رواية نجمه القاسم روايه صعيديه. بقلم رنا احمد عماد الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة أفكارنا

رواية نجمه القاسم روايه صعيديه. بقلم رنا احمد عماد الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة أفكارنا 


رواية نجمه القاسم روايه صعيديه. بقلم رنا احمد عماد الفصل الأول والثاني والثالث والرابع والخامس حصريه وجديده على مدونة أفكارنا


في الصعيد .

في قصر زهران ..

في جنينه الفيلا .


كانت تجلس نجمه وهي تنظر لتلك الصور بدموع ووجع لتتحدث بالم .


/كده برضه ي طاهر هونت عليك تسيب نجمتك كده هو ده الوعد الي وعدته ليا انك هتفضلي جنبي علطول ربنا يرحمك ي حبيبي ويصبرني علي فراقك .


لتبكي بدموع وحرقه في نفس اللحظه كان يسير قاسم الي الداخل ليقترب منها بحده وغيظ.


/وبعدين معاكي عاد هو مفيش فايده فيكي ولا ايه مش قولتلك متقعديش في الجنينه بشعرك كده الرجاله رايحه وجايه غوري يلا علي جوه .


نجمه بحده وضيق /اتكلم معايا كويس فاهم ولا لا انت ملكش اي حكم عليا خليك في حالك .


قاسم بغضب جحيمي/يمين بالله لو أن الواحد مش عايز يعمل حاجه تغضب ربنا انا كونت دفنتك هنه اسمعي حديدي زين الدلع الي كنتي فيه زمان خلص فاحسالك تتقي شري لانك خابره زين أنا اقدر اعمل ايه.


نجمه بدموع وصراخ/ريح نفسك انا ماشيه وسيبهالك انا كنت قاعده هنا السنه دي إكراما ل عمي ومرات عمي بس لكن خلاص مش هقعد هنا تاني .


قاسم بضحكه سخريه /ههههه لا ي شيخه ده علي أساس أن القعده هنه تقيله اوي علي جلبك مش كده انتي نسيتي اخويا جيبك منين ي بنت تاجر المخدرات ولا اخوكي المدمن هتروحي لمين ي حلوه.


نجمه بحده وضيق/هروح في أي حته احسن من القاعده في مكان واحد معاك انا بكرهك ي قاسم بكرهك ومش عارفه ازي انت وطاهر كنتوا توام صحيح البطن قلابه .


لتسير نجمه الي الداخل بدموع لينظر إليها نظرات تحمل الكثير .


****************.

في غرفه نجمه ..


كانت تجلس بدموع وقهره وهي تتذكر ماضيها في القاهره والدها الذي قبض عليه في تجاره المخدرات واخاها المدمن لتتذكر الحياه القاسيه الذي عاشتها لتلتقي ب طاهر ويحبون بعضهم البعض فكانت تشعر معاه بالسعاده وظلت تعيش معاه في الصعيد وتركت حياتها واصدقائها من أجله ولكن القدر قد لعبه لعبته معاها وتوفي طاهر لتعود الي مكانت ليه لتغفا بحزن شديد ودموع لا تجف.


*******************.

في غرفه قاسم..


كان يجلس علي سريره عاري الصدر ليسير والده الي الداخل ليقف باحترام كبير.


/نورت ي ابوي اتفضل اقعد .


زهران بجديه /كيفك ي قاسم ي ولدي .


قاسم بابتسامه /الحمد لله ي ابوي زين شكلك كده عايز تقولي حاجه مهمه .


زهران بابتسامه باهته /طول عمرك فاهمني ي قاسم انت واخوك طاهر الله يرحمه .


قاسم بحزن شديد/الله يرحمه ي ابوي .


زهران بجديه /اسمع حديدي ده زين ي قاسم انا خابر زين انك عاقل وهتنفذ الي هقولك عليه .


قاسم بقلق /خير ي ابوي فيه ايه.


زهران بجديه /قاسم ي ولدي انت هتتجوز نجمه مرات اخوك الله يرحمه .


قاسم بصدمه /ايه انت بتقول ايه ي ابوي كيف ي عني ده ليمكن يحصل واصل .


زهران بجديه /قاسم ي ولدي الي بقوله ده ل عيب ولا حرام البت صغيره وبصراحه عاد انا بحبها زي بتي ومقدرش أنها تبعد عننا هتروح فين ي ولدي انا مش هرضالها البهدله ولا أن عيل كده ميسواش ياخد الي هو كان ملك ل اخوك الله يرحمه .


قاسم بحده /ي ابوي انت بتقول ايه ازي بس يبقا اخويا نايم في تربته وانا نايم في حضن مراته ده انا ابقا اخ زباله .


زهران بتعب /قاسم ي ولدي انت عقلك اكبر من كده بكتير وبصراحه كده اخوك كاتبلها كل أملاكه انت ميرضكش أن شقانا وتعبنا يروحوا للغريب لو عايز قلبي يفضل راضي عنك ريح قلبي وقلب امك انت عارف اخوها كلب فلوس هيبهدلها ومش بعيد يجوزها لواحد ميسواش ده حب اخوك الله يرحمه يعني واجبنا نحافظ عليها  .


قاسم بجديه /ي ابوي انت بتتطلب مني المستحيل وبعدين انا وهي مبنطقش بعض عاد هي مستحيل توافق ويبقا جات من عند ربنا .


زهران بابتسامه /متقلقيش انت كفايه موافقتك أنت انا هظبط كل حاجه.


قاسم بضيق /انا بعمل كده علشانك ي ابوي خليك فاكر يعني لو لقيت الي قلبي يحبها هتجوزها .


زهران بابتسامه/طبعا ي ولدي ده حقك ربنا يسعدك ي ولدي ويخليك ليا قولي صالح اخوك لسه مرجعش .


قاسم بحزن علي أخيه الأكبر /لاسف لسه ي ابوي تلاقيه مع الرقصات كعادته ربنا يهديه والله فرحه دي بنت اصول أنها مستحملاها بعمايله دي ربنا يهديه .


زهران بجديه/يارب ي ولدي يارب .


******************.

في غرفه ورده ..


تلك العاشقه الذي فرضت تلك العدواه عليها أن تبتعد عن من تعشق لتوصلها رساله منه لترتدي شالها وتسرع بلهفه الي الاسفل .


*************.

في الجنينه .


كانت تسير بارتباك لتسير الي الخارج لتشعر بمن يحتضنها بعشق ولهفه .


مالك بعشق /وحشتيني ي حبيبتي وحشتيني اوي .


ورده بدموع ووجع/وانت اكتر ي حبيبي واخرتها ي مالك هنفضل متحرمين علي بعض كده لحد امتا ي مالك .


مالك بحزن /ي حبيبتي قولتلك الحل عندك تعالي نتجوز ونمشي من البلد دي خالص ونرتاح بقا .


ورده بدموع ووجع/مش هقدر ي مالك مش انا الي توطي راس ابوها واخواتها قدام الناس انا عايزه اكون مرائتك قدام الدنيا كلها في النور .


مالك بابتسامه /أن شاء الله ي روحي بس اعملي حسابك هوصلك بكره الجامعه قبل ماروح العياده ماشي .


ورده وهي تمسح دموعها ببراءه /تحت امرك ي مالك قلبي ربنا يجمعنا بحلاله يارب .


مالك بابتسامه حنونه /امين يارب العالمين .


لتسرع ورده الي الداخل تحت نظرات نجمه القلقه عليها لتسرع إليها .


****************.

في غرفه زهران ..


كانت تجلس توحيده بسعاده لا توصف .


/بجد ي زهران قاسم وافق يتجوز نجمه ده يوم المنا .


زهران بابتسامه/قاسم مستحيل يرفضلي طلب انا خابر زين أنه مهما عارض لازما يوافق دلوقتي نجمه هي المشكله .


توحيده بابتسامه ثقه /ولا تشيل هم ي سيد الناس سيب الموضوع ده عليا اني .


*****************.

في غرفه فرحه زوجه صالح اخوك قاسم الكبير ..


كانت تجلس بدموع وقهره من ذلك الإهمال التي تعاني منه من زوجها صالح الذي يهملها وكل همه النساء ومتعته هو فقط ليسير صالح الي الداخل بسعاده لتتلاشي ابتسامته وهو ينظر إليها بضيق .


/انتي ايه الي مصحيكي لحد دلوقتي ي وش البومه انتي .


فرحه بحزن شديد/مستنياه جوزي ولا مش من حقي .


صالح بحده /جاتك كسر حقك انتي ملكيش حاجه عندي انتي كيفك كيف الخدامين هنه .


فرحه بدموع وصراخ /وطالما انا من الخدامين ليه بتقرب مني وبتاخد حقوقك بكل بجاحه متسبني عاد .


صالح وهو يخلع عبايته وهو ينظر إليه بقسوه /تصدقي فكرتيني .


ليدفعها علي السرير بحده ليأخذ كل حقوقه منها بكل قسوه وعنف لتشعر بكل لمسه منه كالنار التي تحرق قلبها بلا هواده .


***************.

في الجنينه..


كانت تجلس ورده بدموع لتقترب منها نجمه بحده .


/مالك ساكته كده ليه ممكن اعرف ايه الي شوفته ده .


ورده بدموع ووجع/ابوس يدك ي نجمه اوعاكي تقويلي ل ابوي حاجه ده يقتلني .


نجمه بحده /هو ده كل الي همك ومفكرتيش لو حد شافك هيحصل ايه لو كان حد من اخواتك كان زمانك انتي وهو في خبر كان .


ورده بدموع ووجع/اعمل ايه عاد بحبه ي نجمه مش عايزه غيره من الدنيا دي بس للاسف بينا وبينهم بحور دم ملهاش اخر وانا ومالك الي بتدفع التمن .


نجمه بحده /مالك لو عايزك يجي هنا ويطلبك من عمي ويقف قصاد الكل علشانك وياخدك غصن عنهم بس للاسف يمكن يكون بيحبك بس لازم ياخد خطوه .


قاسم بجديه /هو مين ده الي ياخد خطوه ي نجمه.


ورده بارتباك ورعب /اوعدك اني هقولها ي نجمه تسلمي ي خيتي بجد صاحبتي مكنتش عارفه تحل المشكله دي ازي عن اذنكم .


نجمه بحده /انا اسمي مدام نجمه فاهم .


قاسم ببرود واستفزاز/توتو نجمه كده احلا هو معقول واحد يقول ل خطيبته ي مدام .


نجمه بصدمه /خطيبته .يتتتتتبع .


وحشتوني جدا جدا انا عارفه أن البارت صغير بس عايزه اعرف رايكم لو كده هنزل بارت كمان بليل لأن لسه فيه شخصيات جديده دمتم بخير وعافية ����.


نجمه القاسم ����.

رنا احمد عماد ����.نجمه القاسم ����.

رنا احمد عماد ����

بارت 2....


في جنينه قصر هارون ..


كانت تقف نجمه وهي تنظر إليه بصدمه مما يقول لتتحدث بحده .


/انت شارب ايه اخر الليل ايه التخاريف دي .


قاسم ببرود /شارب شاي بحليب بس ايه عامل معايا دماغ كده وجاي اتسلا عليكي واعملي حسابك أن فرحنا اخر الاسبوع .


نجمه بحده وضيق/انت واضح فعلا انك بتتسلا وانا مفيش دماغ ليك عن اذنك .


قاسم بثقه وثبات/انا بتحدد بجد احنا فعلا هنتجوز اخر الاسبوع .


نجمه بحده وصراخ /انت بتقول ده ليمكن يحصل لو علي جثتي انت فاكر نفسك ايه ولا فاكرني اني ضعيفه وهتسقوا عليا انا كده كده اصلا ماشيه الصبح .


قاسم ببرود /هتروحي لمين ل اخوكي وامك واختك متتعبيش نفسك هما جاين بكره الصبح انا اتحدد معاهم بصراحه هما رحبوا اوي اوي وخصوصا اخوكي طبعا هيطلع من الجوازه دي بمصلحه وعلي فكره انا مش دايب فيكي ده قرار ابويا وامي ولازما يتنفذ .


نجمه بدموع وصراخ/ده علي أساس ايه ان انا لعبه في ايديكم انا مش موافقه انا بحب جوزي وهفضل علي ذكراه طول العمر .


قاسم بحده /اسمعي حديدي ده زين أنا مش هقبل ان قرش واحد من فلوسي الي تعبت وشقيت بيها تروح كده في الهواء .


نجمه بحده /انا مش عايزه حاجه كل حاجه هتنزلكم عنها .


قاسم بثقه /طب وامك هتصرفي علي علاجها منين واختك الي طاهر الله يرحمه داخلها جامعه خاصه بالوفات في السنه واخوكي الي لولا بياخد منك فلوس كل شهر كانه زمانه باع امك واختك علشان يصرف علي مزاجه .


نجمه بحده وضيق/انت ليه بتعمل فيا كده عايز مني سبني في حالي ي اخي .


قاسم ببرود /قولتلك انا مش ماسك فيكي ده كله ل مصلحتك .


نجمه بدموع وصراخ/انا تش عايزه المصلحه دي انا همشي ودلوقتي حالا وانا وامي واختي لينا رب كبير .


لتسير نجمه الي الداخل بدموع ليرمي قاسم السيجاره أيضا وهو يضغط عليها ليتمتم بكلمات .


/غبيه .


*****************.

في مكتب زهران..


كانت تجلس نجمه بدموع والم .


/كده برضه ي عمي دي الامانه الي سبهالك طاهر عايزني تبهدلوني بالشكل ده وتبيعوا وتشتروا فيا .


توحيده وهي تحتضنها بحنان/كده برضك ي نجمه لا عاش ولا كان الي يبهدلك ي ضنايا احنا عايزين مصلحتك مش عايزينك تسبينا وهتعيشي هنا معززه مكرمه مع واحد يصونك .


نجمه بدموع /بس انا مش عاوزه اتجوز ولا عمري هتجوز بعد طاهر الله يرحمه .


زهران بابتسامه/نجمه ي بتي ده كله كلام انتي لسه صغيره ي بتي ومسيرك هتحتاجي راجل في حياتك وصدقيني عمرك مهتلاقي زي قاسم يصونك ويحفظك ي ضنايا .


نجمه بدموع وغيظ /ي عمي انا وهو مبنطقش بعض اصلا بعد اذنك ي عمي انا مش موافقه .


قاسم بغيظ /جرا ايه ي بت انتي صوتك عالي كده ليه لمي لسانك ده وابويا وامي واقفين .


نجمه بغيظ وحده /بقولك ايه متتكلمش معايا نص كلمه فاهم ولا لا الجوازه دي مش هتم لو السماء انطبقت علي الارض فاهم .


قاسم ببرود واستفزاز/هتم غصبن عنك مش بمزاجك دي فرصتي علشان ارييكي صوح ودلوقتي قسما بالله لو سمعت صوتك تاني لهجيب المأذون دلوقتي علي فوق يالا اطلعي .


لتصعد نجمه بدموع وغيظ لتتحدث بغيظ شديد.


/ماشي ي قاسم ابقا قابلني لو الجوازه دي تمت .


****************.

في فيلا جعفر الشناوي .


كان يجلس وهو ينفخ دخان الشيشه ببرود ليسير مالك الي الداخل بحزن.


جعفر بسخرية /ايه ي عم برضك كنت واقف للبنت زهران مفيش فايده فيك واصل .


مالك بحزن شديد/سبني في حالي ي ابوي الله يخليك انا مش ناقص .


جعفر بحده /انا مش فاهم انت بتعمل كده في حالك ليه البنت دي مستحيل تتجوزها يبقا ليه مشعلق نفسك بيها سيبها وشوف حالك مع غيرها ي دكتور .


مالك بحزن شديد/انا مش عايز غير ورده من الدنيا كلها مش عايز حاجه واصل حتي لو هستنا سنين .


جعفر بسخرية /جاتك نيله في هبلك خليك كده ياخويا قلي كلمه اخوك هشام .


مالك بضيق /ايوه ي ابوي وجاي اخر الاسبوع عن اذنك .


جعفر بنظره خبيثه /اهو الواد عز الدين هو الي هيشفي غليلي ويجبلي عائله زهران الأرض .


******************.

صباحا ..

في قصر زهران ..


في غرفه فرحه وصالح ..


كانت تقف أمام المراه وهي تمسح دموعها لتتذكر ليله امس معه وتلك الذل التي تعيش به طول الوقت لتبكي بشراهه وهي تسمعه يغازل أحدا الراقصات بكل رومانسيه ليخرج صالح لتنظر إليه باحتقار ليقترب منها بغضب .


/ايه البصه دي ي بت اقلعلك عنيكي دول.


فرحه بدموع ووجع/هو انا مشبهش الرقاصه دي الي كنت لسه عمال تتغزل فيها من شويه اشمعنا انا الي بتعاملني بالقسوه دي .


صالح بحده وقسوه /لا طبعا متشبهيش في حاجه الي كنت بكلمها دي ضفرها برقبتك بتعرف تتدلعني صوح .


فرحه بدموع وصراخ/خلاص طلقني ي صالح طلقني .


صالح ببرود /نجوم السماء اقربلك ي بنت عمي يلا نفطروا .


*****************.

في غرفه نجمه ..

بعد وصول والدها ونور اختها وإبراهيم اخوها .


نجمه بدموع وصدمه /انتي بتقويلي ايه ي امي انتي موافقه علي الجوازه دي .


سحر والدتها بجديه /وليه لا ي ضنايا قاسم شاب زي الفل ميفرقش حاجه عن طاهر الله يرحمه انتي هنا متصانه ي بنتي.


ابراهيم بحده /هي هتوافق ورجلها فوق رقبتها اسمعي ي بت احنا محتاجين للفلوس الي هناخدها كل شهر زهران بيه وعدني بكده اصرف بيهم علي امك واختك بدل مسارحهم في الشوارع وانتي عرفاني ماليش خلق .


نجمه بدموع والم / ي اخي حرام عليك ده انت راجلنا والمفروض تكون في ضهرنا .


سحر بابتسامه باهته /متتعبيش قلبك ي بنتي يعلم ربنا اني مش فارق معايا حاجه غير اني اطمن عليكي ي بنتي انتي لسه صغيره علي الحزن ده وافقي ي ضنايا وافقي.


******************.

في المطبخ ..


كانت تقف فرحه وهي تعد الفطار بدمع ووجع ليسير قاسم بابتسامه ساحره.


/صباح الفل ي بنت عمي .


فرحه وهي تمسح دموعها سريعا لترسم ابتسامه مزيفه /صباح الخير ي قاسم .


قاسم بابتسامه حنونه /علي فكره دموعك دي غاليه علينا جوي ي بت ده انتي في معزه ورده .


فرحه بدموع/تعبت جوي ي قاسم اخوك خلاص مصمم يكرهني فيه بيكرهني بشكل مش طبيعي ربنا يسامحه ابويا لما وصاه عليا من ساعتها وهو بيذل فيا .


قاسم بجديه /بعد الشر عليكي من الذل أن شاء الله خير .


فرحه وهي تمسح دموعها بابتسامه/سيبك من الموضوع دي قولي الي سمعته ده صوح انك هتتجوز نجمه .


قاسم ببرود/ايوه ي اختي اوامر عمك ملقاش مصيبه اكبر من ديه يشيلهالي .


فرحه بابتسامه /لا ي شيخ دي نجمه دي مفيش منها واصل ربنا يسعدكم مع بعض وتعوضها عن الي خسرته يلا علشان نفطروا علشان اروح المدرسه .


******************.

في الجنينه ..


كانت تجلس نجمه بدموع وهي تشعر بأن الجميع يقف ضدها ليقترب منها وهو يضع تلك الشال علي كتفها .


/ايه الي مقعدك هنه مفطرتيش ليه.


نجمه بدموع/انت عايز مني ايه ي قاسم انا مستعده اتنازلك عن كل حاجه.


قاسم ببرود /ده مش كفايه انتي امانه اخويا الله يرحمه ولازما تفضلي هنه تحت عنينا .


نجمه بدموع وصراخ/ليه هو انا جاريه انا الي مستغرباه بجد انت ازي موافق ليه تتجوز واحده كانت متجوزه قبلك ليه بتعمل كل ده .


قاسم بجديه /علشان اربيكي طول الوقت اسلوبك مبيعجبنيش ودي فرصتي وقصري بقا في الكلام بكره هتكوني مرائتي والكلام لحد كده خلص .


****************.

في جنينه الجامعه..


كانوا يجلسون مالك و ورده .


مالك بابتسامه حنونه /بقا معقول ي ورده تشكي في حبي ليكي ده انتي عارفه انك روحي .


ورده بدموع /انا اسفه ي مالك بس غصبن عني انا مرعوبه مرعوبه من فكره اني اكون للغيرك ده انا اموت .


مالك بابتسامه/بعد الشر عليكي ي روح قلبي أن شاء الله هنجتمع مع بعض في حلال ربنا .


ورده بابتسامه /امين يارب .


*****************.

في غرفه نجمه ...


كانت تجلس بدموع وقهره لتسير الخادمه لتخبرها بأن قاسم ينتظرها في الاسفل لتسير الي الاسفل بوجع شديد .


************.

في الاسفل ..


كان يجلس قاسم مع الجوهرجي وهو يضع أمامها تلك التشكيله الرائعه .


نجمه بحده/انا مش عايزه حاجه شيل الحاجات دي من قدامي .


قاسم بحده /اختاري وخلصيني انا مش فاضي لدلع الحريم ده .


توحيده بابتسامه/اختاري ي ضنايا ربنا يرضا عليكي ويتمملكم علي خير .


لتأخذ طقم علي مضض وهي تشعر بألم شديد ليضع قاسم أمامها الفستان وجميع محتوياتها لتنظر إليه بكره شديد لتاخذهم وتسير الي الاعلي بغيظ شديد تحت نظراته الماكره .يتتتتتتبع .


تفتكروا نجمه هترضا بالأمر الواقع وتتجوز قاسم ولا لا ����..

نجمه القاسم ❤️❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.


بارت 3...


في فيلا زهران..

في غرفه نجمه ...


كانت تسير بدموع وضيق وهي ترمي الاشياء بأهمال بغيظ .


/ماشي ي قاسم ماشي فاكر انك عملت الي انت عاوزه انا هوريك مبقاش نجمه لو الجوازه دي تمت .


فرحه بابتسامه مرحه /الف مبروك ي عروسه .


نجمه بغيظ شديد/عروسه ده بعده انا مش هتجوزه لو السماء انطبقت علي الارض .


فرحه بابتسامه /ليه عاد ي حبيبتي هو فيه زي قاسم والله مافيه احن ولا اطيب منه وهيشيلك جوه عنيه .


نجمه بصدمه /ده مين ده الي طيب ده خبيث وطماع كل الي هو عمله ده علشان الميراث .


فرحه وهي تجلس بجانبها بابتسامه /يبقا لساتك معرفتيش قاسم زين الفلوس ده اخر همه قاسم همه كل الي حواليه صدقيني كل ده علشان يحميكي وبس ولعلمك الي انتي مش طيقاه ده متعمليش فيه ايه بينكم بعد كده ربنا كبير ي نجمه ادي لنفسك فرصه ي حبيبتي مع قاسم محدش خابر .


نجمه بدمع وحزن /وطاهر الي مالك قلبي أنساه بالسهوله دي.


فرحه بحزن شديد/طاهر الله يرحمه ي نجمه بس صدقيني الحب مش كل حاجه في الدنيا الحب ساعات بيوجع ويذل .


نجمه باستغراب /ليه كل الوجع ده ي فرحه وليه دايما بحس انك انتي وصالح مش كويسين .


فرحه بحزن شديد/علشان هي دي الحقيقه ي نجمه أسواء حاجه انك متلقيش راجل يحبك ويصونك الله يسامحه ابويا هو الي وصاه يتجوزني قبل مايموت وانا اهوه الي بدفع التمن غالي دايما حاسس أنه بيعطف عليا وأنه اتجوزني شفقه بيعامل القرقصات وبنات الليل ولا الملكات علشان كده بقولك ي نجمه محدش عارف الخير هيكون ليه فين ومع مين .


****************.

في مكتب زهران...


كان يقف زهران بغضب شديد.


/اسمعني كيف ي قاسم مش معنا اني طلبت منك تتجوز نجمه وتكون ليها ضهر وسند انك تقسا عليها كده وتفتكر أنها خلاص بقت ملكك البت دي مش هتتبهدل طول مانا عايش لما اموت ابقا اعمل مابدالك .


قاسم باحترام كبير لوالده /الف بعد الشر عليك ي ابوي انت خابر زين أن البت دي دماغها ناشفه وطاهر الله يرحمه كان مدلعها وانا مبحبش كده .


زهران بحده /قاسم اسمعني زين البت دي وصيه اخوك الله يرحمه .


قاسم بغيره /خلاص عاد ي ابوي لاحظ أنها هتكون مراتي مش لازما كل شويه تفتكرني أنها كانت مرات اخوي عن اذنك هشوف الناس علشان الفرح .


زهران بخبث ومكر/انا خابر زين الي في  قلبك ي قاسم بس هسيب البت نجمه تسويك علي نار هاديه.


********************.

في فيلا جعفر .


كان يجلس جعفر علي مائده الافطار ليرمي تلك الدعوه التي أرسلها إليه زهران .


/شوف زهران بعتلي الدعوه وهو خابر زين اني مش هروح بس علشان يكسرني علشان يقولي اني ولادي خايبين محدش عارف يتجوز ويجبلي العيل الي يشيل اسمي وياخد ده كله من بعدي .


مالك بزهق /ربنا يديك طوله العمر ي ابوي أن شاء الله هتجوز ورده ونملالك البيت عيال .


جعفر بحده /انا قولتلك قبل سابق جوازك من البت دي شبهه مستحيل فاهم ولا لا .


مالك بضيق /اسمعني زين ي ابوي انا مش هتجوز غير ورده لو الزمان طال واخد عمري كله مش هتجوز غيرها .


هشام بابتسامه /صباح الفل عليكم .


جعفر بغيظ /تعال شوف اخوك الي عايز يجبلي جلطه مصمم علي بنت زهران .


هشام بضيق /وبعدهالك عاد ي مالك مانت خابر زين انهم شاكين أن ابوك هو الي قتل طاهر الله يرحمه .


مالك بسخريه وغيظ /ده علي اساس انك معلمتهاش مش كده بقولك ايه ي بشمهندس خليك انت وابوك في حالكم انا رايح العياده.


جعفر بغيظ /شايف الواد وعمايله .


هشام بملل /سيبك منه ي ابوي المهم خلينك في الي احنا فيه.


جعفر بشر /دي هتبقا الضربه القاضيه ي واد ي هشام الواد صالح ولد زهران الكبير خاربها مع الرقصات ومراته مدرسه في المدرسه الي انت المفروض تشتغل فيها وتعمرها ي بشمهندس البت دي محتاجه صدر حنين مهمتك انت بقا ي هشام عايزها ضربه قاضيه ل صالح وأبوه بعد متاخد منها كل الي انت عايز وتجيب مناخيرهم الارض .


هشام بشر وخبث /بموت في خططك الشريره ي ابوي هههههههه.


*******************.

في جنينه فيلا زهران ...


كان يقف قاسم لتقارب منه نور اخت نجمه بابتسامه صافيه .


/ابيه قاسم ممكن اتكلم معاك شويه.


قاسم بابتسامه ساحره/اؤمري ي ست البنات .


نور بابتسامه /خلي بالك من نجمه دي اغلب من الغلب وعيله في نفسها كده هي صحيح عنديه كده بس طيبه اوي .


قاسم وهو يقبل رأسها بحنان /انا خابر زين ي ست البنات .


نجمه بعصبيه /انتي ايه الي موقفك هنا ي نور ادخلي جوه .


قاسم وهو يغمز نور /طيب ي نور مش وقته البومه جات نتحددوا وقت تاني .


نور بضحك /ماشي سلام .


نجمه بغيظ /ابعد عن اختي ي قاسم .


قاسم لاستفزاز /وانتي مالك ي بومه خليكي في حالي مشاء الله اختك زي السكر مش طلعالك .


نجمه بغيظ /المفروض اعمل ايه انا دلوقتي .


قاسم بجديه /البنات الي جولك هنه المره الي فاتت انا بعت اجيبهم هيكونوا عندك بليل بس علي الله يعملوا اي حاجه في الخلقه دي .


نجمه بغيظ شديد/اوعا تفتكر انك كسبت ي قاسم انا بعمل كده بس علشان امي واخواتي .


قاسم بجديه/وانا كمان بعمل كده علشان خاطر امي وابويا انا مش ميت فيكي انتي اصلا مش من التيب بتاعي .


نجمه بصدمه /نعم .


قاسم بضحكه ساحره /ايه مالك عاد انتي فكراني علشان متربي وسط الأرض اني جاهل لا انا خابر الي انتي مش عرفاه وعارف كمان الي عايزه تقوليه علاج امي الحاجه عندها من بدري ومصاريف جامعه اختك ادفعت بالكامل .


نجمه بصدمه /عملت كل ده قبل مانتجوز .


قاسم وهو ينظر في عيناها بدقه /انا مش وحش زي مانتي خابره وقولتلك قبل سابق أن جوازنا ل مصلحتك سلام ي نجمه القاسم اعتبر ماسيكون ي عني.


ليتركها ويرحل لتبتسم بخفه علي ذلك اللقب .


*****************.

في جامعه ورده ...


كان ينتظرها مالك لتخرج بابتسامتها العذبه .


/برضك صممت انك تيجي تاخدني النهارده كمان مش قولنا نخف مقابلتنا دي ي مالك احنا مش ناقصين .


مالك بابتسامه عاشقه /انا مراتي المستقبليه متركبش مواصلات وانا موجود وبعدين تعالي هعزمك علي عصير ونتكلم شويه .


في أحدا المطاعم ....


ورده بصدمه /بتقول ايه ي مالك  .


مالك بجديه /هو ده لازم يكون قرارنا ي ورده انا هروح اطلبك من ابوكي واخوكي لو موقفوش هنتجوز ي ورده ونحطهم قدام الأمر الواقع وساعتها محدش يلوم علينا هما المفروض يطلعوا حكايتنا وحبنا برا صرعاتهم دي 


********************.

في شقه صافي الراقصه ..


كانت تجلس في احضان صالح بدلع ودلال .


/ي عني ايه ي حبيبي هتفضل متجوزين في السر كده كتير .


صالح وهو ينفخ سيجارته/جرا ايه عاد ي ست البنات مش ده كان اتفقنا عايزاني اروح ل ابوي أقوله اتجوزت رقاصه هههههه .


صافي بغيظ شديد/ومالها الرقاصه بقا ي سي صالح .


صالح وهو يقبلها بشغف /احسن ناس ي غسل انت بس تعالي بقا نكمل كلامنا ده انتي وحشاني جوي.


****************.

في جنينه فيلا مهران ..


كان يجلس قاسم وهو بدون بعض الملفات الهامه لتجلس نجمه بجانبه بهدوء لينظر إليها باستغراب .


/مالك فيه حاجه.


نجمه بثقه وثبات/قاسم ايه الهديه دي الي انت سيبهالي وكلامك الي عليها ده كلام واحد بيحب .


قاسم وهو ينظر في عيناها بثقه /طب مانا فعلا بحب وغرقان لشوشتي .....يتتتتتبع .


❤️❤️❤️💥


نجمه القاسم ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

بارت 4....


في جنينه فيلا زهران...


كانت تقف أمامه بصدمه مما تسمع لتنفجر به بغضب شديد.


/اه ي حقير قول كده بقا دي لعبتك ي ندل حاطط عينك علي مرات اخوك صحيح واطي .


قاسم وهو يمسكها بحده /كلمه كمان وهقطع لسانك فاهمه ولا لا مين الي جاب سيرتك اساسا هو انا بطقيك علشان احبك ي وش البومه .


نجمه بعصبية/انت لسه قايل كده دلوقتي .


قاسم بنظره خبيثه /بس انا مجبتش سيرتك ي بومه ولا هي تلازقه وخلاص وانك مصدقتي ده بنت بتشتغل عندي في الشركه بس بموت فيها .


نجمه بغيظ شديد/لازقه فيك انت اخر راجل في الدنيا افكر فيه اساسا ولما انت بتحبها متجوزتهاش ليه .


قاسم بنظره خبيثه /هتجوزها باذن الله بس لما اخلص من المصيبه الي ابويا بلاني بيها .


نجمه بغيظ /ماشي عن اذنك .


قاسم بجديه /استنا عندك هنه هو انا كلامي مبيتسمعش ليه مش قولتلك قبل سابق مشوفش وشك بره من غير طرحه .


نجمه بغيظ شديد/وانا قولتلك قبل سابق ملكش حكم عليا وخليك في حالك .


قاسم وهو يحتضنها بمهاره وينظر في عيناها بدقه جعلتها تتوه في عيناها الساحرتان انتي حالي ومالي وملكي مهما حصل هتبقي بتاعتي ي نجمه .


كان يقترب منها بجراءه غير معهوده ليقبلها لكنه نظره بابتسامه خبيثه لضعفها بين يديه ليتحدث بخبث ومكر.


/انا عارف انك نفسك في البوسه دي اكتر مني بس انا راجل مبحبش الحرام .


لتفيق وهي تتدفعه بغيظ وارتباك من ضعفها أمامه .


/وقح .


قاسم بضحكه عاليه/ههههه عارف .


ورده بابتسامه باهته /العوافي عليكم .


قاسم وهو يحتضنها بحنان/كيف انتي ي ورده حياتي.


ورده بوجع والم /زينه ي اخوي معلش ي نجمه فيه ماده كده معقداني عارفه انك ممكن تساعديني فيها .


نجمه فهمت أن ورده عايزه تتكلم معاها خدتها وطلعوا لفوق وسرح ذلك العاشق الذي أخفا عشقه لسنوات ليتذكر بالم كيف ذهبت من أنها الفتاه الوحيده التي عشقها لتصبح زوجه اخيه ليخترق 

قلبه الالم والحزن .


*****************.

فلاش باك ...


كان يقف قاسم أمام الجامعه وهو يدخن سيجاره بزهق لتقع عيناها في لحظه علي تلك التي تتوسط صديقاتها بضحكه ساحره وجهه يسحر فقد خطفت قلب القاسم بكل بساطه وبدون مجهود كانت لحظات فاصله في حياته ولا اول مره يشعر بها قلبه ليخرجه من تلك اللحظه الجميله نداء اخيه طاهر .


/قاسم قاسم روحت فين ي ولد ابوي .


قاسم بغيظ وارتباك /هروح فين ي اخويا معاك اها كل ده تأخر طبعا كنت بتحدد مع السنيوره بتاعتك مش كده .


طاهر بضحك /واه واه عاد ايه الغيره دي كلها ي قاسم مانا قولتلك افتح قلبك الي مقفول بالضبه والمفتاح ده لواحده تحبك وتصونك .


في لحظه جات في خياله تلك الاميره التي رآها للحظات وتخيل أنها ستكون زوجته حقا حتما ستكون فهي قد دخلت قلب القاسم .


ليعرف قاسم كل شي عن نجمه ليزعم علي التقدم من الزواج منها ولكن كان القدر قد حسم الأمر فنجمه هي ذات الفتاه التي يعشقها طاهر وهي ايضا ليتمم قاسم زواجهم بكل فرح أمام الجميع ولحد تلك اللحظه لم أحد يعلم بذلك العشق الخفي الذي كان يكوي قلبه بلا رحمه .


ليعود من شروده بابتسامه وهو يشعر بأن الله سبحانه وتعالى سيعوضه ليذهب أيضا الي الاعلي تحت ابتسامته الساحره والتفكير في نجمته .


****************.

في غرفه ورده ...


كانت تجلس نجمه بصدمه وغيظ مما تسمع .


/انتي اكيد اتجننتي صح اوعي تعملي كده انتي كده بتضيعي نفسك .


ورده بدموع /وطي صوتك ي نجمه ارجوكي انا لو ابويا رفض ولا قاسم انا هتجوز مالك انا مقدرش اعيش من غيره وانتي لازم تسعديني انتي اختي ي نجمه وانتي حبيتي قبل كده واكيد حاسه بيا .


نجمه بحنان/حاسه بيكي بس برضه عايزاكي ترفعي راسك قصاد الدنيا كلها يتعملك فرح كبير ونفرح بيكي .


ورده بدموع وانهيار /للاسف ده عمره مهيحصل ي نجمه لان الدنيا حكمت عليا أن أحب ابن عدو ابويا واخويا القدر لعب لعبته خلاص ي نجمه .


نجمه وهي تحتضنها بحزن شديد/أن شاء الله كل حاجه هتبقا كويسه نامي وارتاحي وان شاء الله كله بكره هيبقا كويس تصبحي علي خير ي حبيبتي.


*********************.

في جنينه فيلا زهران ..


كانت تجلس نور اخت نجمه وهي ترسم لوحاتها ببراءه ليسير صالح الي الداخل لتقع عيناها باستغراب علي تلك الفتاه الجميله التي تجلس بهدوء ليقترب منها بجديه .


/انتي مين .


نور بفزع وارتباك /انا والله نور نور اخت نجمه هدخل جوه حاضر .


صالح بحده /استني عندك هنه .


نور بدموع ووبراءه /انا والله معملت حاجه خالص.


صالح بحده /استغفر الله العظيم هو انا جيت جنبك بتبكي ليه كده .


نور بدموع وارتباك /انا مش عارفه حضرتك .


صالح بجديه /انا صالح اخو جوز اختك .


نور باستغراب /مين فيهم طاهر ولا قاسم ما الاتنين اجواز اختي والاتنين اخوات .


صالح بغيظ /يبقا انا اخو البطه السوداء مش كده ربنا يكملك بعقلك .


نور بابتسامه رقيقه/انا اسفه بجد مقصدتش اهلا وسهلا بحضرتك حضرتك جوز فرحه مش كده .


صالح بجديه وتنهيده /ايوه كده علي العموم شرفتي ونورتي عن اذنك .


نور بابتسامه ساحره /شكرا ل حضرتك عن اذنك .


لتسير الي الاعلي كالنسمه الرقيقه لم تعلم بأنها ستصبح اسيره لتلك القلب المتبلد .


*****************.

في غرفه نجمه ...


كانت تجلس بشرود وهي تتذكر ضعفها معاه وكأنها سعيده بما يحدث كيف حدث ذلك فهي بالفعل تعشق طاهر لكن لماذا قاسم يتنفنن في سيطرته عليها لكن لا لن تسمح له بالانتصار عليها لتسير ناحيه الدولاب لتغير ملابسها وتريح عقلها من ذلك التفكير لتنصدم عندما لا تجد ملابسها لتسير الي الأسفل باستغراب شديد .


****************.

في الاسفل ..


كانت تجلس وداد والده قاسم لتسير إليها نجمه باحترام .


/مساء الخير يا امي .


وداد بابتسامه /مساء النور ي قلب امك .


نجمه باستغراب /هو حد نقل هدومي من الاوضه ولا ايه انا مش لاقياهم خالص .


وداد بخبث ومكر/طبعا اتنقلوا من اوضتك لاوضه عريسك ماخلاص بكره هتبقي مرائته ولا علي ذمته .


نجمه بغيظ شديد/لسه بكره ي امي وازي بس ده يحصل من غير اذني وهجيب هدومي ازي دلوقتي .


وداد بخبث ومكر/عادي ي حبيبتي من اوضه قاسم ما هو خلاص هيكون جوزك بكره ي حبيبتي يلا تصبحي علي خير بكره ورانا شغل كتير .


نجمه بغيظ شديد/اوووف اعمل ايه دلوقتي بس الجو نار ومش هعرف انام بهدومي دي اووف هطلع وخلاص ربنا يصبرني .


*****************

في غرفه قاسم ...


كانت تقف نجمه وهي تتطرق الباب ليفتح لها قاسم بنعاس ليبتسم بخبث .


/ايه عاد ي عروسه لحقت اوحشك ولا ايه .


نجمه بغيظ شديد/وحش لما يلهفك انا عايزه هدومي عايزه البس .


قاسم بنظره خبيثه/وماله خوشي خودي الي انتي عايزاه بكره هتكون هنه في حضني انتي وهدومك .


نجمه بغيظ وهي تسير للداخل /ده بعينك .


قاسم وهو يجلس علي السرير بمكر/وماله هنشوف ي عروسه .


كانت نجمه تبحث عن اغراضها بغيظ ليتحدث قاسم بنظره خبيثه .


/اه انا خابر انا الجو حار هتلاقي قمصان النوم عندك هنه علي الشمال .


نجمه بغيظ وخجل /انت كمان قلبت في هدومي ده انت وقح بجد .


قاسم بغمزه /الله مش بنقي قميص نوم حلوه كده يليق بليله دخلتنا أن شاء الله هتكون ليله عنب .


نجمه بغيظ شديد وهي تذهب للخارج/انت بجد سافل .


ليضحك قاسم عليها بشده ليبتسم بعشق .


/اه ي روح قلبي انا مش مصدق انك بكره هتكوني مرائتي اكيد بحلم .


ليغفا قاسم ليحلم بتلك الليله التي انتظرها طويلا .


***************.

في غرفه فرحه وصالح ..


كان يجلس علي السرير وهو ينفج سيجارته بشرود لتجلس فرحه بجانبه .


/عامل ايه النهارده ي صالح .


صالح بجمود /هعمل ايه عاد زي كل يوم المهم خدتي الحبايه .


فرحه بوجع ومراره /نفسي تنساها مره واحده في حياتك نفسي احس انك عايز تخلف مني .


صالح بضيق /وانا سبق وقولتلك قبل سابق اني لهخلف منك ولا من غيرك انا عايز افضل كده حر طاير كده مش ناقص وجع راس .


فرحه بدموع ووجع/بس انا عايزه ي صالح .


صالح بحده /ي عني ايه بالعافيه ولا ايه وانا مش عاوز .


فرحه بدموع وصراخ /بس انا عايزه اكون ام ي صالح ابوس ايدك سبلي اي حاجه متحرمنيش من كل حاجه كده .


زهران وهو يسير للداخل بجديه /فيه ايه عاد صوتكم جايب اخر الدنيا ليه عملت ايه في البت ولا عمايلك دي مش هتبطلها .


صالح بحده /معملتش فيها حاجه واصل بنت اخوك عندك انا هنزل انام تحت وسيبهالكم كانت جوازه الفقر والشؤم .


فرحه وهي تمسح دموعها بالم /متشغلش بالك ي ابوي انا واخده علي كده روح ارتاح ي ابوي بكره حدانا يوم طويل.


زهران بتنهيده وحزن علي حالهم /ربنا يهديكم ي بتي .


فرحه بدموع /يارب ي ابوي يارب .


**********************.

في فيلا جعفر .


كان يصرخ جعفر بشده من حديث مالك ليسرع هشام الي الأسفل باستغراب .


/فيه ايه عاد ي ابوي .


جعفر بحده /تعال شوف ي هشام ي ولدي اخوك الي عايز يجبلي جلطه عايز يروح يحب علي ايد زهران ووالده علشان يتجوز بنتهم .


مالك بعشق وتمسك /ايوه هعمل كده ي ابوي ورده هي حب عمري وانا مش هفرط فيها واصل مهما حصل سلام ي ابوي .


جعفر بحده وصراخ /شايف الواد وعمايله انت ساكت ليه ي هشام .


هشام بنظره خبيثه /وايه ي عني ي ابوي ده لو وفقوا يبقا يوم المنا ساعتها البت هتيجي تعيش معانا هنه وساعتها هتشوف الويل ونحسر زهران عليها زي ماحسرناه علي طاهر .


جعفر بابتسامه خبيثه/اه بتعجبني دماغك ي واد ي هشام انا مش عارف اخوك الخيبان ده طالع كده ليه المهم جهز حالك انت انا عايز مرات صالح تكون زي الخاتم في صباعك فاهم .


هشام وهو يجلس وهو يضع ساقه اليسرى علي اليمني بغرور .


/اطمن ي ابوي ده انا ابنك هخليها تصرخ من عشقها ليا وتتمنا قربي كمان وساعتها تسليمها ليا هيكون سهل هههههه واكسر صالح كمان .


******************.

في فيلا زهران في الجنينه ..


كان يقف مالك بثقه وثبات أمام قاسم الذي كان يريد أن يقتله في وقتها .


/انت جاي شارب حاجه ولا ايه في ليلتك دي اختي مين ي ابن جعفر الي انت عايز تتجوزها انت جرا لعقلك حاجه ولا ايه.


مالك بثقه وثبات/انت خابر زين ي قاسم أن ماليش صالح بكل الي بينكم وبين ابوي وانا جايلك اهوه من الباب وطالب منك ايد ورده علي سنه الله ورسوله والي انت عايزه هنفذه .


نجمه بابتسامه وسعاده بعدما استمعت لكل شي .


/عين العقل ي مالك برافوا عليك ايوه كده هو ده العشق الي بجد  .


قاسم بحده وغيره /انتي ايه الي جابك هنه اطلعي علي فوق وملكيش صالح بالي بيحصل .


نجمه وهي تقف أمامه بتحدي /لا ي قاسم مش هطلع وانت لازم توافق علي الجوازه دي .


قاسم بحده /غصبن عني ي عني مش كده .


نجمه بجديه وهمس /لو عايزني اصدق فعلا انك انسان كويس ولا عايزني فعلا اتجوزك وانا مطمنه معاك ومامنه علي نفسي معاك لازم توافق ي قاسم لازززم ....يتتتتتبع .


❤️❤️❤️❤️


نجمه القاسم ❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ❤️❤️❤️❤️.

بارت 5....


كان يقف قاسم وهو ينظر ل نجمه بغيظ شديد ليتحدث بهمس .


/نجمه متتدخليش في الموضوع ده واصل انتي مخبراش حاجه.


نجمه بتحدي /كفايه الي عرفاه ي قاسم أنهم اتنين بيحبوا بعض وعايزين بعض ومالك طلع راجل وشهم وجه طلبها منك علي سنه الله ورسوله يبقا ليه تفرق بينهم ي قاسم حرام عليك.


مالك بجديه /انا همشي ي قاسم وهستنا ردك بس صدقني اقسم لك بالله اني هكون امين عليها اكتر من نفسي عن اذنكم .


قاسم بحده وغيره /حسابك معايا بعدين علي وقفتك أكده قدام الحيوان ده وتتدخلك في حديدي معاه .


نجمه بجديه /المهم قولي هتعمل ايه في الموضوع ده .


قاسم وهو يجلس بتنهيده وهو يشعر بأنه يريد أن يتحدث معاها أن تظل أمامه اكبر وقت ممكن.


/الحكايه مش زي مانتي فاهمه ي نجمه ده طار قديم بينا وبينهم بحور دم منشفتش اجوزه اختي كيف بس مش هامن عليها .


نجمه بابتسامه ساحره /مع راجل بيحبها وبيعشقها زي مالك لازم تأمن عليها ي قاسم ارجوك فكر اوعا تفرقهم لانك كده هتكون بتموتهم بالبطي .


قاسم بخبث ومكر/مشاء الله حساسه انتي اوي كده مع أن الي يشوفك ميقولش كده واصل ي بومه .


نجمه بغيظ شديد/انا اصلا غلطانه اني قاعده بتكلم مع واحد زيك معندوش مشاعر تعرف ايه انت عن الحب .


قاسم وهو ينظر في عيناها بدقه وعشق /الا اعرف عن الحب ده مولع قلبي نار الحب ده .


نجمه بارتباك وغيظ شديد/تصبح علي خير ي قاسم .


قاسم بنظره خبيثه/النهارده قاسم بكره هكون زوجك العزيز هههههه .


نجمه بغيظ /اوووف ربنا يقدرني علي المصيبه دي .


قاسم بهمس وعشق /اه ي حبيبتي عامله زي الملاك أما اشوف موضوعك انتي كمان ي ست ورده .


ليصعد قاسم الي غرفه ورده .


***************.

في غرفه ورده .


كانت تجلس بدموع فذلك أصبح حالها بين الجنه والنار ليسير قاسم لتقف أمامه بارتباك شديد.


/اهلين ي اخوي .


قاسم بجديه وثبات /انتي خابره زين اني مبحبش اسال السؤال مرتين ايه الي بينك وبين مالك ابن جعفر .


ورده بفزع شديد /ايه هيكون بينا ايه ي اخوي ولا حاجه طبعا هو انا بطيقهم .


قاسم بنظره خبيثه/انا قولت كده برضك اصلي جه طلبك مني للجواز هقوله انك مش موافقه .


ورده سريعا وارتباك /لا استنا بس ي اخوي الكلام اخد وعطا .


قاسم بحده /اخلصي عاد ي بت انا مبحبش كوهن الحريم ده انطقي موافقه ولا لا .


ورده بدموع ووجع /تفتكر لو وفقت ي قاسم فيه حاجه هتتغير ابوي عمره مهيوافق .


قاسم وهو يحتضنها بحنان/وانا روحت فين ي بت ده انتي بنتي ورده عمره سيببي الموضوع ده عليا بس ملقتيش غير دكتور البهائم ده تحبيه .


ورده بضحك /هههههه اعمل ايه عاد ي اخوي ربنا ما يحرمني منك واصل .


ليحتضنها قاسم بحنان شديد جعل تلك التي تقف خلف الباب بابتسامه ساحره بعدما استمعت كل شي .


****************.

في المطبخ .


كانت تقف نور وهي تقف تعد القهوه ليسير صالح الي الداخل بضيق لتنفزع نور بشده .


صالح بغيظ /جرا ايه ي بت انتي هو كل ماتشوفيني هتصويتي كده في وشي .


نور بضحكه رقيقه /ههههه انا اسفه والله بس هي ظروف بقا اتفضل حضرتك انا اسفه .


صالح بتعب وصداع /طب بقولك ايه عاد اعمليلي كوبايه قهوه دماغي هتنفجر .


نور بابتسامه/امرك ي كبير .


لتتضع نور القهوه ليتحدث صالح بجديه .


/قوليلي عاد انتي بتتدرسي ولا بتشتغلي ولا ايه.


نور بابتسامه/انا في كليه هندسه بس برسم حلو اوي أن شاء الله لما اكبر هكون اكبر رسامه .


صالح بابتسامه /أن شاء الله.


ليرن هاتف صالح برساله من سوزي ليزفر بضيق وزهق لتتحدث نور بطلقائيه .


/انا ليه حاسه برغم كل الناس الي حوليك انك لوحدك .


صالح بابتسامه صافيه /واضح انك مش بس رسامه كويسه دكتوره نفسيه كمان .


نور بابتسامه ساحره/بعد الشر عليك من الدكتور النفسي انا بجد بسال سؤال عادي لو مش عايز متجوبش براحتك .


صالح بابتسامه اعجاب بها  /ابدا ي ستي انتي عارفه لما كل الدنيا تتفق عليكي وتخترلك حياتك اهو ده بالظبط الي حصل معايا كل حاجه كانت بالأمر .


نور بابتسامه /طب ليه كده مش كفايه طنط فرحه دي زي النسمه حضرتك بس الي مش واخد بالك .


صالح بابتسامه باهته /يمكن تصبحي علي خير اه صح نسيت اقولك انتي الي زي النسمه سلام .


ليصعد الي الاعلي وهي تتبع أثره بابتسامه ساحره لتتطلق اول شراره العشق ❤️❤️❤️.


*******************.

صباحا ...

في المدرسه التي تعمل بها فرحه ..


كانت تجلس فرحه بدموع ليقترب منها هشام بنظره خبيثه..


/معقول القمر بيطلع الصبح ويعيط كمان ده كلام .


فرحه وهي تمسح دموعها سريعا /مين حضرتك .


هشام بابتسامه ساحره/انا هشام المهندس الجديد الي هرمم المدرسه مش حضرتك برضه مدام فرحه وكيله المدرسه .


فرحه بابتسامه باهته /ايوه انا يريت حضرتك تقولي ايه المطلوب .


هشام بنظره خبيثه/مبدايا كده انا واحد بقدر الجمال وملاك زيك مينفعش دموعها تنزل اصلا .


فرحه بابتسامه احتياج /شكرا لزوق حضرتك تقدري حضرتك تبعتلي كل المطلوب عن اذنك .


هشام بنظره خبيثه/بقا واحد فلاح زي صالح يكون متجوز الصاروخ دي اه دي اللعبه هتحلو اوي ي فرحتي .


******************.

في فيلا زهران ...


كان الجميع يعمل علي قدم وساق استعدادا للفرح نجمه وقاسم .


في غرفه نجمه ...


كانت تقف بالفستان الابيض بارتباك شديد لتقترب منها والدتها بابتسامه وسعاده .


/الف مبروك ي حبيبه قلبي زي القمر .


وداد بابتسامه /الف مبروك ي مرات ابني مشاء الله زي القمر .


ورده بابتسامه وهمس /ربنا يخليكي ليا علي الي عملتيه معايا لولاكي قاسم كان مستحيل يوافق .


نجمه بابتسامه/الف مبروك ي حبيبتي ربنا يسعدكم يارب .


نور بابتسامه ومرح /مشاء الله عليكي ي نجمه ي اختي قمر منور .


فرحه بابتسامه/الف مبروك يا نجمه .


نجمه بارتباك شديد /الله يبارك فيكم يارب.


قاسم وهو يسير للداخل بطله خاطفه ساحره /مشاء الله تبارك الله ايه الجمال ده .


مهمه بخجل شديد /مش لدرجه دي ي قاسم .


قاسم بخبث وهمس /اوعي تصدقي روحك انا بس بقول كده علشان الناس ي بومه .


نجمه بغيظ شديد/اووووف ي ساتر .


قاسم وهو يحدث ذاته بعشق /اسف ي روح قلبي بس غصبن عني عايزك تكوني في حضني برضاكي بعد ماحبي يملأ قلبك عديت اول خطوه وبقيتي مرائتي والي جاي باذن الله هنعديه سواء ي نجمه القاسم .


*******************.

في الاسفل ...


كانت تقف فرحه ونور بضحك شديد وهم يعدون العصير .


نور بابتسامه/حضرتك دمك خفيف اوي ي طنط فرحه شربات مكرر .


فرحه بابتسامه/ايه طنط دي انا مش كبيره عنك بكتير ي عني بس اي حاجه منك قبلاها .


ليرن هاتف فرحه بمكالمه من هشام لترتبك بشده ليرسل إليها رساله .


/ردي عليا مش قادر انام من غير ماسمع صوتك ي فرحه حياتي كلها .


كان قلبها الذي شعر سنوات بالحرمان ينتعش من جديد ليسير صالح بغيظ شديد.


/جرا ايه عاد انتي وهي كل ده واقفين بتعملوا ايه الرجاله مستنيه الشربات .


نور بارتباك وقلق /حاضر هطلعه حالا اهوه .


صالح بضيق وغيره /استنا عندك هتخرجي بره كيف كده روحي البسي حاجه يالا .


نور بسعاده بداخلها لا توصف /حاضر عن اذنكم .


فرحه بمراره ووجع/ده انت عمرك مقولتلي انا كده ايه غيران عليها جوي .


صالح بحده /كل الحريم الي في القصر ده عندي واحد والغيره طول عمرها في طبعي سلام .


لتمسك فرحه الهاتف لتصعد الي الاعلي لتحدث هشام فهو أصبح طوق النجاه بالنسبه لها ليعوضها أنوثتها التي افتقدتتها مع صالح .


********************.

في غرفه قاسم ونجمه..


كان يحملها قاسم برومانسيه ليضعها علي السرير بابتسامه ساحره.


/الف مبروك ي عروسه بقيتي خلاص نجمه القاسم بقيتي ملكي .


نجمه بارتباك شديد/ده عمره مهيحصل واصل انت مصدقت ولا ايه.


قاسم وهو يحتضنها من الخلف بعشق /انتي فعلا خلاص بقيتي ملكي هعيشك الي تستحقي تعيشيه ي نجمه .


نجمه بضعف وهمس /قاسم ابعد لو سمحت .


قاسم وهو يفك طرحتها بمكر وعشق /مش هبعد دي الليله الي استنتها اليله الي حلمت بيها .


نجمه بهمس /قاسم انت بتقول ايه.


قاسم وهو يقبلها بعشق وهو يحملها الي أحضانه /وانتي في حضني هتعرفي كل الي في قلبي مشاعري هتجوبك هغرقك في بحور عشقي.....يتتتتبع .


تفتكروا نجمه هتتقبل قاسم 🤔🤔🤔🤔🤔.


ايه الي هيحصل بين نور وصالح 🤔🤔🤔.


هشام هيقدر ينفذ مخططه ضد فرحه 🤔🤔🤔🤔.


دمتم بخير وعافية هستنا اجابتكم علشان انزل بارت جديد....


الفصل السادس والسابع من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

اتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


أجدد وأحدث الروايات من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

إرسال تعليق

أحدث أقدم