القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية العنيده والشرس الجزء الثاني البارت الاول بقلم زهرة اللوتس الجزار حصريه وجديده

رواية العنيده والشرس الجزء الثاني البارت الاول بقلم زهرة اللوتس الجزار حصريه وجديده 

رواية العنيده والشرس الجزء الثاني البارت الاول بقلم زهرة اللوتس الجزار حصريه وجديده 

 البارت 1

꧁꧂نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ꧂

فارس... يعني مش فاكره 

سوسن... لا فاكره 

ــــــــــــــــــــفلاش ـــــــــــــــــــــ 

كانت شركه المحمدي عامله اعلان عشان عاوزين سكرتيره وحده لبدر ووحده لراغب 

اتقدم بنات كتير للشغل 

راغب بزهق... ولا واحده فيهم تنفع 

بدر بملل... مقعوله مفيش وحده تنصف ربنا 

راغب ندا عل السكرتيره ال بره... جات 

.. افندم 

راغب... هو لسا في حد بره 

... اه فاضل بنتين 

بدر... طيب دخليهم خلينا نخلص 

... تحت امرك يافندم 

خرجت وبعد شويه دخل بنتين 

بدر كان بيلعب بلقلم بملل هو وراغب 

راغب... اتفضلو 

البنات... قعدوا 

راغب... ممكن Cvبتاعكم 

سوسن... بغرور... دا بتاعي واذن ان الشغلانه دي تستاهلني انا وبس 

راغب بصلها بطرف عينه وسكت 

البنت التانيه... دا بتاعي 

بدر اخدوا منها وبص فيه 

بدر باعجاب... ممتاز 

البنت كانت فرحانه 

راغب... بسخريه... اظن الغرور دا كلو مايستاهلش 

سوسن... ليه 

راغب ببرود... لان ال يشوف غرورك كدا مايشوف cvبتاعك لانك مش من ضمن مواصفاتي للسكرتيره بتاعتي 

سوسن كانت منغاظه منه 

بدر... خلاص اهدوا انتي ياانسه هتكوني سكرتيرتي والانسه التانيه هتكون بتاعت راغب 

راغب بصلو بمعني فسر... 

بدر بلع ريقه... لان احنا عاوزين سكرتيره بسرعه ودول اخر اتنين يعني نديهم فرصه ونشوف شغلهم لو عجبنا كانا بها ولو مش عجبنا نشوف حد تاني 

راغب... مش عشان عاوزين سكرتيره بسرعه يبقي نقبل اي حد لا 

بدر... خابر زين بس نشوف 

راغب بتنهيده... تمام 

ووجه كلامه للبنت التانيه... اسمك ايه 

البنت... اسمي غنوه 

راغب... ببرود... تمام 

بدر باعجاب... وانتي ياقمر... اسمك ايه 

راغب بصلو برفع حاجب... 

بدر اتوتر... قصدي اسمك ايه 

سوسن... ااسمي سوسن 

بدر... اسمك جميل زيك 

سوسن... ميرسي 

راغب... بكرا ان شاءلله هتبدوا شغل مابحبش الكسل ال هتتاخر عن شغلها تعتبر نفسها مطر*وده 

البنات... تمام 

كل واحده اخدت cvبتاغها ومشيت 

راغي كان بيبص عل بدر وبدر اتوتر اكتر... بتبصلي اكده ليه 

راغب بخبث... هو اني اتحددت حلوه صح 

بدر بتوهان... قوي 

راغب... بضحك... اتقل ياض 

بدر... باعجاب... البت حلوه قوي ياخوي 

راغب... احنا عاوزين نشتغل مش نتمايع لان ابوي هيع*لقنا كليتنا 

فينو فارس 

بدر... مخبرش بس كان بيقول عندي شغل مهم 

راغب... ربنا يستر من فارس وشغلو 

بدر... قعد يضحك عليه 

❤❤❤❤❤

سوسن وغنوه خرجو من المكتب 

غنوه... يابختك 

سوسن بستغراب... ليه 

غنوه.... بدر بيه حلو وزوق مش زي راغب بيه ده بارد 

سوسن باعجاب... ال زي  بدر ده مايعجبنيش اني يعحبني التقيل زي راغب ده 

كان نفسي اكون السكرتيره بتاعتو هو مش بدر ده 

غنوه... ايه ال عجبك فيه 

سوسن باعجاب وتوهان... راغب حلو وتقيل وباين عليه راجل كدا مش زي بدر راغب كلمته واحده مش زي بدر لازم يرجع ليه في كل حاجه اني يعجبني النوع ده وفي سرها... ولله لخليك تيجي ليا راكع 

غنوه..بمرح. روحتي فين هيا غمزت ولا ايه

 وغمزت بعنيها 

سوسن... لا يلا ياختي نروح لحسن نن*طرد من اهنه 

غنوه راحت معاها وروحو 

تاني يوم 

سوسن وغنوه راحو الشركه وابتدوا شغل 

كان بدر بيدور عل اي سبب يخليها تيجي المكتب بتاعو عشان يشوفها 

وقت الغدا 

بدر... مش هتتغدي 

سوسن ببرود... اه هتغدا 

بدر بتوهان... طيب تعالي نتغدا سوي 

سوسن بزهق... ميرسي معايا اكلي 

بدر... انا قصدي نتغدا مع بعض في اي مكان 

سوسن... شكرا 

بدر باحراج... تمام 

ببدر راح يتغدا وغنوه راحت هيا وسوسن يتغدوا 

سوسن بفضول... عملتي ايه مغ المز 

غنوه بضحك... بشتغل ياختي مش عارفه هو حرام لو ضحك حتي كان بيكلمني وهو بيبص ففي الملفات اعملي ده شيلي شده راجعي ده وبس امال انتي عملتي ايه 


سوسن... بزهق وملل... حكت ليها ال بدر عملو معاها وانه عزمها عل الغدا وهيا موفقتش 

غنوه فتحت بقها... يافقريه يعني هو عزمك وانتي مردتيش 

سوسن بلامباله... اه 

بعد الغدا 

الكل راحو عل شغلهم 

عدا اسبوع كامل كانت سوسن ببتحجج باي حجه انها تشوف راغب او انه يبص عليها كانت بتلبس لبس قصير جدا عشان انه هو يبص ليها بس دا راغب ياماما 


بدر كان كل يوم اصراروا بيزيد عشان يتقرب منها وفي يوم راح لاهلها وطلب ايديها 

سوسن مكنتش عاوزه هو كانت عاوزه راغب 

ابوه وافق انها تجوز بدر حتي لو في السر لانه قبض من بدر حق السكوت 

قبل كتب كتابهم 

سوسن عملت نفسها انها اتعر*ضت للغت*صاب من بدر عشان مايكشفش لعبتها وانها حامل 

من فارس 

بدر كتب كتابه عليها وجاب ليها شقه بعيده عن الكل وسوسن ولدت فرح وسجلتها عل اسم المغفل 

ــــــــــــــــــــباااكـــــــــــــــــــــــــ 

فارس بضحك...... بدر ده غلبان قوي 

سوسن... ده مغفل هههه 

فارس اخدها وراحو لعالمهم بس فجاء الباب انفتح 

الاتنين بصو بصدمه 

❤❤❤❤❤

عند غزل 

كانت قاعده في وسط الشباب 

بتاكل فشار وال عامل ليها هوت شكولات 

وال بيعمل ليها مساج في راسها 

وال بيعمل ليها ظوافيرها 

(ههههه عارف ان نيتكم حلوه وفكرتوهم اتهج*مو عليها بس هما قعدوا يزغزوا فيها 😂عشان تضحك ظلمتو الشباب انتو 😂😂😂) 

نرجع تاني 

عمار... وهو بينفخ في ضوافيرها... بطريقه بناتي... حلو كدا ياابلتي 

غزل بضحك... تمام 

ريان... ابلتي خدي الهوت شكولات هيبرد 

غزل كانت فطسانه من الضحك... شكلكم حلو اوي وانتو مطعين شكل ابيه معلكم الادب 

اريان وهو بيعلم ليها مساج... اوي اوي ياابلتي 

وقعدت تضحك عليهم 

❤❤❤❤❤

عند دومي 

ادهم بعد عنها فجاء 

ريناد بدموع... ادهم ماتتخلاش عني 

ادهم... مش هتخلي عنك ماتخفيش 

ريناد... هرجع ازاي دلوقتي ال فارس مخدوش مني انت خدتو ادهم ارجوك 

ادهم بملل... قولتلك خلاص اهدي 

قام ودخل الحمام 

ريناد بدموع... يلهوي اي ال عملتو في نفسي دا يلهوي لو ابوي عرف او فارس هيخ*لصو عليا 

ريناد قامت ولبست هدومها... وهيا سرحانه... مردتيش تديه لجوزك وادتيه لابن الصياد ياتري ناوي عل ايه ياادهم 

ريناد خرجت من اوضته وراحت اوضتها 

ادهم خرج من الحمام كان مفكر انه هو هيكون مبسوط لانه ك*سر عين ولاد المحمدي بس كان مدايق من نفسو 

بص في الاوضه ملقهاش راح عل التسريحه وجاب الكاميرا 

حفظ الفديو ونقلو عل الفون بتاعو وراح عل السرير قعد بتنهيده... وبص عل السرير ورجع بص تاني عل الفون بتاعو 

... بشرود... صحيح مكنش ليكي زنب في الحصل كلو بس ليه عملت فيكي كدا 

يمكن عشان اك*سر عين ابوكي لانه بعت ناس يمو*توا ابويا ولا عشان فارس ال حاول يق*تل اخويا انا كنت متعطش للانت*قام بس مكنتش عاوزه يجي كدا روحت فين يا ادهم اااه 

فضل صاحي طول الليل 

بيفكر في ال جاي 

طيب اهلها لما يعرفوا هيعملو فيها ايه 

اكيد هيمو*توها... بسرعه... لا مش هخليها تناذي 

ضميره... بعد ماذتها انت 

ادهم... انا بس كنت باخد حق اختي 

ضميره... زي مانت خسرت هيا خسرت برضو 

ليه عملت كدا ليه ترضي حد يقرب عل اختك او يعمل فيها كدا 

ادهم بغضب... دانا اخلص عليه 

ضميره... يعني ليك انت حلال ولغيرك المو*ت 

ادهم... مانا مش هسبها هتحوزها 

ضميره... انت بتضحك عل نفسك هيا اساسا متجوزه هاجوزها ازاي هتخليه يط*لقها ويجوزهلك انت 

حتي لو رضي يا لقها ابوها يوافق يجوزلك 

ادهم بشر... هيوافق ومسك الفون بتاعو وبعت رساله وابتسم بشر 

.... لو مكنتيش ليا مش هتكوني لغيري 

❤❤❤❤❤

عند ريناد 

... ايه الهببتيه دا دي بلوه 

ريناد فضلت تضرب في نفسها اوي وتغيط بحر*قه 

وفضلت طول الليل صاحيه زيو 

❤❤❤❤

عند الشرس طلع حاجه من جيبه 

الشرس بدموع وشر... هامو*توا كلكم انهارده 

كانت قن*بله موقته الشرس خلي رجالتو كلهم يزرعو قنا*بل في كل البيت 

الشرس رن عل راغب... مين في البيت راغب... فارس ومرات اخوي وبينتهم 

الشرس... انت وبدر فين 

راغب... انت في الشركه وبدر  راح البيت 

الشرس... يبقي دي مو*ته 

رافب بصدمه... قصدك ايه 

الشرس.بشر.. انهارده نهايه فارس وسوسن 

راغب وهو بيلم حاجاتو بسرعه... اهدي يااكرم اني جايلك انت فين 

اكرم... بشر... في ايدي الموقت ال هي*فجر فارس وكل ال في البيت 

راغب نزل جري عل غربيتو وركبها وساق باقصي سرعه وكان رايح البيت 

... اكرم اكرم اهدي فارس مش لوحدوا في البيت في غيروا 

اكرم قفل الفون بتاعو 

راغب... الو الو اكرم حاول يرن عليه تاني بس مردش 

راغب بخوف... بدر ورن عليه بس معرفش يوصل لحد في البيت راغب كان بيدعي ربنا انه يوصل قبل مااكرم يد*مر الدنيا 

راغب... اكرم لا ده غلط قوي كمان 

راغب العربيه بتاعتو البنزين خلص منها قبل مايوصل البيت 

راغب بغضب ضر*ب الدرسكيون..هوده وقتو ونزل من العربيه جري فضل يجري لحد ماوصل البيت 

اكرم كان بيبص للجهاز ال في ايدوا وبيحط صابعو عليه عشان يضغط 

راغب بصدمه وتعب من كثر الجري 

... اكررررم لاااااا 

اكرم ضغط عل الجهاز وفجاء وووويتبع 

❤❤❤❤❤

البارت 2

روايه العنيده والشرس 2

♕للكاتبه زهره اللوتس الجزار ♕

♡منوووش ♡

꧁نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ꧂

فارس بصدمه... ف فرح 

سوسن بصدمه... وبصت لفارس 

فرح بدموع... ماما وهيا شايفهم كدا 

فارس قام من عل السرير... ولبس هدومه... وراح عندها وبص عليها بغضب... ازاي تدخلي علينا كدا 

فرح بدموع... ماما 

سوسن قامت هيا كمان وضر*بت فرح ابقي خبطي قبل ماتدخلي 

فارس بغضب ووعيد... انتي عارفه لو قولتي لحد عل ال شوفيته ده هعمل فيكي ايه 

فرح كانت خايفه وبتعيط بس 

سوسن شدت شعرها بقسوه.... ردي عليه 

فارس... سوسن اهدي فرح شاطره مش هتقول لحد صح وضغط عل دراعها اوي 

فرح بوجع... هزت راسها بمعني مش هقول 

فارس... شطوره 

سمعو صوت جاي من بره 

راحو يبصو من الشباك 

... لقيو اكرم ورجالتو وراغب بصريخ.... اااككككررررممم اياك 

فارس بصدمه ووبص لسوسن المصدومه ومرعوبه في نفس الوقت 

اكرم ضغط عل الجهاز بس فجاء 

بدر جه عليه وشد الجهاز من ايدوا قبل مايضغط عليه 

بدر بغضب... ايه ال عاوز تهببه ده 

اكرم بغضب... هم*وته همو*تهم الاتنين 

راغب راح لعندو 

راغب... بخوف... اكرم اهدي كدا في ناس غيرهم في البيت 

اكرم بشر... النهارده نهايتهم الاتنين 

واني مش هتردد ابدا 

بدر بغضب... عاوز تخلص عليهم خلص بس في بنتي جوه 

راغب... صح في غيرهم جوه اهدي كدا 

اكرم... لواحد من رجالتو... ادخلو هاتهم من جوه 

الراجل... امرك ياشرس 

رجالتو دخلو ودوروا عليهم في البيت كلو 

لقوه فرح بس 

فارس وسوسن سابو فرح وهربو لانهم عارفين ان الشرس جاي عشانهم هما 

الراجل جاب فرح للشرس 

بدر... اخدها في حضنه لانها كانت مرعوبه 

... اهدي ياقلبي محدش يقدر ياذيكي 

اكرم بغضب... فين فارس 

الراجل... ملقنهوش جوه ولا هو ولا المرا 

اكرم بامر... اقلبو الدنيا عليهم عاوزهم عايشين 

الراجل... امرك ياشرس واخد معاه رجاله وراحو يدوروا عليهم 

اكرم كان بيتنفس بغضب وبص عل ال في حضن بدر 

ونزل ليها 

اكرم بهدوء... قوليلي هما راحو فين 

فرح كانت بتعيط بس 

اكرم بحنيه... ماتخفيش مني اني مش هاذيكي 

وبعدين معاكي بابا وعمو راغب قوليلي 

فرح... حكالتو 

, ــــــــــــــــــــفلاش 

فارس بسرعه... البسي هدومك بسرعه خلينا نهرب من اهنه بسرعه 

سوسن برعب.... ده اكرم 

فارس بغضب... خابر انه اكرم 

سوسن وخيا بتلبس... ده جاي عشان ياخد حقها من ال احنا عملنه فيها زمان 

فارس... بسرعه يلا 

سوسن... طيب فرح 

فارس... سبيها اكرم مستحيل ياذيها 

وبعدين بدر معاها وراغب مستحيل يقدرب منيها وهما موجودين 

واخد سوسن وهربوا من الباب ال ورا 

ــــــــــــــباااك 

اكرم بغضب... فاااااارررسسس 

❤❤❤❤❤❤

فارس كان بيجري هو وسوسن وكانو سامعين صوت اكرم وهو بيزعق باسمه 

لانهم كانو قريبين منه 

رجالة اكرم كانو بيجروا وراهم 

لانهم شافوعم 

سوسن كانت بتلف تشوفهم لقتهم بيجروا وراهم وصوت ضر*ب الن*ار اشتغل عليهم 

فارس طلع سلا*حو وفضلو يضر*بوا عل بعض 

فارس صا*ب ال كانو ورا  واخد سوسن  وجريو في مكان فارس كان عارف مخبؤ كويس اوي 

فارس راح بيت بعيد واستخبي فيه هو وسوسن 

سوسن برعب... ده اكيد مش هيهدا غي مايلقينا ويمو*تنا 

فارس.... اخرسي خليني افكر كيف هنطلع من المصيبه دي وقعد يفكر 

❤❤❤❤❤❤

طلع الصبح اخيراا 

كان الكل بيدربوا عشان خلاص المنافسه بكرا كان التدريب الاخير ليهم 

ليل... ياعجاب... برافو لو فضلتو كدا اكيد هنفوز 

وبصت عل ريناد 

... ريناد مالك شكلك مانمتيش 

ريناد كان باين عليها الارهاق... كنت تعبانه شويه وبصت عل ادهم ال بصلها 

غزل... بقلق... تعبانه مالك 

ريناد... متخفوش ياجماعه دور برد 

قدر بقلق... دور برد ايه انتي متغيره اوي 

اميره... ريناد تعالي نروح المستشفى نشوف مالك

ريناد بتوتر..وخوف. مستشفى لا 

دياب بستغراب... لا ليه 

اريان... اه لا ليه ادام تعبانه كدا 

ريناد بصت عل ادهم برجاء انه هو يتكلم ينقذها من الموقف دا.. 

ادهم...بلاش اساله كتير ادام هيا كويسه خلاص 

ريان... بس ياكابتن 

ادهم... هيا اكيد هتاخد علاج وهتبقي كويسه صح يا ريناد 

ريناد... اممم وهزت راسها 

دياب بص عليهم بشك 

في سره... اكيد مخبين حاجه بس ابه هيا الحاجه دي مش خابر 

ليل... ادام تعبانه ارتاحي 

ريناد... لا انا تمام وقدره اكمل 

ليل... متاكده 

ريناد... اه 

ادهم... يلا الكل يرجع للتدريب تاني 

الكل رجعز يتدربو تاني 

كان اليوم كلو تدريب ليهم 

ادهم مكلمش ريناد فيه خالص 

❤❤❤❤❤

اليوم عده عادي رجاله اكرم كانو قالبين الدنيا غليهم وبس 

بدر وراغب كانو بيدوروا معاهم عليهم 

فارس... رن عل حد 

... عاوزها تكون عندي هنا 

... تمام 

فارس قفل 

سوسن... في ايه 

فارس بشر... مفتاح نجاتنا 

سوسن... مين 

فارس ببتسمه شر... شويه وتيجي وتعرفي 

سوسن بصلتلو بشك 

شويه والراجل بتاع فارس جاب بنت 

سوسن قامت بصدمه لما شافتها وبصت عل فارس 

فارس كان قاعد والابتسامه عل وشه 

... اهلا 

سوسن بصدمه.... جبتها ازاي دي اكيد كان عليها حراسه عاليه 

فارس... ببتسمه... قدرات هههه 

البنت كانت بتعيط وخايفه 

فارس فجاء لقه اكرم ورجالتو محاوطه المكان كلو 

ففارس بصدمه... قام وقف وبص عل سوسن ال كانت مرعوبه واستخبت ورا ضهروا 

اكرم ببتسمه شر... شوفت قولتلك هجيبك 

بدر راح لسوسن المصدومه ومرعوبه... وشدها من شعرها... 

سوسن بوجع... اااه 

بدر بشر... انتي طا لق بتلاته 

سوسن كانت مصدومه 

اكرم قرب من فارس ووقف قدامه... اهلا بصحبي القديم ولله وليك وح*شه ياجدع 

فارس كان خايف بس اتظاهر القوه... وليك انت كمان وكمل بستفزاز... ولله وفكرتني بايامنا الجميله مع بعض وبلاخص اني اخدتها منك وقدام عينك فاكر ياصحبي 

اكرم افتكر 

ــــــــــــــــــــفلاش 

اكرم كان مر*بوط وبيصرخ بوجع...  ابعد عنها يافارس 

فارس كان بيغ*تصب امينه قدام عين اكرم 

امينه كانت بتقاومه بس كانو كتير عليها مكتفينها 

اكرم بغضب.... فاااااارررسسس ابعد عنهاااا 

ولله لمو*تك يافارس بابشع الطرق 

فارس كان بيزيد اكتر قام من عليها وبصلو بخبث وضحك... هتمو*تني بابشع الطرق صح وانت مربوط كدا دانت حتي مش قادر تفك نفسك ههههه 

جات بنت وحطت ايدها عل كتف فارس بخبث... صح ياكرومتي ايه عجبك فيها عشان اله*يجان دا كلو وبعدين مش فارس صحبك سيبه يستمتع 

اكرم بشر... غد*رتي بصحبتك وسلمتيها ليه مش هر*حمكم كلكم 

سوسن بضحك... وبصت عليه.... وحطت ايديها عل وشه بس هو بعد وشه بغضب.... 

سوسن... ليه كدا ياكرمتي 

ااكرم بغضب... اني مش كرومتي امينهههههه 

فارس رجع تاني لامينه وواكرم كان في حاله هي*جان وحس انه عاجز مش عارف ينقذ حبيبتو ومراتو من ايدين فارس وغيرو 

لحد ما امينه فقدت الوعي 

فارس... بجد مراتك جاجامده هههههههه 

اكرم بعجز... امينه ردي عليا ردي علياااااا بصريخ 

ــــــــــــــباااك 

اكرم مستحملش ونزل ضر*ب في فارس 

بدر وراغب شالو من عل فارس 

اكرم... اني وعدتك زمان اني همو*تكم بابشع الطرق وهتشوف الماضي بيكرر قدامك يافارس 

فارس كان بياخد نفسو بالعافيه 

... ق قصدك ايه 

اكرم لرجالتو... سوسن قدامكم اهي اعملو فيها ال انتو عاوزينو 

سوسن بصدمه.. لا 

وخوف... لالالال اكرم مش تخليهم يعملو فيا كدا 

اكرم... لاع هيعملو 

رجالتو هج*مو عليها 

كانو بياكلو فيها كدا وهيا بتصرخ وبتستنجد باي حد انه يلحقها بس مين ال هيلحقها 

بدر لف وشه الناحيه التانيه بعيد عنها وراغب برضو 


لقيو رجاله اكرم جابين بنت كمان 

راغب بصلها بصدمه 

اكرم بص ورا لقه البنت ورجالتو مسكنها وهيا مرعوبه 

اكرم بشر وضحك... الحفله دي كانت ناقصكي 

البنت برعب وهيا شايفه وضع سوسن... 

راغب بصدمه... جايبها ليه هنا 

اكرم بشر... كل ال كانو السبب في مو*ت مراتي مش هرحمو ابدا 

البنت بخوف... راغب الحقني اني مليش زنب هو هو فارس ال كان السبب 

راغب بقوه وجمود... وانتي خو*نتي صحبتك زيك زي سوسن بلظبط 

البنت... بصدمه.... راغب انا غنوه حبيبتك 

راغب... غنوه حبيبتي ما*تت من زمان 

اكرم... يارجاله... في واحده كمان ال حابب يشارك فيها 

رجالتو سابو سوسن وراحو لغنوه كانت صريخه معبي المكان 

سوسن لقت مسد*س مرمي عل الارض مسكتو وض*رب ط* لقه جات في وووويتبع 

❤❤❤❤❤❤❤

البارت 3

روايه العنيده والشرس 2

♕للكاتبه زهره اللوتس الجزار ♕

♡منوووش ♡

꧁نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ꧂


سوسن صو*بت عل فرح 

راغب بصريخ... فررررررررح 

الكل لفو نحيت فرح بصدمه 

فرح وقعت في الارض 

بدر جري عليها برعب 

... فرح فرح ردي عليا ياحبيبتي 

فرح... بتعب وهيا بتلقط اخر انفاسها... بحبك يابابا 

وبعدين ما*تت 


الكل كانو مصدومين 

اكرم... انتي ازاي ام في ام بتق*تل بنتها 

سوسن بجنون... ااه هيا كدا كدا كانت هتمو*ت

بدر لف ليها وطلع سلا*حه  وقت*لها... وانتي كمان لازم تمو*تي 

سوسن ما*تت بس قبل ماتمو*ت... بدر انت مش ابو فرح الحقيقي ابو فرح بيكون وما*تت

بدر..انطقي ابوها بيكون مين لا ماتمو*تيش قبل ماعرفو لاااااا 

الكل كانو ملهين في فرح وسوسن وفارس انتهز الفرصه وهرب 

اكرم بص ناحيه فارس ملقهوش... 

واحد من رجالتو... نلحقو ياشرس 

اكرم... لا سبوه هو هيجي تاني وبرجليه 

راغب شال فرح واتكلم بدموع... ياحبيبتي جيتي الدنيا دي وعشتي وسط غابه مفيش حد بيرحم فيها ودلوقتي مشيتي من غير وداع 

الكل مشيو 

بحزن عل فرح 

دفنوها في البيت بتاع العيله عشان تبقي جانبهم وعملو ليها عزا واخدوه الكل كان حزين عليها 

عليا عرفت وراحت بيت اهلها تعزي اخوها بس طبعا محكوش ليها حاجه عن فارس واكرم 

عليا... عامل ايه 

اكرم... كويس انتي عامله ايه ودياب 

عليا... كويسين هتفضل هنا ولا هترجع تاني 

اكرم بحزن... مليش مكان هيا مش فيه يا عليا 

عليا بخزن... ربنا يرحمها خليك هنا وسطينا 

راغب بحزن... عليا معاها حق خليكي وسطنا اهنه وبكرا دياب يرجع والدنيا تهدا 

اكرم... بحزن... لو فضلت اهنه هفتكرها 

عليا... بدموع... كانت زينه البنات خليك اهنه عشانها وعشان ذكريتكم اهنه 

بدر... مكانك اهنه ياصحبي في بلدك 

اكرم بتنهيده... ماشي 

عليا... اني همشي بق عشان دياب راجع بكرا ان شاءلله ولازم اكون معاه 

اكرم... امال دياب فين 

عليا... مسافر بباريس يرجع ادهم 

اكرم ببتسمه... بجد ادهم راجع 

غليا... ادعي وقول يارب 

اكرم... يارب 

بدر... اني هوصلك ياختي 

عليا... ماشي 

بدر اخد عليا ووصلها بيتها 

نزلها ودخلها بس وقف عل باب البيت مدخلش 

عليا... مدخلتش ليه ياخوي 

بدر... لاع مش هقدر ادخل 

ياسين... اتفضل ياولدي البيت بيتك 

بدر بصلو بحزن 

... ملوش لزوم ياياخال 

ياسين بحزن... البقاء لله ربنا يقويك ياولدي 

بدر بدموع... الدوام لله وحده شكرا ياخال ياسين 

عليا خدتو في حضنها 

اسماء... بحزن.. كفياك عاد ياولدي اكده بتعزبها 

بدر بدموع... مش قادر يامرت خالي 

سميره بدموع... وولدي 

بدر جري عندها واترمي في حضنها اوي 

سميره بدموع... ولدي كان بدي اكون معاك بس انت خابر الظروف 

بدر بح*رقه... خابر ياما 

سميره بدموع... مراتك وبتك مره واحده ياولدي 

بدر بكر*ه.... متقوليش عنها مراتي دي شيطا*نه 

ياسين... عيب ياولدي متقولش اكده دي مراتك برضو ام بتك الله يرحمهم هما الاتنين 

بدر بشر وكره... دي ماتستاهلش كلمه ام الام ال بضحي عشان ولادها الام ال مالهماش غير مصلحه عيالها الام ال بتبقي وطن لولادها وقت الغربه الام ال في حضنه الابن بيلقي راحتو 

الام ال بتتو*جع الف مره عشان خاطر ولادها دي ماتستاهلش ابدا كلمه ام 

اسماء.... ليه ياولدي بتقول عليها اكده 

بدر بكره وقرف... لانها كانت السبب في مو*ت فرح هيا ال ق*تلت بنتي بايديها دي بزمتك تستاهل تكون ام 

الكل بصلو بصدمه 

سميره بصدمه... ازاي قت*لتها ازاي 

بدر بحزن ودموع حكا ليهم كل حاجه 

سميره بصدمه.... فارس 

بدر بوجع... اه الضر*به جالتي منه هو من اخوي 

سميره بدموع... وصدمه... ولدي استحاله يعمل اكده ابدا لاع لاع دي مش حقيقه 

اسماء بصدمه... اكرم ولد اختي 

بدر... اه اكرم 

ياسين... طيب اكرم فين 

بدر... عندنا في البيت كان عاوز يسافر بس احنا اقناعنا انه يفضل اهنه 

اسماء... طيب اني عاوزه اشوفه 

اكرم من وراها... واني اهو 

اسماء لفت بفرحه واخدتو في حضنها... كيفك ياولدي انت زين 

اكرم باس راسها وايديها الاتنين... زين ياما 

اسماء... باست راسو... اتوحشتك قوي ياولدي 

اكرم بحب... واني اكتر ياما 

ياسين... ياولد ماتبو*سش مرتي 

اكرم بحب... دي امي التانيه ياعم ياسين ابو*سها براحتي 

ياسين... طيب سلم ياولد الاول 

اكرم ساب اسماء وراح سلم عليهم 

سميره... بحب... كيفك ياولدي 

اكرم بحب... الحمدلله كيفك انتي ياخاله 

سميره... زينه ادام انت زين 

بدر... اني همشي بق تصبحو عل خير 

بدر سلم عليهم ومشي ياسين اخدهم ودخلو جوه 

اسماء كانت بتهتهم بااكرم اوي 

سميره كانت مكسوفه من اكرم وال عملو فيه فارس 

اكرم حس بكدا وكان بيتكلم معاها عادي 

ولا اكنه في حاجه 

الكل طلعو نامو 

❤❤❤❤❤❤

الصبح 

كان يوم المنافسه 

الكل كانو عل اعصابهم وشافو الفرق التانيه اد ايه هما اقوياء 

قدر... شكل المنافسه مش هتبقي سهله ابدا 

اميره... باين كدا 

لمياء... بس احنا اقوي منهم صح 

اريان... صح احنا ال هنفوز 

ريان... فريق القمر الاحمر مبينهزمش 

عمار... خلينا نورهم مين احنا 

غزل بدعم... ربنا معاكم 

دياب..  بتوفيق شباب 

ريناد كانت بتبص عل ادهم 

ادهم راح قعد مع الحكام هو وليل 

المذيع... اهلا بيكم في المنافسه KRS

المنافسه العالميه للمبارزه والفروسيه 

وبدا يعرف بالمتسابقين ولجنه التحكيم 

... اول منافسه هتكون بين فريق الدعم السريع وفريق القمر الاحمر 

ابتدت المنافسه وكانت بين ريان وشاب تاني 

المنافسه كانت عاليا بينهم جدا لدرجه الاتنين جابو تعادل 

ريان رجع مكانو تاني 

المنافسه كانت بين فريقين مختلفين المره دي 

كانت المنافسات بين الفرقه صعب تحديد مين ال هيفوز فيهم 

في الجوله نصف النهايه اريان خرج فريق الدعم السريع من المنافسه 

رجع يتطنط من الفرحه 

ابدات منافسات تانيه بينهم 

في جوله 

كانت البنت بتغمز لعمار 

عمار بضر*به واحده خرجها بره البنت بصتلو بشر 

عمار بغرور... انتي مش زوقي وسابها ورجع 

الكل كانو بيلعبو بقوه وحماس كبير 

جات الجوله الاخيره وهيعلنو مين الفريق الفايز فيها كانت ريناد وبنت ضددها من اخر فريق موجود 


ابتدت المنافسه بينهم الفريق كلوه كان بيشجع ريناد 

والبنت التانيه كانت. فريقها برضو بشجعها 

ابتدت المنافسه بينهم 

ريناد كانت بتقا*تل بشراسه ادهم كلها 

كان الكل مستغربين هيا جابت الشراسه دي كلها منين 

ادهم كان بيبص عليها وبيبتسم 

وبيفتكر ــــــــــــــــــــفلاش 

انبارح 

ريناد.. ادهم 

ادهم ببرود... في ايه 

ريناد... عاوزك تعملني اقا*تل بشراستك 

ادهم... انتي متاكده انك عاوزه دا 

ريناد... بعند... اه 

ادهم... ريناد هيبقي في خ*طر عليكي 

ريناد... بعند... لا ماتخفش 

ادهم... خلاص انتي حره 

ادهم ابتدا يعلم ريناد اذا تبارز زيو كانت بتقع وتقوم تاني بعند اكبر 

عد الليل كلو وادهم بيعلم ريناد 

لحد مابقت نسخه تانيه عنو 

ــــــــــــــباااك 

دياب في سره... ريناد بقت نسخه من ادهم بس ازاي 

وبص عل ادهم لقاه مبتسم 

دياب ابتسم بخبث... ولله ووقعت يابن الصياد ومحدش سمي عليك 

غزل... بتقول حاجه ياابيه 

دياب... لا ياقلبي 

ليل بفخر...هو دا الفريق ال ينقال عليه تربيتنا 

ادهم بفخر... فعلا 

ريناد كسبت البنت ال كانت معاها 

والحكم رفع ايد ريناد واعلن انها هيا ال فازت 

الفريق كلو جري عل ريناد وحضنها بفرحه وقعدوا يتنططو 

ادهم وليل نزلو ليهم 

ليل بفخر... انتو قولتها وعملتوها مبروك ليكم 

ريناد بفرحه.... مبروك لينا كلنا 

ادهم بحب... انتو كويسين فيكم حاجه 

وكان قصدوا عل ريناد 

الكل... كلنا كويسين يا كابتن 

الكل بارك ليهم عب فوزهم 

الحكام ادوا لكل واحد فيهم مدليا ذهبيه وكلهم رفعو ايدهم باكأس بفرحه 

راحو المقر 

وشغلو اغاني وقعدوا يرقصو كل واحد فيهم اخد بنت ورقص معاها 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

عند عمار ولمياء 

لمياء..بكسوف. كنت بتبارز بقوه 

عمار... وانتي كمان 

وسكتو شويه بكسوف 

عمار اخد تنهيده... واتكلم... لمياء انا انا بحبك 

لمياء انصدمت... بتقول ايه 

عمار... بقول بحبك 

لمياء حضنتو بحب... وانا كمان بحبك 

وقعدوا يرقصو سوي بحب 

♡♡♡♡♡♡♡♡

عند اريان واميره 

اريان... بندم... انا اسف 

اميره بصدمه... بتعتذر بجد 

اريان... اه 

اميره... فتحت بقها... هو انا بحلم ولا بجد 

اريان بخبث... عاوزه تصدقي اذا بتحلمي ولا لا 

اميره هزت راسها وهيا لسا فاتحه بقها 

اريان قربها منه وبس*ها 

اميره زقتو بغضب... ايه ال هببتو دا 

اريان... بتصنع البراءه... ايه مش انتي كنتي مش مصدقه واهو انتي صدقتي 

اميره... متعملش كدا تاني 

اريان بضحك... حاضر 

اميره بتوهان في ضحكتو... ضحكتك حلوه 

اريان... بغرور... عارف 

اميره بغيظ... يعني ياريت لو تتواضع شويه 

اريان بحب... ياريت 

اميره سابتو ومشيت خرجت بره 

اريان جري وراها... طيب استني 

اميره بغيظ... لا 

اريان راح وقف قدامها... وحط ايدوا عل رقبتها وقرب بس*ها تاني 

بس المره دي اميره اتجوبت معاه 

بعد عنها وسند جبينو عل جبنها 

... بنهجان... بحبك 

اميره بكسوف... وانا كمان 

اريان اخدها في حضنه بحب 

♡♡♡♡♡♡♡

عند قدر وريان كانو كل شويه يبصو لبعض وينزلو عيونهم في الارض تاني بكسوف 

ريان..بتردد... هو انتي مرتبطه اقصد بتحبي حد 

قدر بستغراب... لا بتسال ليه 

ريان... هرش في راسو... لا بسال بس 

قدر... طيب انت مرتبط 

ريان... لا 

وسكتو تاني 

ريان... بحب... طيب ماتيجي نرتبط بدل ماحنا قاغدين كدا 

قدر... فكرتو بيضحك... اوكي يلا 

ريان بفرحه... بجد 

قدر... اه 

ريان شالها بحب وفضل يلف بيها 

خلاص انتي بقيتي اميرتي 

قدر فضلت تضحك عليه 

♡♡♡♡♡♡♡

غزل... بضحك... شوفي المجانين دول قد ايه حلوين سوء 

ريناد... اه فعلا وكانت بتبص عل ادهم 

دياب بخبث... ادهم هترجع معانا دلوقتي صح 

ادهم... اه 

دياب... دي تسنيم هتفرح قوي 

ريناد بغيره... مين تسنيم دي 

دياب بمكر... بت صاحبه امي وهيا وادهم وهما صغار كانو بيقول انهم لبعض 

ريناد بغيره.... لا ولله الكلام دا صحيح ياسي ادهم 

ادهم... ببرود... ااممم 

ريناد سابتهم وقامت وبعد شويه ادهم قام وراها 

غزل بخبث... بتفكر في لبفكر فيه 

دياب... بخبث... نفسو يامعلمتي 

ليل ببرود وهيا بتشرب العصير... عل فكره هما بيحبو بعض بس بيكابروا 

غزل بصتلها... انتي كمان عارفه 

ليل... اه لان ادهم بيدافع عنها وكان بيقولي كتير انا هستحمل النتيجة والكل عارف ان ادهم مابحبش الغلط 

دياب... طيب هنقربهم من بعض ونخليهم يعترفو ازاي 

غزل بمكر... انا هقول ليكم 

❤❤❤❤❤❤

عند ريناد كانت بتعيط في الحمام ادهم دخل وراها 

ادهم حط ايدوا عل كتفها 

ريناد بعت ايدوا بعن*ف 

... ابعد عني جاي ورايا ليه 

ادهم قعد قصدها ورفع راسها ليه... بتعيطي ليه 

ريناد بغيره... عشان حياتي ادتها لواحد هو بيحب واحده تانيه 

ادهم شغل الحنفيه عشان يغسل وش ريناد

الحنفيه اتكسر*ت المياه غرقتهم هما الاتنين 

كانو بيضحك عل منظرهم الاتنين بقو مايه 

ريناد بضحكت وجع... مش من حقي اني اضحك معاك 

ادهم حط ايدوا عل الحنفيه عشان يكتم المياه 

... لا من حقك تضحكي ياستي 

ريناد... ادهم انت بتحبني صح زي مابحبك 

ادهم فضل يضحك عليها 

ريناد بستغراب... بتضحك ليه 

ادهم... عشان انتي غبيه فكرتيني بحبك ههههههههه

ريناد... كد*اب انت قولتلي كدا ليله مكنا مع بعض 

ادهم بضحك... كنت بضحك عليكي وانتي غبيه صدقتيني وادتيني شر*فك ههههههههههه 

ريناد بصدمه... لا لالا انت بتعمل فيا مقلب صح 

ادهم... لا دي الحقيقه وشال ايدوا وساب المايه تغرقها وخرج 

المايه اختلطت مع دموعها وصدمتها 

ريناد بصت عل المرايا ال كانت في الحمام 

ومسكت علبه برفيوم كانت محطوطه عليها ورمتها عل المرايا 

المرايا كانت بتك*سر وبتعلن عن تكس*ير قلب ريناد معاها 

❤❤❤❤❤❤

عند ادهم غير هدومه وخرج الحفله تاني ببرود 

غزل... غيرت هدومك ليه 

ادهم ببرود... انبلت مايه 

غزل بشك... مالك وفين ريناد 

ادهم... مليش وريناد جوه 

غزل دخلت جوه تشوف ريناد 

غزل... انصدمت من منظر ريناد وصرخت 

غزل بصريخ.... رررررريييييننننناااادددد 

كل ال في الحفله سمعو صوتها وجريو عليها 

ادهم كان اول واحد بيجري ووقف اتجمد مكانه لما لقه ريناد وووويتبع 

❤❤❤❤❤❤

شكل الروايه مش عجباكم عشان كدا مابتتفاعلوش خلاص هوقفها ادام مش عجباكم 

❤❤❤❤❤

روايه العنيده والشرس 2

❤❤❤❤❤

اشوفكم بخير 

❤❤❤❤

بايالبارت 4

روايه العنيده والشرس 2

♕للكاتبه زهره اللوتس الجزار ♕

♡منوووش ♡

꧁نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ꧂


غزل... بخوف... راحت عند ريناد ال و*قعه في الارض 

... ريناد انتي كويسه وايه ال انتي عامله دا 

ريناد بصتلها بلامباله... وسكت 

اميره بخوف... ريناد انتي كويسه فيكي ايه 

ريناد قامت من الحمام وخرجت من وسط استغربهم لان حالتها كانت مش مطمنه ابدا 

اادهم كان بيلوم نفسه عل الكلام اللي قالو ليها 

ادهم فضل ساكت 

الكل راحو وراها 

دياب بقلق... ريناد قوليلي ايه ال جرالك كنت كويسه من شويه وايه غرق هدومك اكده 

ريناد فضلت ساكته 

قدر بدموع... ريناد انتي ساكته ليه ردي علينا 

ريناد كانت بتبص عليهم بضياع 

وفجاء اغمي عليها 

وق*عت في حضن ادهم 

ادهم شالها بخوف وراح عل اوضتها 

حطها عل السرير الكل كانو خايفين عليها 

ليل جابت مايه... ادهم رش عل وشه مايه 

ادهم خد الكوبيه منها بخوف ورش عل وشها وفضل يخبط عل وشها بخوف وقلق 

لمياء... انا هحكي مع الدكتور يجي يشوف فيها ايه ريناد 

عمار... انتي لسا هترني انا هروح اجيبه اسرع 

اريان... انا جاي معاك والاتنين نزلو جري 

وراحو يجيبو الدكتور 

ادهم كان بيبص عليها بندم 

ريان... كانت كويسه معانا وبتضحك ايه ال قلبها كدا وبعدين دي مد*مره الحمام اكيد في حاجه دايقتها بس ايه هيا 

ليل... فعلا شكلها حاجه كبيره 

دياب كان بيبص عل ادهم بغضب 

بعد شويه اريان وعمار جهم ومعاهم الدكتور 

الدكتور كشف عليها واداهم يجيبو العلاج ليها 

اريان راح يجيبه 

دياب... خير يادكتور 

الدكتور... انهيا*ر عصبي حاد واكتئاب 

الكل كانو مصدومين 

ادهم بصدمه... وهمس... بسببي 

الدكتور... لازم تتعرض عل دكتور نفسي في اسرع وقت 

عمار بصدمه... ودا من ايه 

الدكتور... متعر*ضه لصدمه كبيره  بس وسكت 

اميره برعب... بس ايه 

الدكتور بحزن... خالو بالكم منها لانها ممكن تا*ذي نفسها 

قدر بصدمه... قصدك ممكن ت*نتحر 

الدكتور هز راسو بمعني اه 

غزل حطت ايدها عل بقها بصدمه وشافت قدامها رامي وهو بيمو*ت 


الدكتور مشي 

لمياء بدموع... ياحبيبتي ياريناد 

الكل كانو بيتنوبوا عل انهم يفضلو جانبها طول الليل 

جه دور ادهم 

ادهم قعد جانبها وملس عل شعرها 

بندم... اسف وباس راسها بندم 

... حقك عليا مكنتش اقصد اي كلمه من ال قولتها ليكي وفعلا يوميها كانت مشاعري هيا ال بتكلم مش انا انا عارف اني دمر*تك لما سمحت لنفسي اني اقرب منك واكبر غلط عملتو اني خليتك ملكي وانا عارف انك متجوزه 

وعارف اكتر انك مش ليا 

الباب انفتح مره واحده بغضب 

حد شد ادهم وضر*به بقلم 

ادهم بصدمه 

❤❤❤❤❤❤

عند بدر 

دخل اوضه فرح ومسك هدومها وقعد يضحك بجنون 

بدر بجنون... كنت عارف انك هتمو*تي وكانت خيوط اللعبه كلها في ايدي 

بدر بضحك شر... ففارس كان مفكر اني غبي بس هو ال طلع غبي الكل اغبياء 

بدر بشر..... حتي الشرس وقعت بينو وبين فارس لانه كان يستاهل اكتر من كدا 

عشان خد حبيبتي امينه انا عمري محبيت سوسن انا كنت بحب امينه ولحد دلوقتي بحبها 

بس هيا ال اختارت اكرم ومختارتنيش انا مع اني كنت بحبها اكتر منه هو 

فعشان كدا اختارت المو*ت 

بدر... انتي عارفه يفرح   ال فارس اتعون معاه عشان يغلب الشرس مين 

ها ردي عليا وهو كان ماسك هدومها وبيزعق فيهم 

بدر بضحك.... طبعا هتعرفي منين انا اقولك يبقي انا مش سوسن سوسن دي كانت عروسه لعبه وانتهي دورها الكل مفكرني عبيط بس انا الذكي الوحيد في اللغبه دي 

حتي راغب ساعدني وهو مايعرفش اني انا ال بيدير اللعبه دي 

ههههههه وقعد يضحك 

❤❤❤❤❤

ادهم بصدمه... دياب 

دياب بغضب ضر*به قلم كمان 

ادهم... دياب انا هشرحلك 

دياب ضر*به تاني 

واتكلم بغضب... مكنتش اعرف ان اخويا بقذره دي كلها وصلت بيك الدرجه انك تعتد*ي عل بنت عشان تتن*قم منها 

اول قلم عشان طلعت ندل 

تاني. قلم عشان ظلمة بنت ترضي عل اختك كدا 

تالت عشان البنت دي اعتبرتني اخوها في يوم من الايام 

ادهم بندم... عارف اني غلط بس صدقني وقتها مكنتش شايف قدامي غير الاتنقام وبس 

دياب بصرامه وتبري وووويتبع 

❤❤❤❤❤

البارت 4

روايه العنيده والشرس 2

♕للكاتبه زهره اللوتس الجزار ♕

♡♡منوووش ♡♡

꧁🌸بسم الله الرحمن الرحيم 🌸꧂

دياب... بقوه وتبري... انت لا اخوي ولا اعرفك 

ادهم بوجع... لا ياخوي متقولش اكده اضر*بني اقت*لني اعمل اي حاجه فيا بس  متقولش اكده ابوس رجلك ونزل عل رجله يبوسها 

دياب نزل لعندو وقومو معاه... بحزن... متعملش اكده تاني انت ابني مش اخوي وحضنو 

ادهم بدموع... انت ابوي واخوي وكل ماليا انت عيلتي كلها 

دياب طلعو من حضنه ومسح دموعه.واتكلم بمرح عشان يهدي الموقف.. بس ياض في راجل بيبكي 

ادهم ابتسم ليه 

دياب بص عل ريناد... هنعمل ايه في المصي*به ال هببته دي 

ادهم بص مكان مابيبص دياب بشرود... مش خابر بس مش قادر اشوفها اكده 

دياب... انت حبتها يابن الصياد 

ادهم... بسخريه... حبتها الحب مش في قاموسي ياخوي 

دياب... هيجي اليوم ال تعترف بيه انك و*قعت يابن الصياد ومتخفش اليوم ده قريب جدا 


🌸🌸🌸🌸🌸🌸

االصبح 

كان الكل بيبسعد عشان يروحو المطار وكل واحد فيهم يروح بلده 

الكل ودعو بعض بدموع 

كل واحد راح بلده وهو حاسس ان في حاجه ناقصه 

عند ادهم 

وصلو مصر 

طول الطريق ادهم كان بيبص عل ريناد بحزن وريناد كانت معتبره انه مش موجود وبتفكر ايه هيحصل ليها لما ترجع بيتها 

دياب بحنيه... رينو سرحانه في ايه 

ريناد... في ال جاي وايه هيحصل معايا 

غزل بحزن... ريناد احنا معاكي ومش هنخلي حاجه تحصل ليكي صح 

ادهم بحزن... ريناد 

ريناد سابتو ومشيت ومردتش عليه 

دياب حط ايدوا عل كتفه... ال حصل مكنش سهل 

ادهم... بحزن... امم 

ومشيو وراهم 

ادهم ودياب ركبو قدام وغزل وريناد ورا 

ريناد كانت طول الطريق سرحانه وبتبص عل الطريق 

ادهم كان بيبص عليها من المرايا كان فعلا ندمان 

طول الطريق كانت غزل بتهزر معاهم عشان تخف من التوتر ال موجود بس ريناد كانت في عالم تاني 

دياب... بعد ساعات وصلو الصعيد 

دياب اخدهم عل بيت الصياد

عليا كانت واقفه في البلكونه ولما شافتهم نزلت جري ليهم 

اسماء وسميره وياسين كانو قعدين في الصاله تحت 

اسماء...بخوف.... يابتي مش تجري اكده 

عليا بفرحه راحت وفتحت الباب لقتهم كانو لسا هض*ربو الجرس 

عليا بفرحه نطت في حضن دياب 

دياب حضنها بحب... كيفك 

عليا... بحب... زينه اتوحشتك قوي 

دياب بحب... واني اتوحشتك قوي قوي قوي 

اسماء... يعني اتوحشتها هيا واحنا لاع 

دياب ساب عليا ودخل لامه وابوه وعمتو وحضنهم كلهم 

سميره... بحب... البيت نور بيك ياولدي 

ادهم بمرح... يعني نور بيه هو واني لا 

اسماء بفرحه كبيره.... وولددي 

ادهم ساب الشنط ودخل في حضن امه جري اكنه كان غرقان واتمسك بطوق نجاه 

ادهم شال امه وهو حضنها وفضل يلف بيها 

كان الحضن دا مليان شوق 

اسماء طلعت من حضنه بدموع... ادهم اني مش بحلم صوح 

ادهم باس راسها بحب... لا ياست الكل مش بتحلمي ومسح دموعها 

سميره بدموع... ادهم 

ادهم ساب اسماء وراح لسميره وحضنها قوي 

... وحشتيني ياسمي 

سميره بضحك... سمي لسا فاكر الاسم ده 

ادهم... ببتسمه... طبعا 

ادهم راح عند ابوه 

ياسين لف وشه الناحيه التانيه 

ادهم نزل عل ركبه بدموع... اني ح*مار وطو*ر بس كان غصب عني يابوي سامحني سامحني يابوي 

ريناد كانت مستغربه انه دا ادهم ال مكنش حد بيقف قدامه من قوته وشراستو وقدام ابوه بقي واحد تاني خالص غير ال تعرفو 

ياسين... قوم ياولد ولاد الصياد مبينهزوش اكده قوم 

ادهم بدموع... ولاد الصياد بينهزوا قدام كبيرهم بس وانت كبيرنا يابوي 

ياسين قوم ادهم وخدوا في حضنه وفضل يخبط عل ضهروا.... اتوحشتك قوي يابني 

ادهم كان ماسك في ابوه اوي ودموعه بتنزل 

عليا واسماء وسميره كانو كلهم بيعيطو بفرحه 

دياب كان بيبص عليهم بحب 

دياب... ليكم مفاجاه عندنا 

اسماء... مفاجاه ايه ياولدي غير رجوع اخوك 

دياب... ببتسمه... احلي مفاجاه 

جاهزين 

عليا بفضول... جاهزين يلا بق 

دياب وادهم غمزوا لبعض وضحكو... 1.. 2.. 3

غزل مكنتش دخلت لانهم كانو قايلين ليها انها هتبقي مفاجاه 

غزل دخلت ببتسمه 

الكل كانو مصدومين وكانو بيبصو لبعض بصدمه كبيره 

دياب ببتسمه... ايه رايكم في المفاجاه دي 

ياسين بصدمه... غ غزل 

غزل راحت عل حضن ابوها... بابا 


الكل كانو من الصدمه مش قادرين ينطقو 

اسماء... بصدمه... بتي 

غزل راحت عندها وحضنتها وهكذا سميره وعليا 

غزل... بفرحه... ريناد واقف عند الباب ليه تعالي 

عليا بصدمه... ريناد وبصت عليها 

عليا حضنتها... اختي كنتي فين قلبنا الدنيا عليكي خوفنا عليكي يكون فارس لقاكي وعمل ليكي حاجه 

ريناد طلعت من حضن عليا واتكلمت ببرود... فارس مش هو ال عمل اني ال عملت في نفسي 

عليا بستغراب... تقصودي ايه 

دياب... بتوتر... تقصد انها يعني هر*بت يوم جوزها  

سميره... بحب... هتفضلي واقفه اكده يابت تعالي سلمي حتي 

ريناد... بدموع... ماما سميره 

سميره راحت عندها... اه ياقلب ماما تعالي وحضنتها 

ادهم... بنتك ازاي مش عندك بنت واحده وهيا عليا 

سميره... صح عندي بنت واحده وهيا عليا بس ريناد تبقي بتي في الرضاعه يعني اخت بدر في الرضاعه 

دياب... عليا اني همو*ت من الجوع 

عليا بحب... من عيوني روحو اجهزوا واني هجيب ليكم الوكل 

سميره وعليا راحو يجهزوا الاكل 

الكل راحو يقعدو 

اسماء كانت حضنه ادهم قوي في حضنها 

وغزل ياسين كان حضنها 

دياب بغيره... يعني هما ال ولادكم واني ابن البطه السوده يعني 

ريناد قامت وقعدت جانب دياب 

واخدتو في حضنها... ببتسمه... انت جوز اختي واخويا تعال وانا احضنك 

ادهم كان مدايق بس مش عارف من ايه 

دياب بس راسها... واني ليا الشرف انك تكوني اختي 

الاكل انحط الكل كانو بياكلو بضحك 

ادهم وغزل كانو بيتنقروا عل الاكل 

خلصو اكل 

وراحو الجنينه يقعدوا سوي 

ادهم وغزل وعليا ودياب وريناد بس 

دياب غمز لعليا واخدها وقامو 

غزل... قامت تروح الحمام 

عشان يسيبو ادهم وريناد سوي 

ادهم كان هيتكلم بس فونه رن 

قام يرد 

ريناد فضلت لوحدها بشرود 

جه عليها حد وقعد جنبها 

ببتسمه... الجميل زعلان ليه 

ريناد بصتلو وسكتت 

... قاعده هنا لوحدك ليه 

ريناد... بملل ... وانت مالك ايه حش

... ببضحك... طبعا ليا 

ريناد قامت وكانت ماشيه راح هو قايم ومسك ايدها 

ريناد بغضب... ابعد عني 

... ايه ياجميل مش انا بتكلم معاكي سايبني وماشيه ليه 

ريناد كانت هضر*به بس هو مسك ايدها وقرب من ريناد وبس*ها 

ريناد كانت بتزق فيه بس هو كان مكتفها 

ادهم خلص مكالمتو وكان جاي يشوف ريناد 

لقهم كدا 

ادهم بغضب... ريناااد 

وراح عندهم ومسكو من هدومو وهب ادهم نزل ضر*ب فيه 

ريناد كانت واقفه مصدومه من ال بيحصل 

الكل اتجمعو عل صوتهم بخوف 

دياب حشهم عن بعض وكان ماسك ادهم بقوه 

...بوجع... هو انت علطول كدا ايدك طر*شه 

عليا جريت عليه... بخوف... اكرم انت كويس 

اكرم بوجع... متخفيش يا مرت اخوي اني زين 

ادهم... بغضب وتحذير... لو قربت منها تاني هخلص عليك 

ادهم اخد ريناد من ايديها غصب عنها ومشيو 

دياب... هو حصول ايه هببة ايه يااكرم 

اكرم... كنت بهزر مع البنت دي وادهم شافنا ولقيتو نزل فيا ضر*ب 

دياب بتحذير... اكرم اني خابر زين هزارك لو قربت منيها تاني اني ال هتصرف معاك 

اكرم رفع ايده في الهوا... براءه 

دياب..  يكون احسن برضو 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

عند ادهم وريناد 

ريناد بغضب... ابعد ايدك دي عني 

ادهم اخدها ورا البيت بتاعهم 

... كان بيتنفس بغضب... ومره واحده ريناد لقت ال بيحط ايدوا ورا رقبتها وبيقربها ليه وبيبو*سها 

كانت مصدمومه 

ريناد كانت بتزقه بغضب بعيد عنها 

بس هو كان بيبو*سها بغضب اكده بيمسح اي اثر اكرم عملو عليها 

بعد دقايق 

ادهم بعد عنها وسند جبينو عليها... بنهجان ... م ماتكررش تاني انتي فاهمه 

ريناد كانت بتبص في عيونه وبس 

ادهم سرح في عيونها زي ماهيا سرحت فيهم 

ريناد بتوهان... ليه بتعمل كده اادام مابتحبنيش 

ادهم بتوهان... هتصدقيني لو قولتلك مش عارف 

ادهم كان واقف اخدها وقعدوا عل الارض 

وهما لسا سندين عل جبين بعض 

ادهم... كل ال اعرفو ان محدش يقرب منك وبس 

ريناد... بس دا هو الحب 

ادهم... انا معرفش بيبقي ازاي الحب دا بس كل ال عاوزه انك متكونيش لحد تاني غيري 

ريناد بحزن... بس انا متجوزه 

ادهم... بحزن... عارف انك متجوزه بس انتي عاوزه 

ريناد بدموع... ال اني عاوزه هو مش عاوزني وبيلعب بيا 

وبعدت ايدوا عنها وقامت مشيت 

ادهم فضل يبص عل اثرها بحزن وندم 

ريناد راغب جه واخدها عل بيتهم 

🌸🌸🌸🌸🌸

بليل 

كان ادهم في اوضته حزين 

مسك فونه وبص فيه 

وفتح الفديوهات بتاعت التدريب وبقي يبص عل ريناد ويضحك 

وفجاء جه الفديو ال ادهم كان مصوروا ليهم عشان يزل بيه عيله المحمدي 

فتحو وقعد سرحان وبيبتسم 

فجاء الباب اتفتح وادهم اتعصب 

... خير 

اكرم ببتسمه... مش جايلي نوم قولت اجاي اقعد معاك 

ادهم بصلو وسكت 

اكرم... انا اسف لو زعلتك مني بس ولله البت حبت اهزر معاها 

ادهم بضيق... اولا ماسمهاش بت ليها اسم وثانيا.. هو انك تبو*سها دا هزار 

اكرم ببضحك... يعني حرام ليا وحلال ليك 

ادهم بصلو برفع حاجب...تقصد ايه 

اكرم... بضحك... قصدي يعني حلال ليك انك تبو*سها بس خلاص اهدي كدا عاوزك في موضوع مهم 

ادهم بضيق اكبر... انجز 

اكرم... بجديه... انا عاوز اتجوز البنت دي عجباني 

ادهم وشه قلب كلو غضب.... نننعععمممم 

اكرم خاف من وش ادهم... ايه يابني قلبت ليه 

ادهم بغضب وغيره... وووويتبع 

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

برايكم ادهم هيعمل ايه في ااكرم🤔

وايه ال هيحصل مع ريناد في بيتهم 

وهل فعلا ادهم حب ريناد 

شاركوني رايكم عشان احس انكم معايا في الاحداث 

بارت طويل اهو وروني التفاعل بقا ☺️

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بارت 5

روايه العنيده والشرس 2

♕للكاتبه زهره اللوتس الجزار ♕

♡♡منوووش ♡♡

꧁🌸نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 🌸꧂


عند ريناد روحت البيت مع اخوها وهيا مرعوبه 

راغب بحنيه... اني معاكي ماتخفيش 

ريناد بخوف هزت راسها 

راغب دخل وبعدين ريناد ال كانت ماسكه فيه برعب 


هارون بجمود... وقفي عندك 

ريناد وراغب وقفو 

هارون بقوه... مدخليش لانك هتنج*سي البيت ده وهو بيت طاهر 

ريناد بدموع... بابا 

هارون بقوه... اني معنديش بنات كان عندي واحده وما*تت 

راغب... يابوي اسمعها طيب 

هارون ضر*ب بعكازوا في الارض... متدخلش انت ياراغب 


راغب..بقوه... لاع هدخل لان دي بتكون اختي الوحيده وقف في وش اي حد عشانها 

هارون.بغضب.. اتعصاني ياولد 

راغب... لاع يابوي بس اني مش هسيب ريناد لحاله واصل 

ريناد بدموع... اني عملت كدا عشان فارس كان مخطط انه يقرب مني ويمنعني عن حلمي وانت عارف ان حلمي هو اهم عندي 


هارون... انتي اختارتي حلمك عل سمعتك وسمعت عليتك راجع لينا ليه 

ريناد... راجعه وانا رافعه راسك 

هارون.. بسخريه... رافعه راسي كيف وانتي دفنتيها في الطين 

ريناد بدموع... لا مش تقول كدا يابابا 

هارون بغضب ... ماتنطقهاشي قولتلك 


ريناد كانت بتعيط بحر*قه 

... اني موافقه ارجع لفارس تاني عشان تكون مستريح يابابا 

هارون بقوه... انتي متلزميش فارس ولا تلزمينا روحي اطلعي بره بيتي 

راغب بصدمع... بتطردها 

هارون... اه 

ريناد بصتلو بكسره وكانت خارجه 

جه صوت... استني ياريناد 

ريناد لفت وانصدمت 

❤❤❤❤

عند ادهم 

ادهم بغيره وغضب ونزل ضر*ب في اكرم 

وكان صوت زعيقهم جايب لبره البيت 

دياب وعليا والبيت كلو اتلم عليهم 

بخوف 

دياب شال ادهم بصعوبه من علي اكرم لان ادهم فعلا مكنش شايف قدامه 


ياسين بغضب... في ايه ياولد انت وهو 

اكرم بتعب... بقوله عاوز اتجوز البنت ال كانت هنا الصبح ال جايه معاكم لقيتو نزل فيا ضر*ب

ععليا... ريناد بس ريناد متجوزه 

سميره... متجوزه متجوزه مين 

عليا... فارس اخوي 

سميره بصدمه ورعب.... بتقولي مين ازاي ازاي ده حصل 

الكل استغرب 

دياب... ازاي ازاي يعني هو في ايه 

سميره بخوف و مسكت عليا من دراعتها.... قوليلي فارس دخل علي ريناد 

عليا بخوف... معرفش 

غزل بخوف... ليه ياعمتو بتساليها كدا 

سميره.... بزعيق... لان لو فارس دخل علي ريناد هتبقي مصيبه كبيره 

اكرم بستغراب... انا مش فاهم حاجه هو في ايه 

سميره... في ان فارس وريناد اخوات 

الكل كانو مصدومين 

عليا... بصدمه... ازاي 

سميره... بدر وريناد اخوات في الرضاعه ومحدش كان يعرف غيري وامها الله يرحمها بس 

ادهم ببرود... فارس مدخلش علي ريناد 

سميره لفتلو... ايه عرفك 

اادهم... بتوتر... هيا ال عرفتني 

سميره ببعد الراحه... الحمدلله 

اكرم..  يبقي كدا جوازهم باطل 

سميره... اه 

ياسين... لازم ااكل يعرف بكده عشان جوازهم اكده باطل 

ادهم فرح بس مبينش لحد 

اسماء... فعلا ياحج عشان حرام 

ياسين.. الكل يروح ينام 

الكل راح علي اوضته ينام 

❤❤❤❤❤

ريناد لفت بصدمه وخوف... فارس 

نزل فاارس بغرور... اهلا بمراتي 

ريناد استخبت ورا راغب بخوف 

راغب وقف في النص بينهم 

فارس بصلو برفع حاجب... علي فكره هيا مراتي 

راغب... خابر زين انها مراتك بس دي اختي 

فارس... اتجهلو.. عاوز اتحددت معاكي لحالنا ياريناد 

ريناد كانت خايفه اوي 

فارس سحب ريناد من ايديها وخرجو بره 

فارس بهدوء... اني هعديلك ال حوصل ده كلو بس بشرط 

ريناد بخوف... وايه هو الشرط دا 

فارس... ان فرحنا يكون بعد اسبوع وقدام الكل 

يعني البلد كلها تكون موجوده فيه 

ريناد... تمام 

فارس اخدها ودخلو جوه 


هارون... قولتلك بره بيتي 

فارس... ريناد ده بيتها مش هتخرج منيه 

هارون... كيف 

فارس... ال سمعتوه وفرحنا الاسبوع الجاي 

وسابهم ومشي واخد ريناد معاه 

راغب وهارون كانو مصدومين 

❤❤❤❤❤

ادهم قعد في اوضته وهو فرحان 

انها مش هتكون لفارس 

بس غضب لما افتكر اكرم وال عملو معاها 

... مش هتكوني لغيري ابدا 

ونام 

❤❤❤❤

ريناد طلعت اوضتها بحزن بصت عليها وعلي نفسها في المرايا 

.... شاطره ورطي نفسك في بلوه طيب لو فارس عرف اني اني مش بنت هيعمل ايه اكيد هخلص عليا 

وراحت غيرت هدومها ونامت 

❤❤❤❤❤

الصبح 

سميره راحت بيت المحمدي 

محمود... بغضب... ايه جابك اهنه 

سميره ببرود... عاوزه اقابل ريناد 

هارون... ريناد ممنوع تشوفيها 

سميره... بزعيق... لاع هشوفها 

راغب نزل علي صوتهم 

... في ايه ياابوي خالتي سميره كيفك وسلم عليها 

سميره... الحمدلله كيفك انت ياولدي 

راغب بحب... منيح الحمدلله 

ايه جابك اهنه 

سميره... عاوزه اقابل ريناد 

راغب بستغراب... ريناد ليه 

سميره... عاوزها في موضوع مهم قوي 

راغب ندا ريناد ليها ونزلت وسلمت عليها 

سميره بخوف... ريناد جوازك من فارس 

فارس نزل... مالو جوازها مني يابنت الصياد 

سميره بحزن... باطل 

الكل انصدمو محمود...بغضب... ايه الحديت ده يامرا ياخرفانه انتي 

سميره... بدموغ... دي الحقيقه لانكم اخوات 

هارون... ازاي 

سميره... بدموع... ريناد اخت بدر في الرضاعه 

يعني اخت فارس يعني متحرمها عليه 

ريناد دموعها كانت بتنزل بصدمه 

فارس بغضب نزل وضر*ب سميره 

الكل كانو مصدومين واولهم ريناد 

فارس بغضب وووويتبع 

❤❤❤❤❤❤


تعليقات