملابس وهي لبسه حذاء بكعب مكنتش عارفه تمشي اتكعبلت ووقعت 

قربت عليها كارما سعدتها تقف تاني على رجليها 

: بصي أرفعي رأسك طول ما أنتي ماشيه وضمي رجليكي وأمشي بثبات

: بس أنا مش عارفه امشي بالكعب دا 

: حاولي تاني هتنجحي وأنتي بتتكلمي خلي صوتك واطي ورقيق وبصي في عين اللي قدامك علشان يحس بصدق كلامك وياخد حظر منك وأنا بعرفك في الاتيكيت هعرفك معلومات تخديها قعده في حياتك 

فضلت كارما معاها بتعلمها كل حاجه من البس وطريقة المشي والكلام والأكل والتعامل مع اللي قدامها وأهتمامها برشقتها وبنفسها ولغات أخرى تأهلها تدخل إي مدرسة انترناشونال 

مر الشهور والسنين وبقت في تالته ثانوي

أتغيرت ملامحها لملامح أنثى فاتنه من شدت الجمال طولت سنتي مترات زاد وزنها الكثير بقي جسدها ممشوق قصرة شعرها الكثير دخلت القصر بالزي الرسمي المدرسة دخلت المطبخ 

: عمله إيه أنهارده على الغداء 

: عملت ملوخيه وفراخ روحي غيري وتعالي أكون حطيط الأكل على السفرة 

: أمال فين مصطفى 

: مصطفى بيه في مكتبه 

: ماشي أنا هطلع أغير 

طلعت غرفتها بدلت ملابسها ونزلة كان مصطفى قاعد على السفرة قربت عليه بابتسامة 

: خدت علاجك ولا زي كل يوم بتتهرب

: اه بتهرب زي كل يوم 

: أنا هقعد من المدرسة بسببك أنت غلبتني بجد بسبب الأدوية بتعتك أنت مش عيل صغير علشان كل يوم نتكلم في نفس الموضوع 

: دوقي الملوخيه هتعجبك أوي 

قطـ عت قطعت فراخ ووضعتها في فمه بغـ يظ 

: كل يلا مسرح ما يسري يمري

أبتسملها وهو بيسأل عن يومها كان ماشي أزاي وهي ردت عليها وفضله يتكلمه في أمور مختلفه 

: أنا شبعت هطلع أنام شويه لأن حاسه أني مصدعه 

: أخلي حنان تعملك حاجه للصداع 

: لا أنا هطلع أنام أنت هتعمل ايه دلوقتي 

: معايا شغل هخلصه في المكتب 

قامت من على السفرة صعدت السلم وقفت على أول السلم وحاسة بدوخه شديده طلعت درجة ووقفت وهي حاسه بدوخه بتزداد عليها جت تسند على الترابزين فقدت توازنها ووقعت.. على 



تكملة الرواية من هنا


 

الروايات الأكثر قراءه 👇👇


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


الصفحه الرئيسيه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺


سكريبت يامرسال الهوي


سكريبت كامل


سكريبات كامله


رواية عشق الحور


رواية زهرة الياسمين


رواية زواج بالقوه


رواية الحب في زمن الحرب


روايات حصريه وجديده


رواية جريمه لاتغتفر


روايات حصريه وجديده


رواية تغيرت لأجلها


رواية زواج بالغصب


رواية قاصر وصعيدي


رواية حب ضايع



رواية نسمتي البريئه



رواية زوج ماما ولكن



رواية حكاية ليل



رواية باعني من احببت



رواية دبحت لحماتي القطه



حماتي عاوزه تجاوز



رواية القسوه



قصة صاحب الحيله



قصة عريس الهنا ياسعدي أنا



تزوجت زوجي وليس في الوجود مثله



نوفيلا بكاء في ليلة عرس



رواية عنيده ولكن



نوفيلا فطين وفطنطن



رواية ملكة الجبال



رواية ميراث الدم



رواية عشق الذئب



رواية كنت لي الدواء لقلبي



رواية رحماء بينهم




رواية بئر الغربان



رواية أدهم ونور



رواية مصطفى وملك





إرسال تعليق

أحدث أقدم