سكريبت جميل ورااااااائع
_انت ازاي اتجوزتني وانت عارف اني بحب صاحبك انت مجنون !
"قرب منها بعصبيه و مسك دراعها
_انتي ازاي تقولي كده قدامي أنا جوزك يا هانم
_جوزي فين كرمتك لما جيت و قولتلك اني مش عايزاك انا بحبه هو مش انت انت مش راجل
رفع أيده لفوق وكان قرب يضربها_الظاهر أن انتي محتاجه تتربي فعلا انا غلطان
كان لسه هيضرباها بس بصتله بسخريه _اي هتضربني اضربني ان اصلا مبقاش فارق معايا اي حاجه انا عايزاك تطلقني وبس فاهم
_لا مش فاهم و مش هطلقك واللي عجبك اعمليه يا فاطمه !
"طلع ورزع الباب في وشي ساب البيت كله و خرج ..عمر يبقي جارنا والمفروض انه كان صاحب احمد كنت بحبه و هو عارف ده كويس ومع ذلك صمم أنه يتجوزني بعد استلغلاله كراهيه بابا ل والده ،وطبعا بما أن باباه صاحب بابا ف بابا وافق عليه علي طول ،رغم اني اترجيت بابا يرفض واني مش عايزه الجوازه دي بس بابا صمم أنه يجوزه ليا ،لما جه عندنا اترجيته يرفض الجوازه دي بس رفض و قالي لا هو اصلا اللي عايز كده حاولت افهمه اني بحب صاحبه وبرضوا صمم اكتر و تمت الجوازه
"دخلت اقرب اوضه ليا المفروض النهارده فرحي ،ضحكت بسخريه النهارده المفروض اسعد يوم في عمري !
"غيرت فستاني و لبست عبايه بيتي قال جوزي قال !
"وقفت لثواني افكر هو ال انا فيه ده اي يتوصف ب اي بحب واحد واتجوز واحد تاني في لمح البصر !
"بعد شويه دخل وبصلي بسخريه فيها شويه حزن
_انتي اي اللي انتي لابساه ده المفروض عروسه !
_لابسه اي وبعدين عروسه اي اللي انت بتتكلم عنها انت مفكر اني موافقه اصلا اني اكمل الجوازه دي تبقي بتحلم
بصلي بحده _تفكري متفكريش انتي كده كده مراتي بمزاجك أو غصب عنك انا داخل
"دخل و قفل الباب بعد ما بصتله بقرف شويه انسان مستفز .
"تاني يوم قومت لقيته قدامي قومت بخضه
_انت بتعمل اي هنا
_بعمل اي يعني بلبس !
_تلبس اي يلبسك عفريت انت بتلبس في اوضتي !
قرب مني وأنا خوفت وبصتله _لسانك ده عايز قطعه يا فاطمه وانا بقي الهقطعوهلك !
_انت فاكرني هخاف ولا اي بتحلم
_بردوا طيب يا فاطمه انا نازل ولما ارجع ليا تصرف معاكي
_في ستين داهيه
ابتسم بسماجه_داهيه تاخدك إن شاءالله
"خرج وانا وقفت يا انا يا انت يا عمر إن شاءالله !
"دخلت المطبخ كنت جعانه جدا بدأت اطلع اكل و اسخنه انا جعانه و مكلتش من امبارح نكد عليا ابن النكديه !
"خلصت اكل و نزلت روحت كافيه اقابل نهي صاحبتي دخلت الكافيه ولقيتها بتشاولي قربت منها وحضنتها
_اي منزلك النهارده يا بت مش امبارح كان فرحك سيبتي جوزك و نزلتي لي
شوحت بايدي _يا اختي جوز الندامه هو اللي سابني
_اي ده سابك و راح فين
_انا عارفه راح الشغل ولا فين
_ده النهارده الصباحيه عملتي فيه اي يا منيله
_هعمل اي يعني ولا عملت حاجه انا قولتله مش عوزاه
_بس ده خلاص بقي جوزك يعني لازم تتقبليه
_لا مش هتقبله انا قولتله هطيلقني
_و قالك اي
_كان هيكسر الشقه علي دماغي
_هو فيه واحده عاقله تقول لجوزها يوم الفرح طلقني
_لما اكون عاقله بقي بس انا مش كده
_اومال انتي اي !
_انا مجنونه اخرسي و فوكك من الموضوع ده
_اومال انتي جبتيني لي هنا
_عشان اعرف منك اخبار خالد وحشني اوي
_يييه يادي خالد يبنتي انتي بقيتي متجوزه
_متفكرنيش يا اختي انا اصلا زهقانه منه و قولتلك هيطلقني
المهم هو عامل اي
_عامل اي يعني كويس كنت شيفاه في الشارع وانا جايه
_هو عامل اي اكيد زعلان صح
_ولا زعلان ولا حاجه ده كان واقف يضحك في الشارع عادي
_لا يضحك اي اكيد بتضحكي عليا خالد زعلان عشان اتجوزت
_وهو هيزعل لي يا فاطمه ،حبيبتي ركزي في مستقبلك جوزك بدل ما يضيع من اكيد
_ما يضيع مش فارق معايا مش هو التحداني و اتجوزني غصب عني !
"لسه هتتكلم لقيت عمر واقف قدامي ومربع أيده
_انتي مقولتيش لي انك نازله
_ا انت انت عرفت منين اني هنا
_ردي علي سؤالي مقولتيش لي
_وانا اقولك لي يعني ما أنزل براحتي
_حسابنا في البيت يلا نروح
"لف راسه وبص لنهي وابتسم
_ازيك عامله اي معلش مخدتش بالي
_الحمدلله ولا يهمك
_يلا يا فاطمه
_انا مجتش معاك روح لوحدك
_يلا يا حبيبتي استهدي بالله وامشي معايا من سكات
"شدني من ايدي و وروحنا دخلنا الشقه وانا متعصبه
_انت ازاي تجرني كده قدام صحبتي هو انا بهيمه
_بهيمه بس قمر
_افندم
_مش انتي اللبتقولي انا قولت حاجه
_انسان مستفز
_بس بحبك
_اووف طلقني
_لا مش هطلقك يلا روحي جهزي الاكل
_مش هجهز حاجه جهز انت لنفسك
_انا قولت جهزي الاكل
_لا لا
قرب بحده _فاطمه
"وطبعا انا استرونج ومبخفش جريت دخلت المطبخ و جهزت الاكل و حطيته علي السفره
_اطفح
_بتبرطمي تقولي اي
ابتسمت بسماجه _بقول بالف هنا
_ماشي اقعدي كلي
_لا مش هاكل معاك
_انتي حره براحتك
"بصتله لقيته بيبصلي ببرود وابتسامه سمجه زيه دبدبت في الارض و دخلت الاوضه ،بعد شويه سمعت صوت علي الباب
_نعم خير !
_جهزي نفسك مامتك قالت إنها جايه تشوفك
_طيب
"كنت لسه هقفل في وشه بس مسك الباب
_استني
_اي تاني
غمز _محتاجه مساعده ولا حاجه
"المره دي قفلت في وشه وسمعت. صوت ضحكته ،مش عارفه لي كل شويه بسمع ضحكته قلبي بيدق !
"لبست و حطيت ميك اب و طلعت لما سمعت صوت ماما قربت منها و حضنتها
_الف مبروك يا حبيبتي
_الله يبارك فيكي يا ماما ،هو بابا مجاش معاكي لي
_معلش عنده شغل
_شغل اممم ماشي
_انا هروح اجيب عصير خليكم انتوا
"سابنا ودخل فعلا يجيب العصير ماما بصتلي
_جوزك ابن حلال خلي بالك منه باين عليه طيب
_طيب !
_اهه طيب جوزك طول عمره عايش بعيد عن أهله يعني انتي اللمفروض تعوضيه بعده عنهم
_وهو بعد عن أهله لي
_الله اعلم بس هو كان قايل قبل كده انه بعيد عن أبوه لان والدته متوفيا !
_اممم ماشي يا ماما
"بعد شويه جاب العصير و بعدها ماما مشيت شيلت العصير مكان ماما و دخلت المطبخ و بغسل الكوبيات لقيت ايد بتتحط علي وصتي كنت لسه هصرخ
_ششش اي انا عمر
_ابعد ايدك عني يا
_بلاش غلط اسكتي
"كنت متوتره و مرعوبه معرفش لي خايفه !
"لقيته قرب من ودني وهمس
_زي القمر بحبك
"قلبي اتخض وبصتله و ابتسم و سابني وخرج
_انت بدق لي دلوقتي
"الايام اللبعدها كنت في الاول مش طيقاه معرفش لي بس فيه صفات حلوه كتير بس انا مش متقبلاه يمكن خالد لسه في قلبي !
"في يوم نزلت كنت زهقانه جدا من القاعده لوحدي فمشيت لقيت خالد في وشي واتفاجات انه ماشي مع بنت و حاطت أيده في أيدها و مبتسم ،انا لوهله كنت زعلانه بس مش الزعل اللي المفروض يكون جامد لما اشوفه مع غيري ،ساعتها بصلي وضحك و مشي وانا حاولت اعيط بس معرفتش يمكن الموضوع بالنسبالي عادي !!
"جت في دماغي مقوله نهي _ده بيمشي مع بنات كتير يعني زي ما مشي معاكي هيمشي مع غيرك ،هو لي لو بيحبني مفكرش مره يتقدم رسمي في الوقت اللي عمر اتقدم فيه تلات مرات
"روحت البيت و دخلت وانا زعلانه مش عليه عشان الوقت اللضيعته في حاجات ملهاش لازمه و تفكير غريب و حرام !
"بعد شويه عمر دخل وقعد جنبي
_انتي كويسه
_اهه انا كويسه
_بجد مش باين يعني
_عايزني ارقصلك مثلا
ضحك_ايوه كده هي دي حبيبتي ام لسان طويل اللي اعرفها
"سابني و دخل اوضته يغير هدومه هو ازاي متمسك بيا رغم كل اللي عملته ده !
"حاولت انسي اي حاجه و دخلت ورا بهدوء
_عمر
بلهفه _تي يا حبيبتي فيكي حاجه
استغربت _لا انا بس جايه
_في اي
_كنت هقولك انا جهزت الاكل و كويت الهدوم تاكل
_غريبه اوي
_اي هو اللي غريبه
_اول مره تعملي حاجه من نفسك
_قصدك اي يعني
رفع أيده _ولا حاجه يا حبيبتي ولا حاجه تسلم ايدك
_هو انت لسه دوقته
_تسلم ايدك بردوا قبل ما ادوق
_عمر
_قلبه
_انت نازل رايح فين
_هقابل اصحابي